סיכויי קבלה - הנדסת חשמל - מקרה מיוחד.

yonatan116

New member
סיכויי קבלה - הנדסת חשמל - מקרה מיוחד.

היי,
בשנה האחרונה השלמתי 5 יחידות פיזיקה ומתמטיקה על מנת להתקבל לתואר ראשון בהנדסת חשמל באוניברסיטה.
הסכם שלי היום עומד על 655, וכאשר הציונים של פיזיקה ומועד ב' במתמטיקה יגיעו הוא צפוי להיות גבוה בעוד 15 נקודות בערך (הערכה ראלית מאוד).
עכשיו לשאלתי:
הציונים הסופיים המשוקללים של בגרויות מתמטיקה ופיסיקה אמורים להגיע אך ורק בתחילת חודש ספטמבר. ההצהרה הרשמית של הפקולטה לחשמל היא שיש להציג ציוני בגרות עד חודש אפריל, אך אני סבור כי "רשימת המתקבלים" לא נסגרת באמת עד לתחילת הלימודים עצמם, בעיקר בעקבות כך שאנשים נרשמים למספר אוניברסיטאות במקביל, ומבטלים הרשמה בסמוך לתחילת הלימודים, ויש כאלה שחוטפים פיק ברכיים ברגע האמת / בעיות כספיות וכו'.

הייתי שמח לדעת מה לדעתך סיכויי הקבלה שלי? הסכם שלי יהיה מעל הרף העליון בוודאות בהפרש ניכר, ציונים סופיים של 90+ במתמטיקה ופיזיקה.

כמו כן הייתי שמח לקבל טיפ או שניים כיצד ניתן לדחוף ולהתניע את התהליך של הקבלה הלא סטנדרטית הזאת / האם ידוע לך על אנשים שהתקבלו עם סיפור דומה בעבר? כך שעמדו בכל התנאים של הפקולטה, אך הציגו את הנתונים בתאריך מאוחר.

נקודה חשובה: אני רשום לשנת הלימודים הקרובה כבר מראשית פתיחת ההרשמה, באזור חודש פברואר 2016.

חייב לציין כי אני ממש רוצה להתחיל את הלימודים באוקטובר השנה, ואין לי בעייה לעמוד פנים מול פנים עם הבירוקרטייה :)
 
מקרה מעט שונה שאולי יעזור לך

בחודש ספטמבר הקודם לערך, יצרתי קשר עם החוג למדעי המחשב (להבדיל מהמקרה שלך) וביררתי האם ניתן להירשם לחוג עם ציוני הבגרות של מועד הקיץ הסמוך לתחילת שנת הלימודים (אז קיץ 2015). באתר של החוג היה רשום שההרשמה עדיין פתוחה, אך בלשונית "לוח זמנים" היה רשום ש"המועד האחרון להמצאת ציוני בגרות" הוא אפריל. נאמר לי על ידי מזכירות החוג, שאפשר להירשם עדיין לחוג וגם להסתמך על ציוני קיץ 15. היום, כבר שינו את הכיתוב בעמוד של החוג ורשום באופן פורמלי שאפשר להירשם על סמך ציוני בגרות הקיץ הסמוכים לתחילת שנה"ל. המקרה כאמור מעט שונה אך הוא עשוי ללמד גם על המקרה של החוג להנדסת חשמל, משום שלפי מה שאני רואה באתר ההרשמה אליו עדיין פתוחה ובלוח הזמנים רשום שהמועד האחרון לציוני הבגרות הוא אפריל. לכן, אם ההרשמה תמשיך להיות פתוחה גם לאחר שיתקבלו ציוני בגרות הקיץ, ותעמוד מעל רף הקבלה - יכול להיות שתוכל להירשם עוד השנה. זאת על פי המקרה שתארתי, אך כמובן שיש סיכוי וכל חוג נוהג אחרת. לדעתי, כדאי לך בכל מקרה לנהל שיח עם החוג כבר היום, ולגשש לגבי ההתכנות של קבלה כזאת מבחינתם.

לגבי זירוז התהליך, הבנתי שמהרגע שמתפרסמים ציוני הבגרות בתחילת ספטמבר, לוקח מספר ימים עד שהציונים נקלטים במחשבי האוניברסיטה. קראתי בעבר על ידי מישהו בפורום, שישנה פרוצדורה בה מקבלים טופס מהאוניברסיטה (או שניתן להוריד אותו באתר) ואיתו מגיעים לבית הספר (במקרה שאתה נבחן משנה), כותבים עליו את הציונים שקיבלת בבגרויות הקיץ ומחתימים את מנהל התיכון, וטופס זה יהיה אסכמתא על הציונים לשם הקבלה לתואר, והוא יתחלף כאשר יגיעו הציונים הרשמיים. יש לציין שיצא לי לשאול את רכז הבגרויות בתיכון שלי לגבי פרוצדורה זאת, והוא אמר שהוא מעולם לא שמע עליה. אז האם זה קיים ועובד? אני לא יודע. אבל אולי חשוב שתדע על כך בכל מקרה.
 
למעלה