מה עושה מאמן למאמן טוב?

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
מה עושה מאמן למאמן טוב?

בעקבות השאלה של חלומית29 -
מה הופך מאמן למאמן טוב? האם זו ההכשרה שהוא מקבל?
האם ניסיון החיים?
האם משהו בסגנון האישיות?
האם אילו הטכניקות שבהם הוא משתמש?
מה הופך אתכם אישית למאמנים טובים?
 

tomer shamir

New member
מה עושה מאמן למאמן טוב

הדרך הקלה להחליט זה באמת על פי תוצאות והישגים. - כמה שיותר מתאמנים וכמה שיותר מתאמנים מרוצים. זה מאמן טוב! לדוגמא טוני רובינס.

איך מאמן הופך להיות מאמן טוב? לדעתי כמובן.. וואו יש כל כך הרבה!
- צריכה להיות לו זיקה חזקה ואינסופית! אל עבר המונח התפתחות, שיפור, רצון מאד חזק לשפר את החיים שלנו. הדרך שלי הייתה מכשהייתי קטן זה שתמיד ניסיתי למצוא ולשמוע עצות וטיפים כאלה לחיים. "לקחים" במילים אחרות. :]
- תכונות!
* רגישות! מאמן טוב הוא כזה שמצליח להבין איך המתאמן מרגיש. היכולת להקשיב בצורה עמוקה ומבינה למתאמן.
* יכולת לאמפתיה. וסימפטיה כמובן :]
* בעל כבוד! חלק מההקשבה, כבוד זה משהו בסיסי שצריך שיהיה. היכולת לכבד את המתאמן שלנו, את רצונותיו המעשים והאישיות שלו.
* כנות ואמיתיות, לא רק תכונה אלה גם ערך מאד עיקרי אצלי. אתה חייב להיות אמיתי עם המתאמן ולשאוף לאמיתיות, האמת מובילה לתוצאות טובות.
* פתיחות וגמישות. המאמן חייב להיות פתוח וגמיש, כאשר למאמן יש אמונה מאד חזקה שנוגדת את דעתו של המתאמן זה בלתי אפשרי לעבוד על אימון. הוא חייב להיות פתוח לדעות של אחרים. לא להניח הנחות!
* בהמשך לקודם זה אובייקטיביות היכולת לנתק את הדעות האישיות שלך לעשות את ההבחנה הזאת בין מה שהוא שלך לבין לראות את הדברים כמו שהם
"לא לשפוט" לא לשפוט את המתאמן, על עברו, על מעשיו, להתמקד בהווה! וגם בעתיד כמובן :]

- א.מ.ו.נ.ה ! [מספר אמונות מרכזיות אצלי] - טוב גלשתי גם לסתם אמונות לחיים ואמונות שנורא חשובות לדעתי. כי אחרי הכל אני מאמין שמאמן הוא אדם מצליח.
* אין נכון/לא נכון. השאלה האם זה מקדם אותנו לאן שאנחנו רוצים להגיע או לא.
* אנשים תמיד עושים מעשה מסוים כי הם מאמינים שזה יותר עוזר להם מאשר פוגע. כמו כן אין דבר כזה אדם "רע" - שכוונותיו הן רעות. הוא תמיד עושה משהו כי הוא בטוח שהוא ירוויח יותר ככה.
זה אפשרי שהוא ינסה לפגוע, אבל יותר מכך הכוונה שלו היא להרגיש טוב. והוא מאמין שעצם הפגיעה תקל את הכאב שלו ואולי אף תגרום לו להרגיש טוב.
* האמונה שאם מספיק רוצים - הכל אפשרי.
** כל דבר קורה מסיבה מסוימת, והסיבה הזאת משרתת אותי. כלומר גם אם קרה משהו שכביכול מתפרש כ"רע" יש סיבה לכך שהוא קרה, וזה אמור לעזור לי בדרך כלשהי - זאת אמונה מאד חשובה. שכן היא גורמת לך לראות ולחפש את החיובי בכל דבר, את הרווח.
* אין כשלונות יש רק תוצאות D: כמובן.. זה גם כנגזרת מהאמונה הקודמת. לראות את ה"כשלונות" כתוצאות, אז לא קיבלנו את התוצאה שציפינו לה, אני פשוט צריך לעשות משהו אחר.
* אני מאמין שכאשר אתה נותן מעצמך מבלי לצפות להחזר אתה מקבל הרבה הרבה יותר. "לתת מבלי לצפות להחזר מיידי וזהה"
* אנחנו אחראיים לחיינו, החיים שלנו באחריותנו, לא באחריות ההורים העבודה החברים או הטראומות שעברנו. הכוח הוא בידיינו, ברגע שאנחנו
* האמונה שאמונה זו בחירה, אמונה זה פירוש ולכן האמונות שלנו הן לא כלל ברזל הן לא בהכרח "נכונות"

- תקשורת, למאמן טוב יש את היכולת לזהות סוגי תקשורת של האנשים ולהתאים את הדרך שלו אליהם וליצור הבנה בצורה קלה ומהירה.

יש עוד כל כך הרבה מאפיינים למאמן טוב. לדעתי מאמן טוב זה מאמן שכל הזמן עוסק באימון. מאמן עם המון שנות ניסיון של אימון.
טוב בקצרה מה שהופך אותי למאמן טוב:
- הרצון הרב שלי להתפתחות.
- התכונות שלי. הרגישות!
- האמונות שלי. (ולא רק שלי..)
- ניסיון זה אחד הדברים החשובים שחסרים לי - הרי אני רק בן 21 :]
יהיה כיף לשמוע עוד תשובות! ^ ^ שבוע טוב חברי הפורום!
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
איך מחליטים

הי תומר,
אני חושבת על מה שכתבת.
האם להחליט מיהו מאמן טוב לפי תוצאות והישגים זו הדרך? האם לאמן המונים זו הדרך להיות מוצלח? אני בטוחה שזו אחת הדרכים, אני לא בטוחה שזו הדרך היחידה. יש תהליכי עומק, עם פחות רוח וצלצולים שהם מוצלחים לא פחות.
בנוגע לתכונות שכתבת, אני באופן כללי מסכימה.
אולי אוסיף עוד - מודעות לאתיקה ושמירת גבולות האימון. לדעת מה שייך לאימון ומה לטיפול, היכן לגעת והיכן לא לגעת, מתי יש בעיה אתית באימון.
 

nlobak

New member
מהו מאמן טוב

לדעתי מאמן טוב, ובעצם כל איש מקצוע טוב, הוא זה שכל הזמן ממשיך ללמוד, להתפתח ולצמוח אישית.
למאמן אישי זה אולי חשוב אף יותר מרוב המקצועות האחרים, כי זה גם מה שעובדים עליו עם המתאמנים.
 
תכונות חשובות למאמן

1. שלמות פנימית (אינטגרטי), לפעול ולבטא את האמת האמיתית שלך.

2. מחויבות לשיפור עצמי, שזה פשוט להיות אדם טוב יותר.

3. אכפתיות ורצון כן לעזור לאדם שמולם לממש את הפוטנציאל שלו.

4. צורך יכולת חיבור רגשית ומנטלית גבוהה לבן אדם שמולך.
 
יש דברים שהמאמן יחשוב שהמאומן

יצליח לסגל לעצמו, בעוד שגם הלב (הרגש) של המאומן, וגם ההיגיון של המאומן לעולם לא יצליחו לעשות ואין טעם לנסות. למשל, כשהמאומן מאמין שאם הוא לא מחזיר הגינות למי שהיה הגון איתו, ושזה הדדי, אז יחוש חרדה שהוא מאבד את הבטחון של היציבות שמתבטאת בזה שיחוש קיפאון ומניעה מיצירת קשר עם אנשים בשל הפחד שהם יהיו בלתי צפויים. מרגע שיש לך מאומן כזה, ותנסי להגיד לו לא להיות הגון עם אנשים ולא לצפות להגינות הדדית מצידם, אז הוא יחוש פחד כאילו הוא על צוק גבוה גבוה ועומד ליפול בכל רגע (והחרדה הזאת תשאב ממנו הרבה משאבים רגשיים) כי פתאום אנשים ייראו לו כבלתי צפויים. אני מדבר עם בנאדם יפה, ובאופן טבעי אני מצפה שפתאום הוא לא יזלזל בי, נפצעתי נקלעתי למקום שבו אני לא יכול להתקשר לאמבולנס שיבוא לקחת אותי ואז פתאום הבנאדם שנמצא איתי מתנהג בצורה בלתי צפויה מבחינתי מפני שבחלומות הכי רעים שלי לא ציפיתי שאחרי שדיברתי איתו יפה, התייחסתי אליו יפה, הוא מאמין שהוא לא חייב לי כלום, והוא נוטש אותי לבד לדמם מכאב, בלי שהוא מנסה לעזור לי. אבל הוא מאמין שהוא לא חייב לי כלום והוא מאמין שהוא לא רוצה להיכנס לעיסקה הזאת של הגינות הדדית. מרגע שאת תנסי לשכנע מאומן כזה, שבסיטואציה כזאת, הוא צריך לשכנע את עצמו שהוא לא חייב לאף אחד כלום, אז מאומן כמוני לעולם לא יצליח גם רגשית לקבל את זה וגם ההיגיון שלי לעולם לא יצליח לעשות את זה, ואין טעם לאמן מאומן כזה. לא נראה שמאמן טוב שוכח לרגע את האמונות שלו, נכנס לראש של המאומן, ומבין שיש דברים שאין טעם לנסות לשכנע אותו, כלומר, מאמן טוב הולך לפי "חנוך לנער לפי דרכו". משפט עתיק אומנם, אבל מבטא את העצה שלי קצר ולעניין.
 
לא נראה לי = לי נראה לי

לי נראה שמאמן טוב שוכח לרגע את האמונות שלו, נכנס לראש של המאומן, ומבין שיש דברים שאין טעם לנסות לשכנע אותו, כלומר, מאמן טוב הולך לפי "חנוך לנער לפי דרכו". משפט עתיק אומנם, אבל מבטא את העצה שלי קצר ולעניין. צריך להפוך בנאדם לחזק יותר נפשית, זה לא קל איך לגשת לבנאדם.צריך לדעת באיזה גישה אפשר לשכנע לו גם את ההיגיון וגם את הרגש, זה חנוך לנער לפי דרכו כאילו תרגישי שגם חתולה/סוס/שור/חיה מסוכנת/אדם שיכור/ לא מלטפים ישירות אלא באים בגישה זוויתית אחרת. חנוך לנער לפי דרכו, יש לכל מאומן את המגבלות שלו. המגבלות הרגשיות והשכליות שלו. צריך לדעת באיזה רציונאל לשכנע גם את ההיגיון של המאומן וגם את הרגש שלו, יחדיו במקביל.
 

גור42

New member
זה נכון... מאמנים לפעמים לא מסוגלים להבדיל

הם לא מסוגלים להבדיל בין "אמונה מגבילה" לבין אמונה שהיא פשוט עקרון מוסרי עבור המתאמן. למעשה, מעולם לא נתקלתי אפילו במאמן אחד שידע איך לסייע לי לצמוח ולהתפתח מתוך תפיסת העולם המיוחדת שלי. ואני מדבר פה על שנים שבהן חיפשתי מישהו כזה.

אגב, בקשר לסיטואציה שתיארת:

אחד הדברים שלמדתי בחיים, זה שאפשר לשמור על אמות המוסר הגבוהות שלך, מבלי לצפות מאחרים להתנהג כמוך. למד להעריך ולהוקיר את ההגינות המיוחדת הזו שיש בך, כי היא באמת נדירה.
 


 
כשאדם מבין שהציפיה שלו לקבל בחזרה יחס

הוגן שנתן, היא ציפיה שהתאכזבה, זה קורה בדרך כלל רק אחרי אינטראקציה אם המאכזב שהסבה לו צער כי הוא חש שנתן אהבה (יחס אכפתי, סימפטי, אמפטי וסיפוק רגשי) ולא קיבל אותה בחזרה. זה קורה לאדם כל הזמן בחייו, בתחילת חייו עם הוריו שם הוא מצפה שאימא תהיה זמינה אליו כל הזמן, וכשהוא מאכזב אז הוא בוכה. ובגיל הרך הם מרצים את כולם בציפיה שיתנו להם תשומת לב ואישור שהם קיימים בכלל. אי אפשר לברוח ולהגיד "אני לא בעסק הזה" כי האחרים בעסק הזה, וגם האדם שאומר את זה בעסק הזה ברגעי האמת כי למשל אם אותו אדם שאומר את זה פתאום יגלה שבן/בת זוגו ינטוש אותה אז הוא ירגיש שחווה משהו לא הוגן, ואם הילד/ה שלו תהיה בגיל התבגרות ותרצה לעזוב את הבית ותלך תגיד ליועצת שלא טוב לה עם אימא, אז לפתע האימא שהשקיעה בה תחווה שהיא מקבלת יחס לא הוגן. בבסיס היחס ההוגן שכולנו מצפים לו עומדת הציפיה לקבל אהבה בחזרה איפה שנתנו והשקענו אהבה. ממש לא משנה אם מדובר באהבה למטופל, אהבה ללקוח, אהבה הורית, אהבה בין בני זוג ואפילו אהבה לאלוהים שאנחנו חשים שמגיע לנו לקבל מאלוהים יחס הוגן. גם לעצמנו טוב להיות הוגנים.
 

גור42

New member
החוכמה היא ללמוד מהניסיון


זה מזכיר לי אמרה מפורסמת ששמעתי פעם:

"כשאותו הכלב נושך אותך בפעם השלישית, זה כבר לא אשמתו של הכלב."

ובהחלט אפשר לומר "אני לא בעסק הזה". אתה יודע למה רוב האנשים מתנהגים כמו שתיארת? לא כי הם רעים, אלא פשוט כי הם מנהלים את חייהם בצורה לא מודעת, ונותנים לאינסטינקטים ולרגשות שלהם לקבוע את ההתנהגות שלהם. מה שנקרא "לחיות על טייס אוטומטי".

ונכון - אם בן-אדם חי על טייס אוטומטי, אז הוא תמיד "יהיה בעסק הזה". לא משנה עד כמה הוא עצמו הגון בעקרון, בלי מודעות לתהליכים האלה, סופו להיגרר לאותה המערבולת השלילית שהיטבת לתאר.

למרבה המזל, יש פתרון לעניין. והפתרון הזה (שהוא - אגב - עומד במרכזו של התהליך האימוני) הוא לחיות בצורה מודעת יותר. להחליט בעצמנו איך אנחנו רוצים לחיות ואיך אנחנו רוצים להגיב לסיטאוציות כאלה ואחרות, במקום לתת לאינסטינקטים הרגשיים שלנו להחליט עבורנו.
 
במשפט: ההצלחה של לקוחותיו.

כל דבר שאדם (או מאמן, שהוא סוג של בנאדם
) תורם לאישיות, לידע ולנסיון של אותו אדם.
מה הופך אותו למאמן טוב : זוהי ההצלחה של אלו שבאו אליו ושילמו מכספם לקבל שירות והשיגו את מטרותיהם (ולא את המטרות של המאמן עצמו)

זוהי דעתי,
ד"א, נעים מאוד, אני אלעד ואני די חדש פה
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
ברוך הבא אלעד


אתה מוזמן להיות שותף בכתיבה ובהעלאת תכנים בפורום ובמענה לשאלות הגולשים.
כללי הפורום מופיעים למעלה, כדאי לקרוא כדי להשתלב נכון בפורום.
נשמח לראותך איתנו וליהנות מזווית הראייה שלך ומניסיונך.
 
מאמן טוב


התחלתי לקרוא פה תגובות על מיהו מאמן טוב באיזשהו שלב איבדתי את הסבלנות סוריייייי זה נשמע כאילו מאמן צריך להיות איזה סופר מן .ועדין יש פה רב הנסתר מהגלוי
כאחת שמוקירה מתאמנים על הדרך .במקרה של בעל מקצוע טוב זה נמדד בתוצאה .
המדד הוא מספר האנשים שהצלחת להוביל לשינוי
קבלות
 

חלומית29

New member
אני רואה שהמהפכה התחילה בלעדי


מי הוא / היא המאמן הטוב ....
עבורי מאמן טוב צריך בראש ובראשונה לאהוב את עבודתו ואת האנשים שבאים אליו .


כחלק מהכשרתו הוא צריך לעבור את כל תהליך האימון על עצמו - על כל הכלול בתהליך שכזה


דבר נוסף הם גבולות : גבולות המאמן , עליו לדעת להבחין בין יכולותיו לבין המקומות בהם יש עליו האחריות להרפות להפנות לגורמים אחרים לקבל הדרכה -זווית אחרת למחשבה .
להגיד אני לא יודעת , לא יכולה זו גדולה לא פחות מ הצלחה !!!


אבל בראש וראשונה ,עבורי אימון זו, דרך חיים - נאה עושה נאה מאמנת ...
הווה אומר אני לא מפסיקה לחקור , ללמוד ולהתפתח רוחנית ... אני רוצה להגיע למתאמנים שלי כשאני עצמי על המגרש , מממשת את עצמי


הצלחת האימון היא בעיני דבר יחסי , יש לי מתאמנים שהציבו מטרה והגיעו אליה .. יש כאלה שלא הצליחו לקחת אחריות ומחויבות ונשארו עומדים במקומם , ויש כאלה שהעשירו את עולמם ופרצו דרך חיים חדשה ומטרותהם השתנו בהתאם במהלך המסע .
אימון זו דרך חשיבה דרך חיים דרך שסוללת את מסע החיים אל החלום שאפילו לא העזתם לחלום ....
אני רואה זכות להיות מאמנת ולקבל את הסכמת המתאמנים/נות שלי לנסוע איתם למסע קצר ממוקד להיות איתם בעליות במורדות ובמימוש המטרות שלהם .
תודה |תמרה
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
חיכינו לך


אני מתחברת לאמירה שהצלחה היא דבר יחסי - עבור על מתאמן ההצלחה היא אחרת, ולא תמיד היא קשורה ליעד מעשי, לפעמים זו תחושה.
 

ommerl

New member
אני חושב שזו תשובה מתחמקת...

המדד למאמן טוב- מספר האנשים שהצליח להוביל לשינוי.
מה הופך אותו למאמן שמוביל מספר רב של אנשים לשינוי? זאת השאלה שנשאלה במקור...
 

ommerl

New member
תשובה כללית יותר

מאחר ואני לא מאמן, אנסה לתת תשובה שמתאימה באופן כללי לאנשים שתפקידם לתקשר עם אנשים. מאמן, מטפל, ואפילו איש מכירות:

-אחד הדברים החשובים הוא חושים חדים. לפי חלק מהתיאוריות המקובלות לאינטליגנציה רגשית היא נמדדת בין השאר ביכולת לזהות רגשות אצל הזולת. לדעתי היכולת לזהות רגשות אצל הזולת תלויה בין השאר ביכולת לקלוט שינויים בעזרת החושים. לכן חושים חדים חשובים מאוד למי שמתקשר עם אנשים. וכשאני אומר חושים חדים אני לא מתכוון ליכולת לראות בצורה חדה, אלא ליכולת להבחין בשינויים זעירים שבזעירים בפנים, בגוף ובדיבור.

-יכולת להצטרף לעולמו של האחר ולהוביל אותו. הצטרפות ללא הובלה לא עושה שום דבר לבן אדם. הובלה ללא הצטרפות תביא להתנגדות. כדי להוביל תהליך של אימון/טיפול/מכירה יש להצטרף תחילה ולהוביל מתוך מקום של הצטרפות.

-אי שיפוטיות: יש להעניק לכל אדם הערכה חיובית ללא תנאי. כל מה שמישהו עושה חושב מרגיש אומר הוא לגיטימי לגמרי ומותר לגמרי בהקשר התקשורתי. זה לא תקף לגבי תקשורת יומיומית שבה צורות של אלימות מילולית אינן מקובלות בשום אופן.

-גמישות! גמישות גמישות וגמישות! זו אחת התכונות הכי הכי הכי חשובות לכל מתקשר מקצועי. רוב הסיכויים שהטכניקות אף פעם לא יפעלו בדיוק "לפי הספר". מי שלא מעוניין להיות גמיש יכול לעבוד באבטחה או לא יודע במה. תחומים שדורשים תקשורת בין אישית מחייבים גמישות ויצירתיות! יכולת להתגמש ולהיות יצירתי כדי להשיג את מטרת התקשורת גם כאשר טכניקה ספציפית לא מצליחה. לדעתי היכולת הזאת מושגת על ידי התמודדות אמיצה עם כישלונות!

-יכולת להיות נוכח וקשוב לקלט החושי החיצוני. לא להיות בתוך שיח פנימי, לא להיות מושפע מ"קלט פנימי". להיות כאן ועכשיו קשוב לחושים במאה אחוזים. נקרא גם אפ-טיים.

בטח יש עוד דברים אבל אלה נראים לי החשובים ביותר.
לשאלתך מה עושה אותי למתקשר יותר טוב? העובדה שזה חשוב לי מביאה אותי להעמיק לחקור ולתרגל ולכן אני תמיד יותר טוב היום ממה שהייתי אתמול (לזה אני שואף... כמובן שזה לא תמיד במאה אחוז כך).

הערה: אני לא מתכוון למתקשר במובן המיסטי של תקשור אלא במובן של תקשורת בין אישית.
 
למעלה