גניבת רעיון

גניבת רעיון

שלום, אני עובדת בחודשים האחרונים על משחק אפליקציה חדש. אני משקיעה בכך שעות עבודה ומחשבה רבה, וזהו רעיון מקורי שלי. יש לי חבר טוב שהוא מעצב ואני סומכת עליו בעיניים עצומות, אך מתכנת עלי להביא מבחוץ. אני רוצה לקבל הצעת מחיר אך יש בי חששות רבות שברגע שאחשוף בפני המתכנת את הרעיון שלי, הוא יגנוב לי אותו. מה עלי לעשות על מנת להבטיח שלא יקרה מצב שכזה? אולי אני קצת פרנואידית, אך בכל אופן אני מעדיפה לנקוט בכל אמצעי הזהירות...
 

יונתןS

New member
אל תסמכי גם על המתכנת

מזכיר לי חבורת סטודנטים שעשו פרוייקט גמר כשלמדתי בספיר, השופטים שהציגו בפניהם את האפליקציה גנבו אותה. אי אפשר לסמוך על אף אחד. איך אפשר באמת להגן על עצמך כשזה עדיין בגזרת רעיון?
 
לא צריך להגזים

אך אם את כל כך מודאגת, את יכולה להחתים את המתכנת על הסכם סודיות או משהו בסגנון... בטח אפשר למצוא נוסחים טובים ברחבי הרשת. חוזה כזה בינך לבינו שישמור על זכויותיך. זה כמובן לא מענה מקצועי כי אני לא איש מקצוע, אבל זו דעתי האישית.
מעבר לכך, אני חושב שהמתכנת לא ירצה להסתבך בצורה כזו. חברים- צריך לסמוך קצת יותר על אנשים. דיי לחשדנות
 

יונתןS

New member
בעיקרון הסוד הוא

פשוט ללכת עד הסוף, לשמור על האינטרסים של כולם.
לא ליצור מצב שמישהו יצא. קשה להוציא סטארטאפים לבד, צריך עבודת צוות, ואתה צריך שהצוות שלך יילך איתך עד הסוף. לא רק מהפחד שיגנבו ממך "השראה" אלא גם כי זה אף פעם לא כדאי להחליף מעצב/מתכנת באמצע
 
הלוואי שזה היה כל כך פשוט...

וחשוב לי להדגיש שעדיין לא יצאתי לדרך. עדיין לא בחרתי במתכנת, וזאת בשל העובדה שאני כל כך חוששת לחשוף אנשים זרים לרעיון שלי...
 
הסכם סודיות זה סטנדרטי לגמרי בתעשיה הזו.

בנוסף, המלצות אישיות (אני מבין שמדובר על מתכנת פרילאנסר ולא על בית תוכנה) הם הכלי הטוב ביותר שיש לפרילאנסר לשווק את עצמו. הכי טוב יהיה לך לבחור מישהו על סמך המלצות אישיות ממישהו שאת מכירה. אם אין חיה כזו אפשר ורצוי לבקש מהמתכנת המלצות מלקוחות קודמים שלו. זה יתן לך מושג לא רק לגבי האמינות אלא גם לגבי המקצועיות שלו.
שיהיה בהצלחה.
 

oneofus

New member
עשי אותו שותף !

כן, יש NDA אבל כל חוזה יכול להיות מופר בהמשך. (לצערי אני למוד נסיון) .
אבל שותף זה אחרת - - שווה לו!

יש לי מיליון רעיונות ודברים מהממים ותמיד יהיה איזה סיני שיעשה את זה טוב יותר וברבע מחיר. מה שהיום ייחודי - מחר זה עתיקות. נסי להוריד פרוייקט לחו"ל שהוא קצת שונה מהמטרה, ואח"כ כשי שינוי למטרה שלך.
 
הגנה על רעיון

שלום,
&nbsp
אכן, קיימת בעייתיות מסוימת בהגנה על רעיון שטרם זכה לדרך ביטוי מסוימת משל עצמו, שכן ההגנה של זכויות יוצרים אינה חלה על עצם הרעיון אלא על דרך ביטוי מסוימת שלו.
&nbsp
עם זאת, ישנן אפשרויות הגנה שכן עומדות בפנייך, ביניהן, החתמת הצד הנחשף לרעיון (כל צד שהוא, בין אם מדובר במתכנת ובין אם במעצב) על הסכם לשמירת סודיות (NDA), ככל שהדבר אפשרי עדיין. אמנם הסכם זה אינו מקנה לך ביטחון מלא (משום שיש דרכים לעקוף אותו) אך הוא עדיף על לא-כלום.
&nbsp
בנוסף, אם הרעיון שלך מהווה המצאה שניתנת לרישום כמדגם (לגבי עיצוב מסוים) או אף כפטנט, כדאי לבחון בהקדם האפשרי את אפשרות הגשת בקשה לרישום עוד לפני הצגת הרעיון לאחרים (ישנם פתרונות לרישום בעלויות לא גבוהות).
אם הרעיון שלך יעמוד בקריטריונים לרישום, הפטנט או המדגם יירשמו על שמך ויהוו הגנה משמעותית. כמו-כן, פטנט או מדגם רשום יעניק לך התייחסות רצינית יותר מצד משקיעים פוטנציאלים עתידיים. כדי לקבל הבהרות בנוגע לאפשרויות העומדות בפנייך וכן בנוגע להליכי הרישום, מומלץ להתייעץ עם עורך דין או עורך פטנטים המתמחה בתחום.
&nbsp
בהצלחה,
דניאל
 
למעלה