שלום לפורום הנפלא!

שלום לפורום הנפלא!

עזרתם לי יותר מפעם אחת בעבר... אז הנה - באתי שוב!
שאלה:
כבר מספר פעמים נתקלתי בבעיה, או אם לדייק - בתופעה מוזרה. כשאני מחפשת מוצרים בEBAY אני מריצה חיפוש, מגיעה לתוצאה רצויה וכשאני עוברת על מוצרים ורואה משהו שנראה לי רלוונטי מבחינת המחיר ודמי משלוח ( אני תמיד מדלגת על אלה ששולחים עם Global Shipping Program וכבר יודעת לזהות אותם לפי המחיר ההזוי - לדעתי לא הגיוני לשלם על המשלוח יותר ממחיר של הפריט עצמו) אני פותחת את דף המוצר ופתאום רואה שדמי משלוח משמעותית גבוהים ממה שהיה צויין כשכל הפריטים מוצגים כגלריה. לדוגמא- אני עוברת על עשרות תיקים, רואה משהו שיכול להיות רלוונטי, מחיר 50 דולר (המספר להמחשה בלבד) ומשלוח 16 דולר. נראה מתאים! פותחת את דף המוצר ופתאום רואה שהמשלוח הוא 62 דולר (גם להמחשה בלבד). ולא, זה לא Global Shipping Program - כתוב משלוח בינלאומי רגיל. רק המחיר קפץ פי ארבעה....ומה שמעניין זה לא קורה עם כלללל המוצרים. רק עם חלק.
מישהו יכול להסביר לי איך ולמה זה קורה? משהו בהגדרות החשבון שלי השתבש? לא מוצאת פתרון לבעיה...
וגם אשמח אם מישהו יגלה לי האם יש דרך לסנן ישר, עוד לפני שאני מגיעה לגלריית מוצרים, את כל השולחים עם Global Shipping Program? כמו שמסננים נגיד לפי צבע או חומר ממנו עשוי הפריט...
וכדי לא לפתוח שרשור נוסף - עוד שאלה בנושא אחר :
מישהו מכם קנה אי פעם ממוכרים ממדינות "אקזוטיות"? יש משהו שאני מאדדד רוצה. ויש אותו רק אצל מוכר אחד מערב הסעודית ואצל המוכר השני מעומאן. המוכר מעומאן כתב לי שאין לו בעיה לשלוח לישראל דרך DHL. לסעודי עוד לא פניתי. רציתי לשאול האם הכל מגיע משם בלי בעיה ? אני לא חוששת לאבד את הכסף כי יש הגנת הקונה, אני מתה לקבל את המוצר...


תודה רבה על המענה! וסופש קניות און ליין מוצלח!
 
אם זה באמת מעניין - אשמח לחזור כדי לספר!

אני לא בטוחה שיש הרבה אנשים שכמוני מחפשים דברים מיוחדים להחריד ומוכנים לקנות אצל מוכרים ממדינות אקזוטיות כאלה. אבל גם אם זה יעזור רק לשני אנשים זה כבר טוב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
האם מדובר בדפי מכירה של כמה מוצרים יחד?

נתקלתי בתופעה דומה (ולכן אולי קשורה) – אני מחפשת מוצר ומדרגת לפי מחיר (מהזול ליקר, מוצר+משלוח) ומקבלת במוצרים הזולים דפי מכירה של המוצר שחיפשתי, אבל לא במחיר שהופיע בחיפוש, כי המחיר הזול הוא של מוצר אחר שנמכר באותו דף...
&nbsp
זה מעין באג במנגנון של איביי ולדעתי יש מוכרים שאפילו מנצלים זאת כדי להתברג גבוה יותר. למשל מוכרים סוגים שונים של מגן לסלולרי ב-$5 ואז מוסיפים מדבקה למסך ב-$1 ומתברגים ברשימה לפי מחיר של $1 אף שאני חיפשתי מגן ולא מדבקה...
&nbsp
אולי גם במקרה שלך זה משהו דומה? את רואה מחיר מוצר + משלוח למוצר אחר ואז כשאת בוחרת את המוצר הרלוונטי המחיר מתעדכן בהתאם (אולי רק של המשלוח במקרה שלך).
&nbsp
במצבים אחרים לא נתקלתי במה שאת מתארת, לא אם עדכנתי משלוח לישראל והמוכר הגדיר מראש את המשלוח. בדקי אם אין כמה סוגי משלוח, לפעמים יש מוכרים שמציעים יותר מסוג אחד.
&nbsp
אחרון חביב, לי לא מפריע לשלם על המשלוח יותר מהמוצר (בפרט אם המוצר זול). מה אכפת לי מה אני משלמת על מה? אכפת לי רק המחיר הסופי שיוצא לי מהכיס. אמנם לא התנסיתי ב-Global Shipping של איביי, אבל התנסיתי בזה של אמזון (אותו עיקרון) ועד כה סבבה, אין לי תלונות. מחירי המשלוח סבירים למדי ואני מקבלת את המוצר עם שליח לדלת.
&nbsp
רק החודש הזמנתי מאמזון תחפושת ב-$10. המשלוח עלה $20. עדיין מחיר סופי משתלם מאוד וזה מה שחשוב. הרי המשלוח היה עולה כך בכל מקרה (בהתאם לגודל ולמחיר המוצר), אז מה עדיף,שהחפושת הייתה עולה לי $30 רק כדי שהמשלוח לא יעלה יותר מהמוצר...?
 
תודה לך!

לא ,זה לא דפי מוצרים. נתקלתי בזה רק בדף של מוצר אחד בלבד.
לגבי Global Shipping - עד עכשיו כל מה שראיתי היה לפחות 30 ומשהו דולר משלוח (לא מדובר בפריטים של 10 דולר - פריטים שמחירם נע בין 50 ל90 דולר בערך). ויש עוד הזויים האלה חוץ ממחיר המשלוח רוצים שאשלם את המיסים בסכום שווה ערך לדמי משלוח - לדוגמא - משלוח 44 דולר, מיסים 37 דולר. והפריט עצמו עולה 30 דולר. לדעתי זה הזוי וזה גנבה באור יום. במדינה שלנו אין מס על פריטים עד 75 דולר. למה שאשלם להם ועוד מראש?
וגם יש לי בעיה עם השירות של מסירה עם השליח. לא מתאים לי. מעדיפה לאסוף בסניף הדואר השכונתי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תני קישור למוצר לדוגמה + צילום מסך של החיפוש

את יכולה לנסות לפנות למוכרים ולבדוק אם יסכימו לשלוח ישירות (הם צריכים לפתוח לך מכירה נפרדת לשם כך, הם לא יכולים לשנות את שיטת המשלוח בדיעבד במכירה קיימת). חשוב להבין שהמוכרים באיביי לא קובעים את התנאים של השירות (ולכן הם לא "הזויים") אלא איביי. כלומר את התלונות על טעויות במתמחור יש להפנות לאיביי.
&nbsp
אגב, לא יודעת איך זה באיביי (לא התנסיתי) אך באמזון הבנתי שהם מחזירים את ההפרש אם המסים בפועל היו נמוכים יותר מאלה שנגבו מראש (עד כה לא הזמנתי מוצרים החייבים במסים ולכן גם לא שילמתי).
&nbsp
אם מדובר במוצרים בארה"ב אפשר לנסות להיעזר בשירותי כתובת מקומית של BUY2USA או Shipito וכיו"ב.
&nbsp
לי אישית אין בעיה עם מסירה ע"י שליח. אם לא נוח שיגיע הביתה אפשר לשלוח למקום העבודה או לכתובת אחרת. אני חושבת שזו הבעיה הפתירה ביותר.
 
כמובן שאני פונה למוכרים עם הבקשה לשלוח בדואר רגיל.

אך לא כולם מסכימים. האחרון ששאלתי ממנו אמר שהוא שולח רק עם Global Shipping כי "ככה אני מבוטח" (אין לי מושג על מה הוא מדבר אבל אין לי כל עניין לשאת בעלות הביטוח שלו).
לא כל כך מובן לי מה זאת אומרת "איביי לא קובעים את התנאים של השירות (ולכן הם לא "הזויים") אלא איביי" - אני רכשתי לא מעט מוצרים מארצות הרבית ולא כל המוכרים משתמשים ב GSP, רבים שולחים עם USPS. לי נראה שמי שרוצה להטיב עם הקונה יכול לשלוח עם USPS, ומי שחושב שהוא מוכר על ומרשה לעצמו לוותר על לקוחות מתעקש על השירות היקר והמיותר (מבחינתי).
את השליחים אני לא רוצה לא לבית ולא לשום מקום. יש לי טראומה מהשירות הזה. פאקינג גופיה של 5 דולר קבלתי אחרי שעברתי שבעה מדורי גהנום - מיילים, שקרים על טלפון שגוי וכתובת לא קיימת (מעניין איך כל החבילות של דואר ישראל מגיעות ורק חרא של שירות שלהם לא הצליחו למצוא את הכתובת?), אי הגעות ובסוף אספתי בעצמי ממרלו"ג של חברת שילוח. אז מדוע אשלם אקסטרה על חרא של שירות?
בגלל זה אני גם עוד לא השתמשתי בBUY2YSA - נרשמתי אבל אחרי שקראתי על השירות שלהם ויתרתי.הם אפילו לא מבטיחים שיהיה תיאום מסירה! ז"א יגיעו מתי שמתחשק להם. סליחההה, מי עובד אצל מי? מי שמשלם הוא זה שקובע ולא שליח ...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא כ"כ מובן, אם לא ציינת אין לנו אפשרות לדעת...

וברור שלא כולם יסכימו; למעשה יפה מאוד שיש כאלה שמסכימים. צריך להבין שמדובר בשירות של איביי שחוסך מהמוכרים את הטרחה שבמשלוח בינ"ל והדאגה שלא יגיע (ויצטרכו להחזיר מכספם לקונה, ולהתחיל לתבוע את הדואר וכו'), תמחור שונה לפי מדינות, רישום, מעקב... זה לא שאין להם "ביטוח", אבל ברגע שהם משתמשים בשירות של איביי, הם בסה"כ שולחים מקומית (בתוך ארה"ב, למשל) לאיביי, והמשלוח הבינ"ל במלואו מטופל ע"י איביי. את יכולה להבין למה זה כ"כ נוח וחוסך להם הרבה...

מה שהתכוונתי בכך שהם לא הזויים, הוא שלמוכר אין שום נגיעה למחיר שאת רואה. שהשירות הוא של איביי, המוכר רק מסמן שהוא מוכר דרך GSP וזהו; המחיר שאת רואה (כולל מסים וכו') מחושב ונקבע ע"י איביי. לא רק שהמוכר לא אחראי לסכום שמוצג לך, למיטב הבנתי הוא אפילו לא יודע מה מוצג לקונה; הוא רק מסמן את האפשרות וזהו. מבחינתו האפשרות האחרת היא לשלוח רק מקומית, והוא אכן עושה זאת; ברגע שהוא מסמן את האפשרות הוא ממשיך לשלוח מקומית, ואיביי בעצם פותחת בפנייך את האפשרות למשלוח בינ"ל (שכאמור, הרבה מוכרים לא היו מסכימים לה אלמלא כן).

לגבי שליחים, היו לי חוויות טובות יותר וטובות פחות, אבל בסה"כ זה ממש לא "חרא של שירות" כפי שאת מציגה זאת. אלה מקרי הקיצון (וגם על הדואר יש לא מעט סיפורים, כידוע). אכן, רוב חברות הבלדרות לא מתאמות ניסיון מסירה ראשון (אלא רק שני ומעלה) אבל יש מספר מעקב, אז אפשר לדעת מתי המוצר עומד להגיע וגם להתקשר מבעוד מועד למוקד השליחים לתאם מסירה. החיסרון הוא שמוקד השליחים של דואר ישראל (לא כולם עובדים איתו, אבל אמזון ו-B2 כן) לא תמיד יעיל (ובד"כ צריך להמתין לא מעט) אבל המסירות עצמן היו בסדר גמור מניסיוני. דווקא ב-BUY2USA הניסיון שלי היה טוב במיוחד; הם תמיד שולחים מסרון כשהמוצר מגיע לדואר שליחים והם מקבלים שירות VIP (באמת, יש מדבקה על החבילה) מה שאומר שבד"כ למחרת אני כבר יודעת שהשליח יגיע. אם זה לא מתאים לי או שאני רוצה לתאם שעות, אני מתקשרת לתאם. בקיצור, לא כזה ביג דיל כפי שאת מציגה זאת.
 
דברתם על אמזון, אז אחרי הפסקה ארוכה נכנסתי לראות....

נרשמתי לאמזון לפני כמה שנים ולא קניתי שם פעם אחת אפילו. מבחינתי אמזון אתר לא רלוונטי. מה שאני קונה לרוב או שאין שם או במחיר כפול ממה שניתן למצוא באי ביי. אז סתם מסקרנות הרגע נכנסתי לאמזון והרצתי חיפוש של הרכישה האחרונה שלי ב אי ביי. כמובן - אין. שלושה מוצרים דומים מאותו היצרן (שאני יודעת בוודאות שהמחיר שלהם זהה לזה שלא נמצא) - מופיעים במחיר כפול. 95 דולר באי ביי ו170 באמזון.
אז דבר לא השתנה שם....אמזון לא רלוונטי בשבילי. שיעבדו עם GSP ,לבריאות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא יודעת מה את קונה ומחפשת ולכן לא יכולה להתייחס

עבורי אמזון רלוונטי מאוד ואני קונה בו בהצלחה כבר למעלה מעשור.

&nbsp
מה שכן חשוב לדעת לגבי אמזון הוא שהמחירים בו משתנים לא פעם. באיביי מוכרים לא בהכרח מורידים מחירים, אבל אמזון עצמה מורידה לא מעט, ויש מבצעים, ולא פעם מוכרים פרטיים מיישרים קו עם התחרות... בקיצור, העבודה שכרגע המחיר הוא X לא אומרת שכך יהיה בעוד שבוע או בעוד חודש.
&nbsp
אפשר וכדאי לעקוב אחרי מחירים באמזון באמצעות האתר camelcamelcamel. הוא מאפשר לבדוק היסטוריית מחירים למוצר (יש גם תוסף לדפדפן) וגם להגדיר מחיר מטרה ולקבל תזכורת לדואל ברגע שהמחיר יורד מהרף המבוקש.
 

Amiram_e

New member
GSP מעבירה את האחריות לטיפול על איביי

ולא על הלקוח.
זו תוכנית שמאפשרת למוכר לשחרר את ידו מהתעסקות בקייסים , החזרות, בעיות.
הכל עובר דרך מרכז ההפצה בקנטקי ארה"ב.
את יכולה לא להתלהב מהשיטה, אבל העובדה היא שהיא עובדת.
מבחינת המוכר, אם תרצי להחזיר את המוצר, כי סתם לא בא לך עליו, דבר שהוא מאוד נפוץ במשלוחים בתוך ארה"ב, המוכר לא יצטרך לשאת בעלות המשלוח. מקבל הגנה מאיביי.
השיטה הזו נכנסה לאחרונה גם לאמזון. בכלל אמזון מאז ומתמיד גיבו את המוכרים מבחינת טיפול בלקוח.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רק שני חידודים קטנים

א. החזרה בתוך ארה"ב לא קשורה ל-GSP, שהרי מדובר בשירות גלובלי, לכל העולם. למיטב ידיעתי (ומניסיוני עד כה) אם הקונה בתוך ארה"ב המוכר שולח אליו ישירות, כרגיל. GSP מאפשר למוכר לשלוח מקומית גם ללקוח מחוץ לארה"ב, ואיביי כבר דואגים לכל השאר. בכל מקרה אם הקונה התחרט הוא זה שאמור לשאת בעלות המשלוח, אלא אם המוכר הציע מראש שירות החזרה חינם (ולזה כבר יש שם אחר).
&nbsp
ב. ייתכן שהשיטה של Global shipping נכנסה לאמזון לאחרונה עבור המוכרים; אבל היא קיימת ברכישות ישירות מאמזון כבר שנתיים-שלוש. ההזמנות שעשיתי בשיטה הזאת (ואליהן התייחסתי) היו דרך אמזון עצמה, לא ממוכרים ב-Market place. היתרון הוא שכיום ניתן להזמין מאמזון מוצרים רבים שלא ניתן היה להזמין בעבר.
&nbsp
במשך שנים רבות ניתן היה להזמין מאמזון ישירות לישראל רק מוצרי מדיה (ספרים ותקליטורים) והם נשלחו (ונשלחים גם כיום) בדואר רגיל. ברגע שאמזון פתחו את GS הם בעצם אפשרו משלוחים ישירים למדינות רבות גם במוצרים רבים נוספים (לא כולם) וכך חסכו מאיתנו תיווך דרך חברות כמו מסטופ, BUY2 ואחרות. אם אני יכולה לשלם סכום דומה עבור המשלוח ישירות לאמזון, אין לי סיבה לא לעשות זאת.
 
למעלה