וככה זה נמשך

טליה ג

New member
כבר היינו בסרט הזה הרבה פעמים

יהודי טורקיה נהנים לרוב מיחסי שכנות טובה עם הטורקים ואינם סובלים מעויינות - עד שמתחילה מתיחות כלשהי בין ישראל למוסלמים (בין אם תושבי מזרח ירושלים, עזה או לבנון), שהופכת את היהודים (לא רק את ישראל!) לאוייב לכל דבר, גורמת לארדואן להשתלח בישראל ותקשורת להתבטא בחריפות נגד ישראל ומוציאה המוני אנשים לרחובות. סביר להניח שגם גל העויינות הזה יסתיים בקרוב, וברגע שהמתיחות בהר הבית תרד, גם העויינות כלפי ישראל והיהודים תדעך, אבל למה צריך לעבור את הפחד הזה בכל פעם מחדש?
 

moshe4474

New member
קשה לי להאמין שיחסי טורקיה ישראל יחזרו

למה שהיו. האווירה אינה טובה, ובאווירה כזאת ובהתנכלויות כלפי ישראל, בתקשורת עוינת שמסקרת רק את הצד הפלשתיני, או את הצדדים העוינים את ישראל, ישראל מצטיירת בטורקיה בתור מדינה תוקפנית, גם ארדואן וסביבתו גורמים לאווירה הזאת, זאת חלק מהתרבות שלהם בעשור האחרון,כל זה היתרחש כאשר טורקיה החלה להיות יותר דתית, זה המצב והוא בעתיד הניראה לעין לא ישתנה.
 

moshe4474

New member
הנה ההשפעה של הדברים של ארדואן על המערכת הפוליטית הישראלית

קודם כל להכיר בשואה הארמנית אנחנו כורתים את הענף שאנחנו יושבים עליו לא רק שלא נעניש את טורקיה אלה נביא עלינו צרות עם אזרביג"אן, היא מסוכסכת עם ארמניה הרבה הרבה יותר מטורקיה, את זה כניראה, יאיר לפיד לא מכיר את הנושא היטב. מדינות אחרות יכולות מפני שהן חזקות הרבה יותר מבחינה מדינית, וגם טורקיה לא יכולה לעשות נגדן דבר, חוץ מלצעוק. דבר שני המדינה הכורדית צריכה קודם לקום בכדי לראו איך יסתדרו העיניינים, ואם בכלל כדאי להכיר בה. הנה יש מדינה טורקית באי קפריסין, שבכלל לא מוכרת בעולם חוץ מטורקיה, ואם ישראל היתה מכירה בה, ארדואן וחבורתו לא היו משנים את מדיניותם כלפי ישראל .[URL]http://www.maariv.co.il/news/politics/Article-593262[/URL]
 

טליה ג

New member
יאיר לפיד צודק לגמרי

צריך להפסיק להתרפס בפני טורקיה ולהשלים עם זה שמדובר במדינה עויינת. לא צריך גם לנתק את היחסים, מה גם ששילמנו מחיר כספי כבד תמורת הפיוס, אבל גם לא לשקשק מכל גחמה של ארדואן. לגבי הכרה בשואה הארמנית, זו נקודה כאובה מאוד, אבל כפי שאמרת, כעת קשה לנו להכיר בה, מפני שזה יפגע קשות ביחסינו עם בת בריתנו אזרבייג'אן.
 

טליה ג

New member
כל עוד ארדואן בשלטון, היחסים לא יחזרו לתיקונם

למרות הפיוס הרשמי. יהיו תקופות רגועות יותר, שבהן ישראל לא תהייה בכותרות או שלארדואן לא יהיה אינטרס לקלקל את היחסים ככה סתם, אבל יהיו גם תקופות סוערות יותר, שבהן ישראל תהייה מעורבת בקונפליקטים או פעילות מבצעית מול הפלסטינאים, וארדואן שוב יחזור להתלהם. זו הסיבה שבגללה הסתייגתי כל השנים מהסכם הפיוס עם טורקיה, כי היה ברור שהיחסים לא יחזרו להיות חמים כשהיו, ושכל סערה באזור עלולה להצית מחדש את חבית אבק השריפה.
 

moshe4474

New member
כל עוד ארדואן בשילטון לא יהיה קשר טוב בין ישראל לטורקיה

או דומים לו. לפני מלחמת ששת הימים הירדנים חיללו את הכותל המערבי, ואת הקברים בהר הזיתים, אף אחד בעולם לא זעק. זה נכון שבעולם הרבה מאד מדינות נגדנו בצורות מתוחכמות, אבל אנחנו לא דנים בהם. יש לטורקיה גם אחות, קוראים לה אזרביג"אן, אני לא מסכים אם הרבה דברים שישנם שם, אבל בכל מה שנוגע לישראל אני מסכים אתם, הלוואי וטורקיה היתה אחוז אחד מאזרביג"אן. וחוץ מזה אדם כמו ארדואן שרוצח אלפי כורדים, ורומס בגסות זכויות אדם, הוא האדם האחרון שיתן לנו מוסר, וכל עוד טורקיה תהיה כפי שהיא, נמתח עליה בקורת גם בפורום הזה, כשטורקיה לא היתה כזאת תארנו, וגם אני מתאר דברים אחרים, לא רק את ארדואן זועם, ומתלהם, אבל מה לעשות וטורקיה כיום שונה לגמרי, ולכן הרבה מהנושאים מוקדשים לדבר הזה.
 

טליה ג

New member
ביבי בוודאי לא תורם לטיב הקשר

אבל לא משנה מי ינהיג את המדינה, ארדואן אכול שנאה כלפי ישראל, וכל עימות צבאי של ישראל מול הפלסטינים או אוכלוסייה מוסלמית אחרת (כמו במלחמת לבנון השנייה למשל), יגרור מצדו תגובות מתלהמות. במציאות שבה אנו חיים עימותים צבאיים הם בלתי נמנעים, לא משנה איזו מפלגה תהייה בשלטון, וברגעים כאלה ארדואן מצדו לא יזכור שום חסד נעורים גם למנהיג שניסה עד כה לקדם את תהליך השלום.
 
למעלה