האם מותר לנהוג בקפקפים בחזרה מהבריכה/ים? קרוקס או הוואנה?

דיברגנט חדש

Well-known member
לא קשור לנוחות, אלא להחלקה של העקב

עקב דק לא יציב כאשר כף הרגל בשיפוע בשביל דוושת הגז והברקס.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני לא בטוחה שזה נכון; עקב סיכה "ננעץ" היטב, בעיקר במשטח רך

כמו השטיח של הרכב. זה לא חלק, אין לו על מה להחליק. אם יופעל עליו לחץ בזווית לא טובה סביר יותר שיישבר ולא שיחליק.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
זה לא עובד כפי שאת חושבת

תפקידו של השוטר, במידה והוא רואה מעשה או מחדל שלדעתו (ולא בהכרח לדעתך) ועל סמך הכשרתו זו עבירה עליו להפסיק את ביצועה ובחלק מהמקרים לרשום לנהג דו"ח, הנהג יכול להודות בעבירה ולשלם (במקרה של נהיגה בקלות ראש אין לנהג את הפריבילגיה הזאת כי דו,ח כזה הוא הזמנה לדין) או לא להסכים עם השוטר שבוצעה עבירה ולבקש (מיזמתו) להישפט, במקרה כזה דו"ח השוטר נהפך לכתב אישום שמוגש ע"י תובע משטרתי לבית המשפט, הנהג רשאי להגן על עצמו בעצמו או לשכור עורך דין, כשמתנהל שלב ההוכחות במשפט מוזמן השוטר נותן הדו"ח להעיד והוא נחקר (במידה ולא מגיעים לעיסקת טיעון קודם לכן) ע"י התובע ולאחר מכן ע"י הנהג (שבמידה ואינו יודע לחקור השופט מסייע לו) או עורך דינו, במידה ולקח, לאחר שמיעת כל העדויות ניתנת לנהג אפשרות לומר את המילה האחרונה ואז השופט פוסק על סמך הבנתו את החוק ואת השתלשלות הדברים.
בכל המקרים שאני נתתי דו"חות והתקיים משפט שוכנע השופט מהסברי מדוע נעשתה עבירה והרשיע את הנהג, לא היה נהג אחד בכפכפים שהצליח לשכנע שופט אחד שנהיגתו בכפכפים לא היוותה סיכון גדול דיו כדי להעניש את הנהג (כולל פסילה, במידה והדו"ח ניתן על קלות ראש)
אז מותר לך לחשוב שאין בזה סיכון ואין בזה עבירה ומותר לי לחשוב להייפך, ומי שקובע, בכל מקרה לגופו, זה השופט שמונה ע"י המדינה לפרש את החוק.
ובכל המקרים שנתקלתי בהם קבע השופט שזו עבירה על החוק ויש להעניש את העבריין בהתאם
וכמובן כל אחד יכול לפרש כרצונו והפרשנות שלי אינה טובה יותר משלך או משל כל אחד אחר - אך מי שקובע בסופו של דבר זה הנהג שהצלחתי לשכנעו שביצע עבירה והוא משלם את הקנס או במידה ולא הצלחתי - השופט - וכל השופטים שראיתים בפעולה פסקו שבוצעה עבירה והיה סיכון - ולכן כדאי שהנהג יקח זאת בחשבון גם אם דעתו שונה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
תוכל להביא, בבקשה, קישור לפס"ד אחד בנושא?

2) זה שמישהו משלם, נחשב כאילו הוא הודה, אך רוב המשלמים, אין להם כוח להתעסק בזה ולא רוצים להכניס ראש בריא למיטה חולה ובשביל השקט הנפשי, משלמים ומקללים את השוטר שהכסף יילך לו לתרופות, כך שמאוד נאיבי מצידך לחשוב ששיכנעת מישהו.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
תהיה רציני

1. איני יכול להביא קישור, בשביל זה צריך מנוי לתקדין , את פסקי הדין שמעתי במשפטים שהעדתי בהם, איני זוכר את העונשים אבל זוכר אם היתה הרשעה או לא.
2. לא נחשב כאילו הודה אלא נחשב כמודה באשמה, מה השיקולים של אדם להודות איני יודע, אך זכור לי מקרה של אדם חרדי שקיבל דו"ח, הכחיש הכל וקילל קללות נמרצות, שחלקן אף נרשמו בדברי הנהג, המשפט נערך יום לפני ערב יום כיפור וכשעליתי להעיד נקרא התובע לשופטת ואח"כ ניגש אלי ולחש באזני לרדת מהדוכן אך להמתין באולם, הנאשם עלה והודיע שבטרם יודה בכל ההאשמות ברצונו להתנצל בפני השוטר ולבקש סליחתו הן על העבירה שעבר והן על העלבתו, הוא חזר על דבריו אלו שלוש פעמים, השופטת שאלתני אם אני סולח, השבתי לה שעל התנהגותו כלפי כן ובקשר לעבירה היא צריכה להחליט, ניגשתי אליו ולחצתי ידו, השופטת פסקה לו מלבד הקנס המקורי עוד חודש פסילה על תנאי.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אני מאוד רציני

1. תקדין, נותן תקציר של מס' שורות גם למי שלא מנוי (מזכיר קצת ירחונים אקדמאיים).
&nbsp
2. האזרח הנורמטיבי, שאין לו זמן מיותר לבזבז על בתי משפט, ישלם את הקנס ללא קשר אם אשם או לא, כפי שהסברתי בתגובתי הקודמת.
זכותך לחשוב אחרת, אך זוהי המציאות!
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל


 

trilliane

Well-known member
מנהל
אינך קורא מחשבות, אל תחליט במקומי איך אני חושבת


ואין צורך בגרפומניה הזאת, ההליך מוכר וברור שבסופו יש גם שופט, פעמים רבות מותש וחסר סבלנות, שמה אכפת לו להקשיב לשוטר... אבל בפועל יש כאן פרשנות יצירתית של המשטרה לחוק, ולא מתפקידה לפרש את החוק.
&nbsp
מניסיון רב אני יכולה להעיד שאין כל קושי או סיכון מיותר בנהיגה בכפכפים/קבקבים נוחים, אין ספור אנשים עושים זאת בכל העולם מדי יום. אגב, פעם נעלתי סנדלי פלטפורמה שקרסו והתפוררו בשנייה שיצאתי מהרכב. לא נעלתי אותם זמן רב ומתברר שעייפות החומר הכריעה אותו...
באמת מזל שזה לא קרה בזמן הנהיגה. דידיתי איתם לחנות הקרובה (מזל שהייתה) וקניתי כפכפי אצבע פשוטים שמחזיקים היטב מאז ועד היום, הרבה יותר מהסנדלים ההם. הם לא נופלים לי מהרגליים, לא נתפסים בשום דבר ופשוט עושים את העבודה (כן, גם נהגתי איתם, בהצלחה יתרה).
&nbsp
שוטרים אינם מוסמכים לקבוע מהן נעליים "מסוכנות" לנהיגה וזה לא תפקידם. זה תפקידו של המחוקק, אם יחליט לעסוק בעניין ואחרי שייוועץ במומחים וע"ס נתונים בדוקים וניסויים. אם תציג סטטיסטיקה שמראה סיבתיות (או לכל הפחות התאם) בין הנעליים לתאונות הדרכים, יהיה על מה לדבר. עד אז קשקושים על "הצלת חיים" הם לא יותר משיגעון גדלות שלך. בשורה התחתונה, בזבזת זמן של נהג ואת זמנה של המשטרה לחינם, בזבזת זמן של בימ"ש לחינם... וכמובן, גם את כספו של האזרח (שלא לדבר על המערכת, כאמור). העיקר שאתה טופח לעצמך על השכם ש"הצלת חיים"...
 

רוני1955

Active member
נטו הצלת חיים?

אם כך, יש לי שתי הצעות לטובת הצלת חיים.
הראשונה (ונא לא לשפוט אותי על גזענות) היא לא לתת לערבים לנהוג. לפי הסטטיסטיקה, מספר התאונות הקטלניות שהם מעורבים בהן הוא הרבה הרבה יותר ממספרם היחסי באוכלוסיה.
השניה, לא לתת לאף אחד לנהוג. אם לא יהיו בארץ כלי רכב בתנועה, לא יהיו תאונות דרכים, לא יהיו הרוגים או פצועים בתאונות, ונחסוך כאב רב. רווח נוסף יהיה כשלא נצטרך יותר שוטרי תנועה. זה יוזיל עלויות, ואת התקציב שנחסוך נקדיש לטובת מטרות נעלות יותר.
לגבי המצאת חוקים על ידי שוטרים, יש לזה השלכות. נניח ושוטר עצר אותי, והחליט שאסור לי לנהוג עם כפכפים. הוא נתן לי דו"ח, ושלח אותי לדרכי. הרי דבר כזה יגרום לי להיות עצבני וכועס (בצדק. רק לכנסת מותר לחוקק חוקים). הרי שברור שנהג עצבני וכועס הוא נהג מסוכן. על פניו זה הרבה יותר מסוכן כרגע מאשר הנהיגה עם כפכפים. נכון?
אני גם סקרן, כמה תאונות אכן נגרמו כתוצאה מנעילת כפכפים?
 

be_roo

New member
יש לך מידע חלקי מהשטח שהוא אפסי ולא מנותח ולכן לא ניתן לבסס

עליו דבר לגבי הסיכון האמיתי שיוצרת נהיגה בכפכפים. החלטת בראשך שזה יוצר סיכון והצלחת לשכנע שופט, זה לא הופך את הטיעון לנכון או מבוסס.
&nbsp
ואולי נעלי צבא מסוכנות יותר כי הן כבדות ואין בהן רגש? ולמה לא לתת דו״ח למי שנוהג עם טבעת? זה עלול להפריע לאחזית ההגה.
&nbsp
איש לא ערך מחקר מה נעלו נהגים שהיו מעורבים בתאונה, ולא בדק עם למנעל היתה השפעה כגורם בתאונה, כך שאין לך שמץ לך מושג מעבר להשערה, שהיא אולי הגיונית, אבל לא חסרות השערות הגיוניות שנופצו במחקרים אמפירים.
&nbsp
לקחת תיאוריה שיש לה טיעונים הגיוניים, והפכת אותה לעובדה. זו שיטה שבה משתמשים שרלטנים ״להוכיח״ טענות שמעולם לא נבדקו.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
את צודקת לגמרי

מותר (ואף רצוי) שלאנשים שונים תהיינה דעות שונות ומותר ואף רצוי שכל אחד יעמוד על דעתו בשעת מבחן, וכשאני ממונה לבצע תפקיד מסוים עלי לבצעו כראוי לפי דעתי, אם דעתי וביצועי לא לרוחם של הממונים הם רשאים לפטרני,וכשמגיעה שאת מבחן (במקרה המדובר זבה בבית המשפט - כל צד מנסה לשכנע במסגרת הנהלים את השופט ודעתו של מי שעושה זאת טוב יותר מתקבלת.
אם אני סבור שהתנהגות מסוימת מסוכנת עלי להפסיקה גם אם מישהו אחר חושב שאינה מסוכנת ואף רצויה - ואני, כמו האחר, צריך להבין שמי שממונה על פרשנות החוק הוא השופט.
מישהו אמר לי שגם לשתות בנהיגה לא מסוכן - והנה כשבאתי לטפל בתאונה קטלנית בכביש 6 הגיע למקום גם הבוס של הקרבן, שאלתיו איך הספיק להגיע אז הוא השמיע לי הקלטת שיחת הטלפון האחרונה : הנהגת שאחרי שותה יוגורט ולוחצת גז, אין לי לאן לברוח...." ולאחר מכן רעש של התרסקות.
הדש בורד של הנהגת, חלון הנהג וכסא הנוסע אכן היו מכוסים ברסיסי יוגורט.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, אתה לא אמור לבצע תפקיד של אוכף חוק לפי דעתך אלא לפי החוק

והחוק לא מתייחס לנעליים, כאמור. גם לא מתפקידך לשכנע שופט שהפרשנות שלך לחוק נכונה יותר כי אתה לא אמור לפרש אותו מלכתחילה. אתה אולי אדם משכנע מאוד, אבל כל מה שתיארת הוא נזק כלכלי מיותר לפרט ולכלל שנשען על דעתך ועל האגו שלך.
&nbsp
בין זה לבין עיסוק מסיח דעת בנהיגה אין דבר וחצי דבר, ובמקרה הזה דווקא יש חוק ברור שמחייב שתי ידיים על ההגה (למעט שימוש באחת הידיים לתפעול הנסיעה), ולא נדרשת פרשנות יצירתית של שוטר (או מתנדב) עם שיגעון גדלות.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
תתפלאי

במדינת ישראל המשטרה היא בין הגופים שאוכפים את החוק, ואם זה לא מתאים לך תוכלי לפנות לאחד מחברי הכנסת שיעלה הצעת תיקון לעניין זה, המשטרה מכשירה שוטרים כדי שיאכפו ושולחת אותם לכביש לאכוף לפי הכשרתם והבנתם, כל דו"ח שנכתב ע"י מתנדב עובר לידי הממונים ונבדק על ידם האם נכתב בהתאם להנחיות.
תפקיד העד במשפט אינו לשכנע את השופט אלא להשיב אמת (לאחר שהוזהר כחוק) על שאלות התביעה וההגנה והשופט.
ומערכת אכיפת החוק במדינה מבוססת גם על הרתעה ע"י גרימת נזק כלכלי לעובר עליו, ואם גם זה אינו לרוחך תוכלי לפנות לאחד הח"כים גם בעניין זה.
השוטר אינו אוטומט ומתפקידו לאכוף את החוק כפי שהוא מבין אותו.
אם תקראי את תקנות התעבורה תראי שרבות מהן ממוקדות בעניינים ספציפיים (כדוגמא שנתת לאחוז את ההגה בשתי ידיים או חובה ללבוש אפוד זוהר ביציאה מהרכב בכביש בין עירוני) ואילו אחרות כלליות יותר וביניהן חובת הנהיגה בזהירות וללא קלות ראש - שתי תקנות אלה אינן מפורטות במכוון כי כותביהן לא יכולים להעלות על הדעת ולפרט את כל הסיטואציות של עבירה על תקנות אלו ולכן ניתן לשוטר לאכוף כל מקרה שהוא סבור שהנהג עבר עליהן - מה שנדרש ממנו הוא להסביר בצורה מפורטת וברורה מדוע לדעתו הנהג עבר על תקנה זו, הסבר לקוי של הסיבה או הסבר שאינו מסוגל לשכנע שופט שאכן היתה סכנה של ממש במקרה המסוים הזה יגרום לזיכוי הנהג, הסבר טוב שההגנה לא תוכל למצוא בו פרצות ישכנע את השופט שהדו"ח ניתן כדין - ואגב - הדו"ח נמסר לידי הנהג ויש לו 90 יום לבדוק את ההסבר ולהתייעץ עם כל העולם כדי למצוא בו פרצות ו/או עלילת שווא של השוטר.
ככה הדברים עובדים
ויותר אין לי מה להוסיף.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין שום קשר בין הנ"ל לכפכפים. הם לא מפריעים לנהיגה בכלל

ולא פוגעים בשליטה ברכב. קלות הראש היחידה היא של השוטר שמכלה את זמנו על נהגים שלא עשו דבר במקום לתפוס עבריינים אמיתיים על הכביש.
 
למעלה