שוב שלום לפורום הנפלא!
שתי שאלות ועדכון קצר בשבילכם:

שוב שלום לפורום הנפלא!
שתי שאלות ועדכון קצר בשבילכם:

העדכון :
שאלתי אותכם לגבי מוכר שביטל מכירה (וזיכה אותי) בתירוץ של בעיה עם החשבון PP שלו ושלח לי חשבונית מס לתשלום לחשבון PP אחר אך ללא קשר לEBAY - ישירות לPP. קצת חששתי האם המוצר יגיע ולא ידעתי מה לעשות עם המוכר כי EBAY פנו אליי וביקשו להתיחס לביטול מכירה, חשבתי שאולי הוא מנסה להתחמק מעמלות של EBAY ולא ידעתי מה עושים במקרה כזה. אתם אמרתם לי לחכות עד שהמוצר מגיע....
אז ככה : המוצר הגיע בזמן ובמצב מושלם. אני מרוצה מהעסקה. בחרתי לא לעשות איתו (עם המוכר) כלום , למרות חששות שלי שאני לכאורה גם שותפה ל"פשע" אי תשלום עמלות.
היו לו רק 11 מכירות, נניח שהכל נעשה בתום לב מחוסר נסיון ולא בכוונה תחילה.
והשאלות:
1.אני מבינה שהרוב כאן בפורום מוכרים ולא קונים . לכן אני בטוחה שתדעו לענות לי על שאלה שלי: האם בEBAY קיים ממשק כלשהו שיכול להראות למוכר שהלקוח הוא לקוח חוזר / לקוח קבוע? או שאתם לא שמים לב כל כך והעיקר למכור?
אני שואלת כי יש לי כמה מוכרים שאני חזרתי לקנות אצלם אבל כל הנסיונות לקבל הנחה כלשהי למחיר , ואפילו לעשות combined shipping שיוזיל את המחיר - כל הנסיונות לא הביאו תוצאה. אחד בקור רוח כתב שמדיניות EBAY מאפשרת CS רק למוצרים זהים לחלוטין (האומנם?) ומה שאני רכשתי היו מאותו הסוג אך לא זהים, השניה פשוט התעלמה ממני לגמרי כשפניתי אליה לגבי CS וכו'. לדעתכם - זה נורמלי? ככה נהוג לזלזל בלקוחות? לא נהוג לשמור לקוחות כדי שיחזרו עוד ועוד? שלא תבינו אותי לא נכון - לא היה כאן נסיון "סחיטה" מצדי , לא נסיתי לקבל מחיר לא מציאותי. ביקשתי להתחשב במחיר המשלוח שהוא לא זול במקרה של ארה"ב.... פשוט זה די מעליב שאני יודעת שלשלוח שני מוצרים של 15 גר כל אחד יעלה אותו הסכום כמו לשלוח מוצר אחד כזה - זה כולה מעטפה! וגובים ממני פי שניים ולא רוצים לעשות שום מאמץ וללכת לקראתי....אם אני טועה - אשמח להסבר מנומק, נטול עקיצות מצד המוכרים.... :)

2. שאלה השניה - פחות חפירות

רכשתי מוצר, הוא נשלח עם מספר מעקב והיום ......גיליתי אותו תקוע בתיבת הדואר שלי. זה נורמלי? בשביל מה מספר מעקב אם למוכר לא יהיה אישור מסירה? ואם נניח גנבו לי אותו מתיבת הדואר? מוזר .....
 

francolana

New member
לגבי איחוד משלוחים

ולפני שהצדיקים/צדקנים יקפצו...
משום מה איביי מקשה עד מאוד ליצור הנחה קבועה או מדיניות לגבי איחוד משלוחים אלא אם כן אכן מדובר במוצר זהה. נכון להיום אני פשוט מזכה ידנית בפייפאל וסופגת את העמלות. אלא אם כן פונים אלי מראש וגם אז זה באמת כאב ראש כי חלק מהמוצרים הם בתשלום מיידי ולא ניתן להכניסם לעגלת קניות. בקיצור אין לי מושג למה אבל מה שהיה קורה פעם באופן אוטומטי או לפחות היה פשוט עבורנו המוכרים הפך לכאב ראש.
 
ומהו בעצם מוצר זהה?

האם חייב להיות ממש זהה ? נניח חולצה בצבע ירוק וזה אומר שרק אם אני קונה שתי חולצות מאותו הדגם ורק בצבע ירוק אני יכולה לקבל CS.
או שגם חולצה מאותו הדגם ומאותה המידה אך בצבע שונה גם נחשב ל"פריט זהה"?
יש לי איזה מוכרת ששולחת מאלסקה ....קניתי ממנה מספר פעמים - כל פעם שתי גופיות (יש לה הרבה דברים פשוטים וחמודים ,תוצרת ארה"ב ולא דרעק סיני, ובמחיר מנצח).כמובן הגופיות לא היו זהות לחלוטין. לשאלתי לגבי CS היא בשמחה הסכימה לזכות אותי דרך PP באופן חלקי.
ומוכר אחר(גם מארה"ב) ממנו אני קניתי מספר פעמים דברים קטנטנים במשקל בקושי 15-20 גר- הוא לא הסכים להוריד סנט. לא יפה....
. עם קצת רצון טוב יכול לעשות CS ללקוח חוזר ,ולא לסרב ולתרץ את זה בכללי EBAY. אני מבינה את הרצון להרוויח, אבל אני בעד להרוויח ביושר ולא דרך גביית דמי משלוח שלא בצדק (לדעתי לשלם בדואר 6 דולר על מעטפה אחת ולגבות ממני 12 כי זה שני מוצרים - זה לא בצדק!)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הכוונה למוצר שנמכר באותו דף מכירה, למיטב הבנתי

 

francolana

New member
אכן כן

רק באותו דף ניתן ליצור הנחה למשלוח אם תקני יותר ממוצר אחד. הבירוקרטיה הכרוכה בזיכוי ידני לאחר הקניה מעצבנת ומיותרת ועולה כסף
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שמחה לשמוע שהסתדרת


1. אני לא יודעת מה המוכרים רואים, אבל כקונה ראיתי כבר כמה פעמים את ההערה seller you bought from או משהו כזה (אם כי עכשיו משום מה אני לא רואה אותה). קרה פעם שפניתי למוכר שקניתי ממנו מוצר, הייתי מרוצה ורציתי לקנות עוד, ביררתי לגבי הנחת כמות. הוא אמר שבאיביי הוא לא יכול לעשות כי הוא גם ככה מרוויח מעט וצריך עוד לשלם עמלה; יצא שהתכתבנו בדואל (אחרי עסקה כבר יש לשני הצדדים כתובות דואל של חשבונות פייפל) וסגרנו עסקה בפייפל מחוץ לאיביי (ואז הוא אכן נתן לי הנחה קטנה).

2. ייתכן שזה מספר מעקב שפעיל רק במדינת המוצא; לא בטוח שזה מגיע לישראל כדואר רשום (יש מקרים כאלה). אפשרות אחרת היא שהדוור או הדואר התעצל / התרשל.
 
עוד לגבי 2 - מספר מעקב...

סליחה שלא הוספתי פרט חשוב - רכשתי בעבר את אותו המוצר מאותו המוכר, כמובן גם אז היה מספר מעקב. אבל קבלתי את הפתק לתיבת הדואר ולא את המוצר עצמו והלכתי לקבל בסניף כמו כל דואר רשום.
כנראה זה עוד סיפור של עובדי הדואר שעושים בושה למקצוע (בטוח שרובכם ראו את הסרטון שרץ ברשץ בו הדוורית מסתכלת שמאלה ימינה וכשרואה שאן אף אחד היא זורקת ערימת מכתבים/דברי דואר לפח). במקרה שלי לא זרקו לפח (וואו, תודה!) אבל תקעו את המוצר לתיבה שלי.
 
למעלה