היהודים באזרביג"אן מעולם לא סבלו מאנטישמיות

moshe4474

New member
היהודים באזרביג"אן מעולם לא סבלו מאנטישמיות

הכתבה שכתובה בלדינו מעורבת בקסטיליאנית בשבועון של הקהילה היהדית באיסטנבול . אומרת שיהודי אזרביג"אן מעולם לא סבלו מאנטישמיות, מצד השילטון בטוח שלא, מפני שהוא מעודד את ישראל, הוא עשה מכמה מנהיגים שלנו אלילים, בינהם את ליברמן, פרס, ונתניהו, באמצאי התקשורת כל הזמן מדברים באופן חיובי על ישראל. האם בקרב האוכלוסיה המצב דומה? לא ההיתי אומר, אין כזה דבר, ומעולם לא היה אפס אנטישמיות בשום מקום בעולם[URL]http://www.salom.com.tr/haber-98887-judios_en_azerbaijan_nunka_sufrieron_del_antisemitizmo.html[/URL]
 

טליה ג

New member
אנטישמיות קיימת בכל מקום

ועדיין, במדינות ללא מסורת ארוכה של אנטישמיות וכשהשלטון אינו אנטישמי או אנטי ישראלי שיעור האנטישמיות נמוך יותר. מעניין האם בתקופת השתייכותה של אזרבייג'אן לברית המועצות שיעור האנטישמיות בה היה דומה להיום.
 

moshe4474

New member
קודם כל התשובה היא כן, אם כי היא יותר מורכבת.

הרקע אז היה יותר אישי, כששני בני אדם רבים ואחד מהם הוא בן מיעוטים, טיבעי שהוא יסבול מרקע גיזעני, זה היה אז, אבל לאזרביג"אן של אז היה גם את המשטר הסוביטי על הכתפיים, שהפחית אז את השנאה ליהודים. האמת היא שהשנאה יכולה להתפתח בימי החגים, כמו חג הקורבן, כפי שעכשיו נחוג, או ביום ירושלים של המוסלמים, כאן מתפתחות תופעות אנטי ישראליות גם אצל אנשים שבדרך כלל אינם שונאי ישראל, או היהודים, מפני שישנם כלי תקשורת אנטי יהודים, שמנצלים כל פירצה הכי קטנה, בכדי להסית נגד ישראל והיהדות. אבל צריך לציין גם דברים חיובים. כלי התקשורת באזרביג"אן ברובם הגדול שייכים לממשלה, ובתור כאלו נאמרים רק דברים חיובים על ישראל, והרבה, כך שזה מפחית מאוד תופעות אנטישמיות. הלוואי בעוד כמה מדינות בעולם מצב כזה כל המצב המדיני שלנו היה שונה לגמרי.
 

טליה ג

New member
לגבי אנטישמיות בתקופת חגים מוסלמיים

זה תלוי גם עד כמה האוכלוסייה המקומית דתית. עד כמה שידוע לי, רוב האזרים אינם דתיים, ולכן היהודים לא נתפסים בעיניהם כאוייב. בתחילת שנות ה-90 עם גל העלייה הגדול מברית המועצות לשעבר שודרה בערוץ הראשון והיחיד שהיה אז סדרה מרתקת בהנחיית חיים יבין בשם "גחלת לוחשת", שעסקה ביהדות בריה"מ והמניעים שלהם לעלות לישראל. אחד הפרקים הוקדש לרפובליקות המוסלמיות, להתעוררות הדתית שהחלה שם בעקבות נפילת ברית המועצות ולגילויי האנטישמיות שהחלו לבצבץ. זכור לי שדובר שם בהרחבה על אוזבקיסטן, אבל איני זוכרת אם גם על אזרבייג'אן.
&nbsp
לגבי התקשורת האזרית כיום, אין ספק שיש לה השפעה על הלך הרוחות בעם. בטורקיה התקשורת הפרו-ארדואנית הצליחה לעורר גל אנטי-ישראלי כבד בימי עופרת יצוקה ואח"כ עם תקרית המרמרה, למרות שהטורקים בבסיסם אינם אנטישמיים וגם לא אנטי-ישראליים, וחודשים ספורים לפני כן רק חיבקו את התיירים מישראל!
 

gorruth

New member
בהפגנות פרו פלסטיניות ברוסיה רואים לעיתים קרובות דגל

בהפגנות פרו פלסטיניות ברוסיה רואים לעיתים קרובות דגל של אזרבייג'אן.
יש לא מעט פעילים שונאי ישראל , כמו גיידאר ג'מאל.
זה נראה שהרומן בין ישראל ואזבייג'אן הוא יותר בין הפוליטיקאים כי יש אינטרסים משותפים ... הם כעם ... לא נראים אוהבי ישראל.
 
למעלה