טורקיה: לא נשתוק על התקיפה בעזה למרות הסכם הפיוס

טליה ג

New member
טורקיה: לא נשתוק על התקיפה בעזה למרות הסכם הפיוס

יומיים לאחר אישור הסכם הפיוס בין ישראל וטורקיה בפרלמנט באנקרה, משגר משרד החוץ הטורקי הודעת גינוי חריפה לתקיפת צה"ל ברצועת עזה: "הנורמליזציה של היחסים לא אומרת שנשתוק לנוכח ההתקפות נגד הפלסטינים"

http://www.mako.co.il/news-military...51004.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1898243326

שלא תגידו שלא אמרתי לכם...
בכל הפעמים שדובר על המגעים לפיוס עם טורקיה, אחת הנקודות שהכי הדאיגו אותי הייתה העובדה שכל הפיוס הזה עלול להתרסק במחי יד, ברגע שישראל תיקלע לעימות צבאי מול הפלסטינאים או כל אוכלוסייה ערבית/מוסלמית אחרת. ניחא שמחלנו על כבודנו והסכמנו לשלם סכום עתק למשפחות של רוצחים חמושים, אם זה לפחות ישתלם לנו במישור המדיני-כלכלי לטווח ארוך. אבל כשמדובר בארדואן (ולא בטוח שרק בו, אחרי ההתבטאויות המכוערות של יו"ר האופוזיציה קיליצ'דראולו), זה ברור כשמש שנושא הפלסטינאים תמיד יבער בדמו והוא לא יהסס לשבור את הכלים ברגע שמדיניות ישראל לא תהייה לרוחו. כרגע מדובר בתקיפה אחת בעזה, שכבר מעלה את חמתה של טורקיה, אבל מה יהיה אם חס וחלילה תהייה הסלמה וישראל תאלץ לפתוח במבצע צבאי מקיף בנוסח "עופרת יצוקה" או "צוק איתן"? אנחנו עלולים לחזור לאותה נקודה בדיוק כמו אחרי תקרית המרמרה, אז בשביל מה כל ההסכם?
 

moshe4474

New member
אחרי ההטבטאות של ראש האופוזיציה קילצ"דראולו.

ארדואן לא יכול להאשים אותו בחוסר פטריוטיות, על כן הוא גם אמר את שלו בנושא, שהוא רגיש גם ככה בעיניו של ארדואן ובטורקיה בכלל. ישראל צריכה להבהיר לטורקיה שמתבצעות ברצועה פעולות טרור, שמסכנות את בטחונה, עם לעזתים לא יהיו מגמות כאלו, גם אנחנו נשב בשקט, לא נסבול פגיעה בבטחוננו, הנושא הזה לא נסגר סופית בהסכם. אולי היה נוח לשני הצדדים שכך יהיה. אבל את המחיר רק ישראל יכולה לשלם.
 

טליה ג

New member
אני בספק עד כמה נעשית הסברה ישראלית בטורקיה

עוד בימי "עופרת יצוקה" שגריר ישראל בטורקיה דאז ניסה להסביר את הצורך של ישראל להגן על עצמה, עד שהתקילו אותו בשאלה איך הוא מצדיק את העובדה שחלק גדול מההרוגים הפלסטיניים הם ילדים, ואז הוא נאלם דום במבוכה - במקום לחזור ולהדגיש שהפלסטינים משתמשים בנשים ובילדים כמגן אנושי וממקמים את משגרי הטילים בבתי מגורים, בתי חולים, בתי ספר, מסגדים ועוד. אני בספק עד כמה הסברה ישראלית בטורקיה תעזור, אבל אם רוצים לפחות לנסות, ההסברה צריכה לבוא מפיו של אדם רהוט, בטוח בעצמו ובקי היטב בחומר.

נושא עזה לא נסגר סופית בהסכם, כי ארדואן היה כבר להוט להגיע להסכם, אבל הבין שישראל לא תסכים להסרה מוחלטת של הסגר מעל עזה. ההסכם עלה לנו בהרבה כסף ובמכירת כבודנו, אבל לפחות לא בוויתור על בטחוננו.

לגבי קילצ'דראולו, איני יודעת עד כמה נושא הפלסטינאים בוער בדמו. סביר מאוד להניח שלא, כי בעבר הוא מתח ביקורת על האובססיה של ארדואן לנושא ועל ניתוק הקשרים עם ישראל, וייתכן מאוד שהוא שינה את עורו כעת, על מנת להציג את חולשתו של ארדואן וחוסר היכולת שלו לעמוד במילותיו שלו. ועדיין זה קצת מדאיג, כי אם ביום מן הימים יגדלו סיכוייו להגיע לשלטון, הוא עלול בדומה לארדואן לנסות להגביר את הפופולאריות שלו בקרב העם הטורקי בין היתר באמצעות הצגת סולידריות עם הפלסטינים ומתיחת ביקורת על ישראל.
 

אולגה007

New member
ביבי עשה טעות - מכר את כבודנו וצבאינו

ביבי עשה טעות ולא בפעם הראשונה - חייבים להבהיר לתורכיה כי אנו נעשה מה שאנחנו חושבים כנגד הטירור, ושלא יטיפו לנו ! המסר חייב להיות חד וברור ולא חוסר תגובה כמו מדינה קטנה שמשקשקת להגיב מילולית כנגד הסולטן הגדול. אנו צרכים להחזיר ולהגיד לתורכים שיפסיקו לפגוע ולרצוח את המיעוט הכורדי שכרגע תורכיה מנצלת המצב בסוריה ונלחמת גם בו. גם לא מבין איך אנחנו עם שכמעט הושמד בשואה, מפחד להגיד משהו על שואת הארמנים.....
 

טליה ג

New member
מכר את כבודנו, כשהתסריט היה ידוע מראש

ארדואן אמנם הסכים לרדת מהעץ הגבוה שעליו טיפס וירד מהדרישה החוזרת שלו להסיר את הסגר מעל עזה, אבל זה היה ברור שברגע שישראל תיקלע שוב לעימות צבאי מול הפלסטינאים, הוא שוב יגנה את ישראל, ולא יהסס אפילו להביא את הדברים לידי פיצוץ! מה היה הטעם למכור את כבודנו ולשלם פיצויים בסכום עתק, כשהפיוס עומד על כרעי תרנגולת, ומי יודע כמה זמן הוא יחזיק מעמד בכלל?

אנחנו צריכים בראש ובראשונה לחשוב על צרכינו הבטחוניים, לדבוק בעמדתנו ולא לחשוש מהגינויים של טורקיה. לגבי אי ההכרה בשואה הארמנית, זו אכן בושה וחרפה, אבל עכשיו החשש שלנו להכיר בה נובע לא רק מדאגה ליחסינו עם טורקיה, אלא גם עם אזרבייג'אן, שהפכה לידידתנו הקרובה, אבל לה יש חשבון הרבה יותר טרי עם ארמניה...
 
למעלה