return request

kechel

New member
כן זה מה שחשבתי

איך עושים Restocking fee?
&nbsp
ונניח שלא יהיה הסכם ביננו, איך זה יכול להתפתח? איביי אמורים להיות לצידי לא? הרי כתבתי No returns or exchanges.
 

Amiram_e

New member
אחרי כמה שליליים הוא יפנים

איביי מקיאים את המוכרים שחושבים שיכולים לעושת כסף קל בלי חלתת שירות.
אם התנהלות כזו תימשך גם עם הלקוחות הבאים בסוף יסגרו החשבון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה סיבת ההחזרה? אם זה מוצר שלא כמתואר, זה חלק מהגנת הקונה

 

kechel

New member
return request

קיבלתי בקשה להחזר.
מכרתי על No returns or exchanges, אבל אני לא רוצה להשאיר לקוח לא מרוצה. כנראה הלקוח התבלבל ולא הבין בדיוק מה המוצר.

המוצר נמכר בFREE SHPPING אבל כמובן עלה לי לשלוח אותו.
אפשר לעשות כך שאני אשאיר חלק מהסכום שעלה לי המשלוח?
 

kechel

New member
בלבול בין אינצים למטרים

בתמונות צילמתי את המוצר בצמוד למטר, וכתוב על הסרגל של המטר M, זה אמור להיות ברור, אבל אולי לאזרח הפשוט בארה"ב לא כך כך כי הם רגילים לאינצים.
&nbsp
בכל מקרה, הייתי צריך לשים דגש בתיאור המוצר שמדובר במטר, אבל עדיין זה ממש לא "Misrepresented" כמו שכתבו בבקשה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם לא כתבת את יחידות המידה במדויק, זה לא ברור. זו טעות שלך

כמוכר, כי התמונה מטעה, והקונה לא בהכרח יכול לשים לב שיש M בצד או להבין את המשמעות. אם אתה מציין מידות חובה לכתוב את יחידות המידה באופן מפורש וברור (ורצוי גם בסנטימטרים וגם באינצ'ים, אם אתה מוכר למדינות שעובדות באינצ'ים). זה לגמרי Misrepresented.
&nbsp
הקונה כאן מבקש(ת) החזר בשל אי הבנה שנגרמה מחוסר מקצועיות שלך, קבל את מלוא האחריות ובצע החזרה כראוי, חבל להסתבך וחבל להוציא קונה לא מרוצה. ראה זאת כשכר לימוד.
 

kechel

New member
לא כתבתי גם שזה אינצים

יותר מחוסר מקצועיות אצלי יש פה חוסר שכל אצל אצל הקונה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם לא כתבתי שזה ס"מ... אם זו הגישה שלך, לא תגיע רחוק.

אתה מתבצר בלהיות צודק במקום להיות חכם, ומצפה מקונה שחי בעולם של אינצ'ים להבין שאתה ישראלי ולכן אתה עובד בסנימטרים... זה לא עובד כך.
&nbsp
אם אתה מצפה מהקונים להיכנס לראש שלך / למדינה שלך / להרגלים שלך / לכוונות שלך – לא יקרה! צא מזה. במיוחד בקנייה מרחוק אתה חייב להיות הכי שקוף וברור לקונים שלך, כי הם לא מחזיקים את המוצר ורואים אותו באופן בלתי אמצעי לפני הקנייה. הם לא אמורים לנחש או להבין מתוך רמזים. המידע צריך לצעוק את עצמו אליהם ולהיות הכי נגיש שיש, כן, האכלה בכפית עד הסוף.
&nbsp
ואם לא היית די ברור, כן, זה נופל עליך, לא על הקונה. אז קח אחריות ותתייחס במקצועיות, תפסיק להצטדק או לחפש איפה ואיך הקונה היה צריך להבין מתוך האות שכתובה בתמונה... רבאק.
 

kechel

New member
חשבתי

אני מוכן להחזיר את כל הכסף אבל שהוא ישלח לי את המוצר על חשבונו. אני חושב שזו הצעה נדיבה. אני אציע את זה במסר. מה קורה במידה והוא מסרב? איביי יצטרכו להתערב? איך זה יכול להתפתח?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הוא ישלח לך את המוצר ותחזיר לו את מלוא הסכום ששילם

לא הייתי אומרת לו מילה על "החזר על חשבונו"; אם הוא יבקש החזר גם על המשלוח, בעיקרון לפי כללי איביי אתה אמור להחזיר לו בגלל שזה מוצר לא כמתואר. וכן, העובדה שהתיאור לא היה מלא היא באחריותך. ולא, ספק רב אם נציגי איביי, שאינם מישראל, יקבלו את דבריך שהקונה היה צריך להבין את המידות כי יש M בקצה של הסרגל... (אל תבנה על זה). ובכל מקרה עדיף לך לסגור את הטיפול ישירות מול הקונה ולהוציא אותו מרוצה משהוא יסלים לאיביי.
 

eshak

New member
אם הטעות היא שלך למה הקונה צריך לספוג הוצאה כלשהי?

 

kechel

New member
כי הטעות לא שלי!

יכול להיות שהייתי צריך לפרט יותר, ולכתוב בגופן ענק בצבע אדום שמדובר בס"מ ולא באינצים, אבל עדיין אני לא כתבתי שזה אינצים וזה בטח לא Misrepresented כמו שכתבו. יש גם מידה של אחריות על הלקוח שיבדוק בדיוק מה הוא קונה.
&nbsp
אני זוכר שקניתי פעם תיק של קבוצת כדורגל וכשקיבלתי אותו הופתעתי לראות שמדובר בתיק בגודל ארנק. בתמונות היה רושם שמדובר בתיק גדול, אבל הטעות היית שלי כי ציינו שם איפשהו את המידות של זה, אז לא התלוננתי. ולא קרה כלום.
&nbsp
בכל מקרה אני לא צריך את המוצר בחזרה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הטעות שלך, והטעות הנוספת היא שאתה ממשיך להתווכח ולהתגונן

בחוסר מקצועיות במקום לקחת אחריות ולתקן. זו לא גישה שבה תגיע רחוק.
הדוגמה שהבאת לגבי עצמך לא רלוונטית מאחר שכתבו לך מידות ולא בדקת.
אתה כתבת מידות ולא כתבת יחידות מידה. זה חוסר מקצועיות מובהק, עוד לא נתקלתי במוכר שנוהג כך וקניתי אין ספור מוצרים במרשתת. אין דבר כזה לכתוב מידות בלי לכתוב במפורש את יחידות המידה.
 

kechel

New member
כתוב יחידות מידה מטר בתמונה על הסרגל שהצמדתי למוצר

 

trilliane

Well-known member
מנהל
אמרת שכתוב M. זה ממש לא מספק. אתה סתם מתעקש.

 

kechel

New member
אני לא מתעקש, אמרתי שפעם הבאה אדגיש את זה יותר

אבל אני לא מקבל את זה שאני אשם ב100% והקונה צודק ב100%. כי השורה התחתונה, מה לעשות, זה פשוט לא Misrepresented.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא להדגיש יותר, לכתוב מפורשות! במילים ברורות, מידע מ-ל-א

אחרת המידע לא מוצג כהלכה, וזה אדוני, בדיוק המשמעות של Misrepresented (בדוק במילון). ההתעקשות שלך מביכה. ככה לא מתנהלים במסחר אלקטרוני. אתה שוב מחפש מי צודק ומי יותר טועה, כאילו שזה משנה. אם טעית רק ב-90% ולא ב-100% זה חסר משמעות. זו לא תחרות וגם לא שאלה של אחוזים. אתה הצד המקצועי, אתה המוכר, האחריות עליך. גם אם לא פישלת ב-100%, ברגע שהמידע לא היה כתוב מפורשות ולא היה ברור והיה מקום לאי-הבנה, זו 100% אחריות שלך.

אם אתה לא מבין זאת אל תעסוק במסחר אלקטרוני. כי ככה זה כשאתה מוכר לבן אדם שנמצא בצד השני של העולם, שלא מכיר את המוצר כמוך, שלא מחזיק אותו ביד, שלא רואה אותו באופן בלתי אמצעי. הוא לא חי בתרבות שלך, הוא לא חי ביחידות המידה שלך. הוא לא יודע מה שאתה יודע, הוא לא יכול להבין כפי שאתה מבין. אתה צריך לצאת מהראש שלך ולהיכנס לראש שלו. אם השארת פתח לאי-הבנה, מקום לבלבול, זה משהו שלא היית צריך לעשות. בסדר, כולנו בני אדם ואנחנו לא מושלמים, אז פישלת, קורה. קבל זאת בכבוד ותפסיק להתפתל, זה לא מוציא אותך טוב.
 

kechel

New member
סיימתי את הפרשה

כתבתי מכתב קצר, הסברתי ללקוח את הטעות שלו, ואחרי זה However, ואמרתי שאני אחזיר את מלוא הסכום ובלה בלה.

אין לי צורך בהחזרת המוצר או בחיוב על המשלוח, אין לי זמן להתעסק בשטויות האלה, הכסף שעלה לי כל הסיפור הזה זה פחות ממנה פלאפל. להבא אני אדגיש יותר את עניין המידות, באמת הופתעתי קצת לראות את דף המכירה כך, אני תמיד משקיע המון בפרטים ובתמונות, כנראה שפרסמתי את המוצר הזה בסוף יום שלם שהתעסקתי עם האיביי אז לא שמתי לב כבר.

קצת מעצבן שבצד השני נמצא בטח הלקוח האמריקאי הטיפוסי, שחושב שהשמש זורחת לו מהתחת, ואם הוא הלקוח אז הוא תמיד צודק. אבל גם זה לא מעסיק אותי, אני ממשיך קדימה.

תודה על התגובות, נחמד שיש עם מי להתייעץ.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הסברת ללקוח את הטעות *שלו*?!


כמה עוד גולשים יצטרכו להגיב לך בשרשור ולהבהיר לך שהטעות כאן היא שלך?
&nbsp
קצת מעצבן שבצד השני נמצא מוכר ישראלי טיפוסי שחושב שהשמש זורחת לו מהתחת, לא מסוגל להודות בטעות ולקחת אחריות, ועד שהוא כבר מחזיר את הכסף ללקוח כמו שצריך הוא חייב להכניס לו, לא להתנצל חלילה, אלא להבהיר לו שהוא טעה. עם גישה שלהיות צודק במקום להיות חכם (בפרט כשכאן אתה אפילו לא צודק!) לא תגיע רחוק. בהחלט נחמד שיש עם מי להתייעץ, פחות נחמד כשהמיועץ מתעלם מהעצות.
 
למעלה