מובטל 4 שנים לא מבחירה

JACK104

New member
מובטל 4 שנים לא מבחירה

אני בן 40 מחיפה ,נשוי+3 ובעל שני תארים. מאז סיום התואר הראשון (15 שנה) תמיד היה לי קשה למצוא עבודה, ובסופו של דבר בחרתי במקום הראשון שאמר לי כן.
פוטרתי עקב קיצוצים ממקום העבודה האחרון שלי לפני כ4 שנים, ומאז כלום. בשנתיים הראשונות עוד הייתי הולך מדי פעם לראיונות ומרכזי הערכה, אך בשנתיים האחרונות כלום. כמובן שהגיל לא עוזר.
ביקשתי עזרה מחברים, רשתות חברתיות,חברות כח אדם, הלכתי לסדנאות חיפוש עבודה, עשיתי קורסים מקצועיים להעשרה, פניות יזומות לחברות וכד'. כרגע אני במצב שאין לי יותר מדי דרישות ואני יורה לכל הכיוונים. יש לי שני קווים אדומים - עד חצי שעה נסיעה מחיפה (כי לא הבאתי ילדים כדי לראות אותם רק בסופ"ש) ולא לעבודות לא מקצועיות (כגון שמירה ואבטחה, מרכזים טלפוניים וכד').
המצב מאוד מתסכל ומבלבל וגורם לי לתחושת נחיתות ואפס בטחון עצמי. כשאני מסתכל בצורה אובייקטיבית ומנסה להבין מה לא בסדר אתי אני יכול להצביע על מספר בעיות:

1.נסיון מקצועי שאינו תואם גיל ביולוגי. המשרות שאני פונה אליהן מתאימות לאנשים צעירים ממני.
2. חוסר בטחון עצמי,שלדעתי מובן לאחר שנים של כשלונות.
3. אני מסרב לשקר ולהתפאר בהישגים לא לי. אפס שיווק עצמי.
4. אין לי מרפקים / אסרטיביות.
5. בעיית תקשורת עם אנשים, שקט ומופנם.
6. אין לי שאיפה או תשוקה לקריירה מסויימת, רק רוצה לעבוד ולהתפרנס בכבוד, ואם זה יהיה עם עניין מה טוב. מובן לי שזה משפט בעייתי, אך מעולם לא מצאתי את התשובה לכך.

הדבר היחיד שלא עשיתי זה אימון אישי/קריירה. פניתי לנסות אימון אישי בתות ונאמר לי שאני לא מוכן עדיין לאימון ואולי לנסות פסיכולוג.


אשמח לדעת ממשתתפי הפורום שני דברים:

1.מה הייתם מייעצים לי לעשות?
2. מה זה "לא מוכן עדיין לאימון"?
תודה רבה
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
אימון למציאת עבודה

בכל הנושאים שציינת אפשר לסייע באמצעות אימון אישי ממוקד בנושא התעסוקה, וזה גם האמצעי היעיל ביותר בעיני בהקשר הזה, ולא פסיכולוג.
טיפול פסיכולוגי טוב בפני עצמו, ובוודאי יוכל לסייע לך לברר לעצמך דברים בתוכך,ואני הרבה פעמים ממליצה עליו. במקרה שלך נראה (כמובן שנדרשת שיחה כדי לומר בוודאות) שאימון יכול לעזור.
אני יכולה לתת דוגמאות מדברים שאני עושה באימונים למציאת עבודה ונראה שהם רלוונטיים עבורך:
1. מיקוד במשרות רלוונטיות לפי עניין, כישורים, זמינות וכו'
2. כתיבה ומיקוד קורות חיים - אם מדובר בכמה תחומים, מדובר בכמה גרסאות של קורות החיים.
3. בניית הסיפור האישי - למה אתה מתאים לעבודה הזו, מה יש לך להציע, מדוע כדאי לקחת אותך, כיצד משתלבת ההיסטוריה התעסוקתית שלך במשרה החדשה.
4. הכנה לראיון - סימולציה עם שאלות ותשובות ומשוב כיצד אתה עובר ומה הרושם שנוצר, ותרגול לשיפור.
5. אם רוצים - גם הכנה לעבודה - איך להשתלב, איך להבין את המערכת מספיק טוב כדי להחשב עובד טוב וכזה שרוצים לשמר ולקדם.

אני לא יודעת למה אמרו לך בתות שאינך מוכן לאימון. באופן כללי אנשים מדוכאים, או אנשים שאינם לוקחים אחריות על ההתנהגות שלהם פחות יתאימו לאימון. אדם שרוצה ללמוד ולהשתפר בדרך כלל מתאים לאימון. אני מתרשמת שאתה מאוד רוצה להצליח, ושאתה מוכן להתאמץ כדי שזה יקרה.
תות אינו המקום הראשון בו הייתי מחפשת מאמן. זה בית ספר שמחויב לספק לבוגרים שלו עבודה, ואין לך בקרה על הרקע, הניסיון וההתאמה של המאמן שנותנים לך. רוב המאמנים הם עצמאיים וניתן להגיע אליהם בחיפוש ברשת (או גם כאן דרך הפורום). אפשר גם לחפש באתר לשכת המאמנים.
אתה מוזמן להתייעץ איתי טלפונית, כדי שנבין את עניין "ההתאמה לאימון" ואוכל לכוון אותך באופן המדויק ביותר.
 

JACK104

New member
תודה על תשובתך, אבל

את כל מה שציינת בתשובתך כבר עשיתי, שילמתי 2000 ש"ח למכון אדם מילא להכוונה תעסוקתית וייעוץ, עברתי סדנאות בנושא גם במסגרת לשכת התעסוקה וגם במסגרת מרכז צעירים של עיריית חיפה. קורות החיים שלי שופצו עשרות פעמים ויש לי אכן כמה גרסאות מוכוונות משרה ספציפית.
בשורה התחתונה, החלק הזה יכול לעזור אבל רק שעוברים את שלב סינון קורות החיים ומגיעים לראיון, אבל כמו שציינתי, אני כלל לא מגיע לשלב הזה בשנתיים האחרונות. אין לי אפשרות להתגבר על ה"בור הכרונולוגי" בשנות העסקתי בלי לשקר וגם גילי המתקדם אינו עוזר.
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
התבוננות מחדש

אני לא מאמינה כל כך בתחום של הכוונה תעסוקתית, לא בגלל שהוא יכול לזהות במה אתה טוב, אלא כי הכיוון הנכון עבור אנשים בדרך כלל נובע מתוכם ולא מתחומי החוזק שלהם.
אם קורות החיים שלך לא מאפשרים לך להגיע לראיון, אזי הם לא משרתים את המטרה וצריך לטפל בהם. יכול להיות שצריך להתבונן שוב במשרות שאתה מחפש. כיוון נוסף שעוזר לפעמים הוא לחפש באמצעות נטוורקינג ולא במשלוח עיוור של קו"ח.
קשה לשלוף תשובות למצב בו אתה נמצא, מה שברור הוא שצריך לעזור משהו שונה ממה שעשית עד כה, ומאחר וניסית הרבה דברים, צריך לחפש במקומות אחרים. באימון אפשר לעשות כזה תהליך, כדי להתבונן באופן רענן בדברים.
איך היית רוצה שנעזור לך?
 

גורג42

New member
טיפ: תענה למסרים שאנשים שולחים לך


איך אתה בדיוק מצפה להתקדם לאן שהוא, כשאתה מתעלם מכל מי שמנסה ליצור איתך קשר?
 
זה לא בשמיים

שלום JACK
בתוך הדברים שכתבת באומץ - מקופל כאב רב,
שמשותף להרבה אנשים שלא מצליחים למצוא עבודה,
לא בגלל חוסר כישורים ויכולות,
אלא בגלל האמונה שלא ראוי שאדם ישבח את עצמו,
בגלל צניעות יתר או חוסר ביטחון.

אתה בהחלט ראוי לעבוד בעבודה מקצועית, שתתאים לכישוריך, ושיש בה עניין.
גם אם אתה שקט ומופנם אתה יכול להיות עובד מצוין.
כשלונות העבר לא מגדירים את העתיד.
זה לא בשמיים.
עם אדם כמוך ניתן לעבוד כדי להתגבר על הקשיים
ולהגיע למטרות שהצבת בפניך.
 

battt

New member
שאלות שכדאי שתענה לעצמך כדי "לפתוח את הראש" לכיוונים חדשים

1. מה אני אוהב לעשות בשעות הפנאי?
2. איזה סוג של "תעשה לי טובה קטנה" שהחברים או המשפחה מבקשים ממך?
3. לחשוב על עסק עצמאי,אולי כזה שמתכתב עם השאלות למעלה, בידיעה שבשנתיים הראשונות אתה עובד בלי להרוויח, רק בשביל התעסוקה, אח"כ תחליט אם להמשיך או לא.

 
למעלה