שאלה לדיון!

lollapalooza

New member
שאלה לדיון! ../images/Emo88.gif

וזו שאלה, שלמען האמת, מציקה לי די הרבה זמן. זה לא סוד שלאוניברסיטה היפה שלנו יש תדמית של "אוניברסיטה של סנובים" או "צפונים" וכל מיני שמות תואר מלבבים כאלה ואחרים. השאלה שלי היא אם לדעתכם זה נכון. במקרה שלי, אני חייבת לציין, נתקלתי בהמון- המון מקרים של סטודנטים שחצנים וסנובים שמרגישים שהם מתת האל לעולם (ובנוסף לכל, אני לומדת בפקולטה לאמנויות, שם לא חסרים אנשים נפוחי אגו) ומצד שני, נתקלתי גם באנשים הרבה יותר חביבים וידידותיים. מה שכן מפריע לי זה שאין ממש אווירה של אוניברסיטה, או חיים סטודנטיאליים מחוץ ללימודים עצמם. בעיני יש אווירה כזו שכל אחד בא ללמוד וללכת הביתה, ולא הרבה יותר מזה. מצד שני, לא הייתי רואה את עצמי לומדת בשום מקום אחר, כי בעיני זו האוניברסיטה הטובה ביותר. בעיקר במקצוע אותו אני לומדת. מה דעתכם?
 
ידוע.. ידוע..

די מבאס, אבל אלה החיים. הבנתי שהסיבה לשחצנות ולצפונבוניות היא שרוב האוכלוסיה שם- הסטודנטים הם די אמידים.. וכיאה לאנשים אמידים גם ההתנהגות בהתאם. אני עדין לא לומדת שם, אבל אני מאמינה שכמו בכל מקום, יהיו כאלה שנחמדים יותר וכאלה שנחמדים פחות.. צריך לחפש בנרות..
 

zark2

New member
תגובה לדיון

1. מי שחושב שלאת"א יש תדמית "צפונית" - אינו יודע על מה הוא מדבר! אני מפנה אותו לאוניברסיטה העברית (בירושלים) קמפוס הר הצופים (בעיקר!!) ושם ילמד פרק בהילכות "צפוניות", התנשאות, הוד והדר!! 2. אני סבור כי כל אוניברסיטה היא מיקרוקוסמוס של חברה. אין פלא שניתן למצוא אנשים מכל מיני גוונים וצורות. לכל אחד הרשות להתנהג ולהתנהל עפ"י רצונו ושכל אחד יבחר הוא את חבריו. 3. עם הערה האחרונה, אני ממש נאלץ להסכים. אין אווירה סטודנטיאלית באת"א ונראה כי גודלה של האוניברסיטה, הפעם, הוא בעוכריה. 4. אכן זאת אוניברסיטה מצויינת!! למרות כל הטענות על סנוביזם וצפוניות, היא אחת האוניברסיטאות האנושיות ביותר בישראל, יחס חם ואפילו אכפתיות וכל זאת מבלי לגרוע מרמת לימודים גבוהה. 5. צעירים רבים בעולם המערבי נושאים עיניים לאת"א וזאת למרות שיש להם אופציות אחרות ובמקרים רבים אחרים אולי אופציות של אוניברסיטאות בעלות שם ותהילה. לא בכדי צעירים רבים (בעיקר מארה"ב - יהודים ולא יהודים) עושים מאמצים ללמוד בת"א והדבר מלמד על נפיצותה של האוניברסיטה כמו גם על רמתה האקדמית.
 

לי00

New member
צודק 100% אני פחדתי ללמוד בת"א בגלל

השמועות אפילו שהתקבלתי ברחתי לאוני' העברית אבל בהדסה וברחתי חזרה לת"א . ממש כיף לי פה, עוזרים ותומכים. תמיד יש אם מי לקשקש בהפסקה. והכי חשוב יש ים!! חבל רק שהבחורים תקועים יותר בלימודים ולא מסתכלים קצת מסביב...
 

dudmel

New member
../images/Emo12.gif אנחנו מסתכלים רק מסביב../images/Emo70.gif

אתן אלה שלא מתעניינות בשום דבר חוץ מצילומי הרצאות
 

ליהיא2007

New member
כאחת שלמדה גם באת"א וגם בהר הצופים

אני מבכרת את את"א בהרבה על אונ' העברית... בהר הצופים הניכור הארכיטקטוני מאוד בולט ומורגש. צריך לחוג שם במעגלים או לעלות רבבות מדרגות כדי להעפיל לאולמות הגדולים שלא ברור לי למה קוראים להם אולמות "טבע". מבחינת חברה - שני המקומות אותו הדבר. רק שבאתא זה לעניין- באים ללמוד. בהר הצופים ישנה פעילות פוליטית מפותחת יותר בין התאים הסטודנטיאלים.
 

dudmel

New member
האמת אני לא מרגיש את זה בכלל

אולי בהנדסה המצב לא כזה... או שאולי זה פשוט בגלל שאני בעצמי די סנוב...
 

בטטהמן

New member
אף פעם לא הבנתי אנשים שטוענים את זה

אז נכון שרוב הסטודנטים שלומדים איתי גרים בת"א / איזור השרון ושהם לא עובדים למחייתם, אבל כולם מאוד נחמדים ועוזרים אחד לשני. בפקולטה שלי אי אפשר לשרוד לבד. כולם פותרים תרגילים ביחד, לומדים למבחן ביחד וכו' וכו'. כשאנשים מספרים לי שהם הרחיקו עד ב"ש ולא הלכו ללמוד באוניברסיטה קל"ב רק כי הם שמעו ש"את"א סנובית", אני צוחק להם בפרצוף בגלל שהם בחרו מוסד אקדמי מהסיבות הלא נכונות... ואגב, אחלה פורום!
 

DZHIBERISH

New member
פשוט תתחילי לנתח

אם איזה אנשים את מסתובבת ואם איזה לא ולמה..ואולי אז תשימי לב שאת וחברים שלך די סנוביים... ולא סתם יוצא לאוניברסיטה שם שכזה...יש לכך סיבות זה לא מומצא מהאוויר... ומה לעשות ששאלו שגרים באזור של האוניברסיטה-צפון תל אביב הם סנובים עד העצמות...
 

בטטהמן

New member
כמה שטויות בהודעה אחת

בפקולטה שלי הלימודים מאוד מאוד קשים ולכן כ-ו-ל-ם עוזרים ונעזרים אחד בשני, בין עם זה בש"ב, במעבדה או בצילום מחברות. יש לנו גם פורטל באינטרנט שמכיל סיכומים במגוון קורסים שאנשים העלו לשם בהתנדבות. נראה לי שמי שסנוב כאן זה את/ה. הרי לא טרחת בכלל לקרוא את כל ההודעה שלי, כי אתה מתייחס אלי בגוף נקבה. ואח"כ עוד ראיתי למטה שאתה בכלל לא לומד באת"א! איך אתה יכול בכלל לדעת מה הולך שם? לדעתי אתה נכלל בקבוצה של אותם אנשים שהרחיקו מהבית למקומות רחוקים בגלל סטיגמות מטופשות, וחבל.
 

BlackUnicorn

New member
אני נתקלת בתופעה הזו די הרבה

כלומר, רואה הרבה "סנובים" אצלנו במשפטים, אבל מצד שני יש גם המון חבר'ה טובים אחרים. כמו בכל מקום - צריך למצוא את אלו שהם באמת "זהב" עם פינצטה...אני לא חושבת שזה עד כדי כך שונה מכל מקום אחר.
 

shay4442

New member
אצלנו בחוג

אין שום הרגשה של סנוביות או אליטיזם , יש תחושה חיובית של אנשים שלומדים קשה, ועובדים קשה ומנסים להתקיים בכבוד .אין שום אורנטציה של מזרחיים ואשכנזים זה מתחלק די יפה , ישנם אולי בודדים שהם חושבים שהם יותר חכמים והם יותר טובים אבל אלה הם ממש מיעוט מכריע. אין ספק שיש בעיה של התחברויות מחוץ לשעות הלימודים(וזה בין השאר בגלל שהרוב עייפים אחרי שהם מתמרנים בין עבודה ללימודים) יש לי חברים באוניברסיטת בן גוריון ואין ספק ששם זה שונה.....
 

lollapalooza

New member
זה באמת מאוד שונה שם.

כנראה כי פה זו "העיר הגדולה" או משהו כזה, והסטודנטים מתפזרים בכל מקום, מבחינת מגורים, ויש הרבה מקומות בילוי. שם זה אחרת, הרוב גרים באותו איזור ואין ממש אטרקציות...
 

DZHIBERISH

New member
http://en.wikipedia.org/wiki/Snob

אני משאר שאם את לומדת באוני יש לך מושג באנגלית...אם אני צודק אז בקשה...
 

noyale21

New member
את פירוש המילה אני מכירה, ובמקרה גם

דוברת אנגלית. השאלה שלי היא מה לדעת אנשים בפורום מגדיר אדם כ"צפוני" או סנוב. אבל תודה.
 
זה נורא תלוי בפקולטה ובאנשים

לפי מה שאני מכירה, כשהפקולטה גדולה יחסית (כמה מאות אנשים בכל מחזור), יש יותר קרירות וזה הרבה יותר כל אחד לעצמו. קשה להתגבש כשאתה כל הזמן עם עוד לפחות 200 איש באולם בהרצאות, ושבתרגולים אתה אף פעם לא עם אותם אנשים. לעומת זאת, בפקולטות קטנות יותר, כן יש גיבוש ועוזרים המון אחד לשני. בכל מקרה, בגלל העובדה שאוניברסיטת תל אביב נמצאת במרכז הארץ וחלק גדול מהסטודנטים שלה לא גרים במעונות, אני לא חושבת שאי פעם תהיה אווירה סטודנטיאלית כמו שיש בבן גוריון. התנאים פשוט שונים לגמרי.
 
אז ככה

<הגעתי משער תפוז, בכלל לא ידעתי שיש כזה פורום> למרות שאת התואר הראשון שלי עשיתי באוניבריסטה אחרת , נחשבת לא פחות, גיליתי שכשבאתי לאוניברסיטת ת"א -בינתיים רק לימודי השלמה לתואר שני שיש בזה מן האמת, אנשים מסתובבים בהרגשת "אני ואפסי עוד"... ועל המרצים הנפוחים מחשיבות עוד לא התחלתי לדבר..
 

DZHIBERISH

New member
אני לא למדתי בתל אביב

אבל בן דוד שלי למד והוא סיפר שהיחס לסטודנטים מצד המרצים והמזכירות נוראי,מה שלא שמעתי לגבי האוניברסיטאות האחרות דווקא.
 
למעלה