קבלה עצמית (לאו דווקא אהבה עצמית) לפני מציאת זוגיות

קבלה עצמית (לאו דווקא אהבה עצמית) לפני מציאת זוגיות

חברים יקרים, ההודעות שלכם עוזרות לי יותר מהכל. תודה על מה שהיה עד כה. ועל מה שיבוא :)
בטיפול האחרון עם המטפל שלי- הוא אמר לי: אם יש משהו אחד שאני רוצה שתקח מהטיפול זה זה: עזוב אותך משינויים. מנסיון לרצות אחרים. אני אשמח אם קודם כל תקבל את עצמך. פשוט תבין שזה אתה. וכמה שלא תשתנה הגרעין ישאר זהה: אתה לא אוהב סיכונים. אתה אוהב להיות בשליטה. אתה אוהב להיות מודע.
כמה שלא תשתנה. זה יהיה עד גבול מסוים.
אז תלמד לבקר את עצמך פחות. לחיות עם מי שאתה. לקבל את עצמך על שלל התכונות שלך.
רציתי לשאול כמה דברים, בתקווה להשכיל מנקודות מהבט שלכם:
1. איך אתם מתרגלים קבלה עצמית? מה אתם אומרים לעצמכם שצצה ביקורת עצמית, הלקאה, התייסרות על טעות שקרתה (מקטנה ועד גדולה).
2. איך אתה יודע/מרגיש- שאתה כבר שלם או מקבל את עצמך? אני מדבר בגלוי על הדברים הכי כמוסים עם חברים רבים. אבל בכל זאת מתייסר לפעמים על תכונות שיש לי וטעיות שנובעות בגלל חרדה. אני עושה הרבה דברים לבד ומבסוט על מה שאני עושה או מה שאני בוחר. לא מתייסר.
3. חששתי בהתחלה שקבלה עצמית תהפוך לאהבה עצמית. וזו לנרקסיזם. שאולי ימנע ממני למצוא בנזוג כי אף אחד לא יספק בחור טוב כמוני. איך שוברים לוגיקה כזו? זה דיכוטומי מדי. אני מבין ובכל זאת הייתי רוצה להבין איך זה חי אחד עם השני.
4. האם קבלה עצמית היא קבועה? או בזמנים מסוימים הגיוני שארגיש נחות או הססן או מחביא תכונות שלי שאני יודע שהן חלק ממני?
5. ומה עם אני מקבל את עצמי, אבל מרגיש טוב יותר או שלם עם עצמי יותר כשאני מרצה מישהו אחר וגורם לו אושר. זה מסב לי אושר. אפילו אם אני צריך להשתנות קצת בשבילו. זה מבטל קבלה עצמית?
יש ספרים או טכניקות מומלצות לקבלה עצמית. לשלום בית עם עצמך? לחיזוק האמונה בדרך שלך?


שאלות שכבר ענו לי:
ענו לי: האם קבלה עצמית לא עוצרת העצמה ושינוי? כלומר אני מקבל מי שאני. טוב לי עם מי שאני. אז למה לשנות - לזה כבר ענו לי בפורום שזה לא סותר. אני מקבל את עצמי כמו דירה שאני אוהב. אבל לפעמים שווה להוסיף תמונות וכו׳.)
 
קבלה/אהבה עצמית

אהלן,
&nbsp
1. קודם כל, בוא ננסה לבחון מחדש את המושג "טעות". מה זו טעות? האם ידעת שזו תהייה התוצאה ולמרות זאת פעלת כך? אם כן, הרי זו לא טעות. אם לעומת זאת לא ידעת שזו תהייה התוצאה, אז מה בינך לבין הטעות? האם אתה ריבונו של עולם או בן אדם? אם אתה בן אדם, הרי שהמושג "טעות" צריך להשתנות. אין טעות. יש מעשה שמקדם אותך לעבר שאיפותיך, ערכיך וכו', ויש מעשה שתוקע או לפחות לא מקדם.
האם מאותו המעשה, מה שבטעות (...) קוראים לו "טעות", לא ניתן ללמוד משהו?
לדעתי יש משהו אחד לפחות שאפשר ללמוד, והוא - האם מעשה מעין זה מקדם אותך או לא...
אם כך, אין דבר כזה טעות.
אחרי שאתה מבין את זה, אתה יכול להרגיש חופשי יותר לתת לעצמך טפיחה על השכם כשאתה עושה מעשה שקידם אותך. אפילו אם זה הדבר הכי קטן. גם אם זה לא הביא בדיוק לאותה התוצאה שקיווית, עצם זה שעשית מעשה שהיה אמור לקדם אותך - זה עצם העניין. התוצאה היא בונוס. מישהו אמר: "כשלון=הצלחה". כי לא בטוח שהתוצאה בידינו, כיוון שיש אינספור פרמטרים שאינם תלויים בנו. אם כבר יש משהו שתלוי בנו - זה המעשה שלנו. ואת זה אנו בוחנים על בסיס מה שכתבתי: האם עשית משהו לטובת התקדמותך/התפתחותך או שלא.
אם עשית - אפילו אם זה דבר שולי, זה חתיכת הצלחה. כי יכולת לא לעשות. וזה בהחלט שווה מילה טובה לעצמך. וככל שתתכנן מעשים לטובת התקדמוך ותעשה אותם - ותוקיר את עצמך על זה שעשית אותם (תכתוב 3 הוקרות יומיות לעצמך ב"פנקס הוקרות"), הרי שהמוח שלך יתחיל להבין שיש אופציה לביקורת אישית חיובית.
&nbsp
2. אתה צריך לשאול את עצמך איך תדע. כי איך שאני אדע יכול להיות שונה מאיך שאתה תדע. אבל בוא ננסה רגע לחשוב. איך אתה מדמיין שתרגיש? נסה להתחבר להרגשה הזו, לזכור אותה. אילו דברים יכולים להביא אותך לכך שתרגיש אותה יותר?
&nbsp
3. אומרים ש*רק* מי שמקבל את עצמו יכול *באמת* לאהוב את האחר. כי אם אתה לא מקבל את עצמך, משמע שכל הזמן תבקש אישור מהאחר. וזה בעצם גורם לך לראות באותו האדם כלי שרת לחיזוקים העצמיים שלך. אך אם אתה מקבל את עצמך, גם ללא ה"אחר", אלא רוצה להרחיב ולהעצים את ה"עצמך" הזה, הרי שזו בעצם אהבה. כמו אש שלא מצטמצמת כשמוסיפים לנר היחיד עוד נר/ה, אלא היא אפילו מתעצמת.
&nbsp
4. לעניות דעתי, קבלה עצמית לא באה לבטל את הדברים שבהם אתה חושב שאתה צריך להשתפר. היא פשוט גורמת לך לומר לעצמך: אני בסדר כפי שאני, ואם אני רוצה לשפר משהו - זה לא כי אני חייב, אלא כי אני בוחר. איך תקבל את עצמך באמת בלי להודות בפני עצמך על חולשותיך? למה זה כל כך רע להיות גם חלש? מי אמר שכבני אדם אנחנו חייבים להיות רק "חזקים"? מה זו חולשה בכלל?
ברגע שתודה על האמת, על מה שאתה, ותהייה בסדר *עם עצמך* לגבי זה - זה כבר חלק נכבד בקבלה עצמית.
&nbsp
מיותר לציין שכל מה שכתבתי כאן הינו זווית אחת על הדברים. נסה לחשוב על זה.
&nbsp
ליאור סגל, אימון אישי - קואוצ'ינג
[email protected]
פייסבוק ויוטיוב: "ליאור סגל, אימון אישי"
אתר: http://liordesk.wix.com/lifecoaching
 
תודה

עשיתי מעשה ונפרדתי מבן זוג בהחלטה משותפת.
אבל בדיעבד אני מרגיש ככ הרבה חרטה.

אין לי לאן לחזור כי הוא כבר בזוגיות חדשה. אבל אני מתייסר ברמה יומית כל בוקר בגלל געגועים אליו. לא מצליח למצוא תחליף וכבר עברו חודשים.

אני הולך לטיפול, אבל דווקא המטפל תמך בי לעזוב ותמך בי לא לחזור.
אני חושב שאני רוצה אותו יותר מכל עקרון או ערך שהיו לי.

ואני מאמין שאם הייתי מתגמש יותר- גם הוא היה מתגמש יותר.
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
קבלה עצמית

בוקר טוב,
קבלה עצמית ואהבה עצמית אין פירושה לחשוב שאתה מושלם. להיפך. הקבלה היא קבלת עצמך על כל פגמיך, ולאהוב את עצמך עם הפגמים האלו. להתייחס בחמלה לעצמך.
אתן לך דוגמה - לי יש בעיות קשב וריכוז. זה אומר הרבה דברים ובין היתר זה גורם לי לצאת מהבית לסידור בלי פרטים חשובים, כמו להגיע לדואר בלי הפתק של החבילה שבאתי לקחת... מתסכל מאוד. אז ברגע המתסכל הזה, אני אומרת לעצמי - כזאת את, אין מה לעשות. תעשי עוד קצת ספורט, ותלכי שוב לדואר. לפעמים יש גם לקח - לשים את הפתק של הדואר ישר בארנק כך שלא אשכח אותו.
הקבלה העצמית כאן היא בכך שאינני כועסת על עצמי שעשיתי משהו שטותי, כפי שלא נכעס על ילד בן 4 אם יטעה בספירה. כל אחד ומה שהוא מסוגל - ולעיתים אנחנו מסוגלים הרבה ולעיתים מעט. אני כן משתדלת להפוך את הטעות למקום ללמידה כדי לא לחזור עליה.
לקבל ולאהוב את עצמנו אומר גם להכיר את עצמנו. במה אנחנו יכולים להשתנות ובמה לא. מותר ורצוי להשתנות. מותר ורצוי להתאמץ בשביל בן זוג, כפי שתצפה שהוא יתאמץ עבורך. אך גם אתה וגם בן הזוג צריכים להכיר במגבלות האחד של השני. יש אנשים שיתקשרו 5 פעמים ביום ויגידו משהו נחמד, ויש אנשים שפעם ביום גדול עליהם. אז במאמץ האיש של הפעם ביום יעבור לפעמיים ביום, אולי. ואולי לא. הוא לא יכול להפוך לאדם של 5 פעמים ביום, גם אם זה חשוב. זה מאמץ גדול מדי ולא טבעי (לפחות לא לאורך זמן). עלינו לאהוב את עצמנו כפי שאנחנו, עם היכולת המוגבלת לשינוי, כפי שעלינו לאהוב את האחר עם יכולתו המוגבלת לשינוי.
 
זו השאלה איך להבחין ״במה אנחנו יכולים להשתנות ובמה לא״

מרגיש לי שהסביבה תאהב אותי יותר אם לא אהיה קפדן וחסכן בכסף.

למרות שאם הייתי חי בעולם לבד- כנראה לא הייתי משנה זאת
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
כסף

אני חושבת שלא מדובר כאן בתכונה מופשטת "חסכן וקפדן עם כסף". אנשים פחות עוסקים בתכונות אלא באופן שבו תכונות אלו משפיעות עליהם.
לכן מה שחשוב לבדוק הוא כיצד התכונה הזו משפיעה על המפגשים האנושיים והחברתיים שלך. האם אנשים נפגעים או מרגישים שלא בנוח כאשר אתה מקפיד על הכסף? יש בנושאים האלה אופני התנהגות מקובלים - למשל להתחלק חצי חצי במסעדה אם שנינו אכלנו באופן דומה יחסית (כלומר לא כאשר האחד רק שתה והשני אכל ארוחה יקרה). לא מקובל להתחשבן במצב כזה, זה נתפס כקטנוני.
בענין כסף, צריך להבדיל בין הכסף הגדול לכסף הקטן. אם ההבדל בין החשבון כך או כך הוא 5-10 שקלים, כדאי להיות מסוגל לוותר על הסכום הזה כדי לנהל מערכת יחסים נעימה. אף אחד לא מצפה ממך לוותר על סכומים גדולים ממש. לעיתים נעים ונכון לשלם על מישהו, זה נותן תחושה טובה של נדיבות וסוג של פינוק למקבל.
כסף הוא ענין מורכב, וקשור בנפשנו גם לאהבה וקבלה, והדרך הטובה היא לנסות להפריד. כסף הוא רק כסף, ואהבה ניתנת בדרכים אחרות.
 
תמיד מתחלק חצי חצי ואפילו מזמין על חשבוני חברים ובן זוג

אני באופן כללי הייתי רודף אחרי דילים, קופונים, מבצעים.
בדיפולט.
&nbsp
כנראה שהייתי קשה עם זה מדי. אבל עכשיו אני מבין ששגיתי.
וזה כבר מאוחר מדי איתו.
&nbsp
הכסף הגדול היה בשכ״ד שהוא רצה שאשלם על דירה שהוא קנה עם משכנתא.
רצה שאשלם חצי מהמשכנתא ולא אהיה בבעלות על הדירה.
&nbsp
הוא אמר שזה כמו שנגור יחד בשכירות ואשלם לבעל דירה במקום אליו.
אבל לי זה הרגיש נצלני קצת. אולי גם אז פעלתי מפחד לכסף.
&nbsp
&nbsp
זה מייסר. אני מלקה את עצמי עכשיו
בזמנו נתתי כמה אופציות:
לגור בדירה אחרת ששנינו שווים ושוכרים בה
לשלם חצי מהחשבונות + סכום סמלי על שכ״ד 2000 שח
&nbsp
אבל הוא טען שאני קמצן וקשה עם כסף - הגיבוי שלו הייתה ההתנהגות שלי עם קופונים וחוסר הרצון שלי לשלם לו חצי מהמשכנתא הגבוהה
 
השאלה היא יותר כללית- איך אדע אם אני רוצה לשנות או לא

כי אני עם חסכונות רבים שלי מתכנן לקנות דירה בעצמי
ואני שמח עם ההתנהלות הכלכלית שלי.

אני מבין שהיא מוגזמת וקיצונית.
אני יודע ועובד על זה שאני רוצה לעגל פינות
ובכל זאת - מרגיש לי שאולי יכלתי לוותר עוד ולשנות עוד - כולל תשלום שכ״ד בשבילו

בלי קשר אליו - איך אדע מה אני רוצה לשנות בי ומה לשמר לא משנה מה.
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
איך לדעת

לגבי שכר הדירה - כפי שאמרתי, כסף תמיד הוא לא רק כסף.
כי אם הוא היה רק כסף, היית משלם ברצון חצי מסכום שווה ערך לשכר הדירה שנקנתה - כפי שהיית משלם אם היית שוכר.
מותר לך להשתמש בקופונים ובדילים, השאלה עד כמה זה מכתיב את ההתנהגות שלך - האם לא תקנה משהו כשהוא לא בדיל, אפילו שאתה יכול להרשות זאת לעצמך, ואתה רוצה/צריך את הדבר.
לשמר או לשנות - לפי איכות החיים שלך - מה פוגע בחיים שלך ובקשרים שלך? את זה כדאי לשנות - וגם מיתון זה שינוי, לא צריך להפוך את עורך.
 
למעלה