תאונה - מה לעשות

joyspeed2

New member
תאונה - מה לעשות

שלום,

נסעתי הבוקר בחולון בנתיב הימני. נהג שניסה להשתלב בנתיב שלי בברוטליות, פגע לי בכנף השמאלית הקדמית.
הוא מכחיש ומאשים אותי (מה איכפת לו?).
מאחורי היו מכוניות נוספות מאחורי, בהחלטה של שבריר שניה, לא יכולתי לעצור את הרכב בפתאומיות. הוא לעומת זאת ביצע עקיפה בצורה מרושלת כשראה שהנתיב אינו פנוי.

יש לי מצלמת רכב וניתן לראות את הפגיעה (שנייה 18) . צירפתי גם תמונה של הרכב.
[URL]https://drive.google.com/file/d/1jVgvlIjjRH06OBO0kVa3Ji7yMiAxu6an/view[/URL]

חברת הביטוח אמרה שהיא לא מתעסקת בצילומים וזה אחריות רק של בית המשפט.
מאחר ומדובר בתאונה בצד וזאת מילה שלי כנגד מילה שלו, הביטוח הציע בפני 2 אפשרויות:
1. 2 צ'קים דחויים לשמאי ולמוסך. מאחר והנהג מכחיש אשמה, אז התיקון מתבצע באמצעות הפוליסה המקיפה שלי. במקרה כזה, תהיה עליית פרמיה. ניתן לתבוע אותו בבית משפט לתביעות קטנות על עליית הפרמייה בכל שנה (במשך 3 שנים) או לאחר 3 שנים על הסכום המצטבר.
2. ללכת לשמאי באופן פרטי ועם דוח השמאות לתבוע אותו בתביעות קטנות (ייקח כמה חודשים). במקרה כזה, במידה ואני אנצח לא תהיה תבעיה ביטוחית שלי כלל והפרמייה לא תגדל.

לפני שאני מחליט באיזה אפשרות לבחור, האם יש לי מקרה ברור פה? האם ניתן לקבוע בוודאות שהוא האחראי לתאונה?
באיזה אפשרות כדאי לי לבחור?

תודה רבה.

 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
זה הסיפור שלך - ומה הסיפור שלו ?

תתקשה מאד להוכיח שהוא אשם, ובד"כ האשמה במקרים כאלה מתחלקת בין שני הנהגים (לאו דווקא 50%), ואולי גם לו יש נזקים שיכנסו לתחשיב הכללי.
השיקול צריך להיות מחולא לשניים.
1. מה עלות התיקון בלי פניה לביטוח ומה העלות אם פונים לביטוח ולפי זה להחליט איך לתקן. - אם עלות התיקון לא גבוהה אולי אפשר לוותר על שמאי .
2. לאחר התיקון לשקול אם להגיש תביעה, עלייך לקחת בחשבון שסיכויי הזכיה הממשית (שיוחזרו הוצאותייך) נמוכים (אלא אם אתה מקצוען בתביעות והוא לא יוצלח בזה - אם המצב הפוך אתה עלול לשלם לו הוצאות משפט)
במידה ואתה מגיש תביעה עלייך להגישה גם נגדו וגם נגד הביטוח שלו ולכן כבר מהתחלה כדאי שתדרוש החזר הוצאות גם ממנו וגם מהביטוח שלו, ובמכתב רשום.
 

joyspeed2

New member
שאלות המשך

יש סרט. זה אכן מילה שלי כנגד מילה שלו, אבל הסרט מראה בצורה אוביקטיבית את המצב כפי שהיה.

מדובר בפגיעה של פח ופלסטיקה, ולכן מדובר בכמה אלפי שקלים. האם עדיין נדרש שמאי?

במידה ואני מגיש תביעה, התביעה צריכה להיות על עלות השמאי, התיקון והמשפט. לא? האם מראש יש לציין בכתב התביעה את הנהג וגם את חברת הביטוח? מה אחריותם בנושא?
במידה ואני מפסיד בתביעה, האם חברת הביטוח שלי מכסה את ההפסד במידה ואני מפעיל ביטוח לאחר מכן? (כמובן שאני אספוג העלאת פרמייה, אבל זה גם המצב שהיה קורה בכל מקרה אם לא הייתי פונה לתביעה).
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אם המצלמה היתה ברכבך הסרטון לא מוכיח כלום

אם אתה מגיש תביעה היא אמורה לכלול כל הוצאותייך, כולל עלות שמאי, את הוצאות המשפט כדאי לבקש מהשופט שיפסוק בעצמו, אם אתה שכיר והורד משכרך (לא ימי חופשה אלא כסף) בגלל העדרות לצורך התיקון - גם את הפסד השכר, עלייך לתבוע גם את הנהג וגם את חברת הביטוח שלו (שבחוזה בינה לבין הנהג היא אמורה לשלם במקומו נזק שגרם), במידה ותתבע רק אחד מהם הוא יטען לחוסר יריבות והתביעה תידחה ותאלץ לשלם לו הוצאות
, חברת הביטוח לא תכסה הפסדים במשפט אלא לכל היותר עלות הנזק מינוס השתתפות עצמית
 

shlang

New member
נראה לי שהסרטו יהיה לרעתו כי יש כאן עקיפה

מימין, הרכב המסחרי נראה סוטה לתוך נתיבו והוא מאיץ את המהירות כדי לא לאפשר לו וזו התוצאה
 

joyspeed2

New member
איך הגעת לזה?

קודם כל לא האצתי.
חוץ מזה, אם אני נוסע באיילון כאשר התנועה נוסעת ב-5 קמ"ש ואני רוצה לצאת באחד המחלפים, אז אני עובר לנתיב הימני (של היציאה) ונוסע ב-30 ק"מ (במקביל אליהן), ביצעתי עקיפה מימין של כל המכוניות?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
למה לרעתך? - כי לא נתת לו להשתלב בתנועה

בהערכה גסה - הסרטון מוכיח לטעמי שרוב האשמה בך.
ואשר לאיילון - - כששני טורי מכוניות נוסעים זה לצד זה - גם אם הטור הימני נוסע מהר יותר - זה לא נחשב לעקיפה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הוא סוטה לתוך נתיב לא פנוי... הוא לא השתלב, הוא נדחף

האצה דווקא לא ראיתי, אבל גם לא האטה. גם אם הנהג לא היה אדיב ולא עזר לו להשתלב (מה שנכון), המשמעות אינה "אני גדול ולכן אני אידחף בכוח ולא אשאיר לו ברירה, הוא יתקפל כדי לא לעשות תאונה". הוא אותת ונדחף ולא השאיר לו ברירה, ולכן גם אם הוא מעצבן, אין ברירה אלא לקבל זאת (או לקבל נזק לרכב). זה נראה לי מאותם מקרים שעדיף להיות בהם חכם ולא רק צודק, אבל אני לא בטוחה שהצדק לא איתו. מה שכן, שופטים בד"כ לא טורחים להתעמק ומעדיפים לשלוח להתפשר או מחלקים את האשמה בין הנהגים.
 
למעלה