כמה שאלות נוספות על נהיגה והשכרת רכב בארץ

Ccyclist

Well-known member
גדלתי בארץ, לא נהגתי בה.

למדתי לנהוג באנגליה לפני 6 שנים, מסיבות טכניות עשיתי איזה חודש וחצי של לימודי נהיגה בספרד לפני הטסט הבריטי אז אפשר לומר שלמדתי לנהוג בשתי המדינות העיקריות שאני נוהג בהן ומכיר כל מני טריקים ושטיקים מקומיים. לצרפת, שגם בה נהגתי, יש כל מני כתבות עומק של כל מני דברים שחובה או אסור שם שאינם מחוייבים באנגליה ואי הקפדה עליהם יכולה לגרור קנסות. כל מקום שונה וכשיש פורום כזה שמתעסק עם העניין עדיף לשאול פה ולא להתפדח מול קרובים וחברים בארץ.
 

k-don

Well-known member
דווקא יש הרבה כיכרות אבל בכל מקרה WAZE תוכל לומר לך אם

מותר לעשות u-turn או לנסות פתרון אחר
 

Ccyclist

Well-known member
רובן המכריע ברחובות צדדיים.

אין אצלכם שימוש נרחב בכיכרות רב נתיביות במקום צמתים או מעל מחלפים. אתם מעדיפים צמתים יש לזה מספר השלכות שליליות. לפני שנה הייתי באוטובוס בצומת די חשובה שהמתין ברמזור לכמה פאזות פניה מיותרות שכיכר היתה מאפשרת בבת אחת תוך הפחתת זמני ההמתנה ברמזורים לכיכר. בהגעה לכיכר יש אולי 3 נתיבים בעוד שצומת מצריכה 5. עניין הפניה לאחור הוא גורם נוסף.
&nbsp
מצב הכבישים במקום שאני צריך לעשות שתי פניות פרסה הוא כזה: המרכז המסחרי נמצא בצד אחד של כביש עירוני רב נתיבי עם הפרדה קשיחה והגישה אליו וממנו היא מכיוון ב' בלבד. אני מגיע מכביש בינעירוני למחלף שמחבר לכיוון א' בכביש זה. אני חייב לעשות את הפרסה הראשונה. אחרי שאצא מהמרכז המסחרי אני צריך לחזור לכיוון א' כדי להמשיך ליעדי. בגלל הגאוגרפיה והעובדה שיש כביש בינעירוני אין כל מני רחובות צדדיים לעשות בהם סיבובים שיוציאו אותי לדרכי בפניות של 90 מעלות. אם היו כיכרות זה היה פותר לי את העניין בצורה אלגנטית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא חסרים מעגלי תנועה (כיכר זה משהו אחר) גם ברחובות ראשיים

למעשה יש ערים שבהן הם פופולריים להחריד, והעיריות מעטרות אותם בפסלים שונים ומשונים... רובם אכן חד-נתיביים, אם כי יש גם דו-נתיביים, תלוי בכביש. מעגל תנועה עם שלושה נתיבים לא זכור לי שפגשתי בישראל.
&nbsp
מעגלי תנועה לא מתאימים בכל מקום, יש סיבה שמשתמשים בצמתים מרומזרים, בעיקר (אני מניחה) שליטה בנפח התנועה ומתן העדפה לצירים מסוימים. כמו כן יש להתחשב באופי הנהיגה... מעגל תנועה מחייב מתן זכות קדימה (משהו שלא כל הישראלים מקפידים עליו, למרבה הצער...) ולפעמים זה לא פשוט להשתלב בו; לעומת זאת צומת* לא משאיר לנהג ברירה אלא לציית לרמזור (זה דבר שרוב הנהגים עושים, אפילו בישראל).
&nbsp
בכל מקרה אם אתה משתמש בנווטן כזה או אחר הוא בד"כ ידע להביא אותך ליעד בלי שלל פרסות, אלא במקומות מסוימים מאוד שבהם אי אפשר להימנע מהן.
&nbsp
________
* כן כן, זכר ולא נקבה, זו טעות נפוצה.
 

Ccyclist

Well-known member
זו גירסה עברית למגדר ניטראלי

המילים שצורת היחיד וצורת הרבים שלהן "מחליפות מגדר" הן בדרך כלל שמות עצם.
&nbsp
כשדוברי אנגלית לומדים שפות אחרות עם מגדר הם די מתרעמים על הרעיון שלעצמים דוממים יש מגדר, " how can a table be male or female? " .
&nbsp
יתכן שכמו צורת הריבוי הזוגי (עיניים, גרביים) שמוגבלת בעברית לדברים שמהווים זוג מובהק, אך בערבית טובה לכל שני דברים מאותן הסוג ( דאוולתיין ) גם שיטת היפוך המגדר בחפצים יכולה להיות שריד לסוג של ניטראליות מגדרית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא הבנתי מה ניסיתי לומר. מלכתחילה רק לשמות עצם יש מין דקדוקי

ולטעויות האלה יש בד"כ סיבה והיא לא קשורה ל"ניטרליות" (למשל התי"ו בסוף המילה "צומת"). אף שצורת הזוגי בעברית לא שגורה כמו בערבית היא גם לא לגמרי מוגבלת לשמות זוגיים מובהקים; כמעט כמו כל דבר בשפה גם לה יש חריגים (ציפורניים, שיניים, כיריים... אפילו המילה "מעיים" קיימת בשפה עוד לפני שידעו שיש מעי גס ומעי דק).
&nbsp
אומנם דוברי אנגלית נוטים לחשוב ששפתם היא חזות הכול ואין בלתה, אבל אין בה משהו מיוחד והפופולריות שלה נובעת מנסיבות היסטוריות. כידוע, בשפות רבות יש מין דקדוקי ולא רק בשפות השמיות; גם בלטינית ובשפות הרומאניות שהתפתחו ממנה (צרפתית, ספרדית וכו') יש מין דקדוקי וגם ברוסית ובגרמנית, שפה שחולקת עם האנגלית מוצא משותף. גם באנגלית היה מין דקדוקי בעבר והוא פשוט אבד.
&nbsp
כשלמדתי אנגלית התרעמתי על הרבה דברים, אז גם להם מותר... (די בכך שהם טורחים ללמוד שפות זרות; בבריטניה זה אולי מקובל, בארה"ב פחות). בפעם הבאה שדובר אנגלית "מתרעם" על מין דקדוקי אפשר לשאול אותו למה לספינה מגיע ולשולחן לא.
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי יש בשיטה משהו מכוון.

אין בעברית מגדר ניטראלי אז זה ששולחן - שולחנות וצומת - צמתים וכו' זו הצורה הקרובה ביותר לנייטראליות מגדרית בגלל החלפת המגדר. זו תופעה שקורה לשמות עצם.
&nbsp
לגבי היחס של דוברי האנגלית למגדר - אנשים מתייחסים לשפתם כנקודת המוצא ומשווים שפות אחרות אליה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא... אכן אין בעברית מגדר ניטרלי וההחלפה רק משנה זכר/נקבה

אין בה שום "ניטרליות" אלא פרשנות הגיונית ע"ס רמזים לשוניים שבמקרה הזה – מטעים
.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה סימולציה של הייד פארק קורנר

המדשאה עם השער זו הכיכר שטרישה מקמילאן רכבה סביבה בקטנוע בדרכה לעבודה.

 

Ccyclist

Well-known member
מה מהירות הנהיגה האמיתית בארץ?

אני שואל כי היחס לשילוט משתנה ממקום למקום. בבריטניה בד"כ יסעו עד 5 מייל לשעה (8 קמ"ש) יותר, בצרפת מקפידים על המהירות המדוייקת - לפחות באוטוסטרדות - לא ראיתי רכב אחד עושה יותר מ 130, בספרד נוהגים ב 100 קמ"ש בין אם השילוט מורה על 80 או 120. אני מודע שחוקית היה מותר לנסוע עד 10% יותר מהמהירות בשלטים, אבל מה נהוג בשטח?
 

k-don

Well-known member
עד 20 קמ"ש מעל המותר בכביש עירוני ו 25 קמ"ש בכביש בינעירוני

תקבל רק 250 ש"ח קנס ללא נקודות.
המדרגה הבאה כוללת קנס של 750 ש"ח ו 8 נקודות.

https://www.lawguide.co.il/articles/4211/22989/

בכל מקרה, לאחרונה ייתכן שאוכפים רק את המדרגות הראשונות (בגלל בעיית האמינות של מצלמות המהירות)
 
למעלה