בעוד באזרביג"אן מתרברבים בהישגים העצומים באיזור ,YEVLAX

moshe4474

New member
בעוד באזרביג"אן מתרברבים בהישגים העצומים באיזור ,YEVLAX

(יותר קרובה לעיר GENCE)העיר השניה בגודלה באזרביג"אן, אינה מגיעה אליהם בתוכניות הטלוויזיה ובתקשורת המקומית, ישנה קבוצת נוודים שאינם רשומים במירשם האוכלוסין, והם אינם נושאים עמם תהודות זהות, וכמובן אינם מוכרים כתושבים, שזה כולל אי מתן עזרה בשרותי בריאות, וחינוך, שחיים בתנאי עוני ודלות, וכמובן בריאות לקויה. הם לא מקבלים שום אישורים מהרופאים, בגלל שתי סיבות, אחת שרובם אינם יודעים קרוא וכתוב, הסיבה השניה שידם אינה משגת לשלם לרופא סכום ענק לגביהם בכדי שיקבלו קיצבת נכות כלשהי[URL]http://www.bbc.com/azeri/azerbaijan-37556142?.ocid=socialflow_facebook[/URL]
 

טליה ג

New member
אם הבנתי נכון, מדובר בשבטים של צוענים?

עצוב שהם לא רשומים במרשם האוכלוסין ואינם מקבלים שירותי בריאות ודיור הולם, אבל נשאלת השאלה האם גם הם מנסים להשיג הכרה ושיוויון זכויות ע"י בקשה להירשם במרשם האוכלוסין, או שהם מעדיפים חיי חופש לא ההגבלה וציות לחוקים, ועל כך הם משלמים את המחיר הכואב הזה.
 

moshe4474

New member
כן אלו שבטי נוודים, אבל לא צוענים, מה שאנו יודעים עליהם

מהבלקנים, במיוחד בבולגריה ורומניה, והם התפרסו בשאר קצוות תבל. אלו שבטי נוודים מסוג אחר. כניראה, צאצאים של שבטי נוודים טורקמנים, שהתאסלמו. זה ההיסטוריה הדמוגרפית של טורקמניסטן. האוכלוסיה הזאת משוועת לעזרה שבכלל לא ניתנת לה. ללא עזרה, ללא כוח פוליטי, ללא דמוקרטיה, אף אחד לא סופר אותם, על כן הם נאלצים לסבול, אלייב מחלק את תקציב המדינה לפי ראות עיניו, או, לפי מוקדי הכוח שנמצאים במדינה. כמובן את רוב הכסף הקצת פנוי שיש לו, הוא משאיר לבני משפחתו ולסובבים אותו.
 

טליה ג

New member
ולעולם מן הסתם לא אכפת מהם, ואיש אפילו אינו מודע לקיומם

כי כל עוד ישראל לא אשמה בסבל ובמסכנות של מישהו, הסבל אינו קיים...
כשלאלייב לא אכפת מאנשים שמתגוררים בארצו וכשבעולם לא מודעים לקיומם של נוודים אלו, מה הסיכוי שישתנה משהו?
 
למעלה