הודעה על ביצוע עבירת תעבורה - מה עושים?

הודעה על ביצוע עבירת תעבורה - מה עושים?

שלום,

קיבלתי מכתב רשום ממשטרת ישראל, ובו הודעה על ביצוע עבירת תעבורה.
העבירה - חציית קו הפרדה רצוף. (6153). 10 נקודות.
אין אזכור לסרט/תמונה. מקור הדו"ח הוא היחידה של המתנדבים לשומרי הדרך.
בסוף המכתב רשום "מובא בזאת לידיעתך כי הינך חשוד שעברת עבירת תעבורה, לפיכך תקבל בהמשך הזמנה למשפט וכתב אישום או הזמנה לחקירה".

----

מה עליי לעשות כרגע?
האם זה אומר שבוודאות אקבל זימון למשפט?
מה העונש שאפשר לקבל על העבירה הזאת?
ואיך אני יכול לדעת מה בדיוק עשיתי, אם אין שום סרט או תמונה על העבירה?
 

אלעד.

New member
כל דיווח של שומרי הדרך שהופך לכתב אישום מלווה בסרטון ברור

וחד משמעי שבו מופיעים כל פרטי העבירה הדרושים להרשעה.
 
ומתי

א. ומתי יראו לי את הסרטון? במשפט?
ב. ולמה לא קיבלתי זימון למשפט? זה בא בשלבים?
ג. מה העונש האפשרי? פסילה על תנאי? קנס? פסילה בפועל?
 

אלעד.

New member
אם תקבל בהמשך הזמנה למשפט וכתב אישום או הזמנה לחקירה

בקש לראות את חומר הראיות.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
תנוח דעתך

קבוצת שומרי הדרך מונה אלפי נהגים מתנדבים שמצלמים בטלפון שלהם עבירות תנועה בעזרת אפליקציה מיוחדת המופעלת באמצעות קול כך שאין צורך לגעת במכשיר, הטלפון מצלם כל הזמן וברגע שרואים עבירה ברשימת העבירות הנאכפות בעזרתם הם נותנים הוראה ונשמר סרט החל מ 15 שניות קודם למתן ההוראה, הסרטים בצרוף דו"ח שלהם בעניין העבירה מועברים למוקד שלהם ושם קבוצה של כמה עשרות מקצוענים עוברת על הסרטים ובודקת אם העבירה ברורה לחלוטין (כמחצית הסרטים נפסלים מסיבות שונות - למשל לא רואים בברור את מספר הרכב, לא ניתן בוודאות להוכיח עבירה משום שמה שראה שומר הדרך לא מוצג בברור בסרטון, או שעבירה זו לא בתחום הנחיות האכיפה לשומרי הדרך), במקרה שהנהג בעל עבר נקי או שהעבירה היא ברף התחתון של עבירה זו נשלח לנהג מכתב אזהרה בלבד ולא נרשם דו,ח.
ולגבייך - במידה ותקבל דו"ח הוא ישלח אלייך בדאר והעבירה תהיה מוסברת בו בברור, בדו"ח יהיה מוסבר מה שעלייך לעשות ויהיה גם מספר טלפון לברורים שבו תוכל לשאול כל שאלה כולל בעניין אפשרות ראיית הסרטון.
מה העונש הצפוי לך קשה לדעת בלי לקרוא את הדו"ח אך לפי תאורך הוא עשוי להיות פסילה, פסילה על תנאי וקנס כספי ועשר נקודות זה די הרבה - קח בחשבון שנהג הצובר למעלה מ 12 נקודות עלול לקבל אמצעי תיקון ממשרד הרישוי הכוללים לפחות קורס נהיגה מונעת שיש לו עלות בזמן ובכסף, אם צוברים הרבה מעל 12 נקודות עלולים לקבל גם פסילה של 3 אן 9 חדשים בנוסף לעונש על ביצוע העבירות.
המסקנה - לנהוג בזהירות ולשמור על החוק גם כשאין ניידת בסביבה כי בנוסף לנזק שאי שמירת החוק מביא לעיתים יש בכבישים עוד אלפי מצלמות חובבים המתעדות עבירות, ובעיקר עבירות עקעפת פקקים בשעות העומס.
 
למעלה