איביי מול אמזון - ספרים

  • פותח הנושא naf86
  • פורסם בתאריך

naf86

New member
על סמך מה קבעת את זה?

למה דברים באמזון נמכרים מהר יותר מאיביי?
 

Amiram_e

New member
מישהו הסביר לי פעם לגבי הפרופורציות בין אמזון לאיביי

אם אמזון זה אצטדיון רמת גן, אז איביי מבחינת גודל שוק, כמות מוצרים וקונים זה דוכן גלידה
אתהיכול להבין לבד את הפוטנציאל.
 

naf86

New member
איביי מול אמזון - ספרים

אז יש לי עכשיו אוסף של מאות ספרים של "מבוכים ודרקונים" וספרים שקשורים לסגנון הזה. כולם באנגלית, בעיקר שנות ה-80/90, ואני נמצא בארה"ב.

אני בהתלבטות איך למכור אותם. יש לי חשבון איביי טוב, ואני מרגיש בנוח שם.
מצד שני, מדובר על ספרים. ספרים זה המומחיות של אמזון. אבל החשבון מוכר שלי באמזון הוא של מתחיל. כלומר אין לי שם חשיפה או עדיפויות.

אם אני מוכר באיביי, אני יכול לקבל את רוב הערך של כל ספר כשימכר. אני גם יכול למכור סדרות שלמות כקבוצה, לעשות מכרזים ולתת לאנשים לריב על הספר, וכו'.
מצד שני, זה הכי הרבה עבודה. כל ספר צריך לצלם, לערוך את התמונה ולהעלות את הפריט לאיביי.

אם אני מוכר באמזון, אני יכול לשלוח לFBA, כל פריט לוקח פחות מדקה להעלות, וסיימתי. זה יפנה מקום בבית, וכשימכר, אמזון ישלחו לי כסף.
מצד שני, העמלות של אמזון בFBA מטורפות. אני אקבל רק חלק קטן מהשווי.
אני יכול למכור באמזון אבל לשלוח בעצמי. זה יהיה בערך אותם עמלות כמו איביי, רק עם פחות עבודה. אבל יהיה חשיפה הרבה יותר קטנה, כי אני אהיה אחד מתוך המון מוכרים. באייבי יש לי חשבון חזק ועם מחיר נמוך, אני אמכור יותר.


אז מה דעתכם?
 

naf86

New member
בוודאי שאמזון גדולה יותר

אבל אני גם נבלע בין מאות מוכרים אחרים.
כלומר, אם אני לא הזול ביותר באמזון ו/או שולח בפריים, אני לא בולט מספיק. אני לא אוהב את זה שיש דף לכל מוצר ואז בקטן אפשר להגיע ל"עוד מוכרים". מי שלא מכיר את המערכת, לא יראה אותי. באיביי, אם מישהו מחפש בגוגל ויש לי את המילים הנכונות, סביר להניח שאני אופיע כתוצאה גם שם.
&nbsp
אמזון מעולה למי שיש לו ספרים חדשים, או שולט על הדף הראשי של המוצר.
אני מאוד אוהב את אמזון, אני קונה מהם כמה פעמים בשבוע. אבל בגלל שיש לי פריים, זה מאוד נדיר שאני אלך ל"מוכרים אחרים" ולא אקנה ישירות מאמזון.
כלומר, אני רואה את עצמי מוכר באמזון רק עם FBA. לכן השאלה היא אם שווה אמזון עם FBA (והעמלות הכרוכות בכך) או למכור באיביי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה לא נבלע, אתה מתחרה במחיר (ולא באמזון כי אתה מוכר משומש)

כשמדובר בספרים ובתקליטורים מי שמחפש לקנות יד שנייה (מטעמי חיסכון או איכות הסביבה) לא מסתכל בכלל על אמזון וישר עובר על רשימת המוכרים. מי שמוכר עותק במצב טוב ובמחיר משתלם יזכה במכירה. כך אני עושה.
 

naf86

New member
או שמחפשים באיביי

בנתיים מכרתי השבוע 3 ספרים באיביי. העמלות נמוכות, אז למה לא?
אני מתכוון להעלות גם ספרים לאמזון (כשאני שולח), ונראה אם בכלל זה יביא מכירות. אם אחרי תקופה זה לא יביא מכירות, אני יכול להעביר לאיביי (ששם כאמור מצליח לי), או לעשות FBA.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה "או"? זה לא סותר... אני מחפשת גם וגם


באיביי הרבה פחות נוח לי למצוא ספרים / תקליטורים מסוימים כי כל מוכר כותב מה שבא לו... באמזון יותר נוח מהבחינה הזאת. אבל היו מקרים שקניתי באיביי, בעיקר כשהיה מדובר בדברים נדירים יחסית שלא מצאתי באמזון או שהיו זולים יותר באיביי.
 

naf86

New member
אני לא רוצה לפרסם את אותו מוצר בשני מקומות

כי אני לא רוצה להסתכן בזה שאני מפספס ומישהו קונה משהו שאין לי.
&nbsp
איביי בנתיים מצליח לי. מכרתי כמה לוחות שנה משנות ה-70-80, ספרים ועוד כמה דברים שאולי אמזון היו טובים יותר. השבוע אני אעלה לאמזון, נראה אם יהיה שווה את זה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה לא חייב לפרסם את אותו מוצר גם וגם, אמרת שיש לך הרבה...

אתה יכול חלק פה וחלק פה ולראות מה נמכר יותר, או לנסות במקום אחד ואם לא נמכר להעביר לאחר.
 

naf86

New member
והעמלות בהתאם

לקחתי קבוצה של מוצרים ששלחתי לFBA. ניתחתי את אחוז העמלה בהתאם למחיר המוצר.
הנה המסקנות שלי:
מוצרים שמתחת ל-5$ לא שווה בכלל לשלוח לFBA. העמלות הכוללות הן יותר ממחיר המוצר (כלומר, אם מוכרים מוצר בנגיד $4.82, אמזון לוקחים עמלות של 4.97, אז אם זה נמכר, מפסידים 15 סנט).
מוצרים בין 6-12$, אמזון לוקחים יותר מ-50% בעמלות. כלומר יש עדיין הכנסה, רק שהרוב הולך לאמזון.
כדי לקבל עמלות פחות מ-40% מערך המוצר, צריך למכור בלפחות 18$. אז האחוזים נעים בערך בין 35-40% מערך המוצר.
המוצר הכי יקר ששלחתי בקבוצה ההיא הוא עם מחיר של $36.18. אמזון לוקחים $10.48 (FBA של 2.71, עמלות אחרות של $7.77). אז הם מקבלים 29% מהמחיר, ואני מקבל 71%.
&nbsp
מסקנה: בשביל למכור בFBA, ערך המוצר צריך להיות לפחות 15-18 דולר, אחרת רוב ההכנסות הולכות לאמזון.
&nbsp
בלי FBA זה יותר פשוט. מתחת ל-6$ העמלות נעות בין 53-74% (אז מוצר שנמכר ב-$3.97 מתחלק 1.91$ לאמזון, 1.03 אלי).
ברגע שעוברים את קו ה-10$, העמלות יורדות ל-מתחת ל-40%, וברגע שזה עובר את מחיר ה-$15, העמלות יורדות מתחת ל-30%, כשהמוצר הכי יקר (36 דולר), נמכר בעמלה של 21%.
&nbsp
אז העמלות של אמזון הרבה יותר גבוהות מאיביי, במיוחד במוצרים זולים ועוד יותר כשרוצים שאמזון ימכרו בשבילך(שזה הגיוני). רק עם מדובר על ספרים שעולים נגיד 20-30 דולר ומעלה שווה למכור באמזון אם רוצים לראות רווח סביר.
 

Amiram_e

New member
לא ניראה לי שאיביי היא הזירה במתאימה למכירת ספרים

אבל מצד שני שווה לחפש ספר אחד מהסידרה שיש לך ולראות בכמה הוא נמכר.
אם התחלת למכור באמזון, בהחלט שווה לפרסם בשתי הזירות. לתת לאמזון צ'אנס להתפתח.
 

naf86

New member
באמזון אי אפשר לראות אם זה נמכר

ראיתי ספרים ב-150 דולר לספר. זה לא אומר שמישהו באמת מוכן לשלם את המחיר הזה.
אני משווה בין אמזון לאיביי, ולרוב מה שנמכר בפועל באיביי הוא נמוך מהמחיר המבוקש באמזון.
&nbsp
יש לי כמה מוצרים באמזון. כמות המכירות שהיו לי לאורך השנים היא כמעט אפסית. באיביי אני מתקרב ל-1000 פידבקים חיוביים, אז זה יותר קל לבלוט שם.
מה שמפריע לי באמזון זה שאם אני לא מוכר דרכם, ו/או בעל מנוי פרימיום, אני בתחתית הרשימה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה יכול לפרסם במקביל ורק להיות עם היד על הדופק לא לפספס

 

trilliane

Well-known member
מנהל
באמזון אתה מתמודד ראש בראש על המחיר, אלא אם הספר נדיר

אישית לא הייתי הולכת על הכיוון הזה אלא אם אין לך זמן וכוח ואתה אומר "יאללה, ניפטר מהכול, מה שיהיה יהיה". אם אתה מוכן להשקיע (no pain – no gain, כן?) נסה לפרסם את עצמך באיביי ואולי גם בזירות אחרות לספרים משומשים (בטח יש), פייסבוק וכו'. אלה ספרים לגיקים ויש להם קהל ממוקד מאוד, בדוק היכן הם מתאספים. בישראל, לדוגמה, יש כנסים למד"ב ופנטזיה, משחקי תפקידים ועוד, ובחלקם יש דוכנים ייעודיים ליד שנייה; אולי יש דברים דומים בארה"ב? (מלבד הכנסים הענקיים הממוסחרים כמו קומיקון).
 

naf86

New member
אין לי בעיה להיות הכי זול

רק שאפילו אם אני הכי זול, זה לא בהכרח אומר שאני בראש הרשימה.
באמזון, מי שבראש הרשימה הוא מי שעושה FBA או פרימיום. אחרי זה יש את המחיר הנמוך ביותר מבין שאר המוכרים.
&nbsp
הסיבות היחידות שאני מתלבט הן:
1. זמן. כן, אני יודע שאם אני משקיע ומעלה כל פריט לאיביי, זה ימכר ביותר. אבל יש לי המון ספרים. אמזון זה מהיר יותר, אבל לוקחים יותר עמלות (אם עושים FBA).
2. מדובר על ספרים. ספרים זאת המומחיות של אמזון. לא?
&nbsp
כן, מדובר על ספרים לגיקים. כל האוסף שקניתי היה שייך למישהו שהקדיש אלפי דולרים (ואף יותר), לבנות את האוסף הזה. ספרים זה רק חלק ממה שקניתי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
השאלה אם משתלם לך להיות הכי זול

באמזון הרשימה ממוינת לפי מחיר כולל, לכן מי שבראש הרשימה הוא מי שהמחיר הכולל שלו הוא הזול ביותר (מוצר+משלוח). אני לא מתייחסת למי שמופיע כבררת מחדל בדף המוצר אלא למי שמופיע ראשון ברשימה כשנכנסים לרשימת המוכרים. פעמים רבות זה אכן מי שעושה FBA כי אז אמזון מחשבים מחיר חינם כבררת מחדל, אבל מניסיוני זה לאו דווקא נכון. בספרים אני חושבת שיש בעיה קצת יותר קשה עם מחירי המשלוח כי אמזון קובעים אותם לכולם (במוצרים שאינם מוצרי מדיה מחיר המשלוח גמיש).
&nbsp
1. כמובן; לא לחינם נאמר שזמן = כסף (ולהפך...). רק אתה יכול להחליט מה יש לך יותר זמן / כסף / סבלנות...
&nbsp
2. בגדול כן, אבל יש עוד חנויות לספרים משומשים. אתה יכול להגיע אליהן דרך bookfinder (שגם הוא נקנה ע"י אמזון... וגם AbeBooks וגם The Book Depository שלא מתעסקים במשומשים. אבל העיקר התחרות
).
&nbsp
אם אתה מעוניין למקסם רווחים, לפני שאתה נכנס לאמזון ממליצה לך לעשות סקר שוק, לבדוק בכמה המוצרים האלה נמכרים, עד כמה הם נמכרים, האם שווה למכור אותם לחוד או כאוסף... כן, זה זמן, אלה שיעורי בית מייגעים משהו, אבל כבר אמרנו שזמן = כסף... הבחירה בידיך.
&nbsp
&nbsp
 

naf86

New member
כסף בבנק. לא? לא חייב להיות יקר

אני לא לחוץ למכור. לכן אני לא לוקח סיכון עם להציע את אותו פריט באמזון/איביי. יש את הסיכון ששוכחים להוריד ואז צריך להתמודד עם לקוח בלי מוצר למכור לו.
אבל אני עדיין רוצה למכור הכל. רק שאני לא מוכן למכור ספר ששווה 30 דולר ב-8 דולר. יש גבול כמה אפשר לרדת במחיר. אני כן מוכן להיות הכי זול, אם זה מחיר סביר (נגיד להתחיל ב-30 דולר, כשיש מוכרים ב-40 דולר).
&nbsp
יש חנויות שישמחו לקנות את הספרים שלי. רק שהם משלמים אחוז קטן מהמחיר. אני עשיתי את זה עם DVD. היה לי מאות DVD שמכרתי במחיר ממוצע של דולר. אז נגיד 10 שעות עבודה, 500 דיסקים = 50 דולר לשעה. זה כסף בבנק. אם הייתי שם את כל הדיסקים באיביי, זה היה 100 שעות עבודה בנגיד 10 דולר לדיסק, 5000 דולר. אז זה חישוב של האם אני רוצה להשקיע 10 או 100 שעות עבודה, כשהתוצאה היא אותו ערך לשעה. במקרה הזה בחרתי לקבל גרושים ולהפטר מהמלאי.
הספרים שווים יותר מהדיסקים. לכן אני רוצה למכור אותם במחיר מלא או כמה שיותר קרוב למחיר הוגן, ולא למכור ב-10-25% מהשווי רק כדי להפטר מהם. החנויות הייעודיות, שיקנו את הספרים, ישלמו מחיר כזה. אמזון FBA יקח פחות עמלות, אבל יותר זמן עד שמוכרים. איביי יקח עוד פחות עמלות, אבל זה אומר להשאיר את המלאי בבית עד שנמכר.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נשמע שאתה יודע כל מה שרלוונטי ורק מתקשה להחליט... אבל

אלה השיקולים שלך וההחלטה שלך, אף אחד לא יוכל לקבל אותה במקומך...
 

naf86

New member
הפתרון הפשוט זה איביי

זה הפתרון עם הכי הרבה עבודה, אם כי הכי הרבה רווח.
משום מה לא הסתדרתי עם מכירות באמזון, למעט FBA. עם FBA אני יכול למכור הכי בקלות, רק שהם לוקחים עמלות מטורפות בשביל העבודה.
לכן אני מנסה למצוא עוד חוות דעת פה בפורום כי אני יודע שיש פה כאלה שמתעסקים עם אמזון.
 
למעלה