מדוע אסור לעקוף מצד ימין?

מדוע אסור לעקוף מצד ימין?

שלום,

הבנתי שישנו חוק שאוסר לעקוף מצד ימין, אך מדוע? מה הסיבה לכך? היום למשל בזמן הנהיגה הסתכלתי בשתי המראות ולא הצלחתי להבחין בשום הבדל בין שדה הראייה וזווית הראייה במראה הימנית והמראה השמאלית, אם מישהו היה מנסה לעקוף אותי מצד ימין או מצד שמאל זה היה זהה מבחינתי.

אז מדוע החוק המוזר הזה? אם למשל יש 2 מסלולים בכביש, ואני נוסע במסלול הימני, ובמסלול משמאלי יש רכב שנוסע לאט, מדוע אסור לי להאיץ את המהירות ולעקוף אותו מימין? זה לא נשמע לי הגיוני...
 

גבע אבי

New member
עקיפה מימין

1. החוק מחייב לנהות בימין הדרך ואם נולד הצורך, ניתן לעקוף מצד שמאל.
2. סייגים לחוק המאפשרים עקיפה ו"עקיפה" מימין
א. רכב שפונה שמאלה, מאותת על כוונה זו ויש מקום מימינו
ב. בפניה שמאלה אל כביש חד-סטרי או אל כביש שיש בו שני נתיבים או יותר בכל כיוון נסיעה ועד שנוהג הרכב האחר השלים את פנייתו לתוך הנתיב השמאלי;
ג. בכביש חד-סטרי שיש בו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה, אשר מחמת צפיפות התנועה נעים בו כלי רכב בטורים בכל נתיב, לא יראו כעקיפה את תנועתם של כלי רכב הנעים בנתיב אחד והנוסעים במהירות העולה על המהירות שבה נוסעים כלי הרכב שבנתיב האחר, ובלבד שהדבר לא יגרום הפרעה או סיכון לתנועה.

סעיף ג עונה לשאלתך.
 

be_roo

New member
יש מספר סיבות לאיסור

הראשונה היא כדי לשמור על סדר. דמייני מצב שבו אין חובה לשמור על הימין, כל אחד רשאי לנסוע באיזה נתיב שירצה ובאיזו מהירות, המצב הוא זגזוגים וכאוס ושום נהג לא יודעת לצפות מאיפה יעקפו אותו (זה קורה גם היום לעיתים, כנהגים לא מקפידים על החוק).
&nbsp
חוקי התעבורה נועדו ליצור אחידו וסדר, שכל נהג ידע לצפות מה נהגים אחרי סביבו עומדים לעשות ושהזרימה תהיה אחידה. ללא החובה לשמור על הימין והאיסור לעקוף משם, כל אלה יפגעו.
ודאי יצא לך פעם ללכת על מדרכה ולגלות אדם נוסף שמגיע מולך ועוד אחד שמגיע מאחוריך וכל אחד לא בטוח לאיזה צד לזוז ומיהכן לעבור. במהירות של הולך רגל זה לא ממש משנה אם נתקלים אחד בשני.
&nbsp
הסיבה השניה קשורה למה שהזכרת, את טועה בכך שאין הבדל בשדה ראיה בין ימין לשמאל. פיזקלית זה לא יכול להיות נכון כי הנהג לא יושב במרכז הרכב, כך שעובדתית שדה הראיה מימין קטן יותר.
ברכב פרטי זה אולי פחות מורגש אבל קיים, ברכב מסחרי ההבדל כבר גדול ובמשאיות הסיכון ממשי.
 
למעלה