טורקיה: 10 הרוגים בפיצוץ עז בלב איסטנבול

טליה ג

New member
טורקיה: 10 הרוגים בפיצוץ עז בלב איסטנבול

התקשורת המקומית דיווחה על כמה הרוגים ופצועים בפיצוץ גדול שאירע באזור תיירותי באיסטנבול. המשטרה חסמה את המקום ואמבולנסים רבים הוזעקו אליו.
מאת: סוכנויות הידיעות ואיתמר אייכנר
מקור: YNET

עשרה בני אדם לפחות נהרגו היום (יום ג') ורבים אחרים נפצעים בפיצוץ עז שאירע בכיכר מרכזית באיסטנבול. כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית "דוגאן". הפיצוץ אירע ברובע ההיסטורי סולטן אחמט, שפופולרי מאוד בקרב תיירים, לא הרחק מהמסגד הכחול וכנסיית איה סופיה ("כנסיית החוכמה"). המשטרה הטורקית סגרה את האזור והרחיקה את העוברים ושבים מחשש לפיצוץ שני. כוחות משטרה ואמבולנסים רבים הוזעקו למקום לטיפול בפצועים הרבים.

משרד החוץ הישראלי בודק אם היו ישראלים באזור הפיצוץ שהיה הומה בתיירים. "הפיצוץ היה קולני מאוד. רעדנו בלי הפסקה. רצנו וראינו חלקי גופה", סיפרה לסוכנת הידיעות רויטרס אישה אחת שעובדת בחנות עתיקות סמוכה.

סיבות הפיצוץ עדיין לא ידועות, אולם רשת הטלוויזיה הממלכתית TRT מסרה שהפיצוץ אירע ככל הנראה על ידי מחבל מתאבד. הרשויות לא אישרו את הדיווח הזה.

בתקופה האחרונה, בעת פיגועים בטורקיה, הופנתה אצבע מאשימה לעבר ארגון הטרור הסוני "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שאנקרה משתתפת בקואליציה נגדו. יעד נוסף למתקפה הוא המחתרת הכורדית PKK, שלא פעם הוציאה פיגועים נגד יעדים טורקיים, לרוב צבאיים.

בשנה שעברה חוותה טורקיה שני פיגועים גדולים. יותר מ-30 בני אדם נהרגו בחודש יולי בפיגוע של דאעש בעיר סורוץ' הגובלת עם טורקיה. בחודש אוקטובר נהרגו יותר ממאה בני אדם כששני מחבלים מתאבדים פוצצו את עצמם מחוץ לתחנת רכבת באנקרה בשעה שבמקום נערכו לקיים עצרת שלום.

טלי, חמאם טורקי וכל חברינו שמתגוררים או שוהים בטורקיה: עדכנו אותנו שאתם בסדר, ואולי תוכלו לספר לנו עוד פרטים על האירוע.
 

moises7398h2

New member
האם זה ניתוח נכון?

לא ניראה לי. את הפיגוע באנקרה ביצעו אנשי המחתרת הכורדית בזמן שנהרגו שם אנשי שמאל ואולי גם כורדים בינהם, אני מטיל ספק בזה.לפי ערוץ 10 הפרשן צבי יחזקלי אומר שכן המחתרת הכורדית ואולי הסורים הם אלו שגרמו למעשי הטרור האחרונים בטורקיה לצערי אני לא יכול להביא את הסרטון מטעמים טכנים, אבל הוא פורסם בערוץ 10 בעמוד הפייסבוק שלהם.
 

טליה ג

New member
לפי כל ההערכות דאעש אחראים לפיגוע

וייתכן שהוא היה מכוון לאו דווקא נגד טורקיה, שלאחרונה פועלת נגד דאעש, אלא גם נגד גרמניה, שכן רוב ההרוגים היו גרמנים, ומן הסתם המחבל בחר במכוון לפוצץ את עצמו בקרב תיירים גרמנים.
 
פיגוע באיסטנבול

אז כמו שכולם יודעים, היה פיגוע גדול באיסטנבול, שם מדברים דאעש שכאחראי ישיר לפיגוע, הפיגוע כוון כנראה בכוונה לשעה שתייריים רבים מגיעים לאזור אחרי ארוחת בוקר במלונות.
לגבי באופן אישי, לא הייתי באזוא ולמעשה ידעתי על הפיגוע מהטלפונים שקיבלתי מהארץ, איסטבול זו עיר ענקית וגם הטורקין שהיו איתי לא ידעו על הפיגוע אלא אחר שעדכנתי אותם
 
למעלה