ידעתם שפסיכולוגים קלינים לא מחויבים להתראה מראש לסיום טיפול?

בילי79

New member
ידעתם שפסיכולוגים קלינים לא מחויבים להתראה מראש לסיום טיפול?

הייתי בעברי בטיפולים וגם באימון אישי והמאמנת המליצה לי ללכת לפסיכולוג קליני שהוא מומחה יותר בבעיות נפשיות.
בפגישות עם המאמנת היה הסכם (שהגענו אליו לאחר משא ומתן) ובו דרכי יצירת קשר בין הפגישות, זמן קבוע של הטיפול, מתי משלמים ומתי ניתן לבטל ללא תשלום, וגם נהלים מסוימים לסיום הטיפול.
עם הפסיכולוגית שלי מעולם לא היה את כל הנ"ל.. חודשים ארוכים לאחר התחלת הטיפול הכל לא ברור, אלא נחשף שלפסיכולוגים הקליניים אין כל חובה כלפי המטופלים גם במידה והם מעוניינים לסיום הקשר הם יכולים לעשות זאת בהתראה של פגישה אחת (בסגנון: "הפגישה הבאה שלנו תהיה האחרונה").
אני נפגשת עם פסיכולוגית קלינית מומחית מספר פעמים בשבוע לאורך תקופה ממושכת, אני לא מסוגלת להתמודד עם זה לבד.
פניתי לפסיכולוגים קליניים (יש לי גם כאלו במשפחה) קולגות שמכירים אותה---- והם אומרים "המטפל הוא הסמכות" גם כשכתבתי להם הודעת התאבדות (שלא התרחשה:) הם לא עשו עם זה שוווום דבר. (אולי עידכנו את ועדת האתיקה, או את המטפלת שלי. שתספיק להתכונן להלוויה?)
אני פניתי לעזרה לגוף היחיד שיכול ליצור קשר עם המטפלת (בינתיים היא לא רוצה לראות אותי ולא לשוחח איתי בטלפון) שזו ועדת האתיקה והוא זה שיחליט אם נמשיך את המפגשים (מעבר לרצון שלי- אני זקוקה להם. איך אפשר לצפות מאדם להתנתק בבת אחת?? אני יודעת שאינני יכולה).
והם בודקים את הפנייה שלי.
אני לא יודעת אם אצליח לשרוד עד שהם יסיימו
 

qrstuvw

New member
וועדת האתיקה לא יכולה לכפות על המטפלת להמשיך לטפל בך.

 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
טיפול

יקירה,
קשה לדעת מה הביא את המטפלת לסיים את הטיפול באופן כזה. יתכן שהיא חשה שהיא לא מסוגלת להתמודד עם מה שאת מביאה, או אולי מסיבות אישיות שלה (מחלה למשל). בדרך כלל סיום טיפול הוא הדרגתי יותר.
אבל הניסיון שלך לכפות עליה לטפל בך נראה לי בעייתי מאוד. אם היא החליטה שזה לא מתאים לה, סימן שהיא לא יכולה לעזור לך כפי שהיית רוצה. אין מה להמשיך לחפש עזרה אצלה. אני מבינה שאת במצוקה, אבל זה לא הפתרון למצוקה שלך.
פני למטפל אחר, או למרפאה לבריאות הנפש כמה שיותר מהר. נכון, צריך להתחיל את הסיפור מהתחלה, אבל זה עדיף על פני מפגש עם מישהי שכופים עליה להפגש איתך. אם את במצוקה, אולי מיון פסיכיאטרי הוא הפתרון, אני לא מומחית בעולם בריאות הנפש.
בכל מקרה, יש בתפוז פורום מתאים הרבה יותר שמנוהל על ידי אנשים שיכולים לעזור לך - פורום תמיכה נפשית למבוגרים של עמותת סהר כדאי שתתיעצי שם.
 
למעלה