בקשה לת.ז בהזמנה מאמאזון דרך i-parcel

trilliane

Well-known member
מנהל
לא "אם ייעצר במכס"; זה לא תנאי, זו ודאות: מדובר בשחרור פרטני

ב-100% והם מנסים לתקתק אותו ולכן מבקשים מראש את מס' תעודת הזהות. זה תקין לחלוטין, זה הנוהל הרגיל שלהם. מה שכתבת נכון לגבי דואר ישראל שמשחרר חבילות באופן קולקטיבי ואז פונים לקונה רק אם יש בעיה, או אם אין בעיה (אבל הוא חייב במסים) אז משחררים לו והוא משלם בסניף כשהוא לוקח את החבילה. זה לא המצב כאן, מדובר בחברת בלדרות, משלמים את כל המסים (אם ישנם) מראש, והחבילה מגיעה עד לכתובת באמצעות שליח.
 

Omega66

New member
בקשה לת.ז בהזמנה מאמאזון דרך i-parcel

אני יודע שדיברו על זה בעבר, אבל אני מעלה את הנושא הזה שוב מכיוון שנורטון מזהיר אותי ש i-parcel.com הוא אתר הידוע בגניבת זהות, וממליץ לא להיכנס לאתר. (תמונות מצורפות)

זאת ההודעה שקיבלתי מ i-parcel.com לאחר ההזמנה מאמאזון:

לקוח/ה יקר/ה
אנו שמחים להודיעך כי הנך אמור/ה לקבל משלוח מארצות הברית באמצעות חברת i-parcel

על מנת לבצע את הליך השחרור מהמכס בארץ הנך נדרש/ת להמציא לידינו את מספר תעודת הזהות שלך

יש להקפיד לציין את תשע הספרות של תעודת הזהות לרבות מספר הביקורת
יובהר כי ללא נתון זה לא נוכל לצערנו לשלוח את החבילה מארה"ב לישראל שכן לא נוכל לשחררה במכס

אבקשך למלא את מספר תעודה הזהות:

הקלק כאן i-parcel
בתודה מראש על ההבנה ושיתוף הפעולה.

ובכבוד רב

צוות היצוא
i-parcel USA

מה דעתכם?



 

Shellpearl

New member
אני גם הזמנתי מאמזון צרפת, וקיבלתי מייל מ-I-PARCEL ארה"ב

שאני צריכה לתת את המס' ת.ז. התקשרתי לתמיכה של נורטון ונאמר לי לא לתת את הת.ז., שזה יכול להיות מסוכן שיש היום הרבה האקרים ששולחים מיילים כאלה שמבקשים ת.ז.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל הזמנת! האקרים שולחים סתם, פה החברה פונה אלייך...

כי זו החברה שמטפלת לך במשלוח. אם את רוצה לקבל אותו אל תקשיבי לנורטון, במקרה הזה הם מטעים אותך וחבל.

&nbsp
אין ספק שצריך להיזהר מהאקרים ומ"דיוג" ולא למסור את הפרטים סתם לגופים שפונים בדואל. אבל כשפונה חברת בלדרות ידועה, החברה שעובדת עם אמזון, והזמנת חבילה מאמזון...
 

Shellpearl

New member
אבל המייל מ I-PARCEL הגיע כ-5 שעות אחרי המייל מאמזון צרפת,

אולי איזה האקר ראה את המייל הזה אצלי ושלח לי מייל כאילו הוא מאיי פרסל וזה מייל מזוייף. כמו-כן, במייל מאמזון צרפת כתוב לי שהמשלוח שלי נשלח דרך
I-PARCEL EU (שזה אומר "אירופה") והמייל מאיי פרסל נשלח מאיי פרסל USA. למה זה?
תוכן המייל מאמזון צרפת הוא:
We inform you that your order has been shipped. Your parcel is in the course of shipment and this command can therefore no longer be changed.
Your package is shipped by IPARCEL_had and your tracking number is (כתוב המס').
Depending on your delivery option it is possible that the tracking information is not yet available at the time you receive this email. Please consult our Help page for more information on the carrier and obtain the address of the site of follow-up online.
 

Shellpearl

New member
למה גם צריך למסור ת.ז., אני קראתי באינטרנט שחברות אחרות לא

מבקשות ת.ז. ד"א האם המס' של הת.ז. צריך להיות של אותו אדם שהכרטיס אשראי הוא שלו? אני הזמנתי על השם שלי והכתובת שלי עם כרטיס אשראי לא שלי.
המייל התקבל מהכתובת: [email protected]
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כפי שכבר כתבתי לעיל, כדי לשחרר מהמכס בישראל. את היבואן.

לא משנה של מי כרטיס האשראי. גם חברות אחרות צריכות מס' ת"ז שלך אם הן משחררות עבורך מהמכס (אם הן לא מבקשות במיוחד זה רק כי כבר מסרת להן אותו בהליך הרישום בעבר, כנראה). כשהם משחררים את החבילה מהמכס הם צריכים למלא טפסים בשמך. הם לא היבואנים, הם רק הנציגים שעושים עבורך את השירות. החבילה צריכה להירשם על שמך ועל פרטייך, כי את כאזרחית ישראל משלמת מסים למדינת ישראל על מוצר/ים שאת מייבאת, ורשות המסים מנהלת רישום כשהיא גובה מסים מהאזרחים... הגיוני, לא?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הגיוני מאוד, החבילה עברה לטיפולם... אין בזה שום דבר חשוד

וזו אותה חברה, ייתכן שהדואל נשלח משרתים בארה"ב והטיפול הוא של שליחים מקומיים בצרפת, מה הביג דיל?

אם האקר ראה את הדואל שלך סימן שיש לו גישה למחשב שלך או לתיבת הדואל שלך, ובמצב כזה הוא יודע עלייך כבר הרבה הרבה יותר, כך שדווקא ידיעת מספר תעודת הזהות שלך הרבה פחות מעניינת... (שלא לדבר על כך שמרשם האוכלוסין של ישראל דלף, להאקרים אין שום בעיה להשיג מספרי ת"ז של אזרחי ישראל).

ואחרון חביב, מה את חושבת בדיוק שהאקר יעשה עם תעודת הזהות שלך? ססמאות לאתרים, מס' כרטיס אשראי וכו' – ברור; אבל דווקא מספר תעודת זהות? למה לו?
 

Shellpearl

New member
יצרתי קשר עם אמזון צרפת בצ'אט שלהם, אך מכיוון שאני לא יודעת

טוב צרפתית הפסקתי את הצ'אט באמצע לפני שהוא בירר את העניין. מה שהנציג הספיק להגיד לי זה לא לתת בשום אופן שום פרטים אישיים לפני שאני מבררת עם
I-PARCEL שאכן המייל הגיע מהם. הוא נתן לי כתובת מייל שאני יכולה לכתוב באנגלית לאמזון וגם מס' טלפון של איי-פרסל בצרפת. אני אברר ואעדכן אתכם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז הנציג בצרפת לא יודע איך עובד מכס ישראל. אנחנו יודעים...

לא ברור לי לשם מה את שואלת ומבררת כאן אם אח"כ את מתעלמת מהתשובות שניתנות לך, אבל כרצונך. ברור לי שהנציג לא הבין אותך ולכן נתן אזהרה כללית, אבל היא באמת לא נחוצה במקרה המסוים הזה. זו חברת הבלדרות שאחראית להעביר לך את החבילה שהזמנת, כבר יש להם פרטים אישיים שלך! יש להם שמך, כתובתך... (מה שנתת) וכתובת הדואל שלך, והם השתמשו בה כדי לפנות אלייך בסה"כ כדי לבקש ת"ז. אלה לא "פרטים" אלא פרט אחד ויחיד שהם ממלאים בטופסי המכס ואין להם. לו הם היו האקרים, הם היו (כאמור) משתמשים במרשם האוכלוסין של מדינת ישראל ולא טורחים בכלל לפנות אלייך...
 
יא ווארדי איזה סיפור עשיתם מזה כולה ת.ז.

את חושבת שכזה קשה למישהו למצוא את מספר ת.ז. שלך?
ומה בדיוק הוא יעשה עם הפרט הנכסף הזה??

צאו מהסרט אנשים. לא ביקשו מכם פרטי כרטיס אשראי.
זה הנוהל, כולם פה אומרים לך שכך הם תמיד נוהגים, זה מוכר, זה לא יוצא דופן, אף אחד לא מנסה לגנוב את הזהות שלך ולאף אחד לא איכפת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
i-parcel היא חברת בלדרות מוכרת וידועה השייכת ל-UPS

אמזון עובדים איתה, היא הקבלן שלהם לענייני משלוחים (אחרי השחרור מהמכס בישראל הם כבר מעבירים את החבילה לשליחויות של דואר ישראל). הזמנת מוצר מאמזון, הם זקוקים למספר תעודת הזהות שלך (שלאמזון אין) כדי לשחרר אותו עבורך מהמכס . זו דרישה של המכס כי אתה היבואן כאן, הם רק הנציגים שמבצעים את הפעולה במקומך, זה חלק מהשירות וכך זה גם בחברות בלדרות אחרות.
&nbsp
אין לי מושג מה נורטון רוצה ואין לי מושג על איזו "גנבת זהויות" אתה מדבר. לו היית מקבל דרישה מאתר לא ידוע בלי שהזמנת שום דבר, הייתה סיבה טובה לחשוד; אבל הזמנת מאמזון, אתה ממתין לחבילה, וידוע גם שאמזון עובדים איתם, כך שאין שום סיבה לחשוד שמישהו מנסה לרמות אותך או לגנוב לך את הזהות.
 

eladogden

New member
מסכים עם הכותבים פה

הזמנתי מאמאזון מס' פעמים, בדקתי מול שירות הלקוחות שלהם. העניין הוא שהרבה משלוחים משוחררים ברשימון קולקטיבי, כנגד מס' זהות היבואן בלבד, לא צריך את צילום התעודה (בדקתי את זה אתמול מול מכס נתב"ג) - במידה ומדובר במשלוחי בלדרות. אכן I-Parcel מבקשים ת"ז כדי לעכב את המשלוח עם ההגעה כמה שפחות.
אלעד
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו הקונפיגורציה של נורטון, את חושבת שהוא יודע שהזמנת מאמזון?

אולי זה כך כלפי אתרים שמבקשים פרטים, אולי היו גולשים חשדנים שסימנו את האתר... ואללה לא יודעת מה גורם להם לסמן אותו כך, אני לא משתמשת בנורטון כשאני גולשת, אני משתמשת בשכל הישר (ובניסיון שלי).
&nbsp
זה אכן האתר של i-parcel:
https://www.i-parcel.com/en/
הוא אתר רשמי ואמיתי של חברת בלדרות אמינה (שייכת ל-UPS, כפי שכתוב שם) ולכן אמזון עובדים איתה. אותי זה מספק ואני לא צריכה שום נורטון שמורטון שיזהיר אותי מפני אתר רשמי שמספק לי שירות שהזמנתי. השתמשתי בעבר באתר הזה כדי לעקוב אחרי חבילה שנשלחה אליי מאמזון (ארה"ב) וגם יצרתי איתם קשר בדואל והם נתנו לי את מס' המעקב המקומי (של שליחי דואר ישראל). כל הפרטים היו נכונים והחבילה הגיעה אליי. אני לא רואה שום סיבה לחשוד באתר, לא נותר לי דבר להוסיף על הנאמר.
&nbsp
אם את סומכת על נורטון יותר משאת סומכת על התשובות בפורום זה לגיטימי, רק במקרה כזה לא ברור לי למה לשאול כאן מלכתחילה...? עשי כרצונך.
 

Shellpearl

New member
אתמול ב-17:00 שלחתי מייל לאמזון צרפת, הסברתי להם על המייל

שקיבלתי מ-I-PARCEL וגם אמרתי להם על האזהרה שקיבלתי מ-NORTON SECURITY ושאלתי אם יש דרך שאקבל את המשלוח ללא מסירת ת.ז., והם ענו שבעקבות המייל ששלחתי, הם סידרו את העניין ואני אקבל את המשלוח (בזמן) בלי לתת ת.ז.
 
למעלה