לא דבר חדש אבל עוד הבט ביחסים בין ישראל לאזרביג"אן

טליה ג

New member
זה שילוב בין אינטרסים משותפים

לבין אופי נוח, ידידותי וחף מאנטישמיות של אזרבייג'אן וממשלתה. נקווה שיישאר כך, כי אף פעם אי אפשר לדעת איזה מנהיג יעלה לשלטון ביום מן הימים והאם הוא ימשיך בקו החילוני ובמדיניות הידידותית כלפי ישראל.
 

moshe4474

New member
היחסים המצוינים עם אזרביג"אן ובהמשך נקווה בין טורקיה לישראל

הם רק חלק ממסע שיקום היחסים בין ישראל לעולם. נתניהו הבין שלכלכלה הישראלית יהיה מאוד קשה להתפתח, ללא יחסים טובים עם רבות ממדינות העולם .יש מדינות בעולם שיש להם יחסים מצוינים עם ישראל, אבל כשצריך את היד שלהם באום, הן מתאדות. כמובן שיש מדינות בדרך כלל דמוקרטיות, שבהן פועלים אירגונים שונאי ישראל, בכדי להחרים אותנו .התיירים מישראל לא תמיד מסתובבים , עם שלטים אני ישראלי, או אני מישראל, בלשון המעטה. אפשר להגיד בקול חלש העולם כולו נגדנו, זאת הסיבה העיקרית לוויתור הישראלי לטורקיה, רוב הציבור בישראלי כמובן שלא הצדיק את המהלך של נתניהו, אבל בראיה יותר מפוקחת לדעתי זה היה מהלך מאוד נבון. לפדמים צריך להיות נבון, ולא צודק.
 

טליה ג

New member
זו בהחלט הייתה החלטה נבונה

לחזק את הקשרים עם מדינות ידידותיות לישראל, ולא להתרפס בפני מדינות עויינות בתקווה שיזרקו לנו איזו עצם. גם אחרי טורקיה לא רדפנו יותר מדי, ולמעשה זה היה ארדואן שחיזר אחרינו וכל כך רצה לחדש את היחסים עם ישראל, שהיה אפילו מוכן לוותר על הדרישה הקבועה שלו להסיר את הסגר מעל עזה. אני בסה"כ תומכת בפיוס וגם אני חושבת שמוטב להיות חכם מאשר צודק, אבל יש בי חשש ממה שעשוי לקרות ברגע שישראל תהייה שוב מעורבת בעימות צבאי מול הפלסטינים. ייתכן שארדואן לא ירצה לחסל את היחסים שבקושי התחדשו ויחליט להבליג, אבל ייתכן שהוא שוב יתחרפן ויחזור להתלהם נגד ישראל, ואז מה בעצם השגנו בחידוש היחסים?
 
למעלה