שוב שלום לפורום! צריכה התיעצות דחופה

שוב שלום לפורום! צריכה התיעצות דחופה


פעם הראשונה נתקלתי בכזה דבר ..... אולי אני יותר מידי חשדנית או ההפך - תמימה מידי. לכן אני פונה אליכם להתיעצות מה עושים עכשיו. והסיפור:
רכשתי משהו , פתאום אחרי יום וחצי בערך אני רואה בפייפל שהמוכר זיכה אותי וצירף מכתב - מכאן זה תקציר דבריו : " הייתה לי בעיה עם החשבון PP שלי, זיכיתי אותך בסכום הקניה ואני מבקש ממך לשלם לי שוב אך לחשבון אחר כדי שנוכל להשלים את העסקה." צורפה כמובן אינוויס (חשבונית מס שכללה תיאור פריט שרכשתי). כאמור , לא נתקלתי בכזה דבר קודם, מאד רציתי את מה שרכשתי ולכן שילמתי לו שוב. אחרי יומיים המוכר שלח לי את מספר המעקב של המשלוח. בדקתי באתר חברת הדואר של המדינה ממנו נשלח המוצר והוא אכן נשלח (אליי? אהממ, מקווה שכן....).
מה שקרה זה שבחשבון שלי בEBAY המוצר בהתחלה הופיע ככזה שיש לשלם ואתמול קבלתי מסר מEBAY עם בקשה להתיחס (TAKE ACTION) כי זוכיתי על המוצר על ידי המוכר...... כאן התחלתי לחשוד ( לא יודעת האם בצדק, אתם תגידו) - או שהמוכר פשוט קמצן ורוצה להתחמק מתשלום המסים של EBAY לכן ביטל את המכירה אבל שלח לי את המוצר , או שהמוכר בכלל נוכל ואני לא אראה את מה שרכשתי - אבל יש חשבונית בPP בה רשום הכל. זה יכול לעזור לי לפחות לראות את הכסף חזרה?
או שאני טועה והמוכר פשוט בתום לב לא עדכן מצב המכירה ולא הסדיר את העיניינים שלו עם EBAY? מוכר הזה (בחשבון הזה לפחות) מכר בקושי תריסר מוצרים - אולי זה חוסר נסיון ולא נוכלות?
והשאלה הראשית אליכם:
מה נכון לעשות? ליצור קשר עם EBAY ,להתחיס למסר שלהם ולפרט את כל הסיפור הזה לפני שהתיק ייסגר (ונתנו לי ממש מעט זמן לזה) או שלחכות ולראות האם מוצר מגיע וזהו? כי אני לא עשיתי כל עברה נגד EBAY, סמכתי על מוכר שהוא יעשה את הכל (כנראה טעיתי).

אודה לכל מי שייתן תשובה מפורטת לשאלתי! אשמח ללמוד כדי שלא לחזור על טעויות בעתיד!
 

panayotiss

New member
הייתי מחכה למוצר שיגיע

יש לך עסקה משולמת בפייפאל, את זכאית לפתוח קייס בפייפאל למשך 180 יום מיום התשלום לכן אל תחששי.
&nbsp
ממה שכתבת אני מעריך שהמוכר ביטל את התשלום כדי להימנע מלשלם לאיביי את העמלה שלהם.
&nbsp
יש לו את המייל שלך והוא שלח לך חשבונית לתשלום לפייפאל שלך בלי לשלם לאיביי את עמלת הסגירה.
&nbsp
מוכר טיפש שמנסה לרמות את איביי.
&nbsp
תמתיני להגעת המוצר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא הבנתי למה הכוונה ב"לפני שהתיק ייסגר"; פתחת תיק?

או שהמוכר פתח תיק על ביטול העסקה?
&nbsp
בכל מקרה אם שילמת לו בפייפל יש לך הגנה של פייפל, ומה שהוא עושה מול איביי זה בינו לבין איביי, לא הייתי נכנסת לזה.
&nbsp
לגבי התראות של איביי לתשלום, זה איזשהו באג מטומטם שלהם. בשנה האחרונה היו לי כמה מקרים כאלה, כולל במקרה של מוכר שזיכה אותי כי המוצר אבד בדואר וכולל מקרה שבו העסקה כבר בוטלה (ואישרתי את הביטול) עוד לפני ששילמתי כי המוכר עדכן שהמוצר פגום, ועדיין איביי הקפיצו לי את המוצר לתשלום שוב ושוב במשך כשבועיים (אחרי שהעסקה בוטלה!).
 
סליחה אם לא ידעתי להתנסח נכון!

כן, הכוונה לזה שהמוכר פתח תיק לביטול עסקה - לפי דבריהם של אי ביי הם קבלו ממנו מידע על ביטול עסקה ועל זה שהוא זיכה אותי ומחכים להתיחסות ממני. קבלתי מהם (אי ביי) אזהרה שבמידה ולא אתיחס עד לתאריך X התיק ייסגר מעצמו.
זה באמת נראה כמו באג, פשלה של אי ביי ,שהמוצרים כמו שלי שידוע שהעסקה בוטלה וקבלתי זיכוי עדיין מופיעים NOT PAYED.
לגבי להניח למוכר - אני מצד אחד לא רוצה להזיק לאדם שלא עשה לי דבר או חצי דבר רע ולהלשין עליו לאי ביי, ומצד שני אני חשה לא נוח עם זה שאני לכאורה שותפה ל"פשע" - התחמקותו מתשלום אגרה לאי ביי.
נראה לי שאניח לו כי אם הוא באמת מכר רק 11 מוצרים אולי זה חוסר נסיון ולא גניבה מכוונת. לא רוצה לקלקל לו סתם....
תודה רבה לכם על התגובות!
 
למעלה