ביטחון עצמי והתמודדות עם סיטואציות

Wonder Land

New member
ביטחון עצמי והתמודדות עם סיטואציות

קודם כל אציג את עצמי, אני WL בן 29, אדם מאוד חברותי, מרגיש שאנשים רוצים בחברתי, לפי תגובות הסובבים/סובבות אותי אני מרגיש שאני ניראה סבבה+.
כבר הרבה זמן שיש לי (או שנהייתה לי) בעיית חוסר ביטחון \ בעיית תקשורת או מה שזה לא יהיה ואף פעם לא העזתי לשים את הבעיה בראש מעייני.

הבעיה יכולה להתבטא בכמה מובנים, זה יכול להתבטא בזה שלפעמים אני לא מתחבר לאנשים הסובבים אותי (בעיקר אנשים זרים) ולא מוצא יותר מידי נושאי שיחה, זה יכול להתבטא בזה שקשה לי לדבר מול קהל, אפילו בתור אחד מהקהל מרתיע אותי "להרים יד" ולשאול שאלה לאור העובדה שכל תשומת הלב מופנית אלי, בדיעבד אני זוכר סיטואציות שהלחיצו אותי כמו הצגה עצמית בפני הרבים, כל פעם כשמישהו הציג עצמו בתורו אני ראיתי את הגרדום מתקרב לעברי, ככל שהגרדום התקרב יותר ככה הלחץ גבר.
זה יכול אפילו להתבטא בזה שאפילו אם מישהי תראה בי עניין בכל צורה שהיא, תנעץ מבט, תתקרב, תיגע, תרקוד או אפילו תיגש אלי ותגיד לי שהיא בעניין, אני לא אנסה לזרום עם הסיטואציה (על אף שגם אני בעניין של מי שזאת לא תהיה!).
אציין ואומר שאני רואה את עצמי בעל מודעות עצמית מאוד גבוה, אני יודע לזהות את היתרונות, החסרונות והבעיות שלי ועושה השתדלות במציאת פתרונות.

אחד הפתרונות שמצאתי שעוזר לי להביע את עמדתי ברבים מבלי להיות לחוץ ובאופן כללי להרגיש נינוח כשאני נמצא ברבים זה להתרכז אך ורק במה שאני עושה ולא לחשוב על מה חושבים עלי והאם מסתכלים עלי, בין אם מדובר באימון בחדר כושר, בישיבה בבר, יציאה למועדון, הופעה או כל מקום עם אינטראקציה.
אני יודע שמתבוננים\ות, בוחנים\ות אבל אני בשלי.
כאן פתרתי (או ברחתי?) חלק מבעיית הביטחון אבל יצרתי בעיה חדשה, אני מרגיש שאני לא מתקדם לשום מקום למעט המטרות האישיות בחיים הפרטיים שלי.
זה לא הפתרון שאני מחפש, אני מחפש את הפתרון ה"אולטימטיבי", זה שבזכותו אוכל כן להתייחס לסובבים אותי, כן לפתח שיחה יותר ארוכה מ"שלום שלום" עם זרים וכן ארגיש מספיק בטוח בעצמי לפתח שיחה עם מישהי שמוצאת חן בעיני.
כל עצה תתקבל בברכה
 

ommerl

New member
ביטחון עצמי

אני חייב לציין שהבריחה שיצרת היא דבר יוצא מגדר הרגיל. אם תחשוב על זה גילית דבר מאוד חשוב: גילית שאתה יכול לשלוט בצורה מאוד חזקה בפוקוס שלך. אתה מצליח להתרכז אך ורק במה שאתה עושה ולא במה שחושבים עליך. זו יכולת מאוד טובה שיכולה מאוד להועיל לך.

הבעיה היא שלא טיפלת באמת בשורש העמוק של הבעיה ולכן אתה לא לגמריי מרוצה.

הפתרון האולטימטיבי לדעתי המקצועית הוא להתעמק באמונות השורשיות שנמצאות בתת המודע שלך ובונות את הזהות שלך, לשחרר אותן ולבנות חדשות במקומן. אמונות שיאפשרו לך להיות אותנטי בלי פחד. לבטא את עצמך בחופשיות. זה אפשרי לחלוטין.
 
מודעות עצמית - האם זה טוב או רע?

אהלן WL, הרשה לי לחלוק עמך מעט ממחשבותיי בעקבות הפוסט שלך.

כתבת ש"אציין ואומר שאני רואה את עצמי בעל מודעות עצמית מאוד גבוה". אם כך -- כיצד לא תחשוב על ה"גרדום" ההולך ומתקרב כשאתה אמור להציג עצמך בפני קהל?
כיצד לא תצא מהסיטואציה כשבחורה נחמדה אשכרה אומרת לך שהיא בעניין שלך?

הרי זה כמו מבקר סרטים/אוכל/וכד', שבמקום לחוות את הדבר עצמו מתעסק בלחשוב על הדבר עצמו. וכשחושבים, בעיקר אם אתה בעל מודעות עצמית גבוהה, הרי שלבטח יצופו הספקות וה"למה לא" וה"איזה פחד" ו"בטח אני הולך לדבר מה זה שטויות וכולם יסתלבטו עליי" ו"בטח אפספס צעד בריקוד ואז היא תגלה שאני בעצם בן אדם ולא מלאך מושלם". כי ככה המוח של אנשים בעלי מודעות גבוהה עובד: הוא מחפש את כל התקלות האפשריות, ואז ברור שהתוצאה תהייה: "בוא נברח מפה!!"

עכשיו, מה עושים אם כך? עלית על משהו, הרי. עם כל זה שיש קושי בלהיות בעל מודעות גבוהה - יש גם אפשרות לבחון ולהתנסות בחלופות. להיות המדען של עצמך. ועשית כבר צעד כזה, כשבחנת את עצמך בפוקוס בחדר הכושר וכו'.
נסה לזקק את הממצאים ולהחיל אותם בכל מיני סיטואציות אחרות בחיים.

לדעתי במקרים כאלה הכי חשוב זה להתנסות בסיטואציות: כך לאט לאט תלמד מתי אתה יותר "זורם" ומתי אתה רק שכל שחושב ומבקר את החוויה במקום לחוות אותה. כך גם תכיר את עצמך ואת העולם יותר, ותראה שהרבה פעמים הקשר בין הפחד החברתי ומה שקורה במציאות לאו דווקא חופף. זה לא שלא יהיו מקרים שבאמת תעשה פאדיחה. אבל היי, אתה בן אדם, הלא כן?

המטרה,בגדול (לדעתי) היא להגיע למצב שאתה יכול לבחור האם לסתום את הפה במצבים חברתיים - או "ללכת על זה" למרות החשש. זה לאו דווקא רע לשקול את צעדיך, כל עוד זה מתוך בחירה ולאחר שבחנת האם באמת לחששות ולפחדים האלה יש בסיס במציאות.
וכשאני אומר לנסות אני לא מתכוון פעם-פעמיים-שלוש לדבר בפני קהל. אני מתכוון בצורה קצת יותר מתמשכת. כמו סקר ששואלים מאות אנשים כדי לבחון מה המגמה ומה סתם מקרה נקודתי.

בקיצור, תחשוב על זה..
 
למעלה