יזמים לפני פניה לגיוס הון

יזמים לפני פניה לגיוס הון

שלום
אנחנו סטרטאפ שנמצא בשלב שלפני גיוס הון ראשוני
רציתי לדעת מה עלי לעשות על מנת להגן על הרעיון שלי לפני שאני מציג אותו בפני משקיע פוטנציאלי
 
הגנה על רעיון לפני הצגתו למשקיעים

שלום רב,
&nbsp
ככלל, אין הגנה של דיני זכות יוצרים על "רעיון" אלא רק על דרך ביטויו. כלומר, כל עוד אין דבר מה מוחשי מעבר לרעיון עצמו, הרי שכשלעצמו הרעיון לא יהיה מוגן בזכויות יוצרים.
&nbsp
עם זאת, ישנן דרכים אחרות להגנה על רעיון אותו הינכם מציגים למשקיעים פוטנציאלים, בין היתר, החתמתם על הסכם סודיות (NDA) הכולל הצהרות ו/או התחייבות מקובלות שלא יעשו שימוש כלשהו ברעיון שחשפתם בפניהם. הסכם שכזה אינו מקנה ביטחון מלא אך הוא עדיף על לא כלום.
&nbsp
אם הרעיון המדובר עומד בתנאים הקבועים בחוק בכדי להירשם כ"פטנט" (או כ"מדגם" לגבי עיצוב מסוים), כדאי מאד לפעול לרישום שכזה. ההגנה תהיה משמעותית הרבה יותר וגם המשקיע יתייחס להמצאה ברצינות רבה יותר. במקרה שכזה מומלץ להתייעץ עם עורך פטנטים ו/או עורך דין המתמחה בתחום שיכול לסייע בהבהרת הליכי הרישום.
&nbsp
הערה נוספת: שים לב לחשיבות הסדרת היחסים המשפטיים בינך לבין יתר השותפים בסטארט אפ, ככל שישנם, אף טרם התחלת שלבי גיוסי ההון, וזאת על מנת למנוע חיכוכים עתידיים שעשויים לפגוע ביוזמה המשותפת.
&nbsp
בהצלחה,
דניאל
 
לגבי השותפים

אתודה על התגובה,לא הבנתי את כוונתך, יש איזה הסכם פורמלי מוגדר או מקובל ?
עשינו ביננו הסכם כתוב אבל כזה שמנוסח באופן לא משפטי או בעזרת עורך דין.
אם יש כזה הסכם אשמח להמלצה
 
הסכם שותפים / מייסדים

כאשר מדובר בסטארט אפ בו מעורבים מספר שותפים, מקובל שייחתם בין השותפים הסכם שותפות או הסכם מייסדים (לייסוד חברה). כדי להבין במה מדובר תוכל אולי למצוא דוגמאות הסכמים באינטרנט אבל מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום ולקבל ייעוץ מקיף המתאים לנסיבות העניין.
כפי שצוין בתשובה הקודמת, ישנה חשיבות רבה לקיומם של הסכמים שכאלו בין שותפים עוד בתחילת הדרך וזאת על מנת להימנע מחיכוכים או בעיות עתידיות.
&nbsp
 
תודה ועוד משהו אם אפשר

מה כוללת מסגרת הליווי והייעוץ של עורך הדין? האם אותו עורך דין יכול ללוות אותנו לאורך כל התהליך והאם זה נלקח בחשבון של עלויות הטיפול שלו
 
ליווי עורך דין בהליך הקמת סטארט אפ

עורך דין העוסק בתחום יכול ללוות אתכם בכל התהליך.
עלויות הטיפול נסגרות מול אותו עורך-דין. בדרך כלל עלויות הכנת ההסכם נפרדות מעלויות המשך הליווי.
&nbsp
 
למעלה