מיואשת

מיואשת

היי,

אני בת 25 וכבר זמן רב רוצה לעשות שינוי בחיי ומחפשת מי שידחוף אותי קדימה. בהמלצת הסביבה פניתי למאמנת קואצ'ינג עם ניסיון רב. קבענו ונפגשנו לפגישת היכרות ראשונה חינם בבית קפה.
בערך מהרגע שלחצנו ידיים הרגשתי שבא לי לקום וללכת. הרגשתי שהיא מאוד מתאמצת להראות כמה היא טובה במה שהיא עושה, הרגשתי שבכל פעם שעניתי תשובה לשאלה שהיא שאלה אותי (כגון מה אני מחפשת לשנות בעצמי) היא לא הייתה מרוצה והסבירה לי למה התשובה שלי לא נכונה, ניסיתי להסביר לה שזו פעם ראשונה שלי ואני לא יודעת לשים את האצבע על מה בדיוק אני רוצה לשנות..אבל היא התעקשה שאני סתם חוסמת את נפשי ומוחי מלקבל ביקורת ובכך להשתנות. מעבר לזה, הישיבה בבית קפה לא נעימה לי, משמאלי ומימני אנשים יושבים, חלקם בוודאות שומעים אותנו (או בעיקר אותה מטיפה לי). בנוגע לתשלום כי למרות שידעתי שזה לא יימשך שאלתי מעניין, זה 350 (!) ש''ח לפגישה.
אחרי כחודש קבעתי שוב קואצ'ינג נוסף עם אדם אחר שהמליצו לי עליו (הפעם גבר למרות שיותר נוח לי עם נשים). פגישה ראשונה חינם לאחר מכן 200 ש''ח. שוב פעם זה היה בבית קפה. קצת אחרי שישבנו והתחלנו לדבר שמתי לב שהוא לא מסתכל לי בעיניים אף לא פעם אחת. הפעם לא חיכיתי 45 דק' לסוף הפגישה אלא חתכתי אותה אחרי 22 דקות התנצלתי ואמרתי לו שאני לא מרגישה חיבור...אולי אני קיצונית אבל כמו שלא אלך לדיאטנית שמנה או רזה להחריד אני לא אלך לקואצ'ר כל כך ביישן.
די מתסכל אותי כל המצב אני מרגישה שאני תקועה (למרות שהקואצ'רית הראשונה התעקשה איתי שתקועה זו לא הרגשה) ואני לא מצליחה למצוא את הדרך לצאת מזה, חוץ מזה, היכרות עם אדם שאמור לסייע לי היא אף פעם לא קלה....וזה מאוד מתיש הלהתאכזב כל פעם.
כל המלל הזה בשביל כמה שאלות:
האם קואצ'ינג באמת נועד רק לאלו שיכולים להרשות לעצמם? האם קיים פתרון לסטודנטים כמוני ש350 ואפילו 200 ש''ח הם סכומי מותרות עבורם?
האם הקואצ'ר אמור לגרום לי להרגיש קטנה ולא מבינה? האם עליי לשבת בשקט ולתת למילים שלו לחלחל ומשם מגיע השינוי?
האם זה חייב להיות במקום ציבורי ופרוץ לכל?
בגלל שאנחנו לא מכירים, אולי מכאן תגיע האמת והמגיבים יאמרו לי שאני קצת מגזימה וצריכה לתת צ'אנס?....
אנא כוונו אותי, אני רוצה שינוי.

תודה וסליחה על האורך..
לילה טובה
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
למצוא מאמן שמתאים לך

הי יקרה,
אל תתייאשי, פשוט חפשי טוב יותר.
1. אין סיבה להפגש בבית קפה, במיוחד אם זה לא נוח לך. מאמן מקצועי מחזיק קליניקה.
2. לגבי תשלום, הסכומים שציינת מקובלים. אם זה כבד עלייך, נסי למצוא סטז'ר שמאמן בסכומים נמוכים יותר. יש שרשור כאן בפורום.
3 . בדרך כלל יש למאמנים אתרים, הסתכלי שמה שרשום שם מדבר אלייך. אם לא, המשיכי הלאה.
4. אם מצאת אתר של מאמן שנראה לך יותר, דברי איתו בטלפון. גם בטלפון אפשר לחוש אם זה בכיוון או לא. אין צורך להפגש אם אין כימיה בשיחה הראשונית.
5. לא כל מאמן מקיים מפגש הכרות בחינם, שימי לב לזה.
6. במקרה כתבתי מאמר על הנושא... אולי יסייע לך

[URL]http://www.docoaching.com/choose-a-coach[/URL]

שבוע טוב ושנה טובה
 
בי בהמשך למיואשת

אני גם בשלב חיפוש מאמן אישי וקשה למצוא טובים. קבעתי עם מישהו גם בבית קפה והיו מסביבי אנשים ולא הרגשתי בנוח. לפני שקבעתי איתו פגישה דיברנו בטלפון והתרשמתי מהאתר ובהמלצות בפייסבוק כולל סרטונים.
הפגישה איתו ארכה שעה ועלתה לי 600 ש"ח שזה מה שהוא לוקח לפגישת אימון של שעה וחצי כל מפגש. ורק אמר לי בסוף הפגישה שאני נמצאת בבלבול. ככה הסתכמה השיחה.
האם נהוג לקחת סכומים כאלו? הוא הבטיח לי שינוי של החיים כמובן בעזרתי אך הוא לא לוקח אחריות לתוצאה. בקיצור מיואשת ולא יודעת איך למצוא מאמן שאם אני משקיעה באמת כסף שאין לי ורוצה לשנות את מסלול חיי לטובה כי אני כרגע בצומת דרכים ותקועה איך אני מוצאת? יש המלצות למישהו? פליזזזז..
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
מחיר והתאמה

600 ש"ח זה סכום גבוה מהמקובל לאימון - אך בדרך כלל עושים פגישות של שעה.
בסכום כזה כבר הייתי מצפה שתהיה למאמן קליניקה משלו. יש אנשים שלא מפריע להם להפגש בבתי קפה, ואפילו מעדיפים. אחד היתרונות הוא שזה יכול להיות במקום שנוח לך יותר להגיע אליו. ויש אנשים שאוהבים את האווירה והקפה.
לי כמאמנת זה הפריע לגבות כסף על פגישה שאני לא יכולה לשלוט על התנאים שבה היא מתקיימת, ולכן יכולה להיות לא אופטימלית עבור הלקוח (וגם עבורי).

בסופו של דבר, מה שחשוב זה ההתאמה והכימיה. יכול להיות יקר ולא מתאים ויכול להיות יקר ושווה כל אגורה.
את המחיר כדאי לבדוק מראש, ולראות אם הוא בסכום שמתאים לך.
מאמן לא יכול לקחת אחריות על התוצאה - זה לא הוא שעושה את השינוי, זו את. מאמן יכול לעזור וללוות, אבל אם לא תעשי את העבודה שאת צריכה לעשות לא יקרה כלום.
המשיכי לחפש, יש הרבה אנשים טובים שיכולים לעזור לך.
בהצלחה :)
 
איך תמצאי מאמן אישי המתאים לך

אנרגטית ושקולה שלום לך,
תהליך אימון כולל בדרך כלל מפגשים בני כשעה, לעתים מפגש מסויים נמשך מעט יותר. המחירים משתנים ומתחילים מ50 שח' למפגש אימון (סטג'רים בתהליכי פרקטיקום) ועד מאות שקלים לשעה. את שילמת מחיר גבוה יחסית לממוצע בשוק, הייתי אומרת כי זהו מחיר ברף העליון. טיב האימון אינו קשור בהכרח בגובה התשלום. אני מכירה מאמנים מצויינים הגובים מחירים נמוכים יותר. לכן את אינך צריכה "להשקיע כסף שאין לך", אלא כפי שאת מציינת למצוא מאמן מתאים.

לשאלתך איך למצוא מאמן כזה: הייתי נכנסת (בדיוק כמו שעשית) לפורומים ואתרים, קוראת מאמרים שנכתבו ע"י מאמנים או תגובות בפורומים של מאמנים ובודקת מי מהם "מדבר אלי". אליו הייתי פונה ומקיימת שיחת טלפון שמטרתה היכרות ו"גישוש" לחוש האם יש כימיה ביניכם, האם המאמן מקבל במקום שמתאים לי (פרקטיקה פרטית/בית קפה/ אחר), האם הוא נשמע לי, האם המחיר מתאים לכיסי, האם הוא מקבל קרוב למקום מגורי.
חלק מאלה בהחלט עשית אולם יתכן כי המאמן שפגשת פחות התאים לך, ממליצה לך לשוחח עם כמה מאמנים טלפונית ואז להחליט.

לבסוף, חשוב לי להתייחס לאמירתו של המאמן כי את "נמצאת בבלבול": הרי בדרך כלל מתאמנים שרויים בבלבול או לפחות בחוסר מיקוד, שהרי אם הדרך היתה ברורה להם לא היו מחפשים מאמן.... כך שאת יכולה להרגיש בחברה טובה :).

בהצלחה רבה,
אשמח לענות על שאלות נוספות באם יש [email protected]">[email protected]
 

LitalCoach

New member
למצוא את המאמן המתאים

חבל להתיאש פשוט תנסי שוב ואם את מחפשת מחירים זולים יותר אפשר לחפש מישהו בפרקטיקום שזה לא אומר שהוא לא מאמן טוב רק נמצא בשלב התחלתי ויש לו הדרכה צמודה.
&nbsp
את יכולה להסתכל באינטרנט או פייסבוק בחיפוש אחרי פרקטיקנים שנמצאים באזור המגורים שלך או להתקשר לבית הספר לאימון באדלר ולבקש הפניה
&nbsp
בהצלחה
 
מיואשת יקרה אל יאוש!

את עושה צעדים כדי לעסור לעצמך וזה כבר שם אותך כמה צעדים לפני אחרים שמתבוססים במצב הקיים מבלי לעשות שינוי.
אני רוצה להתייחס לאמירה "מחפשת מי שידחוף אותי קדימה" אני לא חושבת שלדחוף קדימה זה המטרה של אימון אישי. המאמן או מאמנת אמורים לתת לך כלים להניע את השינוי בעצמך.
אולי כדאי שתערכי הכרות קצרה כבר בשלב שיחת הטלפון כדי לנפות מאמנים שאים מתאימים לך.
בקשר לתשלום זה באמת קושי כי סביר להניח שמאמנים טובים גם לא עובדים במחיר זול. אולי תשקלי אימון בסקייפ?
את יכולה גם במקום אימון לקבל עזרה ותמיכה בפורומים ןבפייסבוק אבל כמובן שזה לא אותו דהבר
את כמובן לא חייבת להפגש עם אף אחד בבית קפה...

שיהיה לך בהצלחה


________________________________________
ירדנה סעדה
מאמנת אישית ומטפלת בפסיכודרמה http://www.kb-coach.com/?p=8568
רוצים לקרוא עליי קצת? http://www.kb-coach.com/?p=5824
חדר כושר רגשי לגרושים גרושות - יש דבר כזה?! http://www.kb-coach.com/?p=5306
 
בלבול בתחילת אימון זה חלק מהסיפור

מיואשת יקרה,
ראשית, מקווה שאת לא באמת מיואשת אחרי שני נסיונות בלבד, הרי אם את עושה כזה מאמץ בוודאי השינוי שאת רוצה בחייך חשוב לך. בעיני ומנסיוני בלבול כפי שאת מתארת שכיח מאוד בקרב מתאמנים ויש למאמן שיטות שונות למפות את הצרכים והמטרות של המתאמן בפגישת ההיכרות ובפגישות המוקדמות. עם זאת חשוב שתגיעי למאמן עם הבנה כללית לגבי התחום / הכיוון בו את רוצה לשנות, לדוגמא: שינוי בחיי החברה או קידום או מעמד בעבודה או להכיר בן זוג או לחיות אורח חיים בריא יותר וכו' וכו'... אני סבורה שמאמן שיסכים להיפגש איתך ללא שיחת טלפון מוקדמת בה הוא הבין כיוון כללי של התחום בו את רוצה לעשות שינוי חוטא לתחום האימון כי הרי ללא כיוןן כללי על מה נתאמן? כמובן שלאחר שיש כיוון כללי תפקידו של המאמן לסייע לך להגדיר את המטרה עליה את רוצה להתאמן. ספורים הם המתאמנים שיודעים בדיוק בדיוק מה הם רוצים לשנות - הגדרת המטרה היא חלק משמעותי ביותר בתהליך האימון והיא נעשיית בשיטות שונות באמצעות המאמן, ואכן את צודקת כאשר את מגיעה לאימון עם ציפייה לסיוע בהגדרת המטרה.

שנית, גם הישיבה בבית הקפה אינה מתאימה לחלק מהמתאמנים (שוב, ממש לא רק לך :)) לכן נכון יהיה לך למצוא מאמן המקבל בפרקטיקה פרטית. זה לא בהכרח יקר יותר מאימון בבית קפה.

עד כה אני מקווה שקצת הרגעתי אותך - את נשמעת לי מתאמנת אידאלית שמחפשת סדר והגיון ושיהיה לה נוח ונכון (מי מאיתנו לא מחפש זאת?! ואם לא תרגישי "נכון" ו"נוח" איך תחשפי בפני משהו?!), פשוט טרם פגשת את המאמן המתאים לך.
אשמח לסייע בכל שאלה נוספת, רק אל תתייאשי! [email protected]
 

ommerl

New member
שלום לך. כמה תשובות

אתחיל בגילוי נאות- לא למדתי אימון אישי פרופר. ההכשרה שלי היא ב- NLP אבל אני פוגש אנשים בדיוק כפי שמאמן אישי עושה ועוזר להם באותם נושאים שאיתם פונים למאמן אישי כך שאני מרשה לעצמי לענות כאן. סלחו לי אם זה לא במקום.
&nbsp
"האם קואצ'ינג באמת נועד רק לאלו שיכולים להרשות לעצמם? האם קיים פתרון לסטודנטים כמוני ש350 ואפילו 200 ש''ח הם סכומי מותרות עבורם?"
&nbsp
כן ולא. קואוצ'ינג זה לא מצרך צריכה בסיסי. זה לא דרוש להישרדות וזה גם לא משמש למניעת התאבדויות וטיפול בדיכאון לפי מה שידוע לי (חוץ מכמה "חדי קרן". מאמנים אישיים מאוד מיוחדים שמצליחים גם בנושאים האלה).
יתרה מכך- יש מאמנים אישיים שלא זמינים למי שאין לו מספיק כסף.
&nbsp
מצד שני 200 ש"ח זה מחיר מאוד מאוד נמוך לאימון אישי. זה סכום נגיש שאני מאמין שאם את פורסת לתשלומים את תוכלי לעמוד בזה. אני אגיד לך יותר מזה: אם יש לך וודאות שזה יעזור לך במשהו ספציפי, לא שווה לך? בטח ששווה לך. אני חושב שהקושי שלך עם המחיר הוא החוסר וודאות שזה יצליח וזה הגיוני ולגיטימי. עד כה לא קיבלת חוויה חיובית מכל הסיפור ולמה שתסכני עוד כסף?
&nbsp
מה שאני כן יכול להגיד לך זה כשנתקלתי במנטור שידעתי שיכול לעזור לי, לקחתי הלוואה מהבנק ושילמתי 24,000 שקל. וזה בלי שיש לי מקור הכנסה קבוע. הייתה לי תחושת וודאות שהוא יעזור לי, ואכן למדתי ממנו המווווון (זה היה מנטור עסקי).
&nbsp
בכל מקרה, אם ממש אין לך כסף, את יכולה לפנות לסטאז'ר. אבל קחי בחשבון שהוא יהיה פחות מנוסה מהמאמנים שפגשת עד עכשיו על כוס קפה...
&nbsp
"האם הקואצ'ר אמור לגרום לי להרגיש קטנה ולא מבינה? האם עליי לשבת בשקט ולתת למילים שלו לחלחל ומשם מגיע השינוי?"
&nbsp
זה ממש לא אמור להרגיש לך ככה. זה אמור להרגיש לך מובן, מותאם אליך כמו כפפה ליד, ואת אמורה לצאת מועצמת מהפגישות. במיוחד במיוחד מהפגישה הראשונה.
&nbsp
"האם זה חייב להיות במקום ציבורי ופרוץ לכל?"
&nbsp
אני לא מבין את הקטע הזה של לעשות פגישת הכורת חינם בבית קפה. אני לא עובד ככה.
את ההיכרות אני עושה בשיחת טלפון של חצי שעה עד שעה. אם אני יכול לעזור אני מציע את אחד המוצרים שלי בהתאם לבן אדם והמטרות לשמה פנה אליי (סדרת פגישות/סדנה/קורס).
&nbsp
"בגלל שאנחנו לא מכירים, אולי מכאן תגיע האמת והמגיבים יאמרו לי שאני קצת מגזימה וצריכה לתת צ'אנס?...."
&nbsp
אני קצת בהלם מהחוויות שלך. את ממש לא מגזימה. לפחות פגשת כמה אנשים חדשים על כוס קפה.
 

ommerl

New member
נ.ב לגבי סטאז'רים

לפעמים יש איזה סטאז'ר שיש לו רקע בשיטות אחרות. הוא לוקח מחיר סמלי כפי שנהוג בסטאז' (50 ש"ח לפגישה בדרך כלל) אבל יש לו רקע וניסיון נרחב.
&nbsp
אם את בקטע של לחסוך, אז זו דרך ליהנות משני העולמות.
 

ladybug4NLP

Active member
חןתמת על כל מילה של עומר וגם=פעם גם אני הייתי סטאז'רית

ועל כן היום אני יודת את ההבדל הענק בין מאמן/מטפל מיומן לבין אדם עם הרבה רצון טוב אבל מעט נסיון = אז חשבי על זה.

ועוד... לעשות מפגשים אלה בבית קפה זה ממש רע בעיני בכל מיני סיבות שלא כאן המקום לפרט אבל רובן מדברות בעד עצמן

בהצלחה
 
למעלה