לא יאומן . איביי הסירו משוב שלילי שלי . עכשיו אני מבין

שמוצקין

New member
לא יאומן . איביי הסירו משוב שלילי שלי . עכשיו אני מבין

איך הסוחר קיבל כזה רייטינג גבוה . אז ככה : נכון לעכשיו המקלדת ששלחו לי לא עובדת ועושה בעיות (מקלדת מוסיקה ) . כל הניסיונות שלי שלי לחבר אותה לתוכנה
שמדמה צליל של עוגב , עלו בתוהו .בהתחלה הסוחר טירטר אותי עם כמה מסרים ואחר כך נזכרו להגיד לי שהם לא נותנים שירות לקוחות ומי שעושה את זה הוא היבואן . זה כבר היה אחרי 24 שעות של ניסיונות התייעצויות בפייסבוק בפורום הרלוונטי קללות (ביני לבין עצמי ) לחץ ועצבים . נכון לעכשיו המקלדת עדיין לא עובדת .אז הבנתי שטופ רייטד סלר עלול להיות הגדרה חסרת משמעות או שקרית . רשמתי לסוחר פידבק שלילי אבל הוא נמחק זמן קצר לאחר מכן על ידי איביי . בדיעבד אני מבין שאפילו לא חסכתי כסף . לו הייתי מזמין מישראל היה עולה לי פחות. אז למה לקנות מאיביי? חיסכון כספי אין ,זמן האספקה ארוך בהרבה מאשר קניה מאתר בישראל ומערכת המשוב מעוותת עד כדי כך שסוחר שגרם לי (וכנראה לא רק לי ) לחוויית קניה מאד מאד שלילית , עדיין מוצק באייביי כאילו הוא קיבל פידבק של 100 אחוז חיובי :\
 

טלי5555

New member
מה כתבת בפידבק השלילי?

אולי עברת על הנהלים ולכן הוא נמחק.
 

שמוצקין

New member
כתבתי שהמוצר כרגע לא עובד , שלא הצלחתי להפעיל

אותו ושאין תמיכה טלפונית .הואיל והם טירטרו אותי זה נראה לי סביר . נכון לעכשיו עדיין אני לא מצליח להפעיל את המקלדת .
 

טלי5555

New member
בהנחה שלא איימת עליו בשלילי

(שכן זו עילה להסרת פידבק) כנראה שהוא הצליח להוציא את זה מהנציגים של איביי.
 

שמוצקין

New member
חלילה לא איימתי . מה פתאום ?

רק כתבתי על האכזבה והתסכול (שנכון לכרגע עדיין נמשכים ) . איך הוא יכול להוציא את זה מהנציגים ? ולמה ? לא מגיע לאנשים לדעת שהם עושים עסק עם סוחר שגרם מורת רוח קשה ללקוח אחר ?
 

Amiram_e

New member
באיזו דרך בדיוק משרת אותך השלילי?

מה הבעיה לפתוח פשוט קליים באיביי, לכתוב שקנית מוצר לא תקין ואתה מבקש להחזירו על חשבון המוכר.
אתה יכול גם לבחור להסלים מייד לשיפוט איביי.
לא מבין מה אנשים רצים לתת שלילי. עבור מה?
 

שמוצקין

New member
קודם כל תודה
כל מה שאמרת עכשיו חדש לי ואין לי ניסיון

זה עשוי להביא לי תועלת רבה .
יחד עם זאת המשוב אמור למנוע מצבים כאלה מלכתחילה . הוא אמור ליצור מצב שמלכתחילה אני לא אזכה ליחס כזה וגם לא אף אחד אחר . ושוב תודה .
 

טלי5555

New member
יתכן והורידו לו את הפידבק

בגלל שלא נפתח תחילה תיק.
בד"כ נותנים שלילי רק אם כלו כל הקיצין ואין שום פתרון מצד המוכר, לא באמצעות פניה ישירה ולא באמצעות דיספיוט.
 

Amiram_e

New member
איביי שינו את המדיניות כלפי המוכרים בפברואר

אי אפשר כבעבר לתת סתם פידבק שלילי.
זה מונע בדיוק את המצב שקונה ללא ניסיון שם פידבק שלילי בלי לדעת כמה הרסני הפידבק יכול להיות לחשבון של מוכר, בעיקר חדש.
יש דרכים לטפל בבעיות .

אני קבלתי שני פידבקים שליליים ממש לא מוצדקים (אני נותן שירות מאה אחוז ללקוחות שלי)
1. קונה שאל "איפה המוצר שלי" בתוך פידבק שלילי
2. קונה נתן לי שלילי על מוצר לא כמתואר כאשר בפירוש תיארתי מה המוצר בכותרת.
אילו מצבים שלא ייתכן שאיביי יתנו להם גיבוי. בדקה אחת עסק שמפרנס משפחות נידפק. ממש ככה.
תארו לעצמכם מצב שלקוח לא מרוצה מדביק שלט ענק על חלון ראווה של חנות וכותב "אל תיקנו ממנו הוא רמאי". מישהו היה מסכים לזה? היו מזמינים מייד משטרה. עכשיו תארו לעצמכן מצב שכבר בעל החנות הזמין משטרה והם עומדים עם ידיים בכיסים מחוץ לחנות ואומרים "אנחנו לא מתערבים,תפתרו את זה בינכם".
אין לי בעיה עם מערכת הפידבקים כאשר לקוח ומוכר אינם מסוגלים להסתדר. המוכר אינו נותן מענה ללקוח, מתעלם/ מזלזל.
אבל חייב להיות דו שיח בינהם לפני שתינתן האפשרות לשלילי.
לא ייתכן שמוכרים חדשים נבהלים מכל דרישה של קונה, יחזירו לו כסף בכל מחיר רק מהפחד לקבל שלילי ותאמינו לי - שלילי לבעל חשבון עם 50, 100 פידבקים,
זהו!! המוכר יכול ללכת הביתה.
 

שמוצקין

New member
היה דו שיח .אני באכבר לחץ העסק לא עובד ובגלל הלחץ ישנתי מעט

מאד ב48השעות האחרונות . שירשרתי למטה את השאלה למה בכלל לקנות באיביי לעיונך
 

שמוצקין

New member
אז למה לקנות באיביי
????

המשוב מעוות, השירות גרוע ,המחיר דומה למחיר בארץ ועם משלוח עשוי לצאת אפילו קצת יותר גבוה . זמן המשלוח ארוך יותר בהרבה ובארץ יש לי אפילו אפשרות לקבל פיצוי על עגמת נפש אם אגיש תביעה . באיביי אני צריך להתפלל שהם יחזירו לי את כל הכסף כולל המשלוח והמיסים והתהליך כולו ארוך ומתיש. יש כאן מישהו שיכול להסביר לי למה איביי היא יותר מאשר אופנה שבוודאי תחלוף מתי שהוא ("אני קול כי אני קונה באיביי , לא כמו הזקנים המצהיבים מיושן שהולכים לחנויות מהסוג הישן ")
?

נ ב למען הסר ספק כבר יצרתי קשר עם מי שמספק את המוצרים לסוחר שקניתי ממנו והתמיכה שלו בינתיים לא גרמה לשום דבר לעבוד .
 

Amiram_e

New member
כל מקרה לגופו

למה לקנות באיביי?
קודם כל איביי זה לא הנושא. אלא השיטה. איביי זו רק פלטפורמה.
זה כמו שתשאל למה לקנות בקניון רמת אביב כשהנושא הוא ההשוואה בין לקנות בקניון מלא חנויות או בחנות הפינתית מול הבית.
השאלה האמיתית היא: האם לקנות בכלל בזירות מסחר אלקטרוני (אמזון, איביי, אתר של חברה כלשהי וכדו)
1. אז קודם כל: בגלל המחיר.
כאב לשלושה ילדים שמכורים ללגו, אני ניפעם כל פעם מחדש על החזירות של המוכרים בארץ. לגו פיצי עולה פה 100 שקלים. את אותו הדגם אני מוצא באיביי בדולארים בודדים. במאה שקלים אני קונה באיביי סטים שבארץ עולים 300 שקלים.
אתה מבין את הפרופורציה?
2. זמינות. אז נכון, לפעמים אני מוכן להוציא יותר על מנת שאקבל מהר. ישנם הרבה מצבים שלא אקנה באייבי, פשוט אלך לכפר השעשועים.
מצד שני חוויית הקנייה היא כמו קניון. הכל נמצא, אפשר לחפש בקלות ולהשוות.
אפשר ללמוד בקלות על צרכנות נכונה. הילדים שלי יודעים כבר להשוות מחירים באייבי ולמיין מהזול ליקר. הם מבינים את הערך של הכסף ומה שהם יכולים להשיג באמצעותו. יוצרים כוח קנייה - מחברים את הכסף שקיבלו בחגים יחד וקונים לגו גדול יותר.
3. שירות מעולה. רוב המוכרים לדעתי טובים ונותנים שירות הרבה יותר טוב מהרבה מוכרים בחנות שלא טורחים להרים את העיניים כשנכנסים קונים.
4. הגנת לקוח. מערכת הגנת הלקוח באיביי אמזון ודומיהם מעולה ויש לך בתור קונה המון זכויות. יותר מהמוכר, תאמין לי.
יש לך עד 180 יום לבקש החזר על מוצר. פייפל פשוט מכניס את היד לכיס של המוכר ולוקח את הכסף שלך בלי לשאול את המוכר. רק אחר כך מבררים מדוע הלקוח לא מרוצה.
אז נכון, יש מקרים שבהם אתה נתקל בעוגמת נפש מול מוכר. כמו שציינתי בכותרת. כל מקרה לגופו.
עם קצת ניסיון אפשר למזער נזקים.
אם לדוגמה קנית באיביי אבל המוכר שולח מסין, הסיכוי שתיתקל בעוגמת נפש גדולה יותר. אז אני כמעט ולא מזמין מסוחרים מסין, אלא אם אילו זיופים שאשתי אוהבת לקנות. (חיקויים של מותגי תיקים , שטויות לילדים וכו) הציפייה גם בהתאם.
אני יודע שלגו מגיע מאירופה תוך שבוע וקצת. אז אני מחפש מוכר משם ולא איכפת לי לשלם יותר, עדיין זה יהיה הרבה יותר יקר בארץ.
ככלל:
האם איביי ומסחר אלקטרוני בכלל הוא אופנה חולפת ואנשים קונים רק כי יגידו שהם קוליים? ממש לא. זה כמו שתגיד שטלפונים סלולריים הם אופנה חולפת.
תשלים עם זה. זה כאן וזה להישאר.
יכול להיות שאיביי כפלטפורמה לא תהיה קיימת עוד כמה שנים. יהיו אחרות. בשורה התחתונה, האינטרנט גרם למהפכה בעולם. הכל עובר דרך הרשת. אם אין אינטרנט אין לי מה לעשות במשרד.
אפילו מנתחים מפעילים רובוטים שמנתחים בשליטה מרחוק אנשים ששוכבים בבית חולים בצד השני של העולם.
זה העתיד והעתיד הוא כאן.
בהצלחה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם המחיר דומה למחיר בארץ אכן אין סיבה להזמין מחו"ל

אבל במקרים רבים זה לא המצב ויש פער משמעותי במחיר (כלומר משתלם יותר להזמין מחו"ל), ואת רוב המוצרים (המסוימים, לא הסוג הכללי) שאני קונה אני בכלל לא יכולה לקנות בישראל, כי אין.
 
למעלה