בידינג ושכר לימוד - הסברים

  • פותח הנושא sparx
  • פורסם בתאריך

מישהו133

New member
-->

התשובה לשאלה הראשונה (סוציולוגיה) נענתה. שאלה נוספת : מהם הקוים המנחה לבניית בידינג, לטעמכם? מעדיפים שיהיו ימים מרוכזים באוניברסיטה, וכך גם ימים חופשיים? איך בונים טיוטה, כאשר ייתכן ולא תקבלו קורס מסויים, דבר שייתכן ויאלץ להזיז קורס נוסף?
 

sparx

New member
../images/Emo28.gif../images/Emo54.gifזה עניין שלך..

תחליט מה אתה מעדיף מערכת עם ימים מרוכזים וימי חופש, או פחות עומס במהלך היום.. כלומר לבוא לכמה שעות וללכת.. בונים כמה טיוטות. טיוטה לכל מקרה שעלול להיות.
 

sparx

New member
../images/Emo28.gif../images/Emo54.gifלא מדויק..

אם בחרת קורס X ושמת עליו 60 נקודות ולא קיבלת אותו, הניקוד עובר לקורס אחר באותו מכרז.. או באופן אוטומטי לקורס שנמצא מתחתיו ברשימה, או באופן שאתה בחרת.. לקורס שיעדת שהניקוד יעבור אליו [ראית את הסרטון? זה מוסבר שם..] במקצה הבא אתה מקבל את כל הנקודות שלך מההתחלה. כלומר אם במקצה הראשון היו לך 100 נקודות, במקצה השני גם יהיו לך 100 נקודות. אבל, במידה והתקבלת לקורס X שבמקור שמת עליו 60 נקודות ובין המקצים החלטת לוותר עליו וביטלת, אז הנקודות שלו יתווספו ל100 נקודות שתקבל במקצה השני ויהיו לך 160. לא ניתן לפצל את הנקודות כשאתה מעביר אותם באותו המקצה. אבל כמובן במקצה השני אם יהיו לך 160 נקודות תוכל לפצל אותם איך שתרצה. בקורסי החובה לא שמים ניקוד על הקורס.. אלא על התרגולים אם יש. אם אין תרגולים וניתן לבחור אם לקחת את הקורס בסמסטר א' או ב' אז כן תדרש לשים עליו ניקוד ולא בהכרח מינימאלי כי ייתכן וכולם ירצו לקחת אותו בסמסטר א' [נגיד] ואז רק מי ששם מספיק ניקוד יקבל אותו בסמסטר א' וכל השאר ייאלצו לקחת אותו בסמסטר ב'.
 

guinan

New member
בידינג לקורס לא מהחוג שלי

זה אפשרי ? או שצריך אישור
 

sparx

New member
../images/Emo28.gif../images/Emo54.gifזה תלוי..

אם במסגרת התואר שלך, אתה -צריך- לקחת קורס בחירה שאינו מהחוג או צריך לקחת קורס בחירה ומותר לקחת מחוץ לחוג, ויש לכם רשימה של קורסים מהם אתם צריכים לבחור אז הוא יופיע לכם בבידינג. אם אין לכם רשימה ואתם יכולים לקחת כל קורס שחוג "האם" שלו מאפשר לתלמידים מחוץ לחוג להרשם אליו, אז נרשמים ידנית אצל מזכירת החוג במועדי רישום לתלמידים שאינם מהחוג.
 

krivedka

New member
שאלה בקשר לדו חוגי

אני פשוט רוצה להיות בטוח בקשר לזה. אני מתחיל ללמוד כלכלה ומתמטיקה יש לי בידינג בתאריכים שונים ... אני מקבל 100 נקודות לכל חוג בנפרד או סה"כ 100 לשניהם ?
 

sparx

New member
../images/Emo28.gif../images/Emo54.gifכל חוג בנפרד

ואתה גם עושה רישום לכל חוג בנפרד.
 
בעיית בידינג,

הסתכלתי במאזן חשבון שכר לימוד ורשום לי שם: "יתרה לתשלום: 15 ש"ח". איך אני משלם לכם 15 ש"ח?! :-O כי יש לי תחושה שזה הולך לעשות לי צרות צרורות לקראת הבידינג (מרצה אחת כבר סירבה לתת לי ציון בגלל 15 ש"ח).
 

sparx

New member
../images/Emo28.gif../images/Emo54.gifקודם כל, זו חוצפה של המרצה הזאת

האוניברסיטה לא חוסמת ציונים מתחת ל20 שקלים. אז באיזו זכות היא החליטה שלא לתת ציון בגלל 15 ש"ח? זו בכלל לא החלטה שלה.. דבר שני - אם הסדרת לפחות תשלום ראשון לאוניברסיטה, אם לא את כל שכר הלימוד לשנה הבאה מראש - לא צריכה להיות לך בעיה בבידינג. [אגב המאזן שכר שמופיע באופן אוטומטי במערכת הוא של שנה שעברה, וצריך ללחוץ למטה על "מאזן השנה הבאה"] תשלום ראשון לסטודנט ממשיך תואר ראשון אמור להיות בסביבות ה3,250.
 

whatsyourname

New member
מאזן שכר לימוד

שילמתי את שכר הלימוד מראש, כעת במאזן של שנת הלימודים תשע"א ישנה יתרת זכות, ובמאזן של שנת הלימודים תשע"ב יש יתרה לתשלום... האם זה יכול להוות בעיה בבידננג, ו/או האם זה יסתדר לאחר הבידינג?
 

sparx

New member
../images/Emo28.gif../images/Emo54.gifהיתרה היא כ200 ומשהו שקלים?

אם שילמת את הכל מראש לא תהיה לך בעיה בבידינג. מופיע לך בתנועות תשלום שובר עם הסכום ששילמת? מופיע בו תאריך תשלום ושולם ב? אם כן זה אומר שהתשלום כבר נקלט ואין לך בעיה עם הבידינג.. כשמשלמים הכל מראש אמורה להישאר יתרת תשלום של 200 ומשהו שקלים בגלל ההנחת תשלום מראש, שממתינים לראות שאכן הסטודנט עושה 100% שכר לימוד לפחות כדי לאשר אותה. לאחר הרישום לקורסים ובתנאי שבאמת עושים 100% לפחות, היתרה הזאת נעלמת.
 

whatsyourname

New member
כן!

ידוע לך האם ההודעה הזו בידיעון תעלם לקראת הבידינג?: "ייתכנו שינויים בפרטי הקורסים ובמועדי הבחינות. יש להתעדכן באתר באופן שוטף ובמיוחד סמוך למועדי הבחינות." תודה
 

sparx

New member
../images/Emo28.gif../images/Emo54.gifכתוב שיש להתעדכן בסמוך לבחינות

הבחינות הן בינואר בערך.. אז יש מצב שההודעה לא תעלם. מה שגם במהלך הבידינג עוד יכולים להיות שינויים בקורסים..
 

whatsyourname

New member
מעניין אם

הייתה הודעה כזאת גם בשנים קודמות.. כי זה לא הגיוני להרכיב מערכת אם יכולים אחר כך לשנות את היום או השעה של הקורס, מן הסתם זה יצור בעיות במערכת השעות או אפילו אפשר לפספס קורסים שיכולת לקחת ולא לקחת כי הייתה התנגשות ופתאום שינו את יום/שעה של הקורס
 

sparx

New member
../images/Emo28.gif../images/Emo54.gifלפעמים מתגלים דברים ברגע האמת

ואין ברירה אלא לשנות. שנה שעברה ראו שבאחד הקורסים יש שני תרגולים שכמעט אף סטודנט לא בחר בהם מאחר והם לא הסתדרו במערכות ולכן נאלצו לבטל אותם, להזיז תרגולים אחרים ולהוסיף חדשים. פעמיים ביטלו לי תרגיל שבחרתי בו בבידינג. בנוסף היה איזה משהו עם מרצה שנכנס לכלא ובוטל הקורס שלו והיו צריכים למצוא תחליף לסטודנטים שבחרו בקורס הזה ושוב עשו שינויים.. והכי חשוב, כשהם לא שמו לב ושיבצו תרגול בשעה שיש קורס חובה לכל הסטודנטים של שנה ב' שהוא רק בסמסטר אחד ועל כן חייבים לקחת אותו.. ברמת העיקרון משתדלים מאוד שלא לעשות שינויים כי זה באמת יכול ליצור התנגשויות במיוחד לאלו שעושים דו חוגי, אבל לפעמים אין ברירה..
 

ortalbo

New member
שאלה בעניין מתן נקודות לקורס חובה

אני מתחילה תואר שני בהנדסה וישנו קורס חובה שיש לקחת בסמסטר א'. לקורס מכסה של 50 מקומות. האם נכון לתת לקורס מעט נקודות מכיוון שהוא קורס חובה? או שההפך הוא הנכון ומאחר ואני חייבת לקחת אותו אני צריכה לתת כמה שיותר על מנת להבטיח שיהיה לי בו מקום? תודה!
 

sparx

New member
../images/Emo28.gifחתול|כתוב בהודעה שפרסמתי

יש הפניה להסבר על הבידינג או בסרטון או בהודעה של roigr וכתוב שאם הקורס חובה [ועל אחת כמה וכמה אם יש לו רק מועד אחד כלומר רק סמסטר א'] אז לא שמים עליו נקודות.. או לפעמים יבקשו לשים נקודה/חמש נקודות. חבל שאני טורחת לפרסם לכם הסברים ואתם מתעלמים.
 
../images/Emo207.gif מע' שעות מתמטיקה-מדמ"ח

טוב, אז לא מזמן מישהו פה פרסם את http://www.utime.co.il/TAU ויש לי כמה בעיות, יכול להיות שקורס כמו מבוא לקומבינטוריקה ותורת הגרפים מוצע רק בסמסטר ב? למה? :( וגם,אי אפשר למצוא שם את הקורס מבוא להסתברות (0365-1102) בכלל,בכל סמסטר. איך אפשר לברר מתי הוא מוצע?
 

sparx

New member
../images/Emo28.gif../images/Emo54.gifמופיע בשני הסמסטרים

תכתבי 0365.1102 ותמצאי את זה [עם נקודה ולא מקף ביניהם] ובכל מקרה את כל הקורסים המועדים והשעות שלהם ניתן לראות בידיעון החוג..
 
למעלה