מבולבלת- קאוצינג

שרליז32

New member
מבולבלת- קאוצינג

היי החלטתי ללמוד קואוצינג. העניין הוא שיש המון בתי ספר לאימון. כל אחד מציע תכנית שונה ופרק זמן לימודים שונה. יש למשל תכנית של 8 חודשים במקום מכובד ומוכר ויש של שנה. מה עוד שחלק מהמקומות מוכרים על ידי אגודת המאמנים וחלקם לא. איך יודעים מה לבחור? האם יש חשיבות להכרה הזו הרי שאין חוק בישראל שמגבה את האגודה/ מועצה הזו? אני מאוד מבולבלת ואשמח לעזרה בבחירה.
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
ללמוד אימון

אכן, יש הרבה בתי ספר לאימון וקשה לבחור.

טכנית, בדקי לא את משך הלימוד אלא את שעות הלימוד, וכן בדקי האם התוכנית כוללת את שעות ההדרכה (סופרוויז'ן) הנדרשות כדי לקבל הסמכה.
אני ממליצה ללמוד בבית ספר שמוכר על ידי לשכת המאמנים (יש רשימה באתר הלשכה), מאחר ואז את יודעת שתוכנית הלימודים שלו נבדקה והיא עומדת בקריטריונים של תוכן וכמות השעות, וכן שהצוות מקצועי ומוסמך. לימודים בבית ספר מוכר יאפשרו לך לקבל תעודת הסמכה של לשכת המאמנים, שהיא אמנם לא מוכרת בחוק, אבל כן מהווה סוג של תו תקן למאמנים.
לגבי בחירת בית הספר, כדאי להגיע לערבי מבוא הניתנים בכל בית ספר ולהתרשם מאופי הלימודים, מצוות המורים, ומסגנון האימון שאותו מלמדים. בתחום האימון יש שיטות שונות וכדאי לבחור סגנון שמדבר אלייך.
חשוב לא להתפתות להבטחות לתעסוקה. בפועל אף מקום לא באמת יכול להציע תעסוקה לבוגרים, וכל ההבטחות האילו הן ריקות. יהיה עלייך לבנות את העסק שלך כמאמנת בכוחות עצמך.
 

שרליז32

New member
המשך שאלה..למבולבלת

העניין שמטריד אותי הוא ראשית כל מדוע במקומות מסויימים משך הלימוד ארוך יותר (10 חודשים), ואילו במקומות מכובדים אחרים כמו אוניברסיטה ידועה , את קורס האימון במגמת לימודי חוץ שבה לומדים שנה סמיסטריאלית בלבד- היינו נובמבר עד יוני..? אלו אותן מספר שעות (175) אך באוניברסיטה הן נקראות שעות אקדמיות והזמן קצר יותר.
שנית, האוניברסיטה לא מוכרת בלשכת המאמנים כי לפי מיטב הבנתי הלשכה נתנה חסות רק לבתי ספר פרטיים.. אני מאמינה כי כאשר יהיה חוק מוסדות אקדמיים יהיו מוכרים.. האם אני טועה? בנוסף מוזר לי שבבית ספר שבחסות הלשכה תנאי הקבלה נראים עם סף נמוך יותר משל האוניברסיה שהציבה תואר אקדמי וראיון אישי כתנאי קבלה. בבית הספר הפרטי אין תנאי קבלה כזה.
תוכלי מעט לכוון אותי על מה לשים דגש בכל אלו?
 

ommerl

New member
ענית לעצמך

האוניברסיטה לא מוכרת על ידי לשכת המאמנים ושם זה גם קצר יותר. אולי זו הסיבה שהיא לא מוכרת על ידי לשכת המאמנים. אולי התוכן לא מקיף מספיק.
&nbsp
בכל מקרה, אני ממליץ לך לא להסתכל על הדברים החיצוניים שנמצאים על הנייר כמו הכרה של לשכת המאמנים או מספר שעות הלימוד. אני ממליץ לך לחפש מאמנים ממש מצליחים בארץ ולבדוק איפה הם למדו ומה המסלול המקצועי שעברו. הייתי אפילו ממליץ ללכת לערבי מבוא שהם עושים לקהל הרחב, הם בדרך כלל מספרים את הסיפור האישי שלהם שם ואולי תהיה לך הזדמנות לשאול וזה גם בדרך כלל לא יקר בכלל.
&nbsp
תבחני כמה מאמנים כאלה ותראי מה משותף בינם ומה לא. מה שלא משותף כנראה לא גורם קריטי בהצלחה העתידית שלך כמאמנת ומה שמשותף זה כנראה משהו שיכל להועיל לך. בין השאר- אולי תמצאי שכמה מאמנים שאת מאוד התחברת אליהם והם מאוד מצליחים למדו באותו בית ספר לאימון. זה כבר יכל להיות רמז טוב על בית הספר הזה.
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
קריטריונים

ראשית, בכל המקומות מדובר בשעת לימוד אקדמית, לא רק באוניברסיטה.
הלימודים באונירסיטה אינם שונים מכל קורס אחר. מדובר בקורסים חוץ אקדמיים, ולא בקורסים שהם חלק מתואר. אם לומדים במשך יותר זמן אז לומדים פחות שעות בכל שבוע, זה הכול.
הלשכה לא "נותנת חסות", אלא מאפשרת לבתי הספר להגיש בקשה להכרה, בכפוף לקריטריונים רבים - אני בטוחה שאפשר למצוא באתר הלשכה או להתקשר ולשאול מה הם. גם הקורס באוניברסיטה יכול להגיש בקשה להכרה אם ירצה בכך. זכותו של כל גוף להציב קריטריונים ללימודים בו. באופן כללי תואר אקדמי תמיד מוסיף ומרחיב, אך עניינית אין צורך בתואר כדי ללמוד אימון. ראיון אישי נראה לי תנאי קבלה בסיסי שמשותף לכולם.
כרגע ככל הידוע לי אין תהליך חקיקה לגבי לימודי אימון ומקצוע האימון בכלל. היו יוזמות בעבר שלא היגיעו לכלל חקיקה לפני שהכנסת התחלפה והח"כ המוביל התחלף... ככה זה במקומותינו. אני מניחה שכל חקיקה שתהיה תכיר בלשכת המאמנים או בגוף דומה לצורך הסמכת מאמנים, מאחר ובית המשפט כבר הכיר בקוד האתי של לשכת המאמנים כבסיס דה-פקטו להכרעה בעניין אימוני שהיגיע לשיפוט.
בתנאים של היום הייתי ממליצה לבחור בית ספר שקיבל הכרה מלשכת המאמנים, או שיקבל הכרה בקרוב, מאחר וזה מעיד על רצינות ומוכנות להיבדק ולעמוד בלא מעט קריטריונים.
השאלות התיאורטיות יקדמו אותך פחות מאשר לקפוץ למים ולהתחיל ללכת לערבי מבוא. אז יתחילו לצוף השאלות החשובות -
מי מלמד, באיזו שיטה לומדים, מי התלמידים, ואם חשוב לך אז גם במשך כמה זמן נפרסים הלימודים (בעיני זה קריטריון פחות חשוב).
כן חשוב לראות שיש לך מסגרת שתומכת בהשלמת שעות הסטאז' וההדרכה לקבלת תעודת הסמכה באימון.
 
למעלה