מי היה מאמין עד לפני חודש.

moshe4474

New member
מי היה מאמין עד לפני חודש.

ארדואן מתקרב אלינו, אלייב מתרחק מאיתנו. הביקורים ההדדיים של אלייב ורוחני אחד במדינתו של השכנה, עושה את שלה. גבול שבו היו תקריות, עכשיו יהיה עורק תחבורה ראשי, נוסף לזה הסכמים בתחומי האנרגיה, והמחצבים, מה הביא את אלייב למצב שבו הוא משפר את יחסיו עם אירן ? לדעתי הרבה סיבות, קודם כל עזרה מדינית נגד ארמניה, שאותה הוא לא מקבל מרוסיה, ותוצאה מכך גם לא מטורקיה, הפוליטיקאים כאשר מרגישים שאין עזרה מהידידים פונים לחפש ידידים חדשים, כך קרה גם עם טורקיה בנושא שלנו אבל זה לא נגמר בזה. אזרביג"אן אולי לא מבליטה את אירן בתקשורת האזרית. אבל גם ישראל מוצנעת הרבה יותר מלפני שבועיים. נגיד כל יום היו מוצאים איזה סיפור חיובי על ישראל או על מנהיגים אנשים וכו' הדבר הזה נדם ומהצד השני ארדואן נותן כבוד לסגל הדיפלומטי שלנו ללשגריר החדש של ישראל באנקרה[URL]https://www.youtube.com/watch?v=IJqxHqZO0rA[/URL]
 

טליה ג

New member
פוליטיקה היא כולה עניין של אינטרסים

נכון לעכשיו לארדואן מתאים להתקרב אלינו (אחרי שהוא הסתכסך עם כל מדינה אפשרית באזור), ולאלייב מתאים להתקרב לאיראן השכנה. זה לא נוראה אם אזרבייג'אן תצניע את יחסיה הטובים עם ישראל, כל עוד זה לא בא לידי ביטוי בפועל. אנחנו רק תמיד צריכים לזכור שעדיין מדובר במדינה מוסלמית שיעית שגובלת באיראן, שמתישהו עלולה לשנות את פניה כמו איראן בשנת 1979.
 

moshe4474

New member
אלייב השתמש בדרך מאוד לא חקובלת,

עושים צעד כזה כשיש ריב, מחלוקות, וכו'. עם טורקיה היו לנו דין ודברים מאוד קשים, שהיגיעה בשיאה למשבר המרמרה. את הטורקים אני מבין, אם כי לא מצדיק ,לפחות הם היגיעו למצב של עימות איתנו, עם אזרביג'אן לא היה לנו שום עימות, אפילו לא ויכוח, הידיים הם ידיים אירניות, אבל אני לא מוציא מכלל אפשרות שאלייב הוא מתוסכל מכל המצב בנגורנו קרבאך, על כן הוא ביצעה מעשה נואש ללכת. לשתף פעולה עם אירן. זה כבר יותר מדי. יום אחד שהוא ינסה להתרחק מחיבוק הדוב שלהם ניראה מה יקרה. אני זוכר עוד ב2008 בטלוויזיה האזרית ראינו אנשי ממשל טורקים וחזרו על השאלה מה עם היחסים שלכם עם ישראל, האזרים מאוד רצו שההיה משולש של כוח טורקיה אזרביג"אן ישראל נגד אירן, ועכשיו בדיוק שאנחנו בתקופה של פריחה ביחסים עם טורקיה, במקום לתמוך הם נסוגים. החלטה מוזרה. אזרביג'אן היא הספקית העיקרית של נפט לישראל, ואילו ישראל היא ספקית די חשובה של נשק לאזרביג"אן, לכל הדברים הללו יש השלכות מאוד חשובות על המשך היחסים, וטיב היחסים בין שתי המדינות.
 

טליה ג

New member
אני לא חושבת שאלייב מתכוון בינתיים להתרחק מישראל

הוא אכן מתקרב לאיראן, מסיבות שונות, וכדי לא להרגיז את האיראנים מעדיף לא לנפנף בקשרים החמים עם ישראל, אבל אני מאמינה שכל עוד יש לו צורך ועניין ביחסים עם ישראל, הוא לא ידאג לשמר אותם, גם אם פחות ינפנף בהם בראש חוצות. אין מה להשוות למשבר עם טורקיה, שהיה משבר לכל דבר שקיבל חשיפה פומבית ובא לידי ביטוי בהורדת דרג הקשרים הדיפולמטיים.
 

moshe4474

New member
נכון בשלב הזה הם מסתפקים רק בלא להבליט את ישראל

באמצעי התקשורת, או להתעלם לגמרי מאתנו. אבל לדעתי בהמשך היחסים עם טהרן לא יחזיקו מעמד, אם וכאשר הנשיא טראמפ יטיל מחדש עיצומים על אירן, וזה קרוב לוודאי עומד לקרות. אירופה גם היא לא מרוצה מההסכמים של אזרביג'אן עם אירן, ואזרביג'אן חתמה עם המערב הסכמיםם לספק אנרגיה לטווח של שלושים שנה. המערב יכול ללחוץ על אזרביג'אן לבטל את ההסכמים עם אירן, וכאן לא יעזור הכוח של רוסיה. זה הוא לא תרחיש בידיוני מפני שרק היום אירן כבר החלה לאיים ולילל, כך שאין לנו כל סיבה לחשוש מהדבר הזה.
 
למעלה