אמאזון FBA - עזרתכם לטירון/חדש/צעיר/ירוק

  • פותח הנושא Rinor
  • פורסם בתאריך

Rinor

New member
אמאזון FBA - עזרתכם לטירון/חדש/צעיר/ירוק

בוקר טוב חברים.

לאחר מחקר רב, קריאה ולימוד, החלטתי לנסות להכנס לעולם אמאזון FBA ואשמח מאוד לעזרתכם היקרה שכן יש לי מס' שאלות/חששות/התלבטויות.

כנראה קראתם כבר שאלות דומות עשרות פעמים, אך אודה לכם על עזרתכם בכל זאת:

1. הבנתי כי אני מזין תחילה את פרטי המוצר בעמוד אמאזון ולאחר מכן אמאזון מייצרים לי ברקודים וכתובת למשלוח. מי מדביק את הברקודים האלו על האריזות? הספק הסיני? האם עלי לשלוח לו במייל את הקודים וכמובן כתובת המשלוח?

2. האם עלי לשלוח תחילה לחברת בדיקה דוגמת FBAINSPECTION והם בעצמם שולחים לאחר מכן למחסני אמאזון לפי הכתובת אשר אני מוסר להם?
האם הם אלו שמדביקים את הלייבלים וברקודים בהנחה ואני שולח אליהם קודם?

3. עם איזו חברת שילוח הנכם עובדים? מי מומלץ ומה טווח העלויות הממוצע בשוק? האם חברה בחו"ל או חברה ישראלית דווקא?

4. מכס - מתי, איפה, כיצד אני משלם/מטפל בזה?

5. חשבתי להתחיל עם סכום לא גבוה במיוחד, לראות כי בהתחלה אני מבין את ההתנהלות ומצליח למכור ואז אעלה בסכום ההשקעה. יש סכום שאיתו אתם ממליצים להתחיל לעבוד איתו?

6. כיצד אתם ממליצים לקדם את המוצר/עמוד המוצר של אמאזון? הבנתי PPC של אמאזון לא להכנס לזה לפני שיש ביקורות תחילה.

אודה לכם מאוד על עזרתכם וכל טיפ שתוכלו למסור.

אני לא חושב על קורס כרגע שכן אני חוסך לעבודה של FBA ומאמין שכן אוכל ללמוד לבד את התחום, מניסיון וכנראה אולי גם מטעויות בתקווה שלא יהיו יותר מידי.

תודה לכולם!
 

Amiram_e

New member
תתחיל מלצפות בסדרת הסרטונים האלה בעברית

$3000 במכירות באמזון ב-90 יום בלבד:

https://www.youtube.com/playlist?list=PL4o5J07vQ81BxaP6_zRuZ0C6q3aeEczlm

אילו שני ישראלים, אורי ואורי. הם מציגים CASE STUDY של חשבון אמזון מאפס עד 3000 דולאר ב90 יום.
מאוד מעניין.
גםא אני בשלב הלמידה. אין לי תשובות לך מעבר לזה.
בהצלחה
עמירם
 

Rinor

New member
עמירם ידידי

עמירם ידידי, מה שלומך?
איך הולך באיביי? זוכר אותי? אנחנו מכירים.
ראיתי את כל הסרטונים, מכיר אותם, יש פשוט כמה דברים טכניים שיש להבין כיצד נעשים וכן חברת השילוח עימה הם עובדים יקרה מידי ואני חושב אולי על אופציות אחרות.
הם לא מפרטים שם על טפסים למלא, ענייני מכס ולכן הדברים הקטנים האלו יכולים להוות מכשול ואותם אני רוצה לדעת לפני שאני מתחיל.
תהיה בקשר ותודיע לי איך מתקדם אצלך גם, אשמח לדעת.
 
ת

1. אתה יכול להדביק בעצמך, או שאתה יכול להשתמש בשירות LABEL של אמאזון והם יקחו לך משהו באזור ה-15 סנט לפריט.
לא הייתי סומך במיוחד על סיני שיעשה זאת בשבילך.. בינתיים מתוך 4 משלוחים שעשיתי מסין למחסני אמאזון אירופה, 1 עברה בסדר אבל לקח לאמאזון משום מה חודש לקלוט אותה, 1 הייתי צריך לשלם לספק עוד כסף כדי שיטפל במיסים, ו-1 בכלל הושמדה בצרפת כי לא הצלחתי לשחרר מהמכס. החלטתי שאני מעדיף לשלוח קודם לארץ ואז להפיץ בעצמי הלאה אם מוצרים שאני בכל מקרה שולח מפה. לא רלוונטי לכולם ותלוי במוצרים שלך. באירופה זה סיפור.. אלא אם כן אתה משקר בהצהרת השווי של החבילה. עם ארה"ב העניינים עוברים חלק בד"כ.

2. לא מכיר, למה לא לשלוח ישר לאמאזון?

3. אם שולח מסין ל-FBA אז כדאי עם DHL. מהארץ אני שולח עם EMS או ECO ואין לי תלונות.

4. אירופה - סיפור.. אתה יכול לפתוח דרך האינטרנט תיק לדיווח מיסים בבריטניה ולקבל מספר שתוכל לתת לסוכן מכס שיטפל לך בחבילות. או להצהיר ערך נמוך ולקוות לטוב. בארה"ב בד"כ אם לא מדובר על חבילה סופר יקרה אין ממש בעיות.
 

Rinor

New member
תשובות

שלום לך,

ראשית, תודה רבה על התייחסותך ועזרתך!

1. למעשה אתה מציע לשלוח מהספק בסין אלי לישראל, שאני אעשה את הבדיקה בעצמי, אדביק את כל מה שצריך ואז אשלח מישראל למחסני אמאזון? הבנתי נכון?
לא מדובר פה בהוצאה כפולה מאשר לשלוח ישירות לארה"ב מסין?
או כיוון שאם אתחיל בכמות קטנה, אז לא מדובר בהוצאה גבוהה מידי?

2. הסיבה שאני חשבתי אולי לשלוח לצד שלישי בארה"ב שיבדוק את המוצרים שהם בסדר, לא נדפקו, בסטנדרטים של אמאזון וכו' כיוון שזו תהיה הפעם הראשונה שלי וחבל לי מיד לאבד כסף ומוצרים בכלל טעויות של הספק. לכן, חשבתי אולי להיעזר בשירות צד שלישי שמתעסק בזה בארה"ב. אתה לא עושה זאת אני מבין, אלא בודק בעצמך?

3. תודה על החברות, אעשה בדיקות. תוכל למסור לי תעריפים אולי? הציעו לי גם את AME, ידוע לך? מכיר?

4. פה הנקודה שקצת מפחידה אותי שכן איני מבין בה וזה נושא המכס וכלל הטפסים.
התכנון לעבוד עם ארה"ב כרגע ולא אירופה. אין מכס לשלם? שחרור מנמל וכו'? איך כל הדברים האלו פועלים? אני פוחד לשלוח ולהתקע עם סחורה בנמל וכדומה בגלל שלא עשיתי את כל אשר דרוש. מישהו יודע כיצד זה פועל בארה"ב?

תודה רבה רבה לכולם ומאוד אשמח לעזרתם, לפחות עד שאתחיל בפועל :)

יום מעולה לכולם!
 
ת

בקשר לסינים, כמובן שהכי אופטמלי לשלוח מהספק ישר למחסן ושלא יעבור בארץ ואולי תדרש לשלם גם כאן. אבל זה תלוי בספק שלך וכמה אתה סומך עליו. הניסיון שלי עם הסינים בקטע הזה היה לא טוב. איכפת להם רק מהכסף, אין תודעת שירות, ובאיכות מוצרים אפשר לפול, הרבה פעמים מפרסמים תמונות בכלל לא של המוצר האמיתי שלהם אלא של המקורי שהם העתיקו. לכן ממליץ קודם לבדוק בעצמך את הסחורה. באשר למיסים בארהב, אם אתה מתחת ל-200 דולר ספק אם יהיו בעיות, למרות ששמעתי שהתקרה היא 1000$ שמעתי גם על חבילות קטנות יותר שנתקעו. אני אישית לא מצהיר מעל 200$. אף חבילה שלי לארה"ב לא נתקעה עד כה. מסין לא ניסיתי לשלוח לארה"ב בגלל שהמוצרים שאני מוכר מסין כבר רבויים בזירה האמריקאית. מרבית ממה שאני מוכר שם אני מייצר בעצמי.
 

Rinor

New member
מכס

תודה על התגובה.

1. אז למעשה אתה מציע לשלוח את זה אלי לארץ, לבדוק הכל בעצמי ואז לשלוח למחסנים של אמאזון מישראל?

2. אין צורך להצהיר כלום ושום דבר, פשוט לשלוח בהנחה והסכום של המוצרים נמוך?

3. כשאתה אומר להצהיר, איפה בדיוק מצהירים? יש למלא טפסים?

לפי מה שאתה אומר אם הבנתי נכון - מייצר אצל הסיני, שולח לישראל, בודק הכל ואז פשוט הולך לדואר ושולח בעצמי מס' קופסאות לארה"ב וזה הכל? משהו בסגנון איביי? :)

תודה לך ויום מעולה!
 
ת

1. נכון.
2. נכון.
3. על מדבקת מכס CN22 ירוקה שאתה יכול להדפיס לבד או לקבל מהדואר, אם אתה שולח ב-EMS אז הנתונים של המדבקה כבר ממולאים בטופס של ה-EMS.

וכן הבנת את התהליך, כמובן שאם אתה מוצא ספק סיני שאתה מרוצה מהסחורה שלו (אחרי שהזמנת ממנו לארץ פעם או פעמיים) וסומך עליו אתה יכול לבקש ממנו לשלוח לאמאזון ישירות, אתה רק צריך שהוא ידביק מדבקה עם הברקוד של בשביל ה-FBA.

כמובן שאם אתה שולח מוצרים גדולים / כמות מסחרית לארץ יש מצב שהמכס בארץ יעצרו לך את החבילה ואז תצטרך להיות עוסק מורשה כדי לשחרר.
 

Rinor

New member
תשובה

תודה רבה לך,

משום מה חשבתי שזה יהיה הרבה יותר מסובך, אבל ממה שאתה אומר זה מאוד פשוט, דומה מאוד למשלוח של חבילה באיביי בגדול.

מס' שאלות קטנות ברשותך:

1. את הלייבלים לכל הפריטים אני מקבל מאמאזון כאשר אני מעדכן את עמוד המכירה, נכון? אני מדפיס אותם וכל אחד מהם מדביק על המוצר עצמו?

2. מה הכוונה בדיוק בברקוד? אני אמור לרכוש ברקוד ולהדביק היכן בדיוק? על החבילה/אריזה או על כל מוצר/פריט?

אלה הדברים הטכניים הקטנים שאני רוצה להבין שלא יהיו בעיות.

תודה רבה על עזרתך!
 
ת

למה בעצם שזה יהיה שונה מכל משלוח חבילה אחרת?
אתה יכול אפילו לשלוח בדואר רשום, אני אישית בד"כ שולח ב-EMS כי הוא קצת יותר מבוטח והרבה יותר מהיר.

עקרונית אם אתה מבצע דברים כמו שצריך ומוציא רשימון יצוא חודשי אז לפי התקנות של המכס בארץ אם החבילה נשלחת מישראל אתה אמור ללכת למכס (כלומר לבית הדואר בהגנה 137 ת"א) ולהראות להם את החבילה ולהוציא לה רשימון יצוא נפרד - מכיוון שזה פריטים שעוד לא מכרת. לי אין זמן לשטויות הללו, ואני לא מתעסק עם זה, אני כולל את המכירות ברשימון המרוכז החודשי כמו כל שאר המכירות. ממש יש לי זמן לסוע לת"א במיוחד כל פעם שאני שולח חבילה ל-FBA. שיגידו תודה בכלל שאנחנו מוציאים רשימון יצוא, עוד כס"תח מטומטם.

1. את הלייבלס לפריטים אתה תוכל להדפיס מעמוד ניהול מלאי ה-FBA שלך, יש אופציה להדפיס על דפי מדבקות לפי גדלים שונים, אני מדפיס על דפי 24 מדבקות של גלילון, אמאזון מוציאים לך ברקודים ומספרים לפי המלאי שלהם, וזה יוצא בעמוד PDF שאתה מדפיס על המדבקות כבר לפי המידות של הדף - http://shop.glilon.com

2. לכל פריט יש ברקוד משלו לפי הקוד שלו באמאזון כפי שאמרתי בסעיף הקודם. בנוסף לכך כל חבילה שאתה שולח אליהם למחסן מקבלת ברקוד משלה אותו תצטרך להדפיס ולהדביק מחוץ לחבילה ביחד עם הכתובת שלך ושל הנמען (המחסן הנבחר). ללא הברקוד הזה החבילה שלך תלך לאיבוד שם אז כדאי לשים אפילו שתי מדבקות בצדדים שונים של הקופסא.
 

Rinor

New member
תשובה

אהלן,
תן לי לראות שהבנתי נכון.

1. EMS הינה חברת שליחויות פרטית אשר בה אתה נעזר לשלוח חבילות למחסני אמאזון, כן?

2. חבילות שייתקעו לי במכס אולי אלה החבילות שלי מסין שאני שולח אלי?

3. מה זה רשימון חודשי? למי אני אמור להציג אותו? מה זה בדיוק? אלה הדברים הטכניים שאני לא יודע ולכן ביקשתי את עזרת מי שכבר מתעסק עם FBA

4. לייבלים וברקודים - אמאזון מספק לי גם את הלייבלים וגם את הברקודים?
למעשה על כל מוצר אני אמור להדביק גם לייבל וגם ברקוד ובנוסף על כל חבילה להדביק ברקוד? מדובר כל פעם בברקוד אחר?

תודה רבה.
 
המשך

חשבתי שכבר יש לך ניסיון עם מכירות גם בלי קשר ל-FBA.

1. EMS זה שירות דואר מהיר של דואר ישראל.

2. יכולות להתקע לך חבילות מסין אליך כן, ויתכן ותצטרך להיות עוסק מורשה כדי לשחרר. לי פעם למשל כרטיסי ביקור שהזמנתי מחו"ל נתקעו כי היה כמות גדולה. אז עוד לא הייתי עוסק מורשה והייתי צריך להשתמש בשל אבא שלי כדי לשחרר.

3. רשימון יצוא כבר דובר כאן הרבה, אין קשר ל-FBA, אלא חוקי מדינת ישראל שאם אתה רוצה להוציא חשבוניות עם אפס אחוז מע"מ אתה חייב להוציא רשימון יצוא במכס על כל חבילה שאתה שולח (או לקבל מהם אישור להוציא פעם בחודש). אתה לא מציג אותו לאף אחד אלא אתה שומר אותו אצלך. אם לא תוציא כזה ויהיה לך ביקורת מס ביום מן הימים אתה תהיה בצרות. כשאתה עוד ירוק לא הייתי ממהר להתעסק עם זה אבל בהחלט קח בחשבון שכדאי לעשות זאת בעתיד. זה עולה משהו כמו 60 ש"ח פר רשימון, דבר עם געש עמילות מכס בבניין הדואר שציינתי. אפשר גם לשלוח להם את כל המסמכים בדואר.

4. הלייבלים הם ברקודים, לא שני דברים נפרדים על הלייבל מצויין שם המוצר המספר שלו וברקודף הכל במדבקה אחת. לכל מוצר יש ברקוד משלו, זה תמיד אותו ברקוד אם מדובר באותו מוצר.
 

Rinor

New member
שאלה קטנה

אהלן,
עדיין אין ניסיון במכירות, יהיה.

1. לגבי מכס, נראה לי כדאי להתחיל עם זה כאשר באמת אתחיל למכור בכמויות, לא?

2. עברתי על ההנחיות/לימוד מהיר של אמאזון והבנתי שאת הלייבלים שלהם מדביקים על הברקוד של המוצר.
האם לכל מוצר שאייצר יהיה ברקוד משלו על המוצר ואת הברקוד הזה אני מכסה עם הלייבל של אמאזון?
כמו כן, יש מצב שלמוצר עצמו לא יהיה ברקוד, האם עלי לרכוש ברקוד? או פשוט גם פה רק להדביק לייבל של אמאזון על המוצר וזהו?

תודה!
 
למעלה