האם מותר לנהוג בקפקפים בחזרה מהבריכה/ים? קרוקס או הוואנה?

k-don

Well-known member
האם מותר לנהוג בקפקפים בחזרה מהבריכה/ים? קרוקס או הוואנה?

 

k-don

Well-known member
. אפשר ציטוט מהחוק? (אי ידיעת החוק אינה פוטרת)

 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
מתקנות התעבורה

26. אדם שמתקיים בו אחד מאלה לא ינהג רכב:
(4) הוא במצב השולל ממנו את השליטה ברכב או את ראיית הדרך והתנועה בה.


.21 (א) כל עובר דרך חייב להתנהג בזהירות.
(ג) לא ינהג אדם רכב בקלות ראש או בלא זהירות, או ללא תשומת לב מספקת בהתחשב בכל הנסיבות ובין השאר בסוג הרכב, במטענו, בשיטת בלמיו ומצבם, באפשרות של עצירה נוחה ובטוחה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא, אבל מכאן אנו מסיקים

שבמידה ושוטר יתפוס אותך נוהג כך ויתן לך דו"ח על אחד מסעיפים אלה (והוא רשאי במידה ולדעתו נהגת בחוסר זהירות או במצב שלא מאפשר לך שליטה מלאה ברכב) - תצטרך לבוא לבית המשפט (לפחות לשתי ישיבות במידה ולא תודה באשמה) ולהוכיח חפותך לשופט, ולפי נסיוני בבית המשפט לתעבורה כ 98% מהנאשמים מורשעים.
-
אישית אם הייתי תופס נהג עם כפכפי אצבע הייתי מפסיק את נהיגתו עד שינעל נעליים או סנדלים ונותן לו דו"ח הזמנה לדין, כדי ששופט ולא אני יפסוק בעניין.
 
אין כל סימוכין בת"ת לאיסור יחודי לנהוג בכפכפים,

כל פרוש שנכתב לפני בשרשור זה הוא מהירהורי ליבו של כותב זה או אחר, אם נהג ימצא נוהג יחף ואו ללא חולצה ואו עם מכנסיים קצרים אבל נהיגתו תקינה-לא ירשם כל דו"ח כנגדו.
 

k-don

Well-known member
הבעיה שמה שנכתב לפני, נכתב על ידי מישהו שכותב דוחות

(זה לא מוכיח שהוא צודק)
 
אז מה ?

גם אני כותב דוחות תנועה והרבה, אם מישהו היה רושם לי דוח על נהיגה בכפכפים הוא חייב לפרט בנסיבות המקרה מה לא בסדר בזה ועל סמך מה הוא בכלל רושם דו"ח, אם אין איסור אז הכל מותר ! האכיפה היא אך ורק כנגד מה שנאסר במפורש בחוק ולא פרשנות של כותב כזה או אחר, צריך לאכוף על עבירות ביריונות ומסכנות חיים ולא על חרטא. האם מישהו מעלה על דעתו לרשום דו"ח לנהגת הלבושה בביקיני ?
היכן זה נאסר בחוק ?
 

k-don

Well-known member
דווקא הביקיני יכול לגרום לתאונות (של חוסר תשומת לב של

הרכבים שליד)
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
הסר דאגה מליבך

לו הייתי תופס נהג בכפכפים (וגם תפסתי ונתתי דו"חות בעניין, הוא יקבל ממני דוח מאד מפורט או על נהיגה בחוסר אפשרות לשליטה מלאה ברכב או על חוסר זהירות או על קלות ראש, חומרת הדו"ח בהתאם להתנהגותו (וכמובן אוסר עליו המשך נהיגה במצב זה וכדי לוודא מחכה לו כקילומטר קדימה ואם ממשיך לנהוג - גם על אי ציות לשוטר) ובנסיבות יהיה פרוט מדויק ומלא המתאר את אפשרות החלקת הכפכף מהרגל, את האפשרות שיתפס בדוושת הגז או הבלם, תאור הסיכוי לכשל בבלימת חרום..
ובקשר לאיסורים בחוק - גם לא כתוב בחוק שאסור לנהג להחזיק כלב על ברכיו או שאסור לו לקבע מכשיר טלפון על ההגה - לכל הדברים שלא מפורטים ספציפית בתקנות נועדו שתי התקנות שציינתי, ולא היה אפילו נהג אחד שזוכה על דו"ח שקיבל ממני - כולל שופט תעבורה.
וגם אם הנהג יזוכה - עדיין נהיגתו עוכבה, נאלץ לבזבז זמנו לפחות פעמיים בבית המשפט (אמנם הוא רשאי לקחת עורך דין שיופיע במקומו אבל זה יעלה לו כסף, הרבה יותר מהקנס הצפוי)
וכל הבירוקרטיה הזאת היא פינטס לעומת הסיכון הגדול שהוא לוקח על עצמו ועל משתמשי דרך אחרים כשהוא עושה זאת.
אז כדאי לחשוב כמה פעמים בטרם מתחכמים.
ובקשר לביקיני - על ביקיני מעולם לא רשמתי דו"ח אבל נהג שהוא וחברתו "טיפלו" זה בזו קיבל
 

רוני1955

Active member
הזוי לחלוטין.

לפי זה, שוטר יכל לעצור נהג מבוגר, ולהחליט שמכיוון שהנהג מבוגר, יש סיכוי שהנהג ילקה בליבו בנהיגה, ולסכן אחרים. לכן אותו שוטר יתן לו הוראה לא לנהוג יותר. כי אם הנהג אכן ילקה בליבו, זו נהיגה בחוסר אפשרות לשליטה. זה חדש לי שלשוטרים מותר להמציא חוקים משלהם ולכפות אותם (לא אתה, אתה בסדר גמור). עכשיו אני מבין יותר טוב למה לשוטרי התנועה בארץ יצא שם כזה.
הזוי, כבר אמרנו?
 
מסכים, כמו שאמרתי קודם:

הנייר סובל הכל, אותו בחור יכול לכתוב כאן מה שעולה על דעתו גם אם אין לזה אחיזה במציאות, אי אפשר להמציא עבירות של "אולי או התכוונת" הדו"ח ירשם רק על עבירה בפועל ולא על משהו ארטילאי, אז כתב-יפה ולבריאות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כמה בולשיט. אתה מתנדב במשטרת התנועה או במשטרת האופנה?


אתה יכול לפרט איזה תיאור שאתה רוצה, אבל על מה הוא מתבסס בדיוק? יש לך מחקרים על מידת הסבירות של ה"אפשרות" שתיארת? עד כמה היא סבירה יותר מכשל מכני ברכב או הסיכוי של הנהג לחטוף חלילה התקף לב / שב"ץ מוחי באמצע נהיגה ושלל תסריטים אחרים?
&nbsp
הנקמה והעונג שאתה מפיק מבזבוז הזמן לחינם שגרמת לנהג ולמערכת כולה (במקום לעסוק בתפיסת עבריינים אמיתיים על הכביש!) מטרידים מאוד. עצוב שמשטרת ישראל נותנת כוח לאנשים שמשתכרים ממנו ומפתחים שיגעון גדלות.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אין לי מחקרים, יש לי מידע מהשטח

האפשרות אכן לא סבירה יותר מאשר כשל טכני ברכב או ארועים רפואיים של הנהג וההבדל היחיד שבמקרה זה הנהג לוקח סיכון במכוון ועל שני הדברים האחרים קשה יותר לשלוט.
כדי להלחם בכשל הטכני מעבירים את הרכב טסט מדי שנה (ברכב ציבורי או ישן לעיתים תכופות יותר - דבר שגוזל הרבה יותר מזמנו של הנהג, כדי להאבק בארועים הרפואיים הנהג נשלח לבדיקות מדי חידוש רשיון, מחייבים רופאים (בחוק) לדווח על מצבים בריאותיים הפוגעים בנהיגה, מחייבים נהגים בעלי סיכון להצטייד בדברים מקטיני סיכון (למשל על חולה סכרת נאסר לנהוג בלי שיהיה ברשותו דבר מה מתוק.)
התפקיד הבסיסי של השוטר הוא להפסיק את ביצוע העבירה, לנהג, נוסע, הולך רגל שנקלע לארוע רפואי מוענק טיפול מיידי (ולא תאמיני כמה כאלה הבאתי בעצמי, תוך מה שאת קוראת בזבוז זמן שיכול להיות מנוצל לתפיסת עבריינים, לבתי חולים או הזעקתי אמבולנס וטיפלתי לאחר מכן באבטחת רכבם) רכב שנמצא לא תקין במקרה חמור במיוחד מופסקת נהיגתו מיד, אם המצב פחות חמור ניתן לנהג זמן מספיק להגיע לביתו ולאחר מכן אישור נסיעה חצורך תיקונים והזמנתו לבדיקה שהתקלה תוקנה - שגם זה טרטור גדול למדי ומי שמסכן במכוון למשל ע"י נהיגה בכפכפים מטופל גם כן לפי הצורך, לא מתוך רצון לנקמה אלא מתוך רצון שאת ואחרים יוכלו להיות בטוחים יותר בכביש.
אין לי סטטיסטיקה אבל מאלפי התאונות שטיפלתי בהן, מאלפי הפצועים שחזיתי בכאבם ומהגוויות המרוטשות שהוכנסו לשקים בצידי הכביש למדתי ממה הדברים האלה נגרמים ושיש לעשות כל דבר כדי להפחיתם גם אם זה לא נוח לכמה אנשים, נראה לי שלו היית יושבת שבוע אחד בניידת תנועה בינעירונית או באמבולנס היית מבינה טוב יותר את הדברים - זה לא נקמה ולא שכרון כח - זה נטו הצלת חיים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עבירה?! לו זה היה המצב היה איסור מפורש בחוק ולא פרשנות

יצירתית שלך. אתה יכול גם לטעון שלנשים אסור לנהוג בנעלי עקב כי אולי הוא יישבר פתאום וזה בכלל לא נוח (האמת? זוועה; ובכל זאת...) ואולי אסור לנהוג בנעליים עם סוליות גומי כי הוא יכול להחליק, ואסור לנהוג ביום גשם כי אם נכנסתי לרכב והסוליות שלי רטובות וכו' וכו'. אין לזה סוף.
&nbsp
בפועל אין ספור אנשים בישראל ובעולם נוהגים מדי יום בנעליים לא סגורות או בכאלה שלא הייתי רוצה אפילו למדוד, וכל עוד הן נוחות להם, הם שולטים היטב ברכב ואין בעיה בנהיגה שלהם, זו לגמרי בחירה אישית שלהם. אם לך נראה אחרת, אל תנעל. אבל שוטר אינו שופט והוא לא אמור לפרש את החוק בדרכים יצירתיות. לו המחוקק היה סבור שיש כאן בעיה מהותית, הוא היה מתכבד ומכניס סעיף רלוונטי ברור.
&nbsp
אני לא שוטרת ולא שופטת, אבל בהבנת הנקרא אני מבינה מצוין, ואין שום קשר בין הסעיפים שהבאת לבין נהיגה בנעליים שלא נראות לך. שים לב שאפילו בשרשור הזה לא כולם מסכימים איתך, ובצדק.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
בנעלי עקב הסיכוי להחלקה או לחוסר שליטה ברגל גדול יותר מנעלים

עם סוליות גומי.

אישית, הייתי ממליץ לנהוג עם נעליים נוחות (לאישתי יש נעליים שהיא משאירה באוטו בדיוק למטרה זאת) ובסוף הנהיגה להחליף לנעלי העקב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נו בדיוק, זה האבסורד... אבל יש נשים שנעלי עקב נוחות להן יותר

בעיקר כאלה שכ"כ רגילות לנעלי עקב שגיד אכילס שלהן התקצר, והליכה בנעליים שטוחות מכאיבה להן. אין לי נעלי עקב
ומעולם לא היו לי; אני הולכת בנעליים נוחות ולכן אין לי סיבה להחליף אותן בשעת נהיגה
.
 
למעלה