כמה שאלות נוספות על נהיגה והשכרת רכב בארץ

Ccyclist

Well-known member
כמה שאלות נוספות על נהיגה והשכרת רכב בארץ

1- האם מותר להשתמש ב GPS של הנייד כשהוא מוחזק במתקן עגינה? השתמשתי בו במדינות אחרות וזה עדיף על תשלום GPS מוגזם לחברות ההשכרה. כמו כן היו לי בעבר בעיות עם שיחות נכנסות שחייבו נגיעה או שתיים במסך כדי לחזור ל GPS, אינני יודע אם אפשר לממוע את זה או מה המצב אצלכם אם אגע במסך של מכשיר מוחזק. (לא מכשיר ביד).

2- לפי אתר הדואר המלכותי הבריטי שמוכר רישיונות בינלאומיים צריך רישיון בינ"ל אמנת 1968 כדי לנהוג בארץ עם רישיון בריטי. יש לי כזה בגלל אי הוודאות על המצב של בריטניה באירופה, אביא ליתר ביטחון, אבל האם באמת ידרשו אותו?

3- קראתי איפשהו שצריך להדליק אורות ביום בחורף (ממתי עד מתי?). מעולם לא נסעתי במדינה עם דרישה כזו (שמעתי שהיא קיימת בקנדה), במדינות שנהגתי בהן צריך להדליק אורות בגשם או בתנאי עננות או ראות לקויה, אך בשעות היום ההחלטה נתונה לשיקול דעתו של הנהג לפי התנאים שהוא רואה. האם החובה היא רמת האור הנמוכה ביותר של קליק אחד (מה שכיום לפעמים נעשה עם L.E.D. ולעיתים דולק אוטומטית) או רמת אור לראייה בלילה ושני קליקים בכפתור? האם תאורה אוטומטית פועלת לפי דרישות החוק או שהיא אינה מדליקה אורות ביום כפי שמותר באירופה?

תודה על התשובות.

ד"א מדדתי את המרחקים במדינה לפי מפות גוגל ובאמת שקשה לנהוג יותר משעתיים וחצי למעט נסיעה לאילת, אז סדר הגודל לא שונה מדי מנסיעות בינעירוניות שאני עושה.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
השלמה

1. - בהמשך - אסור לגעת בטלפון בזמן שהרכב נמצא בתנועה
2. גם אם תנהג עם רשיון בריטי תקף כשאתה בארץ מעל שנה לא תענש אלא לכל היותר יסבירו לך את התקנה, למעט אם היה לך בעבר רשיון ישראלי שנשלל, במקרה כזה מיד לכשתתפס יורידו אותך מההגה ובמידה ונוכחת במשפט גם תועמד לדין
 

Ccyclist

Well-known member
תודה, לגבי 2 מדובר בביקור של כמה שבועות.

בעבר שכרתי רכב במדינה לא אירופאית שהתירה שימוש ברישיון הבריטי ל 28 יום בלבד, דרשה רישיון בינ"ל (מושג מטעה, על התעודה כתוב International Driving Permit כלומר היתר ולא רישיון ומדובר בסוג של אישור לרישיון הלאומי).
 

רוני1955

Active member
השלמה להשלמה.

גם כשהרכב עומד ברמזור אדום, זה נחשב בתנועה ואסור לגעת בטלפון (זו החלטה של בית המשפט העליון במסגרת ערעור שהוגש פעם).
 

Ccyclist

Well-known member
הבעיה ששיחה נכנסת יכולה לשבש

יש לי GPS מובנה ברכב אז השימוש בסמארטפון וה GPS של גוגל הוא רק בשכירת רכב.
&nbsp
מה שקרה לי פעם היה שבעת שימוש בסמארטפון כ GPS היתה שיחה נכנסת שלא עניתי לה, אך המסך נחסם עם הודעה שהייתי צריך להסיר ידנית. יתכן שהתוכנה התעדכנה מאז אך יתכן שאצטרך לעשות משהו דומה בעתיד.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בעיה

תוכל להביא קישור להחלטת בית המשפט העליון ?
עד לפני כשש שנים נתנו דו"חות כאלה - ואז פסק שופט שתנועה = ,מובמנט" ולא "טראפיק" ומאז הונחו שוטרי התנועה לא לתת דו,ח טלפון על רכב בעצירה מוחלטת.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
הקישור שנתת אינו ממין העניין

לפי הכתוב בו העליון לא דן בשימוש בטלפון כשהרכב עומד ברמזור אלא רק בנושא אחיזת הטלפון בנסיעה גם בלי צורך הוכחת שימוש כלשהו
 

רוני1955

Active member
המשך

העליון החליט לא להתערב בנושא, ומכאן מבינים שהוא מצדיק את ההחלטה של בית המשפט המחוזי. אבל, בוא נניח שהעליון לא פסק. אבל בית המשפט המחוזי, שהוא סמכות מספקת בפני עצמה, כן פסק.
 

Ccyclist

Well-known member
ונגיעה ללא אחיזה כשהמכשיר בתושבת?

אני מקווה שזה לא יחשב "אחיזה" אסורה. הכוונה ללחיצה או שתיים במקרה הצורך, לא שימוש מתמשך כמו כתיבה או חיוג (שאני מניח חיוג כשלעצמו אסור)
 

גבע אבי

New member
לא מדוייק

יש הנחיה כתובה של אגף התנועה לא לאכוף שימוש בנייד כאשר הרכב במצב סטטי בדרך
 

גבע אבי

New member
עוד תשובות

אף אחד לא יקנוס אותך בשל נגיעה או שתיים בנייד שבתושבת
לא בקשתי מאף תייר, ופגשתי הרבה על הכביש, רשיון בינלאומי. זה יותר תופס לגבי ביטוח.
לגבי אורות, תאורת DLR מספקת. תוודא כי גם האורות האחוריים דולקים (לא אורות ערפל!!. איך לך מושג כמה זה מעצבן
)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עונה חלקית

1. אין בעיה להשתמש ביישומוני ניווט בנייד כשהוא בתושבת, כל המדינה עושה זאת (זה חוקי). כפי שכתבו לך, אתה לא אמור לגעת במכשיר בזמן הנהיגה, אבל גם את זה רוב המדינה עושה (ורוב הזמן לא עומד שם בדיוק שוטר) אז זה כבר לשיקולך. למיטב ידיעתי אפשר להגדיר ליישומון הניווט שיהיה תמיד מעל ולכן לא תצטרך ללחוץ על משהו כדי לחזור לניווט (אגב, אני לא עונה לשיחות בזמן ניווט פעיל ב"שטח זר" כי אני צריכה את ההנחיות הקוליות וזה רק מפריע לי ומסיח את דעתי).
&nbsp
3. חובת הדלקת אורות ביום בכבישים בין-עירוניים חלה מתחילת נובמבר ועד סוף מרץ. יש כיום מכוניות שבהן יש תמיד תאורה פועלת (אוטומטית) ואז אין בעיה. בתוך העיר לא צריך, אבל אם אתה עומד לצאת מהעיר ולא בטוח מתי אתה בפנים/בחוץ, מוטב להדליק בתחילת הנסיעה וחסל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה מגיע בעוד יותר מחצי שנה וכבר עכשיו שואל שאלות כאלה? ואוו

 

Ccyclist

Well-known member
מדינה שאנהג בה 1000 ק"מ אתכונן מראש.

&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
ושאלה על פרסה בצמתים ראשיים

נראה שאין אצלכם כיכרות בדרכים ראשיות עם הפרדה קשיחה , רק צמתים. אם אני מגיע מכיוון אחד וצריך לחזור לכיוון שהגעתי ממנו (למשל - אחרי קניות במרכז מסחרי) לא תהיה לי כיכר רב נתיבית להסתובב סביבה כמו שאני רגיל אלא יהיה צומת עם נתיב פנייה שמאלה שארצה לעשות בו פניית פרסה.
&nbsp
השאלה עד כמה מקובל לעשות פניות כאלו, אם על פי רוב מאפשרים אותן, ואם יש לי רמזור שמאלה (ומן הסתם אין תנועה מהכיוון הנגדי) - עד כמה נפוץ שיהיה רמזור שמאפשר פניה ימינה מהרחוב שמשמאלי (קונפליקט אפשרי בין הרכב שלי לרכב שבא משם)?
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני מבינה שמעולם לא נהגת כאן? חיית אי פעם בישראל? (תוהה...)

בעיקרון כשיש לך רמזור שמאלה מותר לך לעשות פרסה אם אין תמרור האוסר זאת (לשים לב שלפעמים יש תמרור איסור פרסה שרלוונטי רק לרכב כבד או לשעות מסוימות).
 
למעלה