עדכון בהמשך לשאלה ששאלתי על רכישה ללא תשלום בפועל.

אבי לב50

New member
עדכון בהמשך לשאלה ששאלתי על רכישה ללא תשלום בפועל.

אני פותח שרשור חדש מכיוון שהקודם ירד למטה ולא יעלה אחרי שחלפו יותר מ72 שעות מפתיחתו, ואני עושה זאת מכיוון שלעניות דעתי יש כאן מידע/עדכון/הסבר שיכול לעניין ולהחכים גם משתתפים אחרים.

להלן המידע החדש:
אחרי שויתרתי על הרכישה מאותו מוכר כי הוא לא הצליח למצוא פתרון לבעיה, קרה לי הבוקר מקרה דומה עם מוכר אחר ועם מוצר אחר, שהמוכר הציע אותו במשלוח חינם חסכוני ללא מספר מעקב.

שוב פניתי למוכר והתעניינתי באפשרות של משלוח בדואר רשום עם מספר מעקב, וציינתי שאני מוכן לשלם עבור משלוח בדואר רשום עם מספר מעקב.

להלן תשובתו של המוכר, שמן הסתם היתה יכולה לעבוד גם במקרה הקודם, אשמח אם תקראו את תשובתו, ואם יש מביניכם בעלי ניסיון במקרים דומים - אשמח אם יאירו/יעירו על כך.

Dear friend,
you can pay Extra USD 1.9 / GBP 1.7 for the registered mail with a tracking number. I hope you understand it.
You can send the payment to My PayPal account: xyz @ yahoo.com .
To send payment: login in www.PayPal.com, then press “Send Money” tab and pay it.
Then please email us the transaction ID immediately after send money and make order, so that we can ship out your item with the tracking number to you as soon as we can.
Thank you for your understanding.
Sincerely,
xyz
(כמובן ששיניתי את הפרטים המזהים)
אם יש מביניכם בעלי ניסיון עם מקרים דומים - אשמח אם תגיבו על כך.
תודה ויום נעים לכולם.
 

אבי לב50

New member
חושבני שהשאלה היתה ברורה. למרות שבעצם לא היתה בדיוק שאלה


ההודעה החדשה מיועדת בעיקר למשתתפי הדיון הקודם, אך תודה כמובן גם לך על ההשתתפות...
אני כבר שילמתי לו והמשלוח כבר בדרך.
הסיבה שבגללה פתחתי שרשור חדש זה היא שקצת תמהתי הבוקר לאור הצעתו של מוכר זה, שכעת נראית לי ברורה מאליה, כי אני מתפלא שאף אחד מהמומחים פה לא חשב להציע לי פתרון כזה בפעם הקודמת !
אז חשבתי ועודני חושב שהיה ראוי מצידי לכתוב על כך לטובת הכלל, ואולי מישהו מהמגיבים הקודמים יביע את דעתו, למרות שאני כבר שילמתי, כאמור לעיל.
זה הכל...
 

francolana

New member
כנראה שהמגיבים הקודמים

לא התנסו בכך. דרך מקובלת מאוד להוספת תשלום למרות שחשוב לזכור מסירת פרטים כמו אימייל - פרטי או פייפאל - אסורה באיביי. כלל התשלומים אמור להיעשות דרך המערכת.
ועוד דבר קטן מניסיוני גם כקונה, ואני קונה הרבה, אין שום חשיבות למספר המעקב. המשלוחים מגיעים או לא בלי שום קשר למעקב. המעקב הוא אינטרס של המוכר בלבד! אתה מוגן כך או כך. אם המוכר לא רוצה להפסיד כסף על פיצוי מיותר שישלח עם מספר.
 

אבי לב50

New member
דווקא המגיבים הקודמים הם מאושיות הפורום הזה.

בעיני הם נחשבים לאורים ולתומים בענייני איביי ופייפאל, ואני אומר זאת בכל הרצינות, עם כל הכבוד וחלילה לא בציניות.
&nbsp
ואם הם לא ידעו על האפשרות הזאת, או לא חשבו להציע לי אותה, מי אני הקטן שאדע עליה?

&nbsp
ואם זה אסור, אז מדוע המוכר הציע זאת? אציין שלא מדובר במוכר זוטר אלא בחנות גדולה ומכובדת, שקשה לי להאמין שהיתה לוקחת סיכון כזה. אבל מצד שני אנשים לוקחים סיכונים כל החיים... (אישית אני משתדל להימנע מלקיחת סיכונים במודע !) .
&nbsp
דרך אגב, הבהרתי חזור והבהר לאורך הזמן הלא קצר שאני משתתף כאן שאני מהצד של הקונים ולא של המוכרים.
&nbsp
ודרך אגב 2: למה אין חשיבות למספר המעקב?
מנסיוני הלא דל כקונה, זה מסייע לי רבות, והמשלוח היחידי שטרם קבלתי ונשלח אלי כבר לפני חודשיים, נשלח ללא מספר מעקב מ... עזבו, לא משנה... זה קשור לשרשור אחר...

ואם זה אינטרס של המוכר, למה הם לא מציעים את זה כדי למנוע מעצמם בעיות?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה אתה מצפה שיציעו לך הצעה מיותרת שסותרת את כללי איביי?

כפי שענו לך כאן, מעקב הוא אינטרס של המוכר, לא של הקונה. הקונה מוגן בכל מקרה. כמו כן מבחינת איביי כל התשלומים אמורים להיות רשמית במסגרת העסקה (כלומר אם יש תוספת בדיעבד, המוכר צריך לעדכן את המחיר ולשלוח חשבונית עם הסכום הכולל) ולא להעביר אח"כ תשלומים באופן פרטי דרך פייפל. למעשה במסרים של איביי אסור להעביר כתובות דואל בין משתמשים.
&nbsp
לגבי השיקולים של מוכר בשליחה עם מעקב, הנה לך הסבר טרי ממוכר כאן בפורום:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1748/181269078
בקצרה, משלוח רשום מייקר ורוב הקונים (בניגוד אליך) מעדיפים לחסוך ולא רוצים לשלם יותר. מנגד, המוכרים לא רוצים לגבות יותר כדי להישאר תחרותיים. יש מוכרים שמעדכנים מראש אפשרות למשלוח משודרג (הקונה יכול לבחור בעת ההזמנה) אבל רבים לא רוצים להתעסק בזה (עוד זמן, טרחה וכו'). סביר להניח שהמוכר הציע לך רק כי ביקשת במיוחד, הוא מנסה לרצות אותך כלקוח. אתה באמת שואל מדוע הוא מוכן לעבור על הכללים? זה חדש לך שכך בני אדם (רבים) מתנהגים?
 

אבי לב50

New member
מכיוון שאת עושה רושם של אשה חכמה

ואני אומר זאת במלוא הרצינות, את צריכה להבין גם את המילים שבין המילים.
&nbsp
אני לא מוכר ולא מכיר את החוקים האלה, ואם מוכר מחנות מכובדת עם 99.9% פידבקים חיוביים ומכירות של אלפי מוצרים הציע לי את ההצעה הנ"ל, מאיפה לי לדעת שהיה אסור לו להציע הצעה שכזאת?
&nbsp
וחוץ מזה שכאשר כתבתי על כך אתמול לא את ולא עמירם, ששניכם מהפעילים כאן, לא הגבתם ולא הערתם שזה אסור.
&nbsp
וחוץ מזה שזאת אמורה להיות בעייה של המוכר ולא שלי.
ודבר אחרון לבינתיים: אולי אני שונה, אבל מנסיוני הלא דל אני כקונה מעדיף לא להתקמצן ולשלם עוד עמה גרושים עבור מספר מעקב.
&nbsp
זאת הסטיה שלי: לעקוב אחרי מספרי מעקב...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם אני לא מוכרת, אני מכירה את הכללים כי טרחתי לקרוא אותם

איביי מפרסמים את הנהלים לכולם, ואותי בתור קונה מעניין מאוד מה הנהלים שמחייבים את המוכרים, כי החובות שלהם הן הזכויות שלי. אז מאיפה לך לדעת? מאותו המקום שאני ידעתי. אני לא שופטת אותך על כך שלא קראת (זה בסדר, רוב הקונים לא טורחים, למעשה יש אפילו מוכרים שלא עושים זאת...
) אבל הכללים והנהלים זמינים לך כפי שהם זמינים לי ולכל אחד אחר.
&nbsp
לא ראיתי את התגובה שכתבת אתמול, כפי שציינת, השרשור כבר שקע לעמוד השני. פרט לכך אני לא תמיד קוראת כל הודעה (וגם לא תמיד נכנסת לפורום יום יום) כך שלא בהכרח אשים לב או אגיב לכל דבר. העובדה שהוא הציע לך הצעה הנוגדת לכללי איביי לא בהכרח צריכה להפריע לך, היא בעיקר צריכה להפריע לו. הגבתי הפעם רק מפני שטרחת לציין ש"לא הציעו לך" את הרעיון הזה... וניסיתי להסביר לך למה לא הייתה סיבה להציע לך אותו.
&nbsp
זה בסדר שזו העדפה (או סטייה) שלך לשלם יותר כדי לעקוב; אבל למה אתה מצפה לקבל עצות מאחרים לפי הראש שלך ולא לפי הראש שלהם? אני לא חושבת כמוך, למה שאציע לך הצעה שלא נראית לי הגיונית?
 

אבי לב50

New member
סיימתי את המיכסה שלי איתך להיום.

אני מבין שאת צעירה ונמרצת ואילו אני קשיש שעוסק בפנקסנות...
&nbsp
נו שוין, שיהיה.
&nbsp
רק הערה נוספת קטנה לסיום:
חשבתי שאת יותר חכמה אבל טעיתי, מתנצל.
 
למעלה