אם מוכר שלח לי ב-EMS האם נגזר עליי לשלם עמלה ויהי מה?
לפני שבוע הזמנתי באיביי משהו קטנטן ממוכר בבלגיה (דומה לצעצוע של ביצת קינדר, לצורך העניין). המוצר עלה $9 והמשלוח עוד $5 (לכל העולם). המוכר לא כתב את ישראל ברשימה כי טען שהיו לו בעיות בעבר עם מוצרים שלא הגיעו, אבל אחרי שפניתי אליו הסכים. אמרתי שאני מוכנה להוסיף קצת יותר (לא ₪35!
) כדי שיהיה מספר מעקב, הוא אמר שאין צורך כי הוא גם ככה תמיד שולח רשום. קניתי, שלח, עד כאן יופי טופי.
עכשיו קיבלתי הודעה (מאתר של מספרי מעקב שנרשמתי אליו) שהחבילה בישראל. נכנסתי לאתר הדואר וכך כתוב (מחקתי שורות כפולות):
16/03/2016 13:37 פריט ה-EMS בטיפול העמילות של חברת הדואר -ממתין לשחרור בישראל. חברת דואר ישראל מציעה לך שרות עמילות מכס בארץ, הפוטר אותך מהצורך לשחרר באופן עצמאי את פריט ה-EMS. לפרטים: E-mail: [email protected].
16/03/2016 13:36 פריט ה-EMS נקלט במרכז מיון הEMS בתל-אביב.
10/03/2016 09:08 פריט ה-EMS נמצא במרכז מיון EMS בבלגיה ושוייך למשלוח לישראל.
10/03/2016 08:12 פריט ה-EMS התקבל למשלוח ביחידת הדואר בבלגיה.
האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי לפטור את עצמי מתוספת תשלום של יותר מ-50% ממה ששילמתי? הבנתי ש-EMS גובים עמלה של ₪35 כך או כך, אבל זה פשוט מגוחך...
האם יש משהו שאני יכולה לעשות בעניין?
מחר אני במקרה בת"א אחר הצהריים, יש משהו שאני יכולה לעשות בעצמי?