היי, קניתי דרך ebay זוג ארנקים

trilliane

Well-known member
מנהל
עלות? של מידע שכבר קיים במחשבים? על מערכות קיימות?

בוא ניקח את מקרה הקיצון, שצריך אשכרה לכתוב עוד כמה שורות קוד; גם שעת עבודה של מתכנת היא כסף קטן מאוד. אני לא יודעת מה הסיבה, אבל ספק רב אם מדובר בעלות.
 
אציין לטובת הדואר שהמשלוח

לפני האחרון הגיע אליי תוך שבוע ימים ועל פי אתר 17track החבילה עודכנה באותו היום שהיא הגיעה לארץ ונקראתי לאסוף אותה באותו יום, החבילה האחרונה כבר חודש וחצי ויש את החבילה שדיברתי עלייה בפוסט הזה שהיא שבוע מחכה להגיע לארץ (יותר נכון מחכה שהדואר יעדכן שהיא הגיעה).
אין ספק שהייתה להם התייעלות אדירה אך זה לא עוסק באפשרות של הלקוח לדעת מה בגורל החבילה ברגעים נתונים וזה אחד הדברים החשובים ביותר כאשר לקוח מחכה וכדי ליצור מציאות שבה אנשים לא יפחדו להזמין כי זה אבד/נתקע/הגיע ליעד אחר.
אגב , לנושא התקציבים, גם אם נניח שלבצע עבודה שוטפת ותכנות מחדש של כלל המערכות, הם לוקחים כסף עבור מספרי מעקב.
 
היי, קניתי דרך ebay זוג ארנקים

של טימברלנד וקיבלתי מספר מעקב, אני והמוכר דיברנו והוא דווקא נחמד מאוד, בכל אופן רכשתי ב4 למאי ובחמישי המספר מעקב התעדכן בדואר של מדינת טייוואן וב6 למאי התעדכן שוב שב7 למאי זה עוזב את מדינת המקור למדינת היעד ישראל סניף דואר 150 תל אביב יפו.
בפועל אין שום דבר מעבר לזה והחבילה עדיין בסטטוס של העברה לארץ ודואר ישראל לא קיבל מספר מעקב כזה, מה לדעתכם לעשות? תודה רבה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לפעמים יש מזל ומקבלים מהר, לפעמים מחכים יותר... ככה זה

זה לא תלוי רק בדואר ישראל, זה תלוי גם ברשויות דואר זרות, בעומסים בשדות, במכס... יש לא מעט חוליות בשרשרת ועדיין כמעט הכול מגיע בסופו של דבר ולכן אין סיבה לחשוש, והמספרים ההולכים וגדלים מדברים בעד עצמם. רוב החבילות שאני מקבלת אינן רשומות, ו-99.9% מגיע בסופו של דבר.
&nbsp
הסיבה שגובים יותר כסף על משלוח רשום היא שהרישום גוזל יותר זמן/כוח אדם (צריך לסרוק כל חבילה וחבילה בזמן שמעבירים אותה), כלומר זה שירות שאכן יש לו עלות מסוימת (לא עלות המחשוב, זה דווקא זניח; משתמשים במחשבים כך או כך).
&nbsp
אני פשוט לא בודקת את מצב החבילה באתר דואר ישראל אלא רק כשהיא כבר ממש מגיעה לשלב המיון. עד אז אני עוקבת באמצעות אתרים זרים, ונטשתי את track17 הוא ממש לא משהו בעיניי. מישהו קישר כאן לאתר רוסי מוצלח מאוד, הוא מאפשר גם מעקב בדחיפה (כלומר אני מזינה את הפרטים ומקבלת כל עדכון ישירות לדואל). הוא עוקב אחרי כל האתרים בחו"ל + מעדכן מספר מעקב משני (למשל אם ספק דואר אחד נעזר בספק משנה או מעביר הלאה, הוא מעדכן גם את מספר המעקב הבא, אף שהוא לא מופיע באתר החנות). זה האתר:
http://trackitonline.ru
 
יש איתו בעיה במספר המעקב שלי

אכן הבנתי שזה אתר טוב אבל כבר ניסיתי כמה פעמים את מספר המעקב והוא לא מתעדכן שם הוא רושם שאין שום דבר על המספר הזה ודווקא כן יש באתרים אחרים, זה נראה באתר הטייוואני וגם ב 17track.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עוד לא קרה לי... אם ידוע ספק הדואר אפשר לחפש נקודתית

 
חייב לציין לטובה שוב את הדואר

החבילה עודכנה היום שהיא מחכה לי במינימרקט ליד הבית לאיסוף, שבוע וחצי מרגע הרכישה וזה כבר פעם שנייה, התקדמות מדהימה של הדואר אין ספק.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם כי אני חייבת לציין שמאז ומעולם קיבלתי חבילות תוך זמן

קצר כמו ימים ספורים / שבוע / עשרה ימים, זה היה תלוי בעיקר מהיכן הזמנתי (מאיזו חנות, איך ותוך כמה זמן שלחו, מאיזו מדינה).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
להתאזר בסבלנות ולחכות; בדואר לא יתעדכן המספר עד שייסרק בארץ

 
תודה על התגובה

מקווה שבאמת זה יעודכן כי זה לא אמור להיות תקין, מספר מעקב משודר באותו רגע ליעד שלו ברגע שהוא נסרק פעם ראשונה(דואר ישראל יודע עוד לפני שזה בארץ, אני יודע כי שאלתי אותם), פעם אחרונה שהזמנתי חבילה תוך כמה ימים היא הגיעה והכל היה מעודכן עד לרמת המינימרקט שהיא נמצאת בו כדי לאסוף אותה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא יודעת ע"ס מה את טוענת ש"מספר מעקב משודר ליעד שלו ברגע ש"

מניסיוני (בהזמנות ממדינות רבות לישראל וגם חבילות ששלחתי פה ושם) זה ממש לא נכון. אולי זה משהו שמופיע לפעמים במחשבים הפנימיים שלהם, אבל לא שקוף לאדם מן השורה שעוקב. בכל מקרה עבר פחות משבוע, וזה שבוע קצר בגלל החגים, כך שאין שום סיבה להילחץ כרגע, להפך.
 
תודה ושוב הכל בהתבסס על נציגים

של דואר ישראל בטלפןן 171, יחד איתי נכנסו לאתר הבינלאומי וראו את מספר המעקב מעודכן ובדקו במערכת שלהם וראו שלא התעדכן אצלהם וטענו שזה לא תקין, זאת לא המצאה שלי.
במקרה אחר לא היה איכפת לי שיקח גם שנה אני פשוט לחוץ על המשלוח הזה.
תודה רבה בכל אופן אתם צודקים זה חגים והכל וזה יגיע פשוט אהיה סבלני.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בלי לשים לב חיזקת את דבריי: הם בדקו באתר בינ"ל

האתר הבינ"ל מתעדכן ע"ס העדכונים בחו"ל, לא בישראל. בדואר ישראל חבילות מתעדכנות רק כשהן נסרקות כאן. הנציגים יכולים לספר לך סיפורים שזה "לא תקין" אבל זה המצב הקבוע בדואר ישראל מימים ימימה...
 
אז הנה עוד שירות שדואר ישראל מספק

"להלחיץ לקוחות", ממש הלחיצו אותי שזה לא תקין ולפנות לשולח.
מה, אפילו ידע בסיסי להגיד ללקוח לא ילמדו אותם?
תודה לך עכשיו אני מבין איך זה מתנהל ופשוט אמתין
.
 

ronengeles

New member
לא ממש מחזק אותך

הם בדקו באתר הבין לאומי כדי לראות שהמספר אכן קיים ולוודא מה הסטטוס שלו.
בהנתן סטטוס מסויים, מס' המעקב אמור להיות מעודכן במחשבים שלהם (לטענתם). בגלל שהוא לא היה מעודכן במחשבים שלהם, נאמר לו שזה לא תקין.
&nbsp
בפועל, יש מדינות שמס' המעקב מתעדכן בדואר ברגע שהחבילה יוצאת לכיוון ישראל (הולנד למשל), ויש מדינות שהוא מתעדכן רק כשהחבילה מגיעה לארץ
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם זה מעודכן במחשבים שלהם, למה שזה לא יעודכן באתר הדואר?

מאין נשאב המידע באתר דואר ישראל אם לא ממערכות המחשב של דואר ישראל? אין שום סיבה הגיונית שיהיה מידע שונה במערכות שונות (של אותה חברה) כשהיגיון בסיסי מחייב במקרה הזה שהמידע המוצג באתר יישאב ממערכת הדואר (אלא מהיכן?). זה מחזק אותי כי דיברתי על המצב הרגיל בדואר, והוא שהמעקבים לא מעודכנים מראש ולא מעודכנים כמעט בכלל במה שלא קורה בישראל עצמה. תקין או לא תקין, זה המצב דה-פקטו, וזה די פתאטי (אם כי לא מפתיע) שנציגי הדואר צריכים לבצע את הבדיקה באתר בינ"ל שכל אחד מאיתנו יכול לבדוק בו.
&nbsp
עוד סיפור להמחשת העליבות: לפני כמה חודשים החזרתי מוצרים לחנות בריטית שהזמנתי ממנה. אחרי כמה ימים קיבלתי דואל מהחנות שהם קיבלו את החבילה שלי והם מזכים אותי. הסטטוס באתר דואר ישראל נותר מאז ועד היום "הפריט בתהליך העברתו לארץ היעד. תאריך עדכון אחרון ב23/02/2016".
&nbsp
חבילה ששלחתי לארה"ב קצת לפני כן אכן נחתה בניו יורק וזה היה הסטטוס האחרון שהתעדכן באתר דואר ישראל ("הפריט התקבל בארה"ב ב 10/02/2016"). את כל שאר המעקב (והיה הרבה) ביצעתי כבר באתר של USPS.
&nbsp
בשורה התחתונה, אני לא יודעת מה "תקין" מבחינת הדואר ולמה המערכות שלהם מחוברות, אבל הן כנראה לא ממש מחוברות למציאות. כבר עדיף לבדוק באתרים זרים, זה הרי גם מה שהנציגים שלהם עושים...
 

ronengeles

New member
זה לא כלכך שונה משירותי דואר אחרים

למשל, החבילה האחרונה שנשלחה אלי מהולנד.
תחילת המעקב היתה באתר של דואר הולנד. כמה ימים אח"כ, הופיעה הודעה באתר ההולנדי שהחבילה נשלחה לישראל, ובאותו יום הופיעה הודעה באתר של דואר ישראל "החבילה נשלחה מהולנד בתאריך ...."
המשך המעקב התבצע דרך האתר של דואר ישראל, כאשר לא נוספה שום הודעה נוספת באתר של דואר הולנד.
לעוומת זאת, כששולחים מסין, האתר הסיני מתעדכן עד היציאה לישראל, והעדכון הבא הוא רק באתר של דואר ישראל, ורק כשהחבילה מגיעה לארץ.
עד כמה שזכור לי מהחבילות הבודדות שהגיעו אלי מטאיוואן, זה יותר כמו הדואר הסיני (אבל משמעותית מהיר יותר), אבל אולי אני לא זוכר נכון.
&nbsp
בכל מקרה, הנציגה לא המציאה משהו שלא קיים. מקסימום טעתה וחשבה שהעדכון הרגע היציאה קורה גם במשלוחים מטאיוואן.
לגבי פאשלות של הדואר, זה ידוע, וזה כבר סיפור אחר....
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה שונה בעיקר בכך שאתר הדואר מעודכן הרבה פחות

ומראה רק סטטוס אחרון ולא את ההיסטוריה, וגם נראה שאינו שואב מידע מאתרים זרים.
&nbsp
אני יודעת שכשאני מזמינה מחו"ל אני לא רואה את הסטטוס באתר דואר ישראל עד שהחבילה נסרקת בארץ. אולי יש הסכם שונה עם הדואר בהולנד, אבל לא נתקלתי במקרים שבהם חבילה מופיעה לי באתר דואר ישראל רק כשהיא מיועדת לישראל וברגע שהיא נסרקת שם. רק כשהיא נסרקת כאן.
 
למעלה