דילמה

דילמה

האם לאמן בני זוג, כאשר א תהבעל הכרתי במסגרת אימון עסקי במקום עבודתו , ואנ יפוגש אותו הרבה יותר שעות מאשר את האישה
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
מחשבות ביחס לדילמה

שלום דניאל,
קודם כל, נהדר שאתה מתייעץ, זו דרך מצוינת לחשוב על הענין יותר לעומק. במיוחד חשוב שאתה שם לב שיש כאן בעייתיות מסויימת.
כמו ברוב הדילמות, אתה תצטרך להחליט בסוף - הנה כמה שאלות ושיקולים שכדאי לברר לעצמך:

1. קודם כל ארחיב את השאלה - האם יש לך הכשרה לאמן זוג? אימון זוגי שונה במהותו מאימון של יחיד. זו הכשרה בפני עצמה עם אתגרים משלה. לא הייתי נכנסת לאימון כזה ללא הכשרה רלוונטית.
2. האם אתה ממשיך לאמן את הבעל? אתה מציין שאתה פוגש אותו - האם מדובר בפגישת מסדרון או באימון. אם אתה ממשיך לאמן אותו אינך יכול לאמן את הזוג, מאחר והיחס בינך לבין כל אחד מבני הזוג לא יהיה שקול.
3. אם אינך מאמן את הבעל, איזה סוג של פגישות אתה מקיים איתו - אם יש שם פגישות עבודה, עדיין הייתי נמנעת מאימון.
4. צריך לחשוב גם על פרטיות - אם היית נכנס לאימון הזוג והיו עולים פרטים אישיים הקשורים לזוג - האם זה יכול להשפיע על האימונים שאתה מקיים במקום העבודה של הבעל (למשל לעמיתים שלו). נניח לצורך הענין שעולה בזוגיות שהבעל מאוד לא מתחשב, או מעליב לפעמים, ובעבודה אנשים מתייחסים אליו באופן כלשהו כשאתה יודע עליו דברים - האם אפשר לאמן באופן נקי? או שהוא מבטיח שהוא יבוא מוקדם הבייתה, ואתה יודע ממקום העבודה שהוא התחייב להוסיף שעות עבודה...
ככל שאני מתבוננת בזה, נראה שקשה למצוא תנאים בהם אימון כזה הוא רצוי, ואני חושבת שאתה מרגיש בזה ולכן מגיע עם השאלה. זה לא בלתי אפשרי - זה מאוד תלוי בגודל החברה (אולי חברה גדולה תהיה אנונימית יותר למשל), ביחסים בחברה, באילו אנשים אתה פוגש שם וכו'.
 

ommerl

New member
אימון זוגי

לתפיסתי המטרה באימון זוגי היא לא לבדוק מי צודק ומי טועה אלא לשחרר אשמה, טינה וכעס. לחדש את האמון (TRUST) התשוקה והאהבה, וליצור מערכת יחסים של שותפות.
&nbsp
אם בגישת האימון שלך אתה לא מצודד באף אחד מהצדדים אז אני לא רואה בעיה שאתה מכיר את הבעל יותר מאשר את האישה. באימון צריך לשים את ההיכרות בצד ולהתמקד במה שחשוב. מה שנאמר בתוך מסגרת אימונית הרבה פעמים שונה ממה שאנשים אומרים ביום יום לחברים וקולגות שלהם.
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
מה שצריך ומה שאפשר

עומר היקר,
כשעולה שאלה כמו זו, אנחנו לא שואלים מה צריך לעשות אלא מה יכול לקרות.
אי אפשר לשים הכרות בצד, זו אמירה תמימה. ברגע שיודעים דברים אז יודעים. וברגע שהמאמן ידע דברים על הזוגיות של הבעל, הוא לא יפסיק לדעת אותם כשיחזור למקום העבודה. אין לנו תאים נפרדים במוח.
האתיקה אומרת לנו לבדוק את כל המקומות בהם יכול להיות נזק, לפני שנכנסים למשהו, לא להמר שיהיה בסדר. זה המשמעות של להיות מאמן מקצועי בעיני.
 

ommerl

New member
אני רואה את זה אחרת

אבל זה כנראה באמת תלוי ביכולות הרגשיות של המאמן אז אני מבין מה את אומרת.
 
למעלה