איביי הגבילה מאות סוחרים ישראלים
סוחרים שמוכרים מוצרים דרך האתר: "החברה פוגעת בפרנסתנו" • איביי: "מוכר שלא עומד בנהלים לא זכאי להסרת המגבלות"
שגיא כהן • 14.07.16
חברת ebay הגבילה וצימצמה בימים האחרונים את פעילותם של מאות חשבונות של סוחרים ישראלים שעסקו במכירת פריטים דרך האתר בשיטת הקרויה "דרופ־שיפינג". כך נודע ל"ממון". באיביי טוענים כי הצעד הזה נועד להבטיח חוויית קנייה ושירות טוב ללקוחות, אבל הסוחרים טוענים כי מדובר בצעד חסר הבחנה, שפוגע בפרנסתם באופן לא מוצדק.
איביי הוא אתר המאפשר לאנשים לנהל חנויות מקוונות ולמכור מוצרים וסחורה דרך האינטרנט לקונים מכל העולם. בישראל פועלים כיום כמה עשרות אלפי סוחרי איביי כאלה.
יש שיטות רבות שנוקטים הסוחרים, ואחת מהן היא "דרופ־שיפינג" – פרקטיקה שבה הסוחר אינו מחזיק מלאי של סחורה ואינו עובד עם ספקים, אלא מציע
למכירה מוצרים שבעצם נמכרים באתרים אחרים כמו אמזון. ברגע שלקוח מזמין ממנו את המוצר הסוחר נכנס לאמזון, רוכש את המוצר ושולח אותו ללקוח. מדובר בשיטה שיש בה רווחים קטנים — אבל היא קלה לביצוע.
"דרופ־שיפינג" הוא פרקטיקה מותרת מבחינת איביי, אבל בשבוע שעבר הגבילה איביי בבת אחת חשבונות של סוחרים שנקטו שיטה זו — ככל הנראה לאחר שצצו בעיות והתברר שחלק מהסוחרים התנהלו באופן בעייתי, או שעלו מקרים שבהם מוצרים לא הגיעו ללקוחות או הגיעו באיחור. ההערכה היא שמאות רבות של סוחרים בארץ נפגעו.
המהלך היה מיועד לשפר את השירות ללקוחות ולקונים — אך עורר סערה בקהילת סוחרי איביי. הסוחרים זועמים: לטענתם, המהלך נעשה באופן חד־צדדי, ללא הבחנה, כך שנפגעו גם סוחרים ותיקים וגדולים שהתנהלו ללא רבב, ומכירות באמצעות דרופ־שיפינג הן רק חלק קטן מפעילותם.
"איביי חתכה לי את המכסות בין לילה", אומרת סוחרת שפעילה באיביי. "כעת אני יכולה למכור בחודש 100 מוצרים בסכום מרבי של 2,000 דולר, לעומת הגבלה של 240 אלף דולר שהייתה לי לפני כן. מלבד התסכול והאכזבה, זו פגיעה בפרנסה. יש לי 99.8% פידבקים חיוביים. עבדתי קשה מאוד בשנתיים האחרונות כדי להגיע לדירוג ולהגבלות שלי. ועכשיו מחזירים אותי בבת אחת להתחלה". היא כינתה את המהלך "חד־צדדי ללא שום הבחנה", ולדבריה, "כמו סוחרים רבים שנפגעו, אני לא מתכוונת לחזור לסחור באיביי, אלא אעבור לפלטפורמות אחרות".
מאיביי נמסר בתגובה: "בהתאם לנהלי המכירה העולמיים של איביי אנו מבצעים ביקורת תקופתית בחשבונות של כל המוכרים ללא קשר למיקומם ברחבי העולם. בהתאם לכך, איביי רשאית להעלות או להוריד את הגבלות המכירה של מוכרים בהתאם לביצועיהם ולהתנהלות חשבונם. מוכר אשר אינו עומד בנהלי המכירה של איביי לא יהיה זכאי להסרה של מגבלות המכירה ולהעלאת מכסת המכירה מחדש. בכל מקרה, מוכרים אשר בוצעו בחשבונם שינויים במגבלות המכירה מוזמנים לפנות לשירות הלקוחות לטיפול נקודתי בחשבונם".
מהו דרופ־שיפינג
כשהסוחר אינו מחזיק מלאי ואינו עובד עם ספקים, אלא מציע למכירה מוצרים שנמכרים באתרים אחרים כמו אמזון. ברגע שלקוח מזמין ממנו את המוצר, הסוחר נכנס לאמזון, רוכש את המוצר ושולח אותו ללקוח. יש בשיטה רווחים קטנים, אך היא קלה לביצוע.
http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4828062,00.html
סוחרים שמוכרים מוצרים דרך האתר: "החברה פוגעת בפרנסתנו" • איביי: "מוכר שלא עומד בנהלים לא זכאי להסרת המגבלות"
שגיא כהן • 14.07.16
חברת ebay הגבילה וצימצמה בימים האחרונים את פעילותם של מאות חשבונות של סוחרים ישראלים שעסקו במכירת פריטים דרך האתר בשיטת הקרויה "דרופ־שיפינג". כך נודע ל"ממון". באיביי טוענים כי הצעד הזה נועד להבטיח חוויית קנייה ושירות טוב ללקוחות, אבל הסוחרים טוענים כי מדובר בצעד חסר הבחנה, שפוגע בפרנסתם באופן לא מוצדק.
איביי הוא אתר המאפשר לאנשים לנהל חנויות מקוונות ולמכור מוצרים וסחורה דרך האינטרנט לקונים מכל העולם. בישראל פועלים כיום כמה עשרות אלפי סוחרי איביי כאלה.
יש שיטות רבות שנוקטים הסוחרים, ואחת מהן היא "דרופ־שיפינג" – פרקטיקה שבה הסוחר אינו מחזיק מלאי של סחורה ואינו עובד עם ספקים, אלא מציע
למכירה מוצרים שבעצם נמכרים באתרים אחרים כמו אמזון. ברגע שלקוח מזמין ממנו את המוצר הסוחר נכנס לאמזון, רוכש את המוצר ושולח אותו ללקוח. מדובר בשיטה שיש בה רווחים קטנים — אבל היא קלה לביצוע.
"דרופ־שיפינג" הוא פרקטיקה מותרת מבחינת איביי, אבל בשבוע שעבר הגבילה איביי בבת אחת חשבונות של סוחרים שנקטו שיטה זו — ככל הנראה לאחר שצצו בעיות והתברר שחלק מהסוחרים התנהלו באופן בעייתי, או שעלו מקרים שבהם מוצרים לא הגיעו ללקוחות או הגיעו באיחור. ההערכה היא שמאות רבות של סוחרים בארץ נפגעו.
המהלך היה מיועד לשפר את השירות ללקוחות ולקונים — אך עורר סערה בקהילת סוחרי איביי. הסוחרים זועמים: לטענתם, המהלך נעשה באופן חד־צדדי, ללא הבחנה, כך שנפגעו גם סוחרים ותיקים וגדולים שהתנהלו ללא רבב, ומכירות באמצעות דרופ־שיפינג הן רק חלק קטן מפעילותם.
"איביי חתכה לי את המכסות בין לילה", אומרת סוחרת שפעילה באיביי. "כעת אני יכולה למכור בחודש 100 מוצרים בסכום מרבי של 2,000 דולר, לעומת הגבלה של 240 אלף דולר שהייתה לי לפני כן. מלבד התסכול והאכזבה, זו פגיעה בפרנסה. יש לי 99.8% פידבקים חיוביים. עבדתי קשה מאוד בשנתיים האחרונות כדי להגיע לדירוג ולהגבלות שלי. ועכשיו מחזירים אותי בבת אחת להתחלה". היא כינתה את המהלך "חד־צדדי ללא שום הבחנה", ולדבריה, "כמו סוחרים רבים שנפגעו, אני לא מתכוונת לחזור לסחור באיביי, אלא אעבור לפלטפורמות אחרות".
מאיביי נמסר בתגובה: "בהתאם לנהלי המכירה העולמיים של איביי אנו מבצעים ביקורת תקופתית בחשבונות של כל המוכרים ללא קשר למיקומם ברחבי העולם. בהתאם לכך, איביי רשאית להעלות או להוריד את הגבלות המכירה של מוכרים בהתאם לביצועיהם ולהתנהלות חשבונם. מוכר אשר אינו עומד בנהלי המכירה של איביי לא יהיה זכאי להסרה של מגבלות המכירה ולהעלאת מכסת המכירה מחדש. בכל מקרה, מוכרים אשר בוצעו בחשבונם שינויים במגבלות המכירה מוזמנים לפנות לשירות הלקוחות לטיפול נקודתי בחשבונם".
מהו דרופ־שיפינג
כשהסוחר אינו מחזיק מלאי ואינו עובד עם ספקים, אלא מציע למכירה מוצרים שנמכרים באתרים אחרים כמו אמזון. ברגע שלקוח מזמין ממנו את המוצר, הסוחר נכנס לאמזון, רוכש את המוצר ושולח אותו ללקוח. יש בשיטה רווחים קטנים, אך היא קלה לביצוע.
http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4828062,00.html