שאלה לגבי קנס על שימוש בנייד

yanivgo22

New member
שאלה לגבי קנס על שימוש בנייד

שלום רב,
קיבלתי קנס, לפי ההנחיות החדשות, על הצצה לטלפון הנייד שהיה על הברכיים. קראתי בכתבה באינטרנט שקנס על כך אמור להיות בגובה 500 שקלים ואילו אני קיבלתי 1000. האם יש אמת בכתבה ויש לי עילה לבקשה להפחתת הקנס? גם השוטר הודה שהטלפון לא היה ביד או באוזן.
תודה מראש
 

shlang

New member
האם אחזה או לא אחזהת את הנייד, מה ציין

השוטר בסעיף העבירה ובנסיבות
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
הקנס מוצדק

שימוש בטלפון סלולרי בעת שהרכב נמצא בתנועה.
אם הטלפון על הברכיים זה נחשב כשימוש, הברכיים אינם מקום בטוח, הוא יכול ליפול מהן ובמקרה כזה באופן אינסטנקטיבי תתכופף להרימו. כדי שלא יחשב לעבירה עליו להיות מקובע במקום בטוח ברכב - וגם במקרה כזה אסור לך לגעת בו, גם לא כדי לקבל שיחה.
בנוסף לקנס יצטרפו לחשבונך גם 4 נקודות.
-
מה שאתה קורא בכתבות לא מחייב את המחוקק ו/או את השוטר ו/או את בית המשפט. - ואפילו לא את כותב הכתבה (ואם אתה חושב שכן מחייב - פנה אליו ותאמר לו שהטעה אותך ואתה מבקש שיחזיר לך 500 ש"ח)
 

אלעד.

New member
זו הנחייה חדשה לאכיפת תקנה ישנה

תקנה 21 (ג) לתקנות התעבורה קובעת ש"לא ינהג אדם רכב בקלות ראש או בלא זהירות, או ללא תשומת לב מספקת בהתחשב בכל הנסיבות ובין השאר ... באפשרות של עצירה נוחה ובטוחה והבחנה בתמרורים, באותות שוטרים, בתנועת עוברי דרך ובכל עצם הנמצא על פני הדרך או סמוך לה ובמצב הדרך".

כפי שהסביר shlang, אתה עברת על תקנה 28 (ב) (1) (א): "לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, ולא ישתמש בהם ברכב אלא באמצעות דיבורית". אתה והעיניים שלך עשו שימוש שלא ע"י דיבורית, והנחת הטלפון על הברכיים אינה הנחה "באופן יציב המונע את נפילתו" של הטלפון, לפי הסיפא של הגדרת "דיבורית" בתקנה 28 (ב) (2).
 
שימוש בנייד על הברכיים

אכן בוצעה עבירה אך יתכן וסעיף העבירה אינו נכון ואז שינוי בסעיף עשוי "לחסוך" בנקודות
 
למעלה