"המחאה רק מתחילה": מאות אלפים מפגינים נגד ארדואן

טליה ג

New member
"המחאה רק מתחילה": מאות אלפים מפגינים נגד ארדואן

מנהיג האופוזיציה קיליצ'דרולו צעד 425 קילומטרים מאנקרה לאיסטנבול כדי למחות נגד "מסע הטיהור" של הנשיא הטורקי - שכלל מעצר ופיטורים של 200 אלף בני אדם - בעקבות ניסיון ההפיכה הכושל לפני שנה. "זה צעד ראשון, המחאה נולדת", אמר לקהל האדיר שהריע בקריאות "זכויות, צדק, משפט!"

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4986856,00.html

מצטערת, אבל המחאה הזו מותירה אותי אדישה. אם מחאת פארק גזי מלפני 4 שנים הפיחה בי איזושהי תקווה, שהעם החל למאוס בדיקטטורה של ארדואן, הרי שהפעם ברור לי שדבר לא ישתנה. מול מאות האלפים שהפגינו היום נגד ארדואן, יש כמה עשרות מיליונים שתומכים בו וימשיכו לתמוך בו. לטורקי הממוצע לא באמת אכפת מציד המכשפות שהוא מבצע נגד כל מתנגדיו ומהפגיעה הבוטה שלו בחופש הביטוי, כל עוד לא נכנסים לו לארנק. כל עוד הטורקים נהנים מרווחה כלכלית וכל עוד אין למפלגת הצדק והפיתוח מתחרה באמת אטרקטיבית, לא ישתנה שום דבר, וארדואן יישאר על כסאו עוד הרבה הרבה שנים...
 

moshe4474

New member
מי שחושב שאם ארדואן יסתלק מהשלטון

אז ישררו יחסי אידיליה בין ישראל לטורקיה טועה בגדול. מנהיג האוזוזיציה קילצ"דרולו לא בדיוק אוהד ישראל, שאם הוא יהייה בשלטון הוא ירכיב לו קואליציה עם מפלגות השמאל, ששונאות את ישראל יותר מארדואן. מבחינת המדיניות הפנים טורקית, כן צריך להחזיק את טורקיה קצר, כי כל ניסיון לתת לטורקיה דמוקרטיה בסיגנון מערבי, יתקל בתגובות אלימות של הצד השני.
 

טליה ג

New member
קילצ'דרולו רחוק מלהיות אוהב ישראל

ובכל עימות של ישראל מול הפלסטינאים הוא בוודאי לא יהסס להתבטא נגד ישראל, אבל הוא גם לא אחוז שנאה לישראל, הנושא הפלסטיני אינו בוער בדמו כמו אצל ארדואן, והוא בטח לא ינסה לבנות את הפופולאריות שלו בקרב עמו באמצעות הסתה נגד ישראל. אבל נכון לעכשיו כל אלו דיבורים באוויר, כי אין סיכוי שהוא יזכה להיות בשלטון. בינתיים שלטונו של ארדואן חזק ויציב מתמיד, ולא ניפטר ממנו כל כך מהר.
 
למעלה