מע"מ והזמנות

Vanellope

New member
מע"מ והזמנות

שלום, יש לי כמה שאלות בקשר למע"מ והזמנות. מקווה שזה המקום המתאים.
באתר של המכס כתוב שכמה משלוחים שיגיעו מאותו מוכר לאותו קונה תוך 72 שעות יחשבו כמשלוח אחד שפוצל, ואם הם יעברו ביחד את ה - 75$, יהיה צריך לשלם עליהם מע"מ.

השאלה שלי היא: כיצד בעצם הם סופרים את ה - 72 שעות האלה? האם מדובר ב - 3 ימי עסקים או שזה כולל סופ"ש וחגים? ואם עשיתי כמה הזמנות בפער של שבוע-שבועיים בין הזמנה להזמנה, אך בגלל החגים יצא שהמכס יטפל בהן ביחד, האם הן יחשבו לי כמשלוח אחד? מהו בעצם התאריך המשמש כבסיס לספירה הזאת, תאריך ההזמנה או תאריך הטיפול במכס?
תודה.
 

eladogden

New member
האמת? שאלה טובה

מציע לך לשאול את המכס ישירות במוקד פניות יבוא אישי, היושב בחיפה
[email protected]
הם עונים בד"כ תוך 3-4 ימי עבודה אבל תשובתם בד"כ מפורטת וברורה.
אלעד
 

Vanellope

New member
תודה, הבעיה היא שאני פוחדת שאני שואלת כאן שאלות "מסוכנות"

שרק עלולות להביא להחמרת המדיניות, אז אני מעדיפה לא לפנות לגורמים פורמליים. אולי מישהו כאן בכ"ז יודע.
 

eladogden

New member
אני סוכן מכס ואני שואל אותם כל הזמן

את יכולה לשאול בצורה כללית, לשלוח ממייל שפתחת באופן חד פעמי, מה שבא לך.
רק היי ברורה ושאלי את השאלה המדוייקת. מחובתם לספק את המידע הזה. המכס לא מתנהג כמו פקח תנועה, שמחכה לדקה אחרי תום זמן כרטיס החניה ונותן דוח.
המכס, בהרבה מקרים (למרות הסטיגמה), מחפש לעזור ליבואנים להנות מכל ההקלות שמגיעות להם בחוק.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בפועל זה אומר שאם המוכסים שמו לב למצב כזה, זכותם לאחד חבילות

כי הם טוענים לפיצול פיקטיבי במטרה להתחמק ממסים. מניסיוני זה לא קורה הרבה כי יש כמות מטורפת של חבילות וקשה לעקוב; זה רק אם במקרה שתיים מגיעות יחד לאותו אדם מאותה חנות ואז נבדקות יחד ושמו לב, זה עלול לקרות. אני לא יודעת אם הם סופרים משהו בכלל, אני די בספק.

אני חושבת שהם הוסיפו את ההסבר הזה לכללים כסוג של כסת"ח. בעבר (עד לפני כשנה או קצת יותר) הוא לא הופיע כלל, אבל שמעתי על סיפורים נקודתיים של אנשים שזה קרה להם (פיצלו הזמנה מחנות והזמינו פעמיים באותו יום, החבילות נשלחו יחד, הגיעו יחד ואוחדו ע"י המכס, הם התבקשו לשלם מסים). אני גם יודעת שלפחות אחד מהם תבע את המכס על כך (הוא פירט על כך בפורום אחר בתפוז) וייתכן שבעקבות התביעה שלו (בבימ"ש) במכס הכניסו את ההערה הזאת, כדי שאם הם עושים זאת לא יבואו אליהם בטענות כי הם התריעו מראש.
 

Vanellope

New member


 
למעלה