Aliexpress - הזמנה בוטלה כי תשלום לא התבצע עד לתאריךנקוב

תשלום מיד לאחר ההזמנה הוא לא ברירת המחדל?

נראה לי שהתשלום באליאקספר יורד לי אוטומטית מיד אחרי שאני מאשר את ההזמנה. אני טועה?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בעיקרון כן; לא הזנת פרטי תשלום / אישרת תשלום מכ"א קיים?

אני לא מוכנה להשאיר את פרטי האשראי שלי שמורים בעלי אקספרס אז אני מזינה אותם בכל רכישה (לא מזמינה הרבה מעלי בלאו הכי).
 
Aliexpress - הזמנה בוטלה כי תשלום לא התבצע עד לתאריךנקוב

התאריך הוא מספר ימים אחרי שהזמנתי ולא ביום ההזמנה. מישהו מכיר את תהליך התשלום בעליאקספרס ויכול להסביר מה כנראה השתבש?
האם זו בעיית תשלום או בכלל בעיית אספקה? (המוכר לא סיפק את המוצר בזמן ולכן לא בוצע תשלום?)
 
טעות שלי זו באמת הזמנה שהשארתי פתוחה ויצרתי חדשה

לגבי החשש להשאיר פרטי כרטיס אשראי שמורים בעלי אקספרס גם אני פעלתי ככה בהתחלה אבל במחשבה שניה לדעתי זו דווקא הדרך המסוכנת יותר.
אני אסביר. לקונה יש שתי אלטרנטיבות:
או שפרטי כרטיס האשראי מוזנות בכל עסקה מחדש ומגיעות ישירות לידי כל מוכר שאצלו אני קונה.
או שפרטי האשראי מוזנות פעם אחת אצל גוף אחד (גדול) בלבד - במקרה שלנו זה יהיה אליאקספרס - שמצהיר על כך אמנם שהוא שומר את פרטי הכרטיס עבור העסקאות הבאות (שימי לב שגם המוכר יכול לשמור את פרטי הכרטיס למרות שהוא אינו מדווח לך על כך). יתרון נוסף בשמירת הכרטיס באליאקספרס היא הגנת הלקוח שמספק האתר שנקראת ALIPAY ודומה במהותה להגנה שמספק PAYPAL. (החזר כספי חלקי או מלא במקרים מתאימים)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין קשר; פרטי האשראי לא מגיעים למוכר, רק לעלי אקספרס

המוכר לא סולק, עלי סולקים ומעבירים לו את הכסף רק אחרי שהקונה אישר שהוא קיבל את המוצר או שעבר הזמן להגעת המוצר והוא לא פתח תלונה.
&nbsp
כמו כן אין שום קשר בין אי שמירת פרטי האשראי לבין הגנת הקונה. היא קיימת בעלי אקספרס, וכבר קיבלתי החזרים במקרים שמוצר לא הגיע / הגיע שונה מהמתואר.
&nbsp
בקיצור, היתרון היחיד בשמירת פרטי הכרטיס הוא שלא צריך להקליד אותם בכל פעם מחדש. מי שהנוחות הזאת משתלמת לו, לגיטימי; אני מעדיפה שהפרטים לא יישמרו שם במאגר (מה שלא אומר שהם לא שומרים אותם בכל מקרה... אבל אני את שלי עשיתי).
 
אני מבין..תודה


עוד משהו קטן לגבי קבלת החזר כספי, האם אני חייב לפתוח "מחלוקת" או מספיק שאפנה אל המוכר בהודעה (עוד לא אישרתי את קבלת המוצר) והוא יוכל לתת לי החזר כספי? (אני מעדיף לנסות קודם כל בדרך יפה יותר בלי לפתוח מחלוקת)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא ניסיתי מעולם לפנות למוכר בעלי אקספרס, נראה לי מיותר

כשהייתה בעיה דיווחתי עליה במערכת המובנית, זה מה שמצופה ממנה לעשות, למה שאפעל אחרת? כל פתיחת תיק גם ככה מתחילה בפנייה למוכר, אז זו לא בעיה. למעשה אם עומד לעבור התאריך האחרון להגעת המוצר והוא טרם הגיע, אפשר להעביר בקשה (מובנית במערכת) למוכר להאריך את התוקף, אם אתה מוכן להמשיך לחכות. עשיתי זאת בעבר. היו מוכרים שהאריכו, היו מוכרים שהתעלמו ונאלצתי לפתוח תלונה.

גם באיביי אני לא מנסה "בדרך יפה" ובמעקפים. יש מערכת מובנה עבור לקוחות אם מוצר לא הגיע או שהגיע שלא כמתואר. היא כוללת פנייה מובנית למוכר בתוכה. לפי כללי איביי זה מה שאני צריכה לעשות כלקוחה, זה מה שאני עושה.

בפרט, עלי אקספרס לא איביי שבו התשלום עובר מהחשבון שלך לחשבון של המוכר. כפי שכבר הבהרנו קודם בשרשור, בעליאקספרס הסליקה היא שלהם, הכסף לא עובר ישירות לחשבון המוכר, הוא מקבל אותו רק אחרי שאתה מאשר שהמוצר התקבל (או שהתאריך עובר). אז אני לא יודעת אם הוא בכלל יכול טכנית לזכות אותך כשהוא לא זה שחייב אותך ולא פתחת מולו תלונה רשמית... ובכל מקרה, גם זיכוי הוא לא יכול לעשות עצמאית מחוץ למערכת (הוא לא יכול, זה לא פייפל) אז גם אם הוא יכול לזכות אותך בלי שתפתח תלונה, זה נרשם בעליאקספרס שהמוכר נתן לך זיכוי, כלומר הם ידעו כך או אחרת. אז למה סתם להסתבך?
 
למעלה