כמה שאלות בבקשה

lehava2014

New member
כמה שאלות בבקשה

1. האם מקובל שעו"ד / עו"פ לא חותם על טופס סודיות לפני הצגת פטנט ?
2. מישהו יכול להמליץ לי על עורך פטנטים תותח שמטפל גם בשירטוטים וגם ברישום של מידגם , במחיר אנושי ?
3. מה ההיגיון ברישום מידגם אם כולם אומרים שמספיק לבצע שינוי די מינורי וכבר אפשר להעתיק אותו ?
4. המשך לשאלה הקודם - גם אם טכנית המידגם חזק, הסינים מעתיקים כל דבר בלי חשבון - האם בכלל יש טעם להשקיע ברישום מידגם או פשוט לייצר ככה ולשווק כמה שיותר מהר ולקוות להספיק כמה שיותר עד שהמוצר יועתק ?
תודה מראש
 
רישום מדגם

שלום רב,
&nbsp
1. אכן, מקובל. על עורך דין חלה, מכח החוק, חובת סודיות לפיה עליו לשמור בסוד כל מידע המובא לידיעתו מטעם הלקוח. כמו-כן החוק אוסר על עו"ד לעשות שימוש בידיעה שהגיעה אליו מאת לקוחו במילוי תפקידו. ביחס לעורך פטנטים לא קיימת בחוק חובת סודיות (הדבר תלוי ועומד כיום בהליכי חקיקה) אולם הפסיקה החילה עליו חובת חיסיון (על מסמכים שהוחלפו בינו ובין הלקוח) כחיסיון הניתן ביחסים שבין לקוח לעורך-דינו וניתן ללמוד מהפסיקה גם על החלת חובת סודיות דומה לזו שחלה על עו"ד.
&nbsp
2. לפי תקנון הפורומים באתר זה, לא ניתן להציג בפורום הפניה לגורם מסחרי. ניתן לפנות אלינו במסר אישי ולקבל מידע.
&nbsp
3. היקף ההגנה הניתן למדגם רשום נגזר ממידת החידוש או המקוריות שבו. בניגוד למיתוסים הרווחים בענף, בדרך כלל אין די בשינוי מינורי כדי לחמוק מהגנת המדגם. רק שינוי מהותי ישלול הגנת המדגם. רק בתחומים מסוימים שבהם דרישת החידוש או המקוריות במדגם תבוא על סיפוקה גם על יסוד שינויים ותוספות קטנים למדי - אז גם היקף ההגנה יהיה בהתאם, כלומר שינוי קל ישלול טענת הפרה. בהקשר זה אציין שההכרעה אם מוצר מסוים מפר זכות מדגם נעשית על פי "מבחן העין", כלומר התרשמות כוללת לפי עינו של צרכן פוטנציאלי הרוכש את המוצר מבלי שהוא מקדיש זמן רב לצורך בחינה מדוקדקת ומבלי שהוא עורך השוואה בין המוצרים בשוק.
&nbsp
4. הדבר תלוי בנסיבות. ישנם מקרים בהם בהחלט מומלץ לרשום מדגם. חברות רבות עושות חיל רק בזכות שהשכילו לרשום מדגם על מוצריהן.
&nbsp
בהצלחה,
דניאל
 
למעלה