מספר שאלות על שכירת רכב בביקור בארץ

Ccyclist

Well-known member
מספר שאלות על שכירת רכב בביקור בארץ

אני "עולה-יורד" עם רישיון בריטי, מעולם לא נהגתי בישראל אבל נהגתי ב 3 מדינות וטריטוריה נוספת הן בצד שמאל והן בצד ימין. בגלל שאני מבקר אנשים ללא רכב באחת החופשות הם די רוצים שאשכור רכב לצורך טיולים בארץ ומדיון בפורום אחר נראה לי שהפסדתי בוויכוח הזה, הטיעון היה שאי אפשר לטייל למספר יעדים ביום אחד עם כל ההמתנות בתח"צ.

השאלות:

כביש 6 - לפי טריפ אדוויזר יש עמלות נוספות מצד חברות ההשכרה, וכן עמלה לפי חודש קלנדרי שיוצרת כפל תשלום אם הביקור חוצה את ה 1 בחודש. האם זה נכון ? אני מבין שהגבייה בכביש נעשית לפי מצלמות, באיזה שלב מקבלים את החשבון ? כמו כן עד כמה הוא עדיף מכביש 2 ?

החזרה - אני מכיר את נמה"ת פאבלו פיקאסו במאלגה בעל-פה ורגיל להחזרת רכבים שכורים שם, אבל מערכת הכבישים של נתב"ג זרה לי כי בדרך כלל אני מגיע ברכבת או במונית. האם החזרת הרכב קרובה לטרמינל 3 או 1? שמעתי דברים על המתנות לשאטלים ואני רוצה להמנע מכך. כמו כן - האם אפשר להחזיר מפתחות בתיבה במידה שמגיעים לשדה בשעת בוקר מוקדמת ? בטיסות של 6-7 בבוקר זה משהו שאני עושה באופן די עקבי בספרד.

חנייה - מהדיונים פה עולה שיש אפליקציות לתשלום חנייה ברחוב, עד כמה זה נפוץ ובאיזו מידה ניתן לחנות בחינם ברחובות צדדיים או כבישי שירות? גדלתי בפרברי ירושלים שם היו רחובות חנייה ייעודיים לצד מספר בניינים - האם בימינו רחוב כזה עדיין נחשב לציבורי או שמחלקים בו את מקומות החנייה לדיירים? האם יש אתר כמו Parkioedia לישראל? כמו כן, האם סופרים וחנויות מחסן מגבילים את החנייה לשעתיים שלושה או שאין הגבלה ? כמו כן עד כמה התופעה של אנשים שעומדים במקום חנייה כדי "לשמור" אותה נפוצה והאם זה חוקי ?

תדלוק: האם נהוג לתדלק בעצמכם כמו באירופה או שיש מתדלקים כמו בארה"ב? אם התדלוק עצמי - האם ניתן לשלם במשאבה עם כרטיס אשראי או שחייבים להכנס לחנות של התחנה ? שמעתי על משהו שנקרא "דלקן" - האם זה כרטיס ספציפי ל"דלק" או משהו שעובד בחברות אחרות ? כמו כן האם זה מתאים בכלל לתושבי חוץ ?

נהיגה אגרסיבית - אני רגיל לנהוג בכבישי ספרד עם נהגים ים תיכוניים כולל רכבים עם לוחיות זיהוי מרוקאיות, ונהגתי פעם במדינת עולם שלישי עם רוב לא לבן אז הניסיון שלי לא לגמרי "צפונבוני", אבל לנהיגה בארץ יש את המוניטין שלה כולל כיסוי נרחב של תאונות וסטטיסטיקת תאונות. מבחינת מי שנהג בחו"ל - עד כמה החוויה שונה מנהיגה בספרד או בריטניה ?

רכב לפי דרישה: האם מתאים לתושבי חוץ או דורש רישיון ישראלי? בעבר הסתכלתי על אתר של איזו חברה בתחום ונראה שהם בנו על מנוי חודשי לטווח של שנה בערך, האם ישנן חברות כאלו שפתוחות למנוי של כשבועיים או שעדיף לי להצמד לחברות השכרת הרכב בנתב"ג. אני מתכוון לשהות בשרון ( הרצליה - רעננה - כפ"ס ) אז אוטותל לא רלבנטי, והרעיון הוא לטייל ברחבי הארץ.

השטחים - האם ניתן להגדיר לגוגל שלא לנווט לשטחים / מזרח ירושלים וכו' ? המצב הבטחוני בארץ די ייחודי ולא נהגתי אי פעם במקום עם סיכסוך מהסוג שלוחית זיהוי לא נכונה עלולה להוביל לתקיפת הרכב. האם כביש 1 מירושלים לים המלח בטוח ? כמו כן בשנות התשעים זכור לי שגניבות רכב מישראל לרשות היו מכת מדינה, האם העניין השתפר מאז ?

וצל"ש אחד: אין בארץ את כשל השוק נגד שכירת רכבים אוטומטיים שקיים באירופה. אני מעדיף רכב אוטומטי אך הוצאתי רישיון ידני כי פערי המחיר בשכירה באירופה הם 250% או פי 2.5 לשכירת רכב אוטומטי בהשוואה לשכירת רכב ידני. באתרים שבדקתי אין אפליית מחירים כזו בארץ ויש רוב די מוחץ ( 58:8 ) לרכבים אוטומטיים.
 

k-don

Well-known member
תגובות לגבי חנייה, תדלוק, השטחים וסלולרי:

אפליקציות לתשלום חנייה ברחוב, בכחול לבן, יש את פאנגו וסלופארק. בבסיס הן לוקחות את התעריף העירוני (בערך בין 3 ל 6 ש"ח לשעה, תלוי בעיר ובאיזור). נדרש רישום מראש ואינני יודע אם תומכות בכרטיס אשראי חו"ל.
יש פתרון של מונה נטען (איזיפארק) או שאפשר לקנות כרטיס בשטח (מדחנים), אבל אלו פתרונות לא סבירים היום (לפעמים אפילו אין מדחנים, לדוגמא בכרמיאל).
יש איזורים שלא מסומנים ויש חניונים בתשלום גבוה יותר.
למציאת חנייה אפשר להעזר בצייד החנייה של פאנגו, ואפשר גם להזמין חנייה פרטית בתשלום בפינק פארק.
בחניות לפעמים יש מגבלת שעות ולפעמים בשעות מסוימות החניה מותרת רק לבעלי תו חניה אזורי.

תדלוק - אפליקציית WAZE נותנת את תחנות הדלק בסביבתך ומחירים (שמעודכנים על ידי המשתמשים, ואינם עדכניים לפעמים).
אפליקציית fulltank מכילה מידע שבאזור שלי הוא עדכני (אולי זה בגללי).
מחיר הדלק הוא כ 6 ש"ח לליטר. 21 אגורות יותר יקר, זה תדלוק על ידי מתדלק (תוספת מקסימום). בנוסף יש תוספת לילה ושבת בחלק מהתחנות.
יש הרבה תחנות של תדלוק עצמי (יש חובה שתהיינה עמדות כאלו בכל תחנה).
יש תחנות שהתשלום ישירות במכונה, ויש כאלו שצריך לשלם בחנות. לחברות יש אפליקציות שמאפשרות לשלם בקלות ישירות מהסמארטפון (לדוגמא סונול ו yellow) ולחייב את כרטיס האשראי, וגם לקבל מבצעים או הנחות.
יש כמובן תחנות זולות , ויש אזורים שבהם מספר תחנות זולות (בשם התחרות). יש תחנות שלא לוקחות תוספת לתדלוק על ידי מתדלק, או שהתוספת קטנה מ 21 אגורות.
יש תחנות שנותנות עיתון במתנה בתדלוק מעל X, ויש שנותנות רחיצה חיצונית ב 5 או 10 ש"ח בתדלוק.

השטחים - WAZE מאפשרת להגדיר להמנע משטחים מסויימים, וגם להמנע מכבישי אגרה (והיא גם מציגה את המחיר של כבישי האגרה לפי סוג המנוי שלך אבל היא לא מתייחסת לרכב שכור)

על איזה פתרון אתה חושב מבחינת סלולרי בארץ? אפשר להמשיך את הדיון בפורום סלולר
 

Ccyclist

Well-known member
תודה, טוב להכיר את הגירסה הישראלית.

לרבים מהפרטים האלו יש מקבילות שאני מכיר בחו"ל אבל טוב להכיר את הפרטים הקטנים מראש כדי שלא להסתבך בהחלטות שצריך לקבל במהירות. לא אכנס להשוואות אפילו אם כמה מההקבלות די שונות.
&nbsp
לגבי סימון החנייה על שפת המדרכה - האם בלילה קל לראות את ההבדל בין אדום וכחול ? במקום שבדקתי התלוו לסימון הכחול-לבן סימוני מפרצי חנייה מסודרים על הכביש, האם זה הסטנדרט? (באנגליה שיטת הסימון שונה לחלוטין)
&nbsp
מצאתי איזה יוטיוב על הדלקן ומתברר שזה סוג של RFID שהמשאבה קוראת. מעולם לא נתקלתי בדבר כזה אז זה די מרשים, אבל עברתי לאחרונה לרכב חשמלי אז זה לא דבר שיחסר לי אחרי תקופת ההשכרה. האם יש דרך לדעת אם זה קיים בחברות השכרת הרכב?
&nbsp
לגבי סלולר - סים מקומי בחנות עצמאית, 5GB בערך. בפעם לפני שעברה נחתתי בצהריים והגעתי לחנות ביום ההגעה. בפעם שעברה נחתתי בלילה וכהכנה ביקשתי שישלח אלי סים מראש אבל בסופו של דבר תהליך ההפעלה וההטענה הצריך ביקור בחנות אז הפעם אוותר על הזמנה מראש. יש לי סמארטפון עם שני סימים.
&nbsp
כרטיס האשראי הזר עבד מצויין בארץ, יש אפליקציות או אתרים שדורשים מספר זהות ישראלי אבל הם בסך הכל מוודאים שמדובר במספר זהות תקף, אין חיבור בין המספר לכרטיס עצמו. אם בחנות דורשים מספר טלפון לא אכפת להם שאני רושם מספר זר.
 

k-don

Well-known member
סימון החניה בכחול לבן מחייב בנוסף שלט בתחילת הרחוב

או מפרץ החניה שמגדיר את שעות החניה בתשלום.
סימון אדום לבן זה משהו כמו אין חניה.
סימון אדום צהוב מסמן תחנת אוטובוס .
לגבי לראות את הצבע, מעניין מה עושים עיוורי צבעים.

אם בחברות ההשכרה קיימת האופציה לדלקן, היה סמוך ובטוח שזה יעלה לך יותר מאשר תדלוק עצמי.

לרוב האפליקציות דורשות מספר טלפון אליו שולחים SMS. ייתצכן שהם לא יתמכו במספר בינלאומי (מצד שני, יהיה לך מספר ישראלי?)

לגבי סים ישראלי - לא אמרת כמה יעלה לך 5G. ולא אמרת מה הוא יכלול. (האם יכלול שיחות מקומיות, שיחות לחו"ל)
היום המחירים לסים רגיל ותוכנית בישראל מאוד זולים.
אפשר לקבל סים ותוכנית של 40G ואפילו 100G ב 40-50 ש"ח כולל עלות הסים ואפילו כולל שיחות לארה"ב (חופשי או 500 דקות וכדומה) וכמובן שיחות בישראל חופשי.
רק שאם לוקחים תוכנית כזו במסלול רגיל (ולא פריפייד), צריך לזכור להתנתק בסיום הביקור.
יש חברות (כמו WE4G) שבהן אתה מנהל את הקו לבד, ואפילו שולח בקשת ניתוק ללא צורך בשיחה או טרטור של שימור לקוחות.
כל חברה והדרישות שלה לגבי תז או כרטיס אשראי ישראלי
 

Ccyclist

Well-known member
החנייה נשמעת דומה אך שונה, סים מקומי נותן מספר מקומי.

אמרתי שלא אשווה אבל בבריטניה יש סימונים עם משמעויות דומות שנעשים ע"י סדרת פסים לדץצד הכביש לפני שפת המדרכה. הסתכלתי קצת בסטריטוויו וראיתי את הפרטים שתיארת במקומות שביקרתי בהם בארץ. הם מסוג הדברים שכאדם שאינו נוהג אינך שם לב אליהם, אבל הם שם ברקע.
&nbsp
האם לתושב רחוב בכחול לבן יש זכות לתו אורח, או תו תושב ללא מספר רישוי (המספר של רכב ההשכרה לא ידוע מראש והביקור מתוכנן לחג) ? אם כן אשקול לטרטר את מארחיי שרוצים שאנהג עבורם.
&nbsp
תודה על האזהרה מתוספת מחירים על דלקן בחברות ההשכרה. אני מכיר את הטריקים שלהן עם הביטוח הנוסף (במשך למעלה מעשור לא שילמנו אותו בספרד וזה חסך אלפים) וכן עם ה GPS (אני סומך על הניווט של גוגל שהשתמשתי בו ב 3 מדינות, יש לי מחזיק לסמארטפון שעלה איזה €2-€3).
&nbsp
אני גם יודע שעוקצים אזרחי ישראל תושבי חוץ בתוספת מע"מ של 17% מעל המחיר שמוצג באתרים הזרים, וזו אחת הסיבות שלא רציתי לשכור רכב בארץ. לפי החוק אסור לי להכנס על הדרכון הבריטי והייתי מעדיף שלא להסתבך אם הייתי נכנס עליו והיו עולים עלי איכשהו. בעבר היה מצב שפשוט רצו לראות דרכון זר, אך כיום חייבים להראות את התדפיס של ביקורת הגבולות.
&nbsp
סים הטענה מראש פלוס הטענה לחודש עולה כ ₪50 וכשהביקור מסתיים אפשר לזרוק אותו בלי לחשוש מחיובים נוספים או טענות כאילו התחייבתי לשנה. בעידן האפליקציות אין צורך בשיחות קוליות לחו"ל.
&nbsp
קראתי איפשהו שכביש החוף הוא 90/100 קמ"ש בעוד שכביש 6 הוא 110/120 קמ"ש בערך. אם זה אכן המצב אז כביש 6 עדיף לנסיעות ארוכות. זה די מקביל למצב שאני מכיר בספרד אבל שם הגבייה בכביש האגרה היא במזומן או אשראי למי שאין לו התקן לעמדה האלחוטית. מהסיבה הזו לא שאלתי על מנהרות הכרמל שהשיטה שלהן מוכרת לי.
 

k-don

Well-known member
בישראל יש 4 כבישי אגרה

כביש שש
כביש שש חוצה צפון
מנהרות הכרמל
הנתיב המהיר.
ברכב רגיל ניתן לעשות רישום אוטומטי לכל הכבישים דרך פאנגו.
לא יודע מה הסטטוס ברכב שכור.
ללא רישום מראש חברת ההשכרה תיקח עמלה (כמו שלוקחות חברות הליסינג)

תו תושב מקבל מי שגר באזור מסוים ובאותו אזור יש הגדרה של תו תושב.


לגבי הסלולרי שתקבל, אני מבין הוא כולל שיחות בארץ
 

Ccyclist

Well-known member
קראתי על זה בטריפ אדוויזר והאלמנט הקלנדרי מעצבן.

אם העמלה היתה ל28 יום (בהשכרה שאני מכיר זה הבסיס לחודש ולתקופת מקסימום של 56 יום) זה היה מקובל עלי, אבל אם למשל אני מגיע ב 25 לחודש ועוזב ב 5 לחודש הבא אני לא רואה מדוע עלי לשלם פעמיים על בסיס קלנדרי, בייחוד שיש סיכוי גבוה שהרכב עצמו (והמנוי של חברת ההשכרה הוא לרכב) ונסע בכביש 6 בחודש ההגעה. החגים והחופשות בישראל מתנהלים לפי לוח השנה העברי כך שיש גורם משיכה די חזק שאינו מתחשב בלוח השנה הלועזי.
&nbsp
נקודת המוצא שלי תהיה בשרון ולכן עדיף לי לעקוף את האיילון או את גהה ע"י שימוש בכביש 6. הנתיב המהיר באיילון מגיע מאזור שפירים ולכן לא הכי רלוונטי מנקודת המוצא שלי, ומנהרות הכרמל אינן בעיה אם אשתמש בהן.
&nbsp
ממה שמצאתי ב Ynet (אתר כביש 6 לא עולה כרגע) המחירים בכביש 6 די מצחיקים - מינימום ₪12 ומקסימום ₪20 (€3-€5) ואני רגיל למחירים כאלו למקטע בודד ב AP7 של הקוסטה דל סול.
&nbsp
כמו כן - מאיזה גיל מותר לנוער לשבת במושב הקדמי בחגורת בטיחות רגילה ? מצאתי התייחסויות עד גיל 8 אבל אין מידע ברור על גילאי עשרה מוקדמים.
&nbsp
&nbsp
 

k-don

Well-known member
העמלה היא על חודש קלנדרי, כי העמלה היא פר חשבונית.

כל חשבונית שמגיעה הם צריכים לפצל לכל הנוסעים ברכב שנסעו באותו חודש.
לכן העמלה היא הגיונית (ומוגזמת)

בכביש שש המחירים תשלויים בסוג המנוי.רכב השכור מקבל
תעריפים:
https://www.kvish6.co.il/taarif.aspx
אם הרכב השכור מקבל תעריף מזדמן או מנוי וידאו או מנוי פסקל (הבדל של כ 4 ש"ח ביניהם)
מנוי פסקל ישלם בין 11.72 ל 25.44 בתלות בשימוש (11.72 לעד 3 קטעים, 25.44 ל 5 קטעים ומעלה פלוס הקטע הצפוני)

בכביש שש חוצה צפון - יוקנעם וצפונה (ראה הוזהרת - WAZE לא מבדיל ביניהם וייתכן שחברת ההשכרה תיקח על כל מנוי עמלה בנפרד)
https://6cn.co.il/prices
בין 1.79 על קטע אחד (כשהינך לקוח רשום) לבין 5.73 על שני המקטעים ביחד כשאינך לקוח רשום.

הכביש הכי בעייתי הוא דווקא הנתיב המהיר לתל אביב, שם המחיר גבוה מאוד בשעות העומס ואם אינך רשום ואינך משלם מראש יש גם קנסות (למיטב זכרוני)

מנהרות הכרמל - 7-14 ש"ח (מקטע או שני מקטעים) ואפשר לשלם בקופות או לעבור ללא המתנה בקופות (למנויים)
לסיכום - תדאג לקבל מחברת ההשכרה את כל הפרטים לגבי כל כביש.
 

Ccyclist

Well-known member
נראה שאתר כביש 6 חסום לחו"ל, הסתר פניך מהתייר.

ניסיתי לברר עצמאית באתר וניסיתי את הלינק ששלחת אבל האתר אינו עולה.
&nbsp
לגבי העמלה הכפולה: זו לא הגניבה הראשונה שחברות ההשכרה ניסו לגנוב ממני. בפוסט הראשון ציינתי את פער המחירים נגד הרכב האוטומטי באירופה, כשל שוק של 250%. הוצאתי רישיון ידני וחסכתי אלפי יורו מול החברות. חיוב כפול של ₪50 / £10 על יומיים-שלושה זה סכום שמאד מעצבן אותי ברמה העקרונית, אבל לא סכום שישנה את התוכניות שלי כשאני משלם על כרטיס טיסה, כ ₪500 ליום על מלון או AirB&B (המילה "מארחיי" די רחבה וכוללת מאפיינים כמו כביסה או בישול אצלהם גם אם פיזית אשהה במקום אחר), ו ₪150 ליום על שכירת רכב. זה שעוקצים אותי במחיר של ארוחה במקדונלדס לא ישנה את תוכניות הביקור שלי, אבל ישאיר רושם רע על היחס של חברות ההשכרה. אחרי הכל - כביש 6 אינו גובה יותר מחברות ההשכרה פר שוכר, ורכב שכור יכול להכניס להן ₪50 לחודש אם יש שוכר אחד או ₪500 אם יש 10 שוכרים אז אינני רואה קשר בין הרווחים מהעמלות האלו לבין ההתעסקות מול כביש 6. חברות ההשכרה בספרד אינן צד לנסיעות שלי בכביש האגרה שם ואינן רואות יורו סנט מיניאטורי אחד מהשוכרים שמשלמים לכביש במזומן.
&nbsp
משום שאני רציתי לעשות טיול רכבתי ומארחיי רוצים נהג צמוד יתכן שאפיל עליהם חלק מעלויות הדלק או האגרות.

 

k-don

Well-known member
חשבתי להציע לך VPN, אבל ניסיתי עם VPN לארה"ב והכל עבד

אז יש בעיה אצל ספק האינטרנט שלך או ב DNS שלך.
צירפתי תמונה

 

Ccyclist

Well-known member
ניסיתי בוויפי ובסלולר. שאלה אחרת - מה הקטע עם רעננה ו 531

יש שם רצף שלם של מחלפים שאי אפשר לצאת מהם לרעננה אם באים ממזרח. זה כולל את המחלפים המסובכים שמחברים לצומת רעננה שמחברים רק דרומה. נראה שרק מחלף תל-חי בלב כפר סבא ומחלף בן גוריון בלב רעננה מאפשרים לנהג שמגיע לגוש העירוני ממזרח לפנות צפונה, דבר שמביא נהגים לאזורים העירוניים העמוסים של וויצמן כפ"ס ואחוזה רעננה. מה הקטע? האם זה מצב סופי או שיש רמפות בבניה? מאכזב במיוחד שהמחלף המסובך של רעננה דרום לא מאפשר כניסה לעיר מ 531.
 

k-don

Well-known member
יש כניסה גם מרחוב ירושלים לרעננה . כל המחלפים של כפר סבא

מאפשרים יציאה צפונה.
רק המחלף של צומת רעננה לא מאפשר יציאה לרעננה ולכפר סבא כשבאים ממזרח.
לא יודע לגבי התוכניות.
בתור אחד שגר ברעננה וכפר סבא עד לפני שנה וחצי, חיכינו הרבה זמן לכביש 531, ואני עדיין משתמש בו לכל אורכו (או מאיילון לכפר סבא או מכביש שש לרעננה)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כמה תשובות קצרות (אם עדיין רלוונטי...)

כביש 6 והחזרה – הכי טוב שתשאל את חברת ההשכרה.
&nbsp
חניה – בעייתית בעיקר בלב ערים כמו ת"א וכו'. בערים פחות עמוסות אין בד"כ חניה לדיירי הרחוב בלבד (ואם כן זה רק בשעות הערב והלילה). ליד אטרקציות בד"כ יש חניונים מוסדרים, בחינם או בתשלום. יש קניונים שבהם החניה חינם רק לשעה–שעתיים–שלוש (אם או בלי קניה במקום, או בתוספת זמן אם קונים). הכול כתוב כשנכנסים לחניון ואפשר לברר מראש אם אתה יודע לאן אתה נוסע. במקומות וזמנים עמוסים קורה שאנשים עומדים ושומרים חניה, זה לא משהו שנתקלים בו יום יום בד"כ.
&nbsp
בעניין יישומוני חניה – אני לא משתמשת בהם, מתקשרת לכוכביות. זה יוצא נוח וזול יותר, לפחות עם סים מקומי (כמעט כל התוכניות בימינו כוללות שיחות חינם בלי הגבלה).
&nbsp
דלק – יש ויש, אתה קובע את התחנה ואת סוג השירות. "דלקן" הוא שבב שמותקן ברכב ומקושר ישירות לאמצעי תשלום. רלוונטי בד"כ לרכב חברה / ליסינג וכו', לא נראה לי שזה רלוונטי לך (אבל בכל מקרה, שאל את חברת ההשכרה).
&nbsp
לפי מה שתיארת אתה צריך לשכור רכב. שירותי ההשכרה בערים הם בד"כ לנסיעות קצרות בתוך העיר ואתה גם לא יכול לסמוך על זה שהרכב יחכה לך אחרי שתסיים...
&nbsp
אחרון חביב: כן, הנהיגה בישראל אגרסיבית ועצבנית (בעיקר בקיץ...) ובאזור גוש דן אתה גם עלול לפגוש אין ספור רוכבי אופניים וקורקינטים שעושים בכביש כשלהם... אין לי מושג מה המצב בשטחים, אין לי מה לחפש שם. כך או כך, סעו בזהירות.
 

k-don

Well-known member
למה את חושבת שלהתקשר לכוכבית זה יותר זול? שלא לדבר על נוח?

באפליקציה הרבה יותר פשוט.
היא מתבססת על שירותי מיקום.
התשלום אותו תשלום. (בשיחה ובאפליקציה)
בלחיצת כפתור מסיימים חניה.
באפליקציה יש אפשרויות לתשלום חודשי קבוע ולקבלת שירותים נוספים (לא חובה).
שרותים לדוגמא -
1. צירוף אוטומטי לכביש שש חוצה צפון והנתיב המהיר.
2. אפשרות לרחיצה במחיר מוזל בתחנות שטיפומט
3. שרות זזתי/הארכת חניה/תשלום בחניונים בלחיצת כפתור
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לנו זה יותר נוח, וגם לא גוזל מקום אחסון יקר בנייד

(כן, הנייד שלי זול ואין בו הרבה מקום אחסון. גם זה שיקול), שומר טוב יותר על הפרטיות ולא מכניס לטלפון כל מיני שירותים נלווים ושלל הצעות מיותרות (לי). גם ככה לא מפעילים בד"כ שירותי מיקום, אז להפעיל אותם במיוחד ולחכות שהמערכת תזהה איפה הטלפון – בזמן הזה כבר סיימתי לבחור עיר, הפעלתי חניה והמשכתי בדרכי. העיקרון שלי בחיים הוא לא למלא את הטלפון ביישומונים מיותרים שאינם באמת נחוצים לי ויש להם תחליף פשוט ונוח.
 

k-don

Well-known member
אני משתמש כל הזמן ב waze ו גוגל מפס אז שירותי מיקום עובדים.

בהקשר הזה יש כאלה שמבטלים גם גלישה סלולרית וגלישה באינטרנט הסלולרי ובלוטוס נוסף על שירותי המיקום.
 

Ccyclist

Well-known member
רלונטי כי אני מתכנן מראש

תודה, אנחנו בדרך כלל שוכרים דרך אתר שמשווה חברות אז לא אוכל לדעת באיזו חברה זה יצא ומה התנאים שלה עד שכבר אשכור.
&nbsp
אם לא אגיע בשעות היום אטרטר את מארחיי להשיג לי סים מקומי מראש. יש חנות עצמאית מרחק הליכה קלה מביתם. בפעם שעברה הביקור לא התחיל אצלהם אלא במלון בעיר אחרת.
&nbsp
לגבי אפליקציות - אני מסכים איתך. אפליקציות רבות הן "תחפושת" לאתר וחבל שדורשים להוריד אותן במקום שיהיה אפשר לשים סימנייה בדפדפן.
&nbsp
בגלל לוח השנה העברי ושיקולי מארחיי נראה שהביקור יהיה יותר לקראת הקיץ כך שאינני חושב ש40 מעלות פלוס בים המלח יהיו רלוונטיות. אין לי כוונה לבקר בכל מני התנחלויות מבודדות, אבל ים המלח קרוב יותר דרך ירושלים מאשר דרך ערד.
&nbsp
לגבי אגרסיביות: האם את יכולה להשוות לנהיגה בדרום אירופה? אם זה מסתכם ב"לשחרר' כל מני נהגים שנצמדים ורוצים לעשות 20-30 קמ"ש יותר מהמהירות המותרת אין לי בעיה לשנות נתיב ולחזור.
&nbsp
למרכז תל אביב אין לי כוונה לנסוע, אמרתי למארחיי שאסיע אותם לתחנת הרכבת.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה