שלום

אילנית03

New member
שלום

מזל טוב על הפורום החדש ושאלה: עוד חודשיים הבן שלי בן 12 ואנחנו ממשיכים את המסורת הקיבוצית של משימות בר מצווה לשנת הבר מצווה(עד ליום הולדת 13) כרגע יש לנו משימה אחת ואנחנו מחפשים עוד 12 משימות help למי שיכול. המשימה שיש לנו היא יציאה ליער בן שמן לניווט לילה ולינה באוהל (עם אבא ושני חברים)
 
משימות לבר-המצווה

אילנית, פה התקלת אותי. יש כמה אנשים שטובים בזה. אשתדל להעלות אותם לפורום כדי שישתפו אותך בנסיונם. יורם
 
משימות לבר-המצווה

1. לחקור במשפחה וללמוד את תחומי העיסוק שעוברים במשפחה במשך הדורות. אני בטוח שהוא ימצא תחומים שבדרך פלא עברו גם אליו. 2. לארגן ולהדריך טיול משפחתי במקום שמעניין אותו. 3. לערוך לוח עם ימי הולדת של כל קרובי המשפחה. לאחר מכן אפשר לשכפל אותו לכולם. זה מה שהצלחתי לדלות מעצמי ומילדי בינתיים.
 
משימות לבר מצווה

היי אילנית. קודם כל חשוב לי להגיד שאני מאד אוהבת את המסורת הקיבוצית הזו, אני חושבת שהיא בהחלט הכנה ראויה לעצמאות ודרך טובה, נגישה ורלוונטית לחגוג את המעבר מהילדות ל'בגרות'. ועכשיו למשימות: ארגון קומזיץ, כשהוא שותף ובעל אחריות בכל שלבי הארגון. לשתול ערוגה (ולתחזק אותה) בסביבה של הבית. לבשל ארוחה לכל המשפחה. זהו, ככה על רגל אחת... אם יהיו לי עוד- אבוא להגיד.
 
ארוחה בהכנה עצמית-ערוגה פרטית ועוד.

מדליק!!! כבר יש לנו 6 משימות. יש גולשים אחרים שיכולים להוסיף עוד רעיונות?
 
לעמוד במשימות ולספר לחברה

אילנית, יהיה נפלא אם תוכלי לספר לנו חוויות במשך השנה, עם ביצוע כל משימה.
 

אילנית03

New member
בשמחה רבה אני יעדכן כאן איך

הצליחו המשימות , בינתיים אנחנו הטלנו עליו משימה לשכנע את החברים שלו שיבקשו גם הם מהוריהם לקבל משימות של שנת בר מצווה על מנת שיהיו כמה ילדים שיוכלו לחלוק את משימותיהם יחד , ולעזור אחד לשני. וואו אני לא מאמינה שאני כבר אמא לילד שאוטוטו הופך לנער.
 
מעגלים של משימות לבר מתווה

אני אכתוב כמה דברים בנאליים, ואחר כך אתן לך רעיונות למשימות תואמות. ילד חי בכמה מעגלים, אותם הוא צריך להרחיב ובהם הוא צריך להעמיק: אני / אני ומשפחתי / אני וחברי / אני והישוב (השכונה, הבנין, הרחוב) שלי / אני והכיתה / אני והארץ / אני והעם / אני והדת לכל אחד מהמעגלים האלה, הילד יכול ליצוק תוכן על ידי עשיה ו/או למידה ו/או התנסות בתחום. העשיה צריכה לבטא ערכים של עצמאות, בגרות, נתינה, שייכות ועוד. בקיצור, הילד צריך לבטא עשיה למען ..... בכל אחד מהמעגלים. לדוגמא: = לארגן משחק "גמדים טובים" בבנין או ברחוב שבו אתם גרים. = טיול למקום חשוב בארץ, הוא מחליט מה חשוב, מארגן ומביא לטיול מי שחשוב שיהיה = ביקור באתר שיש לו קשר עם העם היהודי, כמו הכותל / מצדה / גמלא / עיר דוד / תל אביב הקטנה = ביקור באתר ששיך להיסטוריה של המשפחה, איפה גרו סבא - סבתא כשהיו ילדים וכו' = נגיעה בנושא הדת היהודית, למשל בישור בכפר חב"ד ובקהילה רפורמית, או אפילו ביקור בטיש ואירוח בחצר חסידית = עבודה תורמת לקהילה עם בני נוער נזקקים, קשישים בודדים וכו' = לילה עם עובדים ומשרתי ציבור (לילה במאפיה, לילה עם שוטרים / מכבי אש / מד"א) = עבודת כפיים משך כמה ימים שהכסף הולך למשהוא חשוב לדעתו (גם ג'ינס חדש, אם הוא חושב) האמת - קצת התיעפתי, אבל אני מקווה שהכוון ברור. אם לא - אשוב לבקר כאן.
 

AYELET1

New member
קראתי פעם על שנת בר מצווה כזו

שבה כל תלמיד נדרש למצוא משימה התנדבותית ולהתמיד בה במשך השנה.
 
למעלה