אתאטורק היה מתהפך בקיברו

moshe4474

New member
אתאטורק היה מתהפך בקיברו

לצערי לא ההיתי בארץ בגלל הבל על מות אבי. הנושא שההיתי רוצה לדבר עליו הוא הנישואין המאולצים, שבו מחתנים קטינות עם גברים שכלל לא היכירו, ואחת מתוך שלוש כלות רואות את החתנים שלהן בפעם הראשונה. כל זה קורה באחד המקומות הענים בטורקיה סמוך לגבול העירקי, כפר בשם וואן, מנהיג הדת (המופתי) אומר שהוא מתנגד לנישואין בגיל מוקדם, והיה ויש בעיה הכלות, הן עוברות "בדיקה רפואית" העובדות הסוציאליות מנסות לתקן את הנזק שנגרם לנערות הללו, על ידי זה שהן מלמדות אותן להתנהג כעצמאיות, ואפילו עשו סידרת טלוויזיה על נערות שהתחתנו בגיל מוקדם. אומרת גיבורת הסידרה שבאופן אישי הוריה לא יתנו לה להתחתן, עד שלא תסיים את לימודיה, כל הכתבה הזאת היא לא הגזמה, חיפשתי בעוד אתרים בכדי לאמת את הדבר וזה נכון[URL]https://www.youtube.com/watch?.v=jznCt-KMnP0[/URL]
 

טליה ג

New member
קודם כל אני משתתפת בצערך


תהייה חזק ושלא תדע עוד צער!

נישואי קטינות עדיין נפוצים מאוד בטורקיה, בעיקר במזרח, ואף על פי שרשמית הם אינם חוקיים, הם ממשיכים להתקיים. הנערות הצעירות לא רק שעוברות טראומה קשה, כשבגיל כל כך צעיר הן נאלצות לקיים יחסי מין ולהקדיש את כל כולן לבעל ולמשק הבית, אלא גם נמנעת מהן רכישת השכלה.

התופעה קיימת לא רק בטורקיה עצמה, אלא גם בקרב מהגרים טורקיים בתפוצות, וגם שם נישואי קטינות מתאפשרים, כיוון שהם לא נרשמים באופן רשמי, אלא מתקיימים באמצעות טקסים דתיים פרטיים. עבור הנערות הצעירות זהו גהינום, והעובדה שהן מתגוררות במדינות מערביות מתקדמות לא עוזרת להן במאומה.
 

moshe4474

New member
מעבר לבעיות החברתיות והפוליטיות בטורקיה,

נוצר הרושם שרבים מצאו הצדקה להלך הרוח שלהם בדמותו של אתאטורק, התמונה שלו מודבקת ומתנוססת בכל מקום, שהיא אינה שייכת בכלל לדמותו, לדעותיו, ולדרכו. משהו מעוות קורה בטורקיה, המאוד לא דמוקרטית.
 
למעלה