פטנטים: שאלות שלא מצאתי עליהם תשובות.

ronenn110001

New member
פטנטים: שאלות שלא מצאתי עליהם תשובות.

שלום רב,

פטנטים: שאלות שלא מצאתי עליהם תשובות.
למה חוק הפטנטים בארץ נותן 100 % מהפטנט למעסיק ולא נותן 30 עד 40 אחוז לממציא?
במדינות אחרות לא נותנים אחוזים ניכרים לממציא?
זה לא יעודד ממציאים?
למה אף אחד לא מנסה לשנות את זה?
שלחתי אימיילים בנושא לחברי כנסת אבל אין הענות!
למה לא מלמדים את מקצוע הפטנטים כמקצוע חובה?
למה אין חוגים לפטנטים?
עד שנת 2025 60 עד 80 אחוז ממקומות העבודה ילכו לרובוטים,עכשיו זה הזמן ללמד רובוטיקה ופטנטים החל מכיתה אלף ולהמציא הרבה פטנטים שהתחום עוד חדש, למה לא עושים את זה?
אפשר גם להקים חברות סטארט אפ בנושא רובוטיקה, בינה מלאכותית, ננוטכנולוגיה, חלל, תאי גזע ואנרגיה חלופית בבתי הספר, וכך הילדים יעבדו באותן חברות יום אחד בשבוע במקום ללמוד וכך ימציאו את הפטנט הראשון בגיל 7 במקום בגים 35.

מה דעתכם?

תודה
 
תמלוגים לעובד עבור פטנט שהמציא

שלום רב,
&nbsp
השאלות אותן הנך מעלה הן אכן שאלות מעניינות מאוד הנוגעות בהתפתחות והתקדמות הטכנולוגיה, שאת התשובות להן ככל הנראה נדע רק בעתיד. יכול להיות כי עם התקדמות הטכנולוגיה, יחולו שינויים גם בתחום ההוראה וגם בתחום העבודה בפועל.
לעניין שאלתך בנוגע להמצאה של עובד במסגרת עבודתו (אמצאת שירות), ישנה התייחסות לנושא במסגרת חוק הפטנטים. סעיף 134 לחוק זה קובע כי במידה שאין בין העובד למעביד הסכם הקובע אם העובד זכאי לתמורה בעד אמצאת שירות ובאיזו מידה ואילו תנאים, הדבר ייקבע ע"י הוועדה לענייני פיצויים ותמלוגים. היינו, המחוקק אכן סבור כי מגיע לעובד פיצוי בגין אמצאה במסגרת עבודתו ואף קבע סעיף רלוונטי בחוק המתייחס לכך. יחד עם זאת, במרבית מקומות העבודה המעביד מחתים את העובד מראש על הסכם ששולל זכות זו מהעובד, או מקנה לו פיצוי סמלי בלבד בעבור אמצאתו, במקרה הטוב.
ראוי לציין כי לפי הוראות התכ"מ (תקנון, כספים ומשק) מיום 20.10.10, אמצאות של חוקרים בבתי חולים ציבוריים שזכו לרישום כפטנטים, מזכות את החוקרים בתמלוגים בשיעור של כ-35% מסך ההכנסות מהפטנטים שנרשמו.
&nbsp
בברכה,
דניאל
 
למעלה