איביי הגבילה מאות סוחרים ישראלים

Amiram_e

New member
אילו לא היו המוצרים שלי

הייתי נכנס רגיל לחנות באמזון וקונה את המוצר.
לא הייתי מגלה שהמחיר עלה כי בדרופ מאמזון לאייבי יש תוכנת מוניטור שמנטרת את המחירים כל שעה ומשנה בחשבון האיביי שלך על פי טווח הרווח שהגדרת.
היא גם מוציאה מהמלאי כשהמוצר לא זמין. ברור שיש פעם ב.. פספוסים, אבל כשאתה מנהל חנות עם 5000 מוצרים , כולם מאמזון אתה לא יכול לעקוב ידנית.
הייתי משתמש בתמונות שלהם אבל התוכנה היתה מבצעת על התמונה encryption
 

naf86

New member
אז בעצם היית מתווך

היית מנצל אנשים שלא ידעו לחפש את המוצר באמזון, ולוקח "דמי תיווך".
היית מקבל קרדיט על משלוח/אריזה מהירה, כשאפילו לא נגעת אי פעם במוצר.
אמזון מרוויחים מזה, איביי מרוויחים מזה, אתה מרוויח מזה. מי שמפסיד זה הלקוח שלא בדק את המחיר באמזון ובחר להזמין מאיביי.
&nbsp
כל אחד כמובן יכול לעשות את העסקים שלו. אני אישית לא אוהב את זה. אני מקבל סיפוק מזה שאני יודע שהמוצר ארוז היטב, שאני יודע שאין פגמים במוצר, שאני יודע שהמוצר הגיע במהירות לחברת שילוח. שאני מרוויח מזה שאני ממש עושה עבודה ומוכר את המוצרים.
ברור לי שדרופשיפינג זה כסף קל יותר, מהיר יותר ובלי סיכונים. אבל אני אישית לא אוהב את השיטה הזאת.
 

Amiram_e

New member
תשמע דיברנו על הנושא הזה מזמן

עשיתי את זה. הפסקתי כי לא מצאתי את זה מספיק כלכלי עבורי. יש עם זה המון בעיות. גם איביי ייבשו את הביצה הזו בשבוע שעבר, אני פשוט יצאתי בזמן. הפסקתי עם זה לפני חודשיים וכך חסכתי לעצמי את עגמת הנפש להיות שייך לקבוצה הזו שהורידו להם את המגבלות מ 400 אלף דולאר או 11000 פריטים, למאה פריטים או 3000 דולאר.
בכל מקרה, מזה ארבע שנים, מאז שהתחלתי לסחור באביי אני אף פעם לא שמתי את הביצים בסל אחד.
יש לי ספקים בחו"ל וגם בארץ, דרכם גם אני מתווך. אין בזה כל רע.
גם סופר שמוכר לך גבינה ובשר הוא מתווך בינך הלקוח לספק שלו. זו שיטת המסחר הותיקה בעולם.
ההבדל שעם הספקים שלי אני קונה סחורה מראש ומאחסן אותה אצלם. אני לקוח את הסיכון ומשלם מראש. המחיר שאקבל נמוך ממחיר שהקונה יקבל.
יש שני ספקים בישראל שעובדים איתי באותה השיטה של אמזון. תשלם רק כשתמכור.
הסיכון הוא על הספק. המלאי אצל הספק.
 

naf86

New member
שוב, אין לי בעיה עם ספקים

שיש איתם הסכם מראש. שהם יודעים שאתה תבקש מהם לשלוח כשיש מכירה.
הם יודעים שאתה לא הלקוח הסופי, אלא רק מתווך בינם לבין הלקוח הסופי.
אני לא אוהב כשמתווכים בלי ידיעת הספק. כשכל אחד יכול לקנות מאמזון, אמזון חושבים שהם שולחים ללקוח הסופי, כשכל מה שהמוכר איביי עושה זה לפרסם את מוצר אמזון באיביי, בלי רשות/ידיעת אמזון/לקוח.
כל מה שאני מוכר באיביי נמצא אצלי בבית. הם שייכים לי, זמינים למשלוח ויועברו ללקוח הסופי. אם הייתי משתמש בספק לדרופשיפינג, הייתי מוודא שהוא יודע שהוא ספק, מה אני מצפה כשהוא ישלח ללקוח הסופי וכו'.
 

עומר TT

New member
למה חשוב לך להחזיק את המלאי בבית בישראל?

הלקוח האמריקאי מאד שמח לקבל את המוצר שלו תוך יומיים, וזה משהו שהגב הלוגיסטי של אמאזון עושה בקלות, בעוד שלדואר ישראל יקח לפחות יומיים להעלות את החבילה שלך למטוס.
 

naf86

New member
אני גר בארה"ב

אז אני משתמש בUSPS ושולח לכל העולם.
אם אני מפרסם שאני שולח מניו יורק, אני לא יכול להשתמש בדרופשיפר מסין או מדינה אחרת.
&nbsp
חשוב לי להחזיק את המלאי כי זה עניין של שליטה. אני לא תלוי באף אחד כשזה מגיע לאריזה/משלוח/מלאי. לכן יש לי 100% פידבק חיובי, כי אני עבדתי קשה להשיג את זה, ואף אחד לא יכול לדפוק לי את השירות שאני נותן.
 

Nirwood

New member
למוכר בקנה מידה קטן - להחזיק מלאי זה התאבדות...

מלאי, וניהול מלאי - רלבנטי רק אם אתה סוחר בינוני ומעלה (מחזור של עשרות אלפי דולרים בחודש).

כמובן שיש הבדלים בסוגי המלאי, אני מדבר על מלאי ברמה של מחסן, לא מלאי של 100 בובות מDX שעלו לך 100 שקל.
 

Nirwood

New member
מהסיבות הבאות:

1. אתה צריך להשקיע ממון ביצירת המלאי.

2. גם כשאתה מחזיק במלאי, עליך לממן גם עלויות שילוח (מעבר לעובדה שיש עלות משלוח, אתה צריך גם לקחת בחשבון את הזמן שאתה מבזבז על כל משלוח - נסיעה לסניף הדואר, המתנה בתור, וכ'ו).

3. עלויות שכירות מחסן - אתה מוסיף לעלויות החודשיות שלך גם את המחסן.

4. סיכון לבלאי - מוצרים שעומדים עלולים להיהרס (מישהו בטעות הפיל \ מזיקים \ רטיבות).

5. הסתכנות בעודפי מלאי - זה פחות או יותר הסיוט של כל עסק עם מלאי - משקיעים כספים רבים ביצירת מלאי, ואז פשוט נתקעים עם סחורה שאין לה ביקוש, או שפשוט התחרות יותר מדי קשה, ואז צריך לחתוך במחיר, ולעיתים גם זה לא עוזר, ואז פשוט נתקעים עם סחורה.

כשאתה עובד בדרופשיפינג, אין לך את כל הסיפור הזה, וגם אם הלקוח ביטל עסקה - הוא מחזיר את המוצר ישירות לספק שלך ולא לך.

*ואני מבהיר שוב" "דרופשיפינג" זהו שם כללי מאוד, מבחינתי דרופשיפינג שמבוסס על קונים מאמזון שמוכרים באיביי הוא הכי גרוע, הכי לא רווחי, והכי חסר עתיד או כדאיות כלכלית - אבל שוב, כל אחד ומה שמתאים לו.
 

naf86

New member
תשובות

1. זה נכון לכל עסק. יש צורך בלהשקיע כסף לעשות כסף.
2. הדואר נמצא מרחק הליכה מהבית שלי. אני מדפיס דרך USPS את התוית משלוח, אז אני לא צריך לעמוד בתור.
3. אני משתמש במרתף של הבית שלי לאחסון. אז אין לי עלויות מחסן
4. זה נכון גם לשימוש עם ספק או אמזון
5. לכן צריך לדעת עם מה לעבוד. אני מתמחה בצעצועים ופרטי אספנות, שגם עוד 10 שנים יהיה מי שירצה אותם. אחד הדברים שיש לי בבית הן מטבעות ומטילי כסף. מדובר על דברים שלא תופסים הרבה מקום, ואני מתזמן את הקניה ומכירה שלהם.
&nbsp
נכון, דרופשיפינג לא מתעסקים עם סחורה, אלא רק תיווך.
הדרופשיפר לוקח את הסיכונים שהעלית למעלה, אבל גם חלק מהרווחים. כמו כן, אם הדרופשיפר מפשל, מוכר האיביי נדפק מזה. אני מעדיף לעבוד עוד כמה דקות ולאחסן סחורה מאשר להסתכן במישהו אחר שמפשל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כשאמזון שולחים מטעמך ולא מטעמם אין מיתוג של אמזון על האריזה

כך שזה לא ממש אותו הדבר, אבל אני מניחה שרוב הלקוחות התמימים לא יודעים ולא מבינים ששיקרו להם (אולי "שקר לבן" ועדיין, לא האמת) כי אלה לא "מחסני הפולפילמנט שלך" אלא אתה סתם קונה במקומם באמזון ורק מעמיד פנים כאילו הם הספקים שלך.
 

naf86

New member
אם מדובר על מוצרים ששיכים לי

ואני רק מאחסן אותם באמזון שמבצעים את האחסון/משלוח. אין לי בעיה עם זה.
אבל אם אני עושה הזמנה באיביי, והמוכר פשוט ממלא את הפרטים באמזון ומזמין מאמזון, זה מעצבן אותי. המוכר פה לא לוקח שום סיכון, לא משקיע שום כסף, לא עושה שום עבודה, אלא מנצל את העובדה שלא השקעתי 2 דקות ובדקתי באמזון.
&nbsp
 

dima1000

New member
זה לא ב-100% נכון

בשביל שאמזון ישלח באריזה ללא מיתוג אני צריך לשלם להם עוד כמה דולרים, אחרת שולחים באריזות רגילות שלהם. אני אישית לא עושה זאת. דבר יחיד שאני כן יכול לעשות וגם עושה - ניתן להשאיר מסר שאמזון מעביר ללקוח באריזה, ובו אני כותב תודה שקנה בחנות איביי שלי...
 
למעלה