התנהלות עם מוכר לגבי החזרת מוצר

Nadav 7

New member
נראה לי שאתה לא הבנת את השתלשלות העיניינים

הקייס להחזרת מוצר הוא ייעודי למטרה הזו ואם המוכר היה משתמש בו והיה מדווח שם שקיבל את המוצר השבור וגם כותב אם זיכה או שלח מוצר חלופי כל האי נעימות היתה נמנעת. אם היה שולח מוצר חלופי כמו שסוכם איתי איביי היו יכולים לצפות בתהליך כולו ולא היתה אפשרות שהיה נשאר בלי המוצר ובלי הכסף.
אבל אחרי שסיכמנו שיישלח מוצר חלופי הוא כתב את זה:
&nbsp
Im very sorry for late reply. There is an issue that ebay does not allow me to send replacemtn item when a return case is open. I will refund you, and you can just buy it another time.
&nbsp
לא ברור לי מדוע לא יכול לשלוח מוצר חלופי כשהקייס הייעודי להחזר מוצר פתוח,וא גם לא כתב שאקנה שוב ממנו. היה לי הרושם שהוא מנסה לחסוך מעצמו משלוח חוזר.
&nbsp
מרוב שאני כבר חודשיים ברכב ללא רדיו, העדפתי לקנות כאן בארץ יותר יקר וזהו, אחרי שהבנתי שהוא מזכה אותי.
&nbsp
אגב בעבר מוצר שהיגיע אלי מפולין אחרי חצי שנה שנשלח בים (אחרי ששילמתי תוספת למשלוח אוויר) ושזוכתי עליו, הודעתי למוכר שהתקבל אצלי ושילמתי לו מחדש, מבלי שהייתי חייב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לו המוכר היה מחזיר לו את מלוא הסכום המחלוקת הייתה נסגרת אוט'

אז אם הוא ניסה להתחכם ולתחמן את הלקוח, הוא אכן סופר מטומטם.
ולא, ללקוח אין שום סיבה לסגור את המחלוקת לפני שקיבל לידיו אחד מהשניים: מוצר תקין או החזר כספי מלא. אחרת הוא זה שנשאר בלי כלום.
&nbsp
כל ה"הסבר" שסיפרת כאן על המוכר ה"מסכן"
לא רלוונטי. המוכר אחראי לתקינות המוצר, המוכר צריך לפתור את הבעיה, הוא צריך למצוא דרך להוציא את הלקוח מרוצה כך או אחרת, ואל לו לצפות שהקונה יוותר על ההגנה שלו ויסגור את המחלוקת בטרם עת. כל ניסיון כזה הוא הונאה של הלקוח וגזילה של ההגנה המגיעה לו, הפקרתו לחסדי המוכר (ובמקרה הזה אנחנו רואים עם מי יש לנו עסק).
&nbsp
גם לפי מדיניות איביי, הקונה פעל כשורה:
"If the buyer doesn't receive a response or solution, or returns the item but doesn't receive a refund or replacement from the seller, the buyer can ask us to step in and help.​
כמו כן כתוב מפורשות בהמשך:
The cost of return shipping is the seller's responsibility​
ואין כל התניה בכך שהקונה יהיה בארה"ב. חבל שאתה מטעה את הקונה ועלול לגרום לו לוותר על זכויותיו לפי הגנת הקונה של איביי. אני ממליצה לכל קונה לקרוא את המסמך כדי לדעת מה מגיע לו מטעם איביי ולא להסתמך על מידע לא מדויק.
http://pages.ebay.com/help/policies/money-back-guarantee.html#description
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נו? איך זה סותר במשהו את מה שכתבתי? להפך, רק מחזק את דבריי

לא נכתב כאן שלקונה מחוץ לארה"ב לא מגיע לקבל החזר על עלות המשלוח אלא שזה לא נעשה אוטומטית ע"י תווית (ואגב, לא תמיד המוכר שהסחורה מוחזרת אליו נמצא בארה"ב, עוד נקודה שחשוב לזכור). העיקרון אותו עיקרון, וזה משהו שאיביי שינו בשנתיים האחרונות: כשהמוכר אחראי, הוא אחראי עד הסוף. הקונה לא צריך לשלם. זה הכול.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
את עלות המשלוח למוכר מגיע לו לקבל לפי כללי איביי

בין אם המוכר נותן זיכוי ובין אם הוא מציע מוצר חלופי. כך או כך, ברגע שהוא מבקש מהקונה לשלוח אליו חזרה מוצר שלא כמתואר, עלות המשלוח עליו. לו המוכר לא רצה לשלם על כך הוא לא היה צריך לבקש מהלקוח לשלוח. הלקוח לא צריך לנחש שהמוכר הולך לעשות עליו סיבוב. יש כאן מוכר לא מקצועי, כולם מסכימים על כך, ומשום מה אתה מגן עליו ותוקף את הקונה על חוסר הוגנות אף שהוא לא עשה שום דבר בלתי הוגן, רק המוכר עשה זאת עד כה (לגרום לקונה לוותר על זכויותיו).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ולהבא אני מבקשת שלא תחלק לי ציונים או ניתוח פסיכולוגי בשנקל

אינך מכיר אותי והערות על האישיות שלי אינן רלוונטיות לפורום הזה. לא רוצה לענות, אל תענה; אבל אם אתה עונה, אני מבקשת שתתייחס לתוכן דבריי ולא אליי, כתוב לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.
 

Nadav 7

New member
התייחסות לשאול אוחנה

כשהחזרתי לו את המוצר, לא התכוונתי להתקטנן איתו על דמי המשלוח בחזרה אליו שהיו בגובה 10$ (הוא גבה 21$ על משלוח לישראל).
הסיכום בנינו היה שיישלח מוצר חלופי.
הוא זה ששינה את ההסכמה בכך שטען שאינו יכול לשלוח מוצר חלופי כל עוד שהקייס פתוח ולכן הוא יזכה אותי. זה נראה לי תמוהה שכן החזרת מוצר בנוי למצב כזה בדיוק ובמצב זה, שהיה מבחינתי מצב חדש, ביקשתי את ההחזר עבור המשלוח שלי אליו (כי הוא למעשה חסך לעצמו או ניסה לחסוך לעצמו דמי משלוח של הפריט החלופי אלי).
לא ברור לי מדוע אתה אומר שהיה מטופש מצידו לשלוח מוצר תקין כשזה נמצא תחת הבקרה של אי ביי בכל שלב ושלב? אם היה מדווח בקייס ששלח את המוצר אלי, עם מספר מעקב, איביי לא היתה מאפשר לי להסלים את המקרה ולא היה מאפשרת זיכוי שלי, כך שאני לא רואה איך היה נפגע בכלל (כדאי שתסתכל על הפורמט של קייס החזרת מוצר). הבעייה היא שהוא התעלם מהכלי הזה וניהל את זה מולי במסרים.
לשאלתך, הוא סיפק לי מספר מעקב.
אני אדם ישר והגון (כמו שתיארתי למעלה מקרה אחר שהיה לי) כשזה יגיע אני אברר איתו מה הוא מעדיף 1. שלא אקח את הפריט מהדואר 2. שהוא ישלם לי על ההחזרה ואני אשלח לו את הפריט בחזרה. אין לי מה לעשות איתו.
אגב, אני לא חושב שהמוכר רמאי, אלא יש לו בעיית התנהלות נכונה וגם חוסר תשומת לב לתקשורת זורמת (כל פעם הייתי צריך לשאול אותו, הפריט הגיע? שלחת חלופי? ורק אז היה מתייחס). בכללי הדבר הזה התיש אותי וגם גרם לי נזק מבלי שהוא חשב לבוא לקראתי באיזו דרך (כמו להציע לי זיכוי מבלי לשלוח את המוצר חזרה שהיה שבור וחסר תועלת). המוכר הזה מלטביה והקודם שתארתי למעלה היה מפולין. מעניין שעד היום שני מקרים כאלה היחידים שקרו לי היו עם שני המוכרים היחידים שהיו לי ממזרח אירופהץ יתכן והם צריכים להשתפשף במתן שרות ותקשורת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, המילה היא "תמוה" (כמו ידוע, פתוח); "תמוהה" זה בנקבה

 

Nadav 7

New member
התנהלות עם מוכר לגבי החזרת מוצר

הזמנתי באיביי רדיודיסק משומש לרכב ממוכר מלטביה. המוצר היגיע שבור, כנראה קיבל מכה במשלוח משום שהיה ארוז בצורה רשלנית במעטפת פצפצים. המוכר ביקש להחזיר את המוצר כדי לשלוח חליפי לכשיקבל את הפגום. פתחתי קייס של החזרת מוצר ושלחתי אותו. כשהמוצר היגיע אליהם (רק אחרי שטרחתי לשאול אותם אם היגיע) הם שאלו אם אני רוצה זיכוי או מוצר חליפי, ביקשתי שיישלחו חליפי. אחרי כמה ימים ענה לי שאיביי לא מאפשר לו לשלוח פריט חלופי כשהקייס פתוח ולכן הוא יבצע זיכוי ושאני אקנה את המוצר מחדש. הסכמתי אבל ביקשתי שיזכה אותי גם על עלות המשלוח חזרה כי בפועל הוא חסך מעצמו משלוח (וגם בגלל שבעזרה של איביי כתוב שבמקרה כזה עלות ההחזרה על המוכר). בינתיים קניתי מוצר דומה בארץ והמתנתי לזיכוי. עכשיו הם כותבים לי ששלחו לי מוצר וצרפו מספר מעקב. כתבתי להם שאני כבר לא צריך את המוצר יותר. הצעתי להם שלא אאסוף את המוצר מהדואר והוא יחזור אליהם. אבל התעקשתי שהזיכוי יהיה מיידי כולל עלות המשלוח של המוצר הפגום אליהם וכי אני לא מתכוון להמתין עד שיקבלו אותו חזרה. כבר שלושה ימים שאין זיכוי או מענה. יצויין שכל התהליך מצידם נוהל בהתכתבויות במערכת המסרים של איביי ולא במערכת של החזרת המוצרים. יש כמובן אופציה להתערבות של איביי אותה עוד לא הפעלתי. אנא עצתכם.
 

Amiram_e

New member
אתה חשוב שההתנהלות שלך בסדר?

עם יד על הלב. תקרא שוב את מה שכתבת.
1. סיכמת עם המוכר שתקנה שוב את המוצר.
2. המוכר שאל אותך האם אתה רוצה זיכוי או חליפי. הסכמת לחליפי
3. החלטת פתאום לקנות מוצר אחר פה בארץ לאחר שסיכמת עם המוכר שישלח. יכולת להגיד לו "עזוב אני מוותר" ולא אמרת.
4. עכשיו אתה אומר לו "אני לא צריך את המוצר" מתעקש שהזיכוי יהיה מיידי מה שנוגד את חוקי איביי ועוד שואל האם לעשות אסקלציה. אתה באמת חושב שאתה צודק בהתנהלות הזו?
זכותך לסרב לקחת את החבילה. היתה לך אפשרות לבטל, לעשות מה שבא לך. זרמת עם ההצעה של הלקוח ופתאום התהפכת.
אני לא אומר שהמוכר בסדר בסיטואציה. הוא אמר לך שהוא לא יכול לשלוח מוצר חליפי כשהקייס פתוח. זה גם קשקוש.
הקייס אמור היה להישאר פתוח, במקביל היה שולח ומעדכן אותך במספר מעקב במייל.
האם באמת סגרת את הקייס לפני ששלח חליפי? כי אז אתה לא יכול לעשות שום אסקלציה.
 

Amiram_e

New member
משהו פיספסתי פה

האם לאחר שנתן לך זיכוי קנית את המוצר מחדש או לא?
אם לא קנית אז לא מובן לי מדוע המוכר שלח שוב.
במקרה כזה נא תתעלם מכל מה שכתבתי בתשובה הקודמת
 

Nadav 7

New member
לדעתי פעלתי הכי בסדר שאפשר

1. שלחתי את המוצר חזרה תוך פתחתי קייס החזרת מוצר.
2. לאחר שקיבל את המוצר הוא שאל אם אני רוצה זיכוי או מוצר חלופי, אמרתי שאני רוצה מוצר חלופי (בלי להתקטנן על העלות המשלוח חזרה, למרות שבאי ביי מציינים במפורש שבמקרה של מוצר לקוי העלות על המוכר).
3. כמה ימים אחרי הוא הודיע לי חד צדדית שלא יכול לשלוח אלי כשהקייס פתוח ושהוא יזכה אותי וממליץ לי לקנות שוב את המוצר (נשמע תמוהה שכן הכלי הזה של איביי נועד בדיוק למצב הזה, אולי רצה לחסוך לעצמו הוצאות משלוח).
4. הסכמתי לקבל זיכוי, רק ביקשתי שזה יכלול בנוסף את דמי המשלוח ממני אליו (כשהוא חסך לעצמו משלוח פריט חלופי).
5. כהמלצתו קניתי מוצר חלופי (בארץ).
6. בלי להודיע או להתייעץ איתי לפתע הודיע לי ששלח את המוצר החלופי.
7. הודעתי לו שאני רוצה זיכוי בכל מקרה והצעתי שלא אאסוף את המוצר (כדי שיחזור אליו).
8. המקרה עדיין פתוח ואני יכול לעשות אסקלציה.
9. תקשורת איתו דיי על הפנים, ברוב הפעמים אני שאלתי אותו מה קורה ואז הגיב.
10. הוא לא השתמש בו בכלל בדיווח שיש בקייס ההחזרה.
11. הוא לא מגיב כמה ימים.
 

Amiram_e

New member
טוב עכשיו אתה מספר סיפור קצת שונה

את נקודה 5 לא ציינת בפעם הראשונה.
גם לא הדגשת בדיוק מה היה עם נקודה 6.
עכשיו הכל ברור.
חשבתי ששינית את דעתך לפתע אחרי שסיכמתם שישלח.
בקיצור. מציע לך לעשות אסקלציה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הוא מספר את אותו סיפור... כך הבנתי גם מהודעתו הראשונה

ובעיקר הבנתי שהמוכר די מנסה למרוח אותו, לכן במקומו כבר מזמן הייתי מסלימה. מבחינתי ברגע שמוכר מבקש ממני לסגור מחלוקת לפני שהפתרון הוסכם ובוצע, הוא מנסה לרמות אותי. אם הוא גם מנפיץ לי שקרים על כך שהוא "לא יכול" לעשות XYZ תוך שהמחלוקת פתוחה, אז הוא רמאי בריבוע ועם כאלה אני לא רואה טעם להמשיך לדבר. מסלימה מיד!
 
למעלה